Důležitější je to, co bys měl udělat PŘED prvním připojením - například projít si alespoň základy komunikace - ze začátku asi VFR, později i IFR, naučit se aspoň v základech vyplňovat letový plán v IVAPu, jestli jsi i v létání jako takovém začátečník, tak si přečíst povídání o členění vzdušného prostoru, o letu po okruhu, naučit se hláskovací abecedu, meteo zkratky, význam QNH atd.
Co se vlastního připojení týče, vyber si raději nějaké menší a méně frekventované letiště. Asi není ideální skočit po hlavě rovnou do nejhustšího provozu třeba na LKPR v době konání nějakého eventu. Nejlepší je se podívat do IVAe, kdo je zrovna online a když uvidíš v provozu věžku, která má v prostoru jedno, dvě letadla, dotyčný řídící Ti jistě rád pomůže a vysvětlí, co je třeba. Nebo se můžeš přímo s někým zkušenějším domluvit.
A kdybys to chtěl zkusit nejdřív jako VFR aeroklubový pilot, můžeš se přidat do našeho Virtuálního aeroklubu na http://www.virtualak.cz (no co, musel jsem sem propašovat trochu té reklamy... ), rádi Ti tam poradíme.
P.S. a nic si nedělej z toho, když Tě někdo ze starých mazáků párkrát sjede, jako je tomu výše. To už je takový iniciační obřad - něco jako obřízka, leštění bagančat, mytí podlahy kartáčkem na zuby nebo třeba vypálení cejchu do ramene. Přežiješ to a za pár let to budeš dělat bažantům taky... |
|