| | | OT. Video - hodně dlouhej na přistání 21. 11. 2009 / 11:22 | |
| | | |
|
| | | OT. Video - hodně dlouhej na přistání 21. 11. 2009 / 11:26 | |
| | ,,oh shit´´ docela na hulvata |
| |
|
| | | | OT. Video - hodně dlouhej na přistání 21. 11. 2009 / 12:39 | |
| | a nenapadlo vás, že je to třeba tím, že když přistával, tak si to natáčel na kameru, kterou držel v ruce? |
| |
|
| | | | | OT. Video - hodně dlouhej na přistání 21. 11. 2009 / 12:45 | |
| | Podívej se na konci, že beran se hejbe, i když se ho kameraman ani nedotýká? |
| |
|
| | | OT. Video - hodně dlouhej na přistání 21. 11. 2009 / 13:01 | |
| | No mně to přijde docela odstrašující - nejsem si jistý, ale myslím, že byl moc rychlý na finále, moc vysoký nad těmi stomy (docela strmý přiblížení) - ale co hlavně jak dlouho plaval nad dráhu (výsledek dříve uvedeného), na jejímž konci jsou stromy. Dotyk na posledních cca 25% délky (!!) - porovnejte podle křovisek vpravo, kde mu to zabrečelo a kde drcnul - a koukněte se na tu dráhu pak znova, když si to ještě jednou pustíte.
Myslím, že měli z pekla štěstí (je slyšet, jak jim přestaly pískart pneumatiky - to asi vyjeli z asfaltu na štěrk) - a to že pustil kameru bylo dost možná proto, že už se viděli ve stromech, nebo v lepším případě v rigolu na kouli. Určitě to točil cestující, je to z pravého sicu.
Jsem pilot začátečník - ale podle mne to bylo jednoznačně na go-around a další pokus. Zbytečněj hazard, jestli měli ještě aspoň galon paliva v baku. |
| |
|
| | | | OT. Video - hodně dlouhej na přistání 21. 11. 2009 / 13:09 | |
| | No bylo to na opakování, ale přiznejme si, kdo kdy nebyl dlouhej. A sedat do takovýhleho pásu mezi lesy, to je něco úplně jinýho, než sedat na letiště s dlouhým předpolím na obou stranách. K tomu nějakej ten vítr, turbulence nad stromama a dá se plavat a plavat...Z počátku člověk doufá, že to vyjde, je-li dráha mírně z kopce, fouká-li do zad (a to se na takových místech stává i když člověk přistává proti větru.
Prostě takovýhle letiště jsou jen pro mazáky.
Mimochodem, zajímalo by mě vyjádření k tomu, jak sedat do takových míst především od účastníků diskuse na aerowebu o přistávání bez plynu. |
| |
|
| | | | | OT. Video - hodně dlouhej na přistání 21. 11. 2009 / 13:14 | |
| | Ano, hezká otázka
Nicméně i bez plynu by to mělo jít, když by se zvolil ten správnej sestupovej úhel, správný klapky a správná rycjhlost, rozpočet na první třetinu jako při nouzáku. Na takovýhle letiště bych se ale já se svejma zkušenostma nehrnul - navíc na takovýhle kamikadze kousky |
| |
|
| | | | | | OT. Video - hodně dlouhej na přistání 21. 11. 2009 / 14:17 | |
| | No Mooney je hodně citlivý na správnou rychlost na finále a správný úhel sestupu, moc toho neodpouští. Takový tryskáč s vrtulí. Při rychlostí o 5mph (8km/h) znatelně plave, a jednou - blbec - jsem byl o 10mph (16km/h) rychlejší, řekl jsem si, že je to OK, a sedl jsem v půlce dráhy. Naštěstí měla 1300m.
Snad žádné jiné éro ve své kategorii není na správně provedený sestup na finále tak citlivé, jako Mooney. Ani brusy jako Bonanza. A o Cessnách, Trenérech či "bednách kitu" (pan konstruktér Mikula mi promine) ani nemluvě. S Mooney bych si přistání na volnoběhu netroufl, možná kdybych na tom měl hooodně nalétáno.
Přidávám obrázek z jednoho průletu kdysi, kdesi v Arizoně s Mooney. Kamarád stál na konci dráhy, kde už jsem měl velkou výšku, ale přesto říkal, že mu to nedalo a přikrčil se. To jsme byli ještě mladí hoši plni testosteronu
|
| |
|
| | | | | | | OT. Video - hodně dlouhej na přistání 21. 11. 2009 / 16:36 | |
| | hodně zajímavý letiště takovej skoro tankodrom. |
| |
|
| | | | | | | OT. Video - hodně dlouhej na přistání 21. 11. 2009 / 17:57 | |
| | No jo, Mooney je hodně aerodynamicky čistý a rychlý éro, co. Nemá to snad dokonce brzdy?
Myslím, že se na takový místa lítá spíš s Cessnama, Piperama a s DHC2. |
| |
|
| | | | | | | | OT. Video - hodně dlouhej na přistání 22. 11. 2009 / 15:56 | |
| | Tenhle brzdící klapky neměl, ale novější verze je už můžou mít. Osobně myslím, že svoje opodstatnění na tom éru mají |
| |
|
|