|  | Re: Pretizena letiste 7. 6. 2002 / 09:22 | Marky Parky |
|  | Tenhle system se mi moc nelibi protoze ma nekolik much. Dole pak najdes rady jak to obejit )
A) zastavovani letadel, ktere se miji po taxiways je sice zalezitosti letadel, nikoliv ATC, ale je pravdepodobnejsi, ze dojde k nasledujici situaci:
ATC1 posila 1 letadlo z bodu A do bodu B. ATC2 posila 2 letadlo z bodu B do bodu A. Letadla se sice uprostred potkaji, ale cekaji na sebe navzajem, dokud AI jedno z nich nesmaze kvuli necinnosti
Kdyby byl jen jeden AFD zaznam, situace by vypadala takto
ATC posila 1 letadlo z bodu A do bodu B.
ATC posila 2 letadlo z bodu B prez bod C do bodu A.
Z testovani se mi zda, ze AI je schopna objizdku dat jen tehdy, pokud druhe letadlo jiz "stoji v ceste", ale neni schopna odhadnout, ze se "do cesty teprve priplete" protoze ho ridi jina AI.
B)Co se tyka zmen vetru, tak tady bude velky problem. FSka totiz obsahuje bug, ktery automaticky da nejvyssi prioritu nejdelsi runway bez ohledu na smer vetru ( nechapu jak si toho mohli pri testovani nevsimnout ??? ). Pokud tedy chci pouzivat runwaye podle vetru, je nutne delky runway srovnat v AFD zaznamu. Pokud tedy chci, aby mi velka letadla na LKPR volila rwy podle vetru, je jasne, ze nemuzu udelat dva overlaye pro velka s dlouhou 06/24 a pro mala s dlouhou 13/31. Snad jen na letistich, kde by byla dvojice ruznobeznych drah ( JFK ) by to slo nejak pouzit.
C) Za NEJVETSI nevyhodu povazuju nutnost vytvoreni noveho ICAO codu, protze pak v pripade, ze letim na zminovane letiste KORD2, musim ve flightplanu pro IFR let rovnou dat ten druhy nesmyslny ICAO kod. A co kdyz bude zrovna "blbe pocasi" a moje draha bude "zavrena"???
Tak a ted k tem radam jak to udelat:
A) AI voli rwy podle pocasi
Vsechny drahy ktere jsou pouzivane mit stejne dlouhe. Do vetru 16 kts AI vybira jako Active drahu s ILS, od 16tks vys i bez a dava Visual Approach
B) Pristavani letadel na pretizenem letisti
Maximalne zkracovat delku pobytu letadla na rwy, tj vytvorit jake si "rychlejsi odbocky" u kazdeho h/p. Porad jeste testuju, ale zda se mi, ze to ma urcita pravidla, ktera zrychli opusteni rwy az o 30% ( letadla nemusi pojiydet tak daleko, abz odjela ).
C) Mijeni se letadel na taxiways
Vhodnym umistovanim h/p bodu urcit, jakou cestu budou AI letadla volit. Algroritmus mam jiz temer odhalen a jen co dozkousim poslednich par veci, zverejnim.
D) Smerovani specifickych letadel ke specifickym gates
Soubor aircraft.cfg obsahuje parametr wingspawn. Podle nej se letadla prideluji k jednotlivym gates podle nasledujiciho algoritmu. AI priradi letadlo k nejmensi mozne gate na kterou se vejde, pokud tato neni volna, na nejblizsi vyssi. Za nejmensi moznou je povazovana gate o prumeru cca 3/4 windspawn. Takze pokud chci, aby mi letadla Lufthasny v EDDF zajizdela k jine stojance nez ostatni, pridelam lufthansam v auircraft.cfg kopii sekce airplane_geometry a v nic nepatrne zmensim wingspan tak, aby to nemelo vliv na letove vlastnosti ( osobne si myslim, ze to stejne vliv nema a ze letove vlastnosti jsou obsahem .air souboru, co vy na to konstrukteri letadel ???? ). Potom udelam Lufthansi gates primerene o maly kus mensi a tak uz se mi na danou stojanku zadne jine letadlo nez lufthansa daneho typu "nevejde". Je to sice piplacka, ale jde to. Na LKPR jsem timto algoritmem rozrazoval stani, aby v zalivu stali Bulici, na stanich 1-3 Heavy letadla, na standu pred Cckem ATRa a Dashe a na starym Cesny.
Snad to pomohlo, ufff |
| |
|