Preflight briefing (citace z prispevku AJScandalla k přípravě ATR):
Vzlet provedeme na normální/námrazové rychlosti podle Speed bookletu (v případě že jsme tzv. limitní tak podle specifických rychlostí V1, Vr, V2 dle výpočtu), vzlet bude bez bleedů (nyní standardní postup), bez anti-icingu/ s anti-icingem, bez radaru/s radarem a podle verze ještě rozhodnu o použití CONTINUOUS RELIGHTU (má jenom 72-200 a 42-300, používá se při kontaminované dráze). Pak pronesu tzv. nouzový briefing. Asi takhle: "Pilotem letícím jseš ty/jsem já (to se předem vždycky zeptám F/O, kam chce letět), do 70kts přerušíme na všechny závady, od 70 do V1 přerušíme na vysazení motoru, požár motoru, Flaps unlock, závadu nepotlačenou T/O INHIBITem, anebo se nám to letadlo nebude zdát schopné či bezpečné k letu. Po V1 pokračujem, do 400ft no action, jenom kdyby to letadlo nechtělo stoupat, třeba v případě vysazení motoru nebude UPTRIM, AUTOFEATHER, nebo LOW PITCH, uděláme memory items (tj. na živym přidáme na rezervní výkon (RTO), stáhnem plyn a zapraporujem vrtuli chcíplýho motoru). Nad 400ft budeme řešit jenom vážné závady, to jest ty, které mají memory items (ty se dělají zpaměti a teprve pak se kontrolují podle checklistu). Bude-li se jednat o vysazení/požár motoru, máme akcelerační výšku (třeba) 2100ft, tam točíme doprava na NER, stoupeme 4000ft. V Praze je LVO, takže náhradní letiště pro vzlet je Brno (musí být do hodiny letu na jeden motor a počasí musí umožňovat přistání). Ostatní závady řešíme po odletový trati. To je z mý strany všechno."
Původní příspěvek je zde - povinná literature pro ATR virtuální piloty
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=75446&lan=0
|
|