| | | mazec - Airplane 2 Airplane skydive 4. 12. 2009 / 12:57 | |
| | | |
|
| | | mazec - Airplane 2 Airplane skydive 4. 12. 2009 / 13:17 | |
| | opravdu mazec |
| |
|
| | | mazec - Airplane 2 Airplane skydive 4. 12. 2009 / 13:31 | |
| | njn, mají prachy a nudí se.... |
| |
|
| | | mazec - Airplane 2 Airplane skydive 4. 12. 2009 / 13:40 | |
| | Já se bál že to proletí až na vrtulu ten paragán... |
| |
|
| | | mazec - Airplane 2 Airplane skydive 4. 12. 2009 / 15:26 | |
| | | |
|
| | | | mazec - Airplane 2 Airplane skydive 4. 12. 2009 / 15:57 | |
| | Tohle je parádní záležitost ovšem.. Na tom videu je vidět, že kluci se těch skal zrovna moc nebojí.. |
| |
|
| | | | | mazec - Airplane 2 Airplane skydive 4. 12. 2009 / 20:32 | |
| | no to nebojí je sice pravda, ale jeden z těhlech kluků prý už nežije právě kvůli těm lyžím. Bratr je basejumper, tak mi to vyprávěl. jinak boží videa |
| |
|
| | | | mazec - Airplane 2 Airplane skydive 4. 12. 2009 / 20:41 | |
| | No tyyy kraaaaavo. A ta spotreba lyzi. |
| |
|
| | | | | mazec - Airplane 2 Airplane skydive 4. 12. 2009 / 20:57 | |
| | no mě by zajímalo jaký používaj vosky
|
| |
|
| | | mazec - Airplane 2 Airplane skydive 4. 12. 2009 / 18:27 | |
| | | |
|
| | | | mazec - Airplane 2 Airplane skydive 4. 12. 2009 / 19:15 | |
| | Čteš mi myšlenky, zrovna jsem chěl k prvnímu videu napsat, že to měli dát do Pc-6, ta padáček nepotřebuje. |
| |
|
| | | | | mazec - Airplane 2 Airplane skydive 4. 12. 2009 / 23:57 | |
| | Potrebuje, takovejhle luft ta turbina fakt neudrzi. |
| |
|
| | | | mazec - Airplane 2 Airplane skydive 4. 12. 2009 / 20:59 | |
| | Mozete mi niekto povedat, ako dlho dokaze takto padat letadlo, kym nedosiahne rychlost, pri ktorej urve kridla ?
|
| |
|
| | | | | mazec - Airplane 2 Airplane skydive 4. 12. 2009 / 21:20 | |
| | jak které... třeba Blaník s vytaženými brzdícími štítky to dokáže tak dlouho, dokud nepráskne do země - se štítky ani střemhlavým letem nepřekročí maximální povolenou rychlost. Myslím, že podobně na tom byl Dauntless a taky Stuka . Asi to platí i pro Turboportera, podle těch padáčků soudím, že pro C-1782 asi ne...
V zásadě každé letadlo může letět střemhlavým letem až po mez Vne - otázka je, co bude pak. Vne je až na konci žlutého oblouku rychloměru, kdy už letadlo těmi rychlostmi může letět, ale jen rovným přímočarým letem, v bezturbulentním prostředí, bez jakýchkoliv obratů. Myslím, že limitem nebude ani tak ten samotný střemhlavý let, jako pak případný pokus o jeho vybrání. Tam bych se o to éro bál nejvíc.... |
| |
|
| | | | | | mazec - Airplane 2 Airplane skydive 4. 12. 2009 / 22:17 | |
| | A co teprve když si to pilot sere střemhlav a nějakej vořežprut ještě přistoupí! |
| |
|
| | | | | | mazec - Airplane 2 Airplane skydive 5. 12. 2009 / 00:03 | |
| | Jenom bych drobně doplnil k té žluté oblasti mezi Vno (Normal Operating) a Vne (Never Exceed). Krom toho co jsi napsal (let v bezturbuletním prostředí alias smooth air) bych jen řekl, že letadlo obraty provádět může, nicméně narozdíl od zelené oblasti do Vno, kdy je možné provést plnou výchylku výškovky bez překročení maximální hodnoty přetížení (limit load factor) je nutné dávat pozor, protože může dojít nejen k překročení limit load factor (po kterém můžou nastat trvalé změny a poškození), ale také ultimate load, kdy už může dojít k celkové destrukci. Jen pro orientaci, v onom "smooth air" se počítá s turbulencí ve smyslu vertikálních nárazů větru od 50 po min. 25ft/sec při přibližně Vne.
Pokud jde o to co se stane po Vne....jsou určité drobné rezervy do dive speed předpokládající nějaký upset do střemhlavého letu, ale není to mnoho (celá problematika s oněmi design rychlostmi versus limity na IAS je trošku složitější). Poškození či destrukce draku je pak po Vne velmi pravděpodobná, záleží jen na tom, o kolik je konstrukce díky výrobci silnější, než jsou minimální safety limity. Může to být poměrně o hodně víc (viz "akrobatická" B747 China Airlines v roce 1985, kdy předpisové limity pro airlinery jsou 2.5 a 3.75 ultimate a letadlo dosáhlo 5.1 a i když se značným poškozením, ale bezpečně přistálo), ale může to být také "tak tak" nebo dokonce méně, díky údržbě, únavě materiálu, špatné konstrukci, atd. atd. |
| |
|
| | | | | mazec - Airplane 2 Airplane skydive 4. 12. 2009 / 23:04 | |
| | Mám pocit, že Turboporter používá při sestupu revers vrtule. |
| |
|
| | | | | mazec - Airplane 2 Airplane skydive 4. 12. 2009 / 23:58 | |
| | U Finista se na Vne po vysadku stremhlav na flight idle (ne beta!) dostanes behem par sekund. A pak samozrejme ta konstrukce dostava jeste na prdel pri vybirani. |
| |
|
|