| | | PMDG - 45% N1 na zemi 23. 8. 2004 / 09:12 | |
| | Pánové, jedna začátečnická.
Když dám na zemi více než 45% N1 (při vzletu) ozve se přerušovaný
výstražný tón. Po odpoutání od dráhy ustane. Co dělám blbě?
Díky
Petr
|
| |
|
| | | Re: PMDG - 45% N1 na zemi 23. 8. 2004 / 09:29 | |
| | V jakem eru ? pri jaky konfiguraci era ? |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 23. 8. 2004 / 09:49 | |
| | 737-700. Jedu podle Metzingerova tutorialu. Take-off s autothrottle ARM, po 40%N1 TO/GA. Ale stejne se to chovalo i pri rucnim ovladani throttle. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 23. 8. 2004 / 10:09 | |
| | Mas v letadlo korektni vzletove konfiguraci (zejmena spravne vysunute klapky, nevysunute spojlery atd ?) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 23. 8. 2004 / 11:00 | |
| | Temi spojlery si, pravda, nejsem uplne jist. V prilozenem dirty checklistu nejsou explicitne vypsany, tak jsem mozna prehlid jejich nastaveni. Vecer to zkusim.
Diky za tip. Alespon ted tusim, kde zhruba problem hledat
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 23. 8. 2004 / 11:08 | |
| | Metzingeruv tutorial neznam, ale mozna by stalo za to, abys paralelne koukl i do PMDG "Normal Procedures" checklistu a treba brzo prijdes na to, na co mesije Metzinger a nebo ty, zapomel.Tyhle bzucaky mivaji nejcasteji spojitosti s klapkami.Nejsem ale expert, je to jenom domnenka |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 23. 8. 2004 / 11:10 | |
| | mas recht ) v 99% kdy mi tenhle bzukaz zabzukal bylo kdyz jsem zapomel na klapky, resp. kdyz jsem pri pojizdeni pridal trosku vic plynu nez bylo zahodno |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 23. 8. 2004 / 11:31 | |
| | Klapky jsem mel urcite na 5, vytrimovano, hodnoty V1 a VR nastaveny rucne, V2 na MCP.
Kazdopadne jsem rad, ze vim kudy se vydat pri hledani problemu. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 23. 8. 2004 / 13:00 | |
| | Mne se to stavalo u A310 obcas taky, a doporucuju velmi jednoduche a nazorne reseni... proste zkousej prenastavovat klapky do polohy, kdy to bzuceni prestane. Mimochodem nejsem si teda zcela jist, ale podle mne 737-700 by mela ukazovat na jednom LCD provozni informace a tam by prave melo vypisovat i duvod toho vystrazneho znameni. U A310 to tak alespon je, ze ti to napriklad napise, ze jsi prekrocil rozsah trimovani pro vzlet. |
| |
|
| | | Re: PMDG - 45% N1 na zemi 23. 8. 2004 / 10:54 | |
| | Je spousta moznosti.... nemas vysunuty klapky, nastaveny autobrakes (RTO), nemas nastaveny V1 , R a V2.... na neco si proste zapomnel.... |
| |
|
| | | Re: PMDG - 45% N1 na zemi 23. 8. 2004 / 13:25 | |
| | Ahoj pánové, jsem sice asi pořád začátečník (už ale docela dlouho), ale myslím si, že se PMDG chová správně. Tón se ozve, když se dá vyšší výkon motorů než 45% N1 a je ZABRŽDĚNO Parking brakes. Myslím, že v reálu by vyšší tah zatížil konstrukci letadla a mohlo by se něco stát s parking brakes nebo podvozkem. Dle Metzingerova manuálu se má dát 40% N1 při zabrždění. Já následně odbrzdím PB a hned dávám TO/GA. Nikdy se mi nic neozve. Stačí ale dát nejdřív TO/GA (nebo zvýšit tah motorů) a teprve potom odbrzdit a varovný tón se ozve. Možná si to myslím chybně, tak mne kdyžtak za moje výmysly nekamenujte. Ahoj. |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 23. 8. 2004 / 22:12 | |
| | Tak bohuzel neni to ani ve spoilerech ani v parking brakes.
Mam nastaveny klapky na 5, vytrimovano, V1, VR ...
Tak nevim.
Jinak pro upresneni, ton se ozve az pri 50% N1.
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 23. 8. 2004 / 22:18 | |
| | nemas ciste nahodou nastavenou autobrake na jinou hodnotu nez RTO nebo vypnuou? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 23. 8. 2004 / 22:20 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 23. 8. 2004 / 22:41 | |
| | V tom pripade doporucuju, abys chvili pockal chodi sem i jezdci na techle velkych strojich v realu a verim, ze ti budou schopni te spravne navest a vysvetlit i nam vsem, co za tim zvonkem stoji doufejme, ze budou chtit neco napsat |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 23. 8. 2004 / 22:55 | |
| | Tak ted jsem nehlede na zvonek odstartoval, dal si kolecko a pristal
a hle - od te doby se to zacalo chovat normalne. Kricelo to na me
jen kdyz jsem stahnul klapky nebo mel RTO na OFF.
No a a pak jsem zacvicil se spoilerama a od ty doby jsem zase tam kde jsem byl. Spoilery mam ted DOWN (ale oni tam vzdy sami skoci kdyz pridam throttle at jsou kde jsou) a zvonek opet zvoni ...
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 24. 8. 2004 / 00:50 | |
| | Napadá mne ještě jediná věc, mít klapky při startu na 10 a případně to zohlednit i v FMC na stránce TAKEOFF REF. INIT->TAKEOFF |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 24. 8. 2004 / 08:29 | |
| | Klapky pro vzlet myslím můžou být dle potřeby 1-15st, ale je potřeba to správně zadat ve FMC INIT REF. Potom opravdu nevím, v čem jiném může být problém. Podle mě jsou klapky a parking brakes jediné věci, které při špatném nastavení u PMDG vyvolají varovný tón. Snad ještě spoilery, ty by měly být normálně zasunuté, tj, ovládací páka v horní poloze. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 24. 8. 2004 / 08:56 | |
| | No o 737 NG toho vim tolik jako koza o petrželi, nicméně u 737 classic by poloha autobrake a nezadání V1 - V2 nehraje roli. Klapky musí být u 300 a 500 v poloze 1,5 nebo 15, u 400 5 nebo 15. Na desítky se nestartuje. Ale jak říkám, mluvim o classic. Ale třeba nám Jára koupí sedmistovky a pak budu moc kecat i do tohohle)
V čem ale v reálu bývá nejčastější problém (a sám jsi ho tu nakousl) je poloha speedbrake. V reálu musí být na vzlet úplně vepředu, za takovým zoubkem. Někdy se stane, že při ne úplném doražení se ozve takovýhle tón i ve skutečnosti.
Anebo to máš rozbitý |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 23. 8. 2004 / 22:38 | |
| | V reálu se nic draku letadla nestane, když je PARKING BREAK SET a dáš výkon víc než na 40% N1.
Při tzv. motorových zkouškách se dává výkon až na 90% N1 PARKING BREAK je SET, ale z bezpečnistních důvodů se špalkuje příďak i hlavní podvozek. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 24. 8. 2004 / 09:12 | |
| | A co třeba ještě Landing lights ? Nemůže to taky hrát nějakou roli ?
Mě to řve vždy při pojíždění, dojedu na h/p, nastavím klapky, RTO, zapnu landing lights a už mi to neřve. A ještě nastavím spouštění motoru na CONT, což by mohlo taky dělat zmíněný bzučení. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 24. 8. 2004 / 09:28 | |
| | Konec dohadum. Manual pravi toto:
TAKEOFF CONFIGURATION WARNING
Takeoff configuration warning is armed when on the ground and either or both
thrust levers are advanced for takeoff. An intermittent takeoff warning horn
sounds for the following conditions:
· Stabilizer trim not in the green band range.
· Trailing edge flaps are not in the flaps 1 through 15
takeoff range.
· Leading edge devices are not in the correct position for takeoff.
· Speed brake lever is not in the DOWN position.
· Spoilers not down with the speedbrake lever in the DOWN
position.
· Parking brake set.
The intermittent horn is canceled when the unsafe configuration is corrected or
the throttles are retarded.
Plati pro 600-900. Jestli tohle vsechno mate v poradku a stejne to reve, pak jak rikal AJS - mate to rozbity....
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 24. 8. 2004 / 11:50 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 24. 8. 2004 / 22:37 | |
| | Tak jsem to cely preinstaloval. Nahodim motory, klapky na 5 autobrake RTO. V tomto stavu to muzu vosolit jak chci a nic na me nerve.
Ale staci dat spoiler na ARMED a zpet na DOWN a je zle. Zas to na me rve jak pridam plyn a zbavim se toho jedine tak ze si to letadlo naloaduju znova (Aircraft - Select aircraft atd.)
Jen podotykam, ze mam verzi 1.3
Uz fakt nevim.
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 24. 8. 2004 / 23:04 | |
| | Tak jsem nakonec jeste poradne prohledal PMDG forum a mam snad konecne reseni. Kdyz se mysi spoiler posouva do pozice DOWN nesmi se clovek spokojit s tim, ze na pohled je jiz packa v pozici DOWN a dal uz se nehne, ale je treba mysi tahnout dal. Ona se ta packa uz sice opravdu ani nehne ale "nekde uvnitr" se asi jeste neco deje - no a pak uz si muzu delat s plynovou pakou co chci a je TICHO.
Kupodivu s tlacitkem "/", ktere by melo vysouvat a zasouvat spoilery (predpokladam, ze nadoraz) to nefunguje.
Tak uz dam snad pokoj. Jen nechapu ze jste na to nikdo nenarazil.
p.
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 25. 8. 2004 / 00:04 | |
| | Já jsem na to taky narazil, ale v tom to nebylo. Nejsem u svého kompu, abych se na to podíval, ale byla to úplná ptákovina, že mi to taky řvalo. Je to už dávno, tak už nevím přesně, čím to bylo. Proto jsem nic neříkal. Hlavně, že ti to už chodí. |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 24. 8. 2004 / 12:22 | |
| | No právě předečírem jsem letěl z Madeiry a na brzdách jsme měli TOGA a letadlo zůstalo celé. )
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 24. 8. 2004 / 16:00 | |
| | No ale kdybys viděl, co vám při tom dělal ocas... Jsem to jednou držel na brzdách na kontaminovaný dráze v Košicích, lehká pětistovka samozřejmě bez redukce, antiskid nevydržel s nervama, na chvíli povolil, no bylo to jako kopnutí kobylou do zadku. Mi toho letadla bylo líto. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PMDG - 45% N1 na zemi 24. 8. 2004 / 20:50 | |
| | Co dělal ocas vím, i celé letadlo, seděl jsem tam, ale pokud znáš Funchal, RWY 05 odlet, tak moc na výběr nemáš. Něco podobného je i CFU. Neříkám, že se to dělá pořád, ale sám jistě víš, že občas ti nic jiného nezbyde. ) Ale kopanec to je, když pustíš brzdy. |
| |
|
|