No, nejsem si jistej, že nemíš přistávat s palivem v centru. Teda dlouho jsem si to myslel taky, až mi jeden kapča řekl, že to je blbost, tak jsem začal hledat v příručkách - a opravdu, nenašel jsem o tom nikde ani zmínku.
Max 40% v křídlech taky neni pravda, běžně navážíme palivo z letišť, kde je levný, a sedáme se sedmi tunama. Do křídel se vejde 9,2t, to jest 76% v křídlech.
Letadlo by se po přistání s plnýma nádržema nerozpadlo. Když jseš pod MLW (max landing weight), je to jedno Když má čtyřstovka prázdnou váhu řekněme 37t, máme v ní maximum, tj.16t paliva, je to dohromady 53t, a do MLW u běžné čtyřstovky zbývá přes tunu, u OK-BGQ a YGA dokonce ještě tři tuny.
Ale je pravda, že v reálu se takhle nelítá. Neni proč)))
Jinak pro referenci - na klapkách 30 je podélný sklon při třístupňovém GS asi 2,5°, na čtyřicítky kolem nuly. Váha na to nemá moc vliv. Proč? Protože Vref, tj. referenční prahová rychlost rychlost se určuje podle váhy, čím větší, tím rychleji, a s úhlem platí to co popsal matthew.
Vliv na to má vítr. Jednak při protivětru a gustech se přidává něco k Vref, jednak musí pro udržení třístupňového sestupu být při rozdílné groundspeed i rozdílná vert. rychlost. Ale změny v úhlech jsou celkem zanedbatelné. |
|