| | | Na pražskom letisku Ruzyně núdzovo pristálo lietadlo ČSA 28. 10. 2009 / 14:20 | |
| | | |
|
| | | Palubní personál? 28. 10. 2009 / 14:48 | |
| | Co mne zaráží není porucha motoru, to je zcela běžná záležitost..
Co mě ale udivuje je, že na 20 cestujících (což je bohužel žalostně málo ale kdo by taky letěl do Slovinska že? ) jsou 2 letušky. Teď by přeci ČSA měly šetřit kde to jde, tak proč proboha 2 letušky? Pokud vím, tak norma je 1 FA na 50 PAX. Nebo je to jinak? |
| |
|
| | | | Palubní personál? 28. 10. 2009 / 15:18 | |
| | Následující je z FAA part 135.107 a týká se letů menších letadel - a je také důvodem proč spousta letadel má přesně 19 míst a ne třeba 20 nebo 21.
Flight attendant crewmember requirement.
No certificate holder may operate an aircraft that has a passenger seating configuration, excluding any pilot seat, of more than 19 unless there is a flight attendant crewmember on board the aircraft.
Volně:
Požadavek na člena posádky - palubního průvodčího
Žádný držitel certifikátu nesmí provozovat letadlo bez palubního průvodčího, pokud konfigurace obsahuje více než 19 míst (nepočítaje v to sedadla pilotů).
Naši se nejspíš FAA neřídí ale všimni si, že řeč je o konfiguraci, ne o počtu pasažérů na palubě.
Ale jinak o tom nic nevím
|
| |
|
| | | | | Palubní personál? 28. 10. 2009 / 15:21 | |
| | Jo tak proto má L-410 18-19 míst... |
| |
|
| | | | | | Palubní personál? 28. 10. 2009 / 15:24 | |
| | No mam pocit, ze Trabant L410 ma jen 15...vic asi vozi jen v Africe, pac tam vozi i na stojaka a nemaji tam UCL...)) |
| |
|
| | | | | | | Palubní personál? 28. 10. 2009 / 18:33 | |
| | Jak jako trabant??!! grrrrrrr |
| |
|
| | | | | | | Palubní personál? 28. 10. 2009 / 18:42 | |
| | Ups. Tak jsem si to blbě pamatoval. Pardon. |
| |
|
| | | | | | | Palubní personál? 28. 10. 2009 / 19:12 | |
| | On vozí leckde.
Jednou jsem hledal věci k TwinOtteru a našel diskuzi DHC6 vs L410. Překvapivé pro mně bylo, že se tam hodně reálných pilotů zastávalo a preferovalo L410 (a to nejen kvůli ceně). Potěší to.
Ale pro místní pobavení přikládám i opačný názor:
Víte, jak dokážete, že Země je kulatá?
Vezmete plnou L410, dáte ji na vysokopoložené africké letiště v horkém poledni a zkusíte stoupat - letadlo poletí rovně a přesto stoupá
|
| |
|
| | | | | Palubní personál? 28. 10. 2009 / 15:30 | |
| | Otázka zněla, proč jsou tam dvě, ne jenom jedna... |
| |
|
| | | | Palubní personál? 28. 10. 2009 / 15:20 | |
| | 1) NOvinari nemaji do ceho pichnout - je statni svatek, tak delaji z komara velblouda.
2) Nejen do Slovinska vozi CSA vzduch - letos jsem snimi zazil let Stuttgart - Praha, na palube jsme byli celkem DVA cestaci a 2 letusky)))
3) Pocet letusek CSA se resil nekde na airways.cz a neni to dano jen poctem cestaku, ale taky poctem nouzovych vychodu a hlavne firemnimi predpisy, manualy apod.Takze to neni tak jednoduche, jak to zvenku vypada. To nemluvim o tom, ze nazpatek cestaku muze byt daleko vic. |
| |
|
| | | | | Palubní personál? 28. 10. 2009 / 16:56 | |
| | Nemluve o tom, ze situace se muze zmenit klidne po vzletu letadla na let do pryc (rekneme, ze leti treba Austrian do Kosic. CSA ale zrusi let ktery odleta necelou hodinku pred AUA, a najednou ma Austrian k svym 35 pasazerum dalsich 40 od CSA...).
I kdyz, ono se to resilo prave u ATRky, ze by se tam teoreticky dalo na jednoclennou, jenze je asi proste vhodnejsi (nerikam vyhodnejsi) obsazovat to ve dvou.
Jinak jeste koukam, ATR43, to bylo VFI? |
| |
|
| | | | | | Palubní personál? 28. 10. 2009 / 17:03 | |
| | Děkuju pánové za rozumné odpovědi.
Asi začnu pravidelně lítat do Stuttgartu |
| |
|
| | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 28. 10. 2009 / 19:40 | |
| | Dotaz na okraj.... co to je ATR-43 ? ne každou kravinu, kteroui napíšou novináři by měli simptáci opakovat...Nebo mi něco v játrech ulétá? |
| |
|
| | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 28. 10. 2009 / 20:05 | |
| | Podle mně je to ATR42-320, ICAO kód AT43
|
| |
|
| | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 28. 10. 2009 / 20:33 | |
| | Máš pravdu, nicméně to je označení, které najdeš jen uvnitř letového řádu - a jinde se nepoužívá. Nicméně takové jemné "nuance" naši pisálci nejsou schopni rozlišovat)). viz. celá ta dnešní vymyšlená pseudoaféra....zítra očekávám výpovědi k smrti vystrašených cestujících a podání žalob na ČSA))) |
| |
|
| | | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 28. 10. 2009 / 20:46 | |
| | Myslím, že většině čtenářům je to úplně jedno, jestli je to ATR-42 nebo 43. Vždy mě dokáže rozesmát, když se tady píše o novinářích. Kdo z vás byl aspoň jednou v nějaké redakci???!!! |
| |
|
| | | | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 28. 10. 2009 / 21:06 | |
| | Byl..
Ale myslím, že když o něčem píšeš, tak by ti nemělo být jedno, jestli je to 42 nebo 43.. Ono by z toho časem mohlo být třeba 142 a pak by se tu zase někdo divil, že má ČSA Zlinky.. Ale je možné, že to je prostě překlep i když, pochybuju o tom.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 28. 10. 2009 / 21:53 | |
| | Novinář dostane tiskovou zprávu. (otázka je, co všechno obsahuje) napíše článek. Šéfredaktor řekne, že se to musí zkrátit o polovinu. Redaktor to proškrtá. Pak to dostane na stůl korektura. Korektor/ka to opět upraví a je z toho to, co si přečte čtenář. Asi si málo kdo uvědomí, že obecný novinář, nemá a ani nemůže mít přehled o všem. kdyby to byl odborný časopis o letectví, tak to samozřejmé bude napsané úplně jinak, než když to píše redaktor, který má jediný kontakt s letedlem ten, že v něm letěl na dovolenou... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 28. 10. 2009 / 23:58 | |
| | Fajn, když se mu to nelíbí, nemusí to dělat. Na to, aby napsal pan pisálek pár řádků česky tak aby to mělo hlavu a patu, a k tomu bez hrubek, to je přece úplný základ (na to stačí střední škola a průměrná inteligence).A jestli toto řemeslo nezvládá, tak pryč s ním.Co k tomu chceš dodat a co na tom chceš proboha obhajovat???A vzhledem k tomu, že všechno je dneska rychle k sehnání na netu, tak snad není potíž si rychle najít názvosloví a zkontrolovat si to!Denně se setkávám v článcích na webu (seriózních českých novin podotýkám...) s otřesnými hrubkami, za který se v době mého mládí dávali na základce koule z diktátu....Dobrou! |
| |
|
| | | | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 28. 10. 2009 / 21:14 | |
| | a me vzdycky dost vydesi, co za debily pise clanky. a tim nemyslim uroven jejich "cestinarskych" schopnosti. |
| |
|
| | | | | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 28. 10. 2009 / 21:18 | |
| | Skoro by se dalo říct, že studovali žurnalistiku přes léto v "Plzni". |
| |
|
| | | | | | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 28. 10. 2009 / 21:59 | |
| | na to ani nemusis mit zuranlistiku. jedinou kvalifikaci je, ze dokazes psat i o necem, cemu nerozumis, umis opsat zpravu z cetky, cestinu umis na urovni zacka druhe tridy zakladni skoly a dokazes z niceho udelat aferu minimalne celosvetoveho vyznamu. |
| |
|
| | | | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 28. 10. 2009 / 21:35 | |
| | Ano. Mne zas vždycky vyděsí, když si představuju, že i v ostatních profesích příslušní pracovníci odvádějí stej¨ně kvalitní práci (a bohužel se pak setkávám s případy, že tomu tak je... obor co obor bez výjimky...) |
| |
|
| | | | | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 28. 10. 2009 / 21:41 | |
| | To mi pripomina jak se bavi dva absolventi CVUT a jeden druhemu rika : "Kdyz si uvedomim jakej ja jsem inzenyr, tak mam strach jit k doktorovi" ))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 28. 10. 2009 / 21:46 | |
| | To by teď mohlo platit i na plzeňský práva, ne..?
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 28. 10. 2009 / 22:24 | |
| | Joooo, práva.. Kéž by jenom Plzeňský práva.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 29. 10. 2009 / 08:15 | |
| | no jestli si tohle řikaj čvuťáci, tak to nevim, co si pak mužou řikat inženýři z ostatních škol |
| |
|
| | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 29. 10. 2009 / 13:55 | |
| | AT43 je kód pro ATR 42-300/320 AT72 je 72-200, AT75 72-500, AT45 42-500, AT76 72-600 |
| |
|
| | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 29. 10. 2009 / 15:24 | |
| | Mila Kachno, my to vime, ale pisalci v tom maji hokej, ale hlavne nemaji zajem to rozlisovat a resit.Kdyby jim nekdo nakukal, ze to nebylo jatro ale tuplak, tak napisou tuplak a hotovo)))Snad by se zamysleli pouze kdyby jim nekdo od vas povedel, ze CSA kupuji Concorda.......z obnovene vyrobni linky))) |
| |
|
| | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 29. 10. 2009 / 16:33 | |
| | Dobrej pokus, ale neodpověděl jsi mi, co to je za letadlo ATR-43 |
| |
|
| | | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 29. 10. 2009 / 16:38 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 29. 10. 2009 / 21:36 | |
| | uz i ty, Kopriku? )))
Dyg se pan dogdor ptal, co ze je to za ero ATR-43 a kachna pise, co je to za ero AT-43, tzn. pan dogdor stale de facto ani de jure nedostal odppoved na svou otazku because tam chybi jedno "R"
Peace, brothers!
|
| |
|
| | | | | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 29. 10. 2009 / 21:55 | |
| | A ja taky nic. Sem se ptal esli to teda bylo VFI nebo neblilo VFI a furt nevim. Ten soudruh Kachna by na sebe mel zapracovat. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 30. 10. 2009 / 11:30 | |
| | To je přeci věc, na kterou já nemůžu odpovědět. Musíte se obrátit na paní Hejskovou,... Ona má pěknou věšteckou kouli a možná prozradí i něco víc,... |
| |
|
| | | | | | | | | | | ATR-42 nebo ATR-43 ?? 30. 10. 2009 / 10:59 | |
| | dík, že ses mne zastal, náčelníku!
|
| |
|
|