| | | B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 10:32 | |
| | Mám FFX 737-800 Travel Service, stáhnutý tady z periskopu. Při přistání mám rychlost 175KIAS klapky 35 a letadlo mi klesá neustále čumákem dolů! Co dělm za chybu málá rychlost? Klapky?
|
| |
|
| | | Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 10:39 | |
| | Jo asi jo, rychlost by měla být okolo 140 kts a klapky 30 nebo 40, záleží jak máš dlouhou rwy, jestli je vlhká nebo suchá atd |
| |
|
| | | | Re: Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 10:45 | |
| | Jaký má vliv kvalita RWY na přistání - jestli to má hlava pobrala dobře, tak dotaz byl na stav před dosednutím. A navíc vyšší rychlost by snad měla mít obrácený efekt, nebo se pletu?
|
| |
|
| | | Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 11:01 | |
| | Klapky 35? To myslis jako 40citky vyvraceny na 35 tim naporem vzduchu pri 175KIAS?
Jedine co se k tomu da rict je, ze tva rychlost je prilis velka.Take neudavas svoji hmotnost.
V zasade se na to neda rozume odpovedet...
Co myslis tim klesa neustale cumakem dolu?
Potrebujeme vice informaci |
| |
|
| | | | Re: Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 11:26 | |
| | jediny co me napada je to, ze pri otevreni klapek asi vznikne klopivej moment na cumak...dovazit... |
| |
|
| | | | Re: Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 11:47 | |
| | Dotycny nejspis chce dostahnout toho, ze bude klesat s cumakem nahoru ..... jenze na to ma moc vysokou rychlost, aby otocil cumak nahoru musi zpomalit.... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 12:58 | |
| | V tom pripade bych doporucil dotycnemu si neco o letani se 737 precist. Vyhne se tak mnoha dalsim nemilym prekvapenim.
BTW: Skvelej nick |
| |
|
| | | Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 12:04 | |
| | Pokud vim tak 737 maj klapky 25, 30 a 40... Kazdopadne at je to 40 nebo 30, tak rychlost 175 je HODNE moc - kvuli tomu se ti klopi cumak dolu (a jak uz tu nekdo vtipne poznamenal tak i vylamujou klapky ze 30 na 35) ))) ...... takze pristani klapky 30 a rychlost neco pres 140. |
| |
|
| | | | Re: Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 13:29 | |
| | Dík to jsem nezkoušel, já vim je to amaterská otázka. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 13:39 | |
| | Ale stejně, teď jsem to zkoušel, mám rychlost 145 kts, klapky 30 a nemůžu čumák dát na vs/800 jde mi to pořád na vs/-1000. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 13:52 | |
| | a kolik máš paliva??? nemáš plné nádrže, že ne?? já nevím jestli to má na to vliv, ale takto, lítám úplně se stejným letadlem jak ty, rychlost 140 klapky 30, v nádržích trošku šťávy a de to úplně v poho, čumáček hezky nahoru jak bys to chtěl... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 13:59 | |
| | Dá se říct, že to vypadá, že ztrácím rychlost. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 14:02 | |
| | Pokud to teda neni preklep (chybejici znamenka) tak pak vubec nechapu co do toho tahas vertical speed a jeste kladnej ???
VS -1000 je vicemene spravne, chces prece klesat, tak je vertical speed zaporna ....? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 14:02 | |
| | A co tah motoru? BTW: Letis rucne nebo s A/P a A/T? Jinak VS neurcuje sklon cumaku, ale vlastne jen to jestli letis nebo uz padas |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 14:49 | |
| | To, jestli máš čumák nahoru nebo dolů záleží na rychlosti, hmotnosti a klapkách. Čím větší rychlost, tím ti stačí menší úhel náběhu pro vytvoření dostatečného vztlaku a tudíž letíš čumákem dolů.ˇ
Čím větší hmotnost, tím potřebuješ větší vztlak a tedy větší úhel náběhu a letíš tedy "natažený" (čumákem nahoru).
Vysunutí klapek ti přidá trochu toho vztlaku a taky klopivý moment, takže se letadlo zase kloní čumákem dolů.
Jestli teda chceš klesat na finále s čumákem nahoru, tak si zatěžkej letadlo, leť nějakech 145 kias a klapky maximálně na 30. Pak si zkus odebrat hmotnost, klapky na 40 a porovnej ty dvě přistání...
A variometr (vertical speed) s tím nijak nesouvisí.
Snad je to trochu srozumitelné. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 19:01 | |
| | Máš úplnou pravdu až na to, že vertical speed s tim zrovna docela dost souvisí. Ale to jsem zjistil až časem |
| |
|
| | | Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 14:49 | |
| | S 800 sice nelietam, ale ak mas 145 uzlov rychlost, klapky 30 st. tak chyba bude bud v tom ze prilis tlacis dole, alebo to mas zle vyvazene. Ono nestaci nastavit rychlost a klapky a cakat spravny sklon, musis ho tam dostat a ked pridvihnes zacne ti to padat, ze? tak sa musis pohrat s plynom potom, ale pokial pristanes, tak nie si na tom az tak zle ) |
| |
|
| | | | Re: Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 16:15 | |
| | Sorráč , že mi to ndošlo dřív, měl jsem naplněný všechny nádrže palivem! ( Promiňte!!!!! |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 16:30 | |
| | no mne sa to nezda, aj s plnymi nadrzami to musi ist. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 17:05 | |
| | ach jo .. dvacet lidi mu tady reklo, ze na to, aby mel cumak "do vzduchu" leti moc rychle, navic jeste na klapkach ... co dodat.. palivo nepalivo...
naopak, cim tezsi ma ero tim drive se mu zacne pri nizsi rychlosti dostavat cumak do vzduchu ...
nekdy by stacilo, kdyby si puvodni tazatel precetl odpovedi.... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 17:44 | |
| | V simulátoru to nějak jde i s plnými nádržemi, ale je to nesmysl. V reálu se takto přistávat nesmí, protože by se letadlo prostě rozpadlo. Mimochodem, s plnými nádržemi, cestujícími a nákladem by asi ani nevzlétlo. Paliva můžeš naplnit jen tolik, kolik ti po odečtění nákladu zbude do maximální vzletové hnotnosti a to určitě není 100% do všech nádrží. Na přistání by jsi měl mít max. 40% v křídlech a 0% v centru!!! Pro běžný hodinový let stačí 70% v křídlech a 0% v centrální nádrži, pokud nemáš přesnější plánovač. Bohužel FSka tvrdošíjně cpe 100% do všech nádržích, což nevadí třeba u Cessny, ale u dopraváku se bere jen a pouze množství potřebné pro plánovaný let s nějakou rezervou, takže je to potřeba VŽDY před letem zkontrolovat a upravit! |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: B737-800 FFX-přistání! 25. 8. 2004 / 18:53 | |
| | No, nejsem si jistej, že nemíš přistávat s palivem v centru. Teda dlouho jsem si to myslel taky, až mi jeden kapča řekl, že to je blbost, tak jsem začal hledat v příručkách - a opravdu, nenašel jsem o tom nikde ani zmínku.
Max 40% v křídlech taky neni pravda, běžně navážíme palivo z letišť, kde je levný, a sedáme se sedmi tunama. Do křídel se vejde 9,2t, to jest 76% v křídlech.
Letadlo by se po přistání s plnýma nádržema nerozpadlo. Když jseš pod MLW (max landing weight), je to jedno Když má čtyřstovka prázdnou váhu řekněme 37t, máme v ní maximum, tj.16t paliva, je to dohromady 53t, a do MLW u běžné čtyřstovky zbývá přes tunu, u OK-BGQ a YGA dokonce ještě tři tuny.
Ale je pravda, že v reálu se takhle nelítá. Neni proč)))
Jinak pro referenci - na klapkách 30 je podélný sklon při třístupňovém GS asi 2,5°, na čtyřicítky kolem nuly. Váha na to nemá moc vliv. Proč? Protože Vref, tj. referenční prahová rychlost rychlost se určuje podle váhy, čím větší, tím rychleji, a s úhlem platí to co popsal matthew.
Vliv na to má vítr. Jednak při protivětru a gustech se přidává něco k Vref, jednak musí pro udržení třístupňového sestupu být při rozdílné groundspeed i rozdílná vert. rychlost. Ale změny v úhlech jsou celkem zanedbatelné. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: B737-800 FFX-přistání! 26. 8. 2004 / 08:27 | |
| | Díky za upřesnění, je pravda, že jsem ty hodnoty spíš odhadoval a hlavně jsem tím chtěl říct, že u dopraváků je obecně dobré, mít v nádržích jen tolik paliva, kolik je potřeba. Zvlášť proto, že ve FS stojí palivo na všech letištích stejně a není potřeba vybírat, kde nejvýhodněji natankovat ) |
| |
|
|