| | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 6. 12. 2009 / 22:44 | |
| | Letavci, rad bych se od vas dozvedel, jaky stroj to na obrazcich! |
| |
|
| | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 6. 12. 2009 / 22:49 | |
| | Beechcraft 18.
nicmene, najit jsi si to mohl sam. diky "jmenu" letadla namalovanemu na nej to byla zalezitost jednoho dotazu do google |
| |
|
| | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 6. 12. 2009 / 22:50 | |
| | | |
|
| | | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 06:49 | |
| | | |
|
| | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 6. 12. 2009 / 22:50 | |
| | | |
|
| | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 05:06 | |
| | | |
|
| | | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 06:37 | |
| | Tak tos mě po ránu pobavil |
| |
|
| | | | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 08:09 | |
| | | |
|
| | | | | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 08:30 | |
| | Přešlápni, prosím, o půl stopy vedle |
| |
|
| | | | | | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 12:22 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 15:07 | |
| | | |
|
| | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 08:25 | |
| | | |
|
| | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 09:09 | |
| | Ked pozeram na to lietadlo, tak uvazujem, ze to musi dat prace, kym ho tak pekne vylestia Nechcel by ho lestit |
| |
|
| | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 10:28 | |
| | Kdysi, než byla automatizace na vysokém stupni, leštili ve Škodovce prý karoserie aut vězenkyně. Po opuštění bran nápavného zařízení prý patřily mezi vyhledávané ženy, neb jim neustálé leštění zpevnilo poprsí.
Až budu mít Mustanga, bude taky v barvě kovu, žena už s leštěním souhlasila |
| |
|
| | | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 10:36 | |
| | tak hlavně ať máš stále naleštěný ocas, ten je nejpodstatnější |
| |
|
| | | | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 10:44 | |
| | no jo, ale sam si ho lestit, to radej lestit tu P-51 |
| |
|
| | | | | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 10:50 | |
| | dyť psal, že žena už souhlasila s leštěním |
| |
|
| | | | | | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 11:32 | |
| | No jo, ale mit ocas v barve kovu? |
| |
|
| | | | | | | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 11:49 | |
| | No, pokud si u toho budeš prozpěvovat "My letci máme ocelové ptáky" tak proč ne... |
| |
|
| | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 10:18 | |
| | V souvislosti s tímhle letadlem dám k dobru dost těžko uvěřitelný příběh, který se stal, ale občas si říkám, jestli se mi to fakt nezdálo.
V roce 1999 jsem navštívil poprvé USA se svým starším a zkušenějším kamarádem. Půjčili jsme si na letišti v Torrance u Los Angeles Piper PA 28-181 Archer, a že vyrazíme na výlet do vnitrozemí, směrem ke Grand Canyonu. První zastávkou bylo letiště Whiteman (KWHP), severně LA. Tam jsme po přistání courali po letišti, až jsme narazili na letuschopný, i když trochu ošuntělý Beech 18, stříbrný, nad okny měl nápis "Fly by Nite Airways". Okukovali jsme ho, když v tom k nám přišel asi padesátiletý chlap se zlatými zuby a povídá - líbí se vám? My na to že jo a to moc, a on nám vyprávěl, že je to jeho, létá s tím mezi Los Angeles a Las Vegas a vozí převážně páry, které se letí do město hříchu a neřesti narychlo oddat. Říkal, že jeho otec létal u Air Canada DC-3, DC-4, Dc-8 a další, ale že on lítat u linek nemůže, protože je barvoslepý a tak může tak nanejvýš létat s tímhle Beechem VFR. Vzpomněl jsem si na kamaráda, kterému v roce 94 nechtěl kvůli stejné vadě ÚLZ dát ani papíry na kluzáky. Chlap ukončil rozhovor tím, že jestli chceme, ať přijdeme zítra, že nás "za 100 babek" sveze.
Je jasný, že jsem nemohl dospat. Druhý den se nás zeptal, jestli jsme piloti, na což my že jo, že támhletím Piperem jsme přiletěli. Tak nás naložil do Beeche, mě na pravé sedadlo, kamarád si sedl do trupu. Už jenom pohled na ty mohutné motory mě přiváděl do nebe. Nahodil, odroloval na dráhu, a odstartoval. Potud by se dalo říct, že nic zvláštního. Jenže ve výšce (nekecám) tak 100 metrů mi řekl - you have control - a okamžitě, aniž by se podíval, zda tím strojem opravdu vládnu (ani piloťáky nechtěl vidět, prostě nám věřil, že nelžeme) se odkurtoval, vylezl ze sedačky a pustil na ní kamaráda. Pravda, ten už byl zkušenější, já do té doby létal nanejvýš Moravu, zatímco kamarád už byl tou dobou druhým pilotem 737 a předtím létal ATR.
Nicméně následujících dvacet minut jsme poletovali nad Californií, střídali jsme se v řízení, ten chlápek seděl v zadu, cenil na nás ty svoje zlaté zuby a vypadal nadmíru spokojeně. Já z toho byl paf. Překvapilo mě, že Beech byl krapet těžkopádnější, než jsem byl zvyklý z menších letadel, na křidélka mě připadal mírně "gumový". Dnes už bych to vyhodnotil asi jinak, ale tehdy byl pro mě mustrem, se kterým jsem všechno porovnával, Trenér. Pak si ten kanaďan vlezl zpátky na levou sedačku, a ať zamířím k letišti. A že mě nechá přistát. Polkl jsem, protože mě to na jednu stranu potěšilo, na druhou jsem dost dobře nevěděl, jak s takovou velkou mašinou dokážu sednout. Chlápek mě koučoval, jakou rychlost držet, vysouval klapky, podvozek, já si jen řídil a držel plyny. Přivedl jsem Beeche nad zem a začal vytrácet rychlost, jak jsem byl zvyklý, a že sednu na tři body. On jen dal před berany ruce, abych dál netahal (netušil jsem, že s tím chce sedat na hlavní kola, a že větší ostruhové mašiny jako Dc-3 apod obecně na tři body ani nesedají), a já si v ten moment řekl - to bude rána. Nebyla. Dosedli jsme na kola, nízkoztlaké pneumatiky a měkké tlumiče všechno pobraly. Chlápek si převzal řízení a odjel na stojánku. Vylezli jsme, já jak v nějakém snu, dali jsme mu sto dolarů, a on jen, že to bylo dobrý, ale že není instruktor, tak nám to nemůže napsat do zápisníku (nad tím jsem tedy ani nepřemýšlel...)
Za těch deset let jsme zjistili, že nám to moc lidí nevěří. Ostatně, mně, kdyby někdo vyprávěl, ja si dva kluci spolu poletovali s Beech 18 nad neznámou krajinou, s pilotem sedícím a podřimujícím vzadu, tak mu to taky nezbaštím. Nám s kámošem je to ale jedno, protože tenhle neopakovatelný zážitek nám už nikdo z hlavy nevezme (pominu-li pana Alzheimra) |
| |
|
| | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 10:49 | |
| | To musel bejt parádní zážitek, vůbec máš to ale štígro na tyhle příhody... to už jsi předtím četl nějakej manual k tomu éru nebo to bylo první seznámení s typem? |
| |
|
| | | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 11:26 | |
| | Já ten eroplán na vlastní oči viděl v ten moment poprvý. Jaký má motory a parametry obecně, to jsem se dočetl až ex-post v internetové kavárně, kde jsem to rozdejchával.
Něco jiného bylo, když jsme náhodou v Prescottu u firmy "Tailwheels and More" zjistili, že nás přeškolí na AT-6D Texan, bohužel bez sóla. Tam už nás Bill Modes opravdu seznámil s letadlem, parametry, systémy, přeškolení bylo jako u nás, prostor, nouzáky, okruhy, akrobačka. Nalétal jsem na tom 3hodiny a na závěr mi do zápisníku napsal Bill Check-out s poznámkou "OK to solo", čehož si moc cením. Koneckonců ale Texan nebyl žádný rychlík a přebytkem výkonu taky netrpěl, létal jako velká pětsedvacetšestka, jedinou nectnost z rychlých mašin měl tu, že při pádech se padal poměrně výrazně na stranu, až do náklonu 90°. Taky byl krásně vyleštěný, a jako Čechoslováky (neb tak nás tam stále vnímají) nás potěšily disky kol
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6561305
Zajímavé jsou i důvody, které nás do Prescottu přivedli (o možnosti létat Texana jsme dopředu nevěděli). To letiště se jmenuje po pánovi Ernestu A. Love, ICAO kód KPRC, IATA PRC, takže na mapě bylo u letiště napsáno LOVE PRC.
Dá se na takovém letišti nepřistát?
|
| |
|
| | | | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 16:32 | |
| | Super povídání pane, moc díky!
S tím Prescottem jsi mně potěšil, sedali jsme tam se Senecou cestou na Grand Canyon, naprosto neskutečná krajina s těma červenýma skálama, musel jsem si to pak ještě jednou projet autem A to LOVE PRC - přesně tohle mně tenkrát taky napadlo...jenže vysvětluj angličanům proč se směješ jako blb že... |
| |
|
| | | | | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 8. 12. 2009 / 08:46 | |
| | Pokud jde o vysvětlenbí, věřím že bys to určitě zvládnul |
| |
|
| | | | | | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 8. 12. 2009 / 09:49 | |
| | Člověče, my se to taky pokoušeli vysvětlit, ale oni, jak mají trochu jiný smysl pro humor, tak opravdu moc nechápali, co je na tom tak komického.
Když už máme takové téma, přes jaký nejkošilatější název traťového bodu kdo letěl? Můj rekord je FAF na přiblížení GPS 17 na letišti Pratt v Kansasu (KPTT).
Pak jsem se samozřejmě kolikrát při dlouhém letu nudil a hledal jsem v databázi, co všechno se dá najít. A je toho dost, jenom to tu z mravnostních důvodů nemůžu napsat |
| |
|
| | | | | | | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 8. 12. 2009 / 11:28 | |
| | .. a jeste vas obvinili z sex. haraseni, ne? |
| |
|
| | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 12:15 | |
| | Předpokládám, že se to odehrálo v půli 90. let... Já nemám problém ti to uvěřit, protože to skutečně byla "doba bohatýrů" - a v zásadě tehdy člověk neměl jen to, co se sám bál zkusit. Je to hodně zjednodušené, když to takhle řeknu, ale můj pocit a dojem z létání na Mallorce v té době byl úplně stejný.
Don´t feed bears! |
| |
|
| | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 22:22 | |
| | Já takovou klasiku nedokážu ocenit, jako někdo znalejší, než já Ale tohle se mi stát třeba na technickém záletu B737, že mi ji nechají podržet, tak se tam asi zesypu |
| |
|
| | | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 23:04 | |
| | Mně se dostalo té cti, že jsem si mohl v Bulíku připnout Ground Power a měl jsem z toho Vánoce ještě půl roku Holt i brigáda na Supportu měla něco do sebe |
| |
|
| | | | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 8. 12. 2009 / 08:26 | |
| | Tak já si měl možnost pár bulíků už ošahat, v SAABu 2000 jsem si chvilku klikal na CDU, ale držet to éro ve vzduchu, to je úplně jiné kafe |
| |
|
| | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 17:56 | |
| | | |
|
| | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 18:16 | |
| | | |
|
| | | | Pozna nekdo tento bajecny stroj? 7. 12. 2009 / 19:10 | |
| | Bať. Mně se ta "elektra" v tom fiálmu zdála hed nějaká tlustá ...
Ale ten film je jinak bohužel akorát plk... nějak se mi zdá, že si s tím tématem autoři nevěděli moc rady, ani s tím koncem... Docela mne to zklamalo (ale může to být jen osobní názor). |
| |
|
|