Obhájím to podobně, jak to psal SONP. Jde hodně o hledisko bezpečnosti. Když se zase vrátím k těm autům, jak jsme se hádali, tak mi šlo o to, že nováček nebude porušovat předpisy a pojede podle nich (byť jsou třeba blbé a nevím co všechno, ale nováček neví, co si k autu může dovolit v jaké situaci a proto raději pojede podle předpisů) a na druhé straně bude někdo, kdo si myslí, že jsou na houno a k ničemu, tak na ně s prominutím kašle (ať už oprávněně, nebo ne). A tyhle dvě strany, když se potkají, tak vzniká nebezpečná situace. Nováček je psychicky tlačen do jízdy směrem k hranici jeho schopností a občas i za ně a naopak u zkušenějšího roste často zloba, že je zdržován. Pak vznikají situace, jaké známe z cest a proto je na nich tolik mrtvých. To jen tak okrajově...
A co jsem chtěl říct:
Tím, že někdo poslouchá frekvenci a třeba se tím učí nebo to poslouchá jen ze zájmu a stojí u letiště a čumí, jak to pěkně lítá, nikoho neohrožuje. Ani sebe, ani ty letadla. To už je nebezpečnější spolujezdec v autě, než spotter se scannerem. Tady žádné dvě strany nejsou. Je jen samotná činnost a pozorovatel. |
|