FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 12. 2024, svátek má Šimon Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
C-295 M pro Czech Air Force Jeden příspěvek | Celý strom
C-295 M pro Czech Air Force   19. 10. 2009 / 18:59
Johnny pilot   
Kdo v tomto ještě zasvěcený není, naše Antonovy již končí a nastupuje nová éra - CASA C-295 M. První stroj se počítá, že u nás vzlétne již v březnu příštího roku, ale do plného provozu se dostane až později...

První C-295M obdrží AČR v lednu
První z transportních letounů EADS CASA C-295M, které mají postupně nahradit zastaralé stroje Antonov, převezme armáda v lednu. Informoval o tom Petr Sýkora z tiskové služby ministerstva obrany. Dodávky všech tří zbývajících letadel obdrží vojáci do konce příštího roku.

"Letadla CASA posílí schopnosti v oblasti přepravy na území státu a do zahraničí i soběstačnost při řešení případných mimořádných situací," sdělil Sýkora. Letouny již využívají například Finsko, Polsko či Španělsko.
Důvodem nákupu nových transportních letadel je podle Sýkory zastaralost nynějších strojů sovětské výroby Antonov An-26, které byly vyrobeny v 80. létech. "V důsledku uplynutí jejich takzvané technické životnosti bude nutné tyto stroje v letech 2010 až 2012 postupně vyřadit z užívání. Poslední letoun je teoreticky možné v podmínkách AČR provozovat zhruba do konce roku 2012," řekl Sýkora. V souvislosti s dodávkou letadel CASA však bude provoz Antonovů ukončen patrně dříve.

"Předpokládáme, že vyřazené letouny typu An-26, včetně náhradních dílů a dalšího příslušenství, budou resortem MO nabídnuty k prodeji formou výběrového řízení na zjištění zájemce o koupi," řekl Sýkora. Předtím je však MO musí v souladu s platnými zákony nabídnout k bezúplatnému převodu jiným organizačním složkám státu. Obsahem kontraktu je podle různých zdrojů také logistická pomoc. Na celý projekt má podle dřívějších informací české ministerstvo obrany vyčleněno přes 3,5 miliardy korun.

Smlouvu o nákupu taktických transportních letounů podepsalo v květnu ministerstvo obrany s akciovou společností Omnipol. To, že armáda využívá pro zahraniční obchod českého zprostředkovatele vychází ze zákona. Je to běžný postup, který zaručuje i právní jistoty, řekl tehdy k podpisu mluvčí MO Andrej Čírtek.

Jedno z letadel chce ministerstvo obrany vyměnit za pět letounů L-159 vyřazených z užívání českého letectva, tři další koupit společně s náhradními díly a výcvikem posádek i personálu. Pět bitevníků L-159 bude ke svému výcviku využívat španělské vojenské letectvo, uvedl v dubnu český deník E15.

Letadla C-295M mají sadu pancéřové ochrany a systémy k vlastní ochraně včetně detekce ozařujícího radaru, systému varování při ozáření laserem, protiraketového výstražného systému a systému klamných cílů. Kromě letecké přepravy osob a materiálu jsou letouny schopné vysazovat výsadkáře a náklad pomocí padáků a přepravovat zraněné a nemocné na nosítkách. Přepravní kapacita letounu činí 71 osob nebo 49 výsadkářů s výzbrojí. Maximální dolet stroje přesahuje 5500 kilometrů.

V armádě se v minulosti objevily i hlasy, že letadla C-295M nejsou pro české vojsko výhodné, a to zejména v souvislosti s účastí vojáků v Afghánistánu.

(ČTK/red)
1396 B / 100 x 70 / c295m.jpg
 

C-295 M pro Czech Air Force   19. 10. 2009 / 19:06
Helicopter pilot
Nic proti tomuto článku, ALE myslím že nás TADY čeká hodně rozvětvená a košatá diskuze )
 

C-295 M pro Czech Air Force   19. 10. 2009 / 19:12
Maso
To máš pravdu a já hned začnu.
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 19:17
Maso
Zdá se vám někomu normální vyměnit 5 moderních bojových letadel za 1 dopraváka (i když s těma ochranýma vymoženostma)? Neznáte někdo ceny? Rád bych si to porovnal, mě to totiž normální nepřipadá. Kdyby šlo jenom dejme tomu o zapůjčení (jak casy, tak alcy) na určitou dobu, to by možná šlo vzít, ale takhle...

A nevíte někdo, jak to dopadlo s úmyslem bývalé paní zpívající ministrině DAROVAT! mi-17 (nebo co to bylo) do Afghanistánu?
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 19:21
bedy142
Jedna nová Alca stojí okolo 750.000.000.
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 19:31
Kendy   
Že by druhý ,,Diag Humen"?
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 19:43
Koprik
Diskuse bude asi šťavnatá - ale už se to tady probíralo mnohokrát, jsem líný to hledat!
1) CASA 295M prohrála v porovnání se Spartanem skoro ve všech důležitých kritériích, v podstatě je to jen taková trochu větší vojenská ATRka.Nicméně vzhledem ke stáří a parametrům AN26, jakékoliv jiné letadlo je pokrokem....
2) Kolik stojí nová ALCA je úplně ale úplně irelevantní... Česká Armáda si jich kdysi objednala původně 72, pak snížila požadavky na 36 a reálně jich používá a potřebuje ještě daleko míň.Zbytek tedy rezaví naprosto bez užitku ve Vodochodech v hangáru a nikdo, ale opravdu nikdo je nechce...čas od času se objeví nějaká zaručená spekulace o nějakém kupci z nějaké podivné neznámé banánové země a toť vše....jakou tedy má L159 tržní cenu????Odpovím ti otázkou: Jakou cenu má vyrobené auto, které nikdo nechce koupit přese všechno úsilí automobilky?Menší než žadnou, protože vývoj, výroba a údržba stála majlant a přišla vniveč!Takže zápornou!
3) Abych se vrátil na začátek - jedině Španělsko je ochotno sice v nevýhodném poměru směnit letadlo, které nikdo nechce koupit (L159) za podobně "povedený" vojenský transportní letoun CASA 295M.Co s těmi Alcami ale bude dělat, to ví asi jen pánbůh....Takže tak!
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 20:12
bagman
Pokud se nemýlím,a to bych vážně nerad,je CASA z nouze cnost,opět něco uzpůsobovaný něčemu,původně éro veskrze civilního zaměření snažící se naroubovat na potřeby armádyMyslím že i v tisku už v tomhle směru bylo napsáno dost,Spartan dle mého by byla ta správná volba,ale mohu se samozřejmě mýlit,vždyť není důležité nakoupit potřebnou techniku,ale udat "přebytečné" L-159,jež ale původně přeci měli svý místa a opodstatnění,přeci by jsme si nevyráběli více než polovinu mašin na sklad,a to že za to něco dostanem,co zrovinka i potřebujem,i když to má nějaký ty chyby a bylo by k mání něco lepšího,je přece fajn...vzpomeňme si ale,proč byl vyroben právě tento počet stopadesátdevítek a kdo z politiků tady co zachraňoval,házet tuhle celou kauzu na armádu je malinko zcestný
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 20:58
leonell
Hned dvě poznámky (ta druhá není na tebe):

>Co s těmi Alcami ale bude dělat, to ví asi jen pánbůh

Nic. Nechají je reznout ve Španělsku. Jedná se o nákup 3x CASA + jedna zdarma

>Zdá se vám někomu normální vyměnit 5 moderních bojových letadel za 1 dopraváka

Mně jo. I 6 bych dal Ty CASA-y totiž, až zase budou povodně či jiné kalamity, dopraví rychle materiál, záchranáře, mohou shazovat nějaký záchranný materiál přímo záchranným týmům či lidem v nouzi. Stejnou službu by sice zastaly i Herculesy, jenže ty jsou tak nenažraný, že je to moc i na Američany. Takže CASA může mít pro normálního občana aspoň nějaký význam. A to říkám i když si můžete v historii dohledat, že bych volil Spartana.
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 21:47
Toomitsch
Ale veskera ta pomoc se bude muset davat na nestandardni palety..
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 21:56
ice
Přesně v tomhle bych viděl ten největší problém...
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 22:43
leonell
Diskuze šla L159 vs CASA, nikoliv zda je lepší CASA nebo Spartan
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 19:45
ice
Mi 17 a Mi 24 (nevím teď přesně kolik kusů) bylo darováno Afgánistánu. S tím, že jejich GO hradilo NATO. Posledni HINDy byly odvezeny do Afgoše tušim letos v létě.
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 23:12
MiG-21MFN
k tomu je dobrý ještě dodat, že to byly vyřazený stroje, takže nás to zase až tak bolet nemusí
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   20. 10. 2009 / 07:55
Toomitsch
No jo, sice vyrazene ale urcite modernizovane ci nejak predelavane v LOMu, takze nas to prece jen neco stalo...
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   20. 10. 2009 / 13:29
ice
Ne ne, jak sem psal, modernizaci nebo spíš uvedení do použitelnýho stavu platilo NATO. Modernizace sice byla provedena v LOMu, ale ne za český peníze...
ještě přidám seznam toho, co sme jim darovali:

Seznam vojenského materiálu - dar Afghánistánu

Poř.č./Katalogové číslo/Název/Výr.číslo/trupové číslo/Počet kusů/Cena v mil.czk/Cena celkem czk

1 0030100090508 VRTULNÍK MI 17 108M29/0829 1 33 085 134,64/ 33 085 134,64
2 0030100090508 VRTULNÍK MI 17 108M22/0822 1 22 185 728,05/ 22 185 728,05
3 0030100090508 VRTULNÍK MI 17 108M30/0830 1 16 554 612,27/ 16 554 612,27
4 0030100090508 VRTULNÍK MI 17 108M09/0809 1 26 653 081,47/ 26 653 081,47
5 0030100090508 VRTULNÍK MI 17 108M16/0816 1 43 363 114,86/ 43 363 114,86
6 0030100090508 VRTULNÍK MI 17 108M19/0819 1 35 406 478,24/ 35 406 478,24
7 0030100090685 VRTULNÍK MI-24V, MI-35 730703/0703 1 52 901 867,08/ 52 901 867,08
8 0030100090685 VRTULNÍK MI-24V, MI-35 730836/0836 1 58 159 698,73/ 58 159 698,73
9 0030100090685 VRTULNÍK MI-24V, MI-35 730812/0812 1 59 128 529,76/ 59 128 529,76
10 0030100090685 VRTULNÍK MI-24V, MI-35 730816/0816 1 58 231 177,93/ 58 231 177,93
11 0030100090685 VRTULNÍK MI-24V, MI-35 730834/0834 1 57 865 051,72/ 57 865 051,72
12 0030100090685 VRTULNÍK MI-24V, MI-35 730838/0838 1 57 817 265,57/ 57 817 265,57

13 0030100133827 KLAPKA REGULAČNÍ 1919T 1 54 538,85/ 54 538,85
14 0030100164447 BLOK CHLADIČE PRAVÝ 5349 T 1 2 33 286,57/ 66 573,14
15 0030100366214 REGULÁTOR TLAKU AD 50 2 26 320,53/ 52 641,06
16 0030100509840 KOLO NEBRZDĚNÉ 480X200 2 1 948,24/ 3 896,48
17 0030104001807 PŘÍSTROJ HASICÍ 1-4-4 1 30 889,44/ 30 889,44
18 0030120447818 PRAŠNÍK 246 6820 40 1 1 920 281,36/ 920 281,36
19 0030120448013 PRAŠNÍK 246 6820 40 2 3 653 180,69/ 1 959 542,07

20 0030200059096 MOTOR LETECKÝ TV 3 117 V 7087851103060 1 5 808 960,79/ 5 808 960,79
21 0030200059096 MOTOR LETECKÝ TV 3 117 V 7087852103259 1 5 808 960,79/ 5 808 960,79
22 0030200059096 MOTOR LETECKÝ TV 3 117 V 7087853403099 1 5 808 960,79/ 5 808 960,79
23 0030200059096 MOTOR LETECKÝ TV 3 117 V 7087854703069 1 5 808 960,79/ 5 808 960,79
24 0030200059096 MOTOR LETECKÝ TV 3 117 V 7087851103038 1 5 808 960,79/ 5 808 960,79
25 0030200059096 MOTOR LETECKÝ TV 3 117 V 7087853203288 1 5 808 960,79/5 808 960,79
26 0030200059096 MOTOR LETECKÝ TV 3 117 V 7087852203085 1 5 808 960,79/ 5 808 960,79
27 0030200059096 MOTOR LETECKÝ TV 3 117 V 7087851303282 1 5 808 960,79/ 5 808 960,79
28 0030200059096 MOTOR LETECKÝ TV 3 117 V 7087854303110 1 5 808 960,79/ 5 808 960,79
29 0030200059096 MOTOR LETECKÝ TV 3 117 V 7087852503013 1 5 808 960,79/ 5 808 960,79
30 0030200059096 MOTOR LETECKÝ TV 3 117 V 7087854603278 1 5 808 960,79/ 5 808 960,79
31 0030200059096 MOTOR LETECKÝ TV 3 117 V 7087851703020 1 8 648 763,93/ 8 648 763,93

32 0030200126073 VRTULE 246 3901 000 SÉRIE1 6010521 1 1 563 954,50/ 1 563 954,50
33 0030200126073 VRTULE 246 3901 000 SÉRIE1 9410032 1 1 563 954,50/ 1 563 954,50

34 0030401101086 HORIZONT AGB 3 K 2 97 656,27/ 195 312,54
35 0030401101327 HORIZONT AGB 3 K 2SÉRIE 2 222 291,45/ 444 582,90

36 0030401190495 BLOK VÝKONOVÝ BE-9E 1 39 656,30/ 39 656,30
37 0030401519032 ZATÁČKOMĚR EUP 53 K 1 1 166,31/ 1 166,31
38 0030401709950 UKAZATEL IP-21-15 1 22 212,33/ 22 212,33
39 0030401717016 INDIKÁTOR REŽIMU IR-117 V 1 21 434,46/ 21 434,46
40 0030401826033 KOMPAS PILOTNÍ KI-13 K 1 3 404,34/ 3 404,34
41 0030401849085 MECHANISMUS KM-8 1 33 362,45/ 33 362,45
42 0030402771013 HUBICE RYCHLOMĚRNÁ 2 445,00/ 890,00
43 0030404128019 VÝŠKOMĚR VD 10 2 1 653,87/ 3 307,74
44 0030404130021 VÝŠKOMĚR VD 10K 1 2 303,75/ 2 303,75
45 0030404130379 VÝŠKOMĚR VD 10K 2SÉRIE 1 10 673,43/ 10 673,43

Převzato z www.hansair.cz
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 19:50
Luděk Ch.
Stačí se zamyslet. Ovšem ne co je lepší, ale co je užitečnější! 5 možná moderních, ale podzvukových bojových letadel (tj. takřka neprodejných) stojících dlouhodobě v hangáru nebo dopravní letadlo, které bude mít hodně využití a doteď si na jeho úkoly musíme pronajímat zahraniční letadla. Srovnávat ceny nelze, protože L-159 jsou dosud neprodejné, tj. jejich tržní cena je velmi malá. Nejspíš pod výrobními náklady. Takže výměna za dopravní letadlo výhodná je, to aspoň nebude stát v hangáru.
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 20:25
bagman
Nemuseli by stát v hangáru,ani prapůvodně neměli,ale jejich provoz holt něco stojí,a není to málo,jejich zakoupení něco stálo,to už vůbec nebylo málo,stejně tak teď "něco" stojí i jejich uložení,ani to nejspíš není málo...a za tím vším jsou lidičkové,co o tom rozhodovali ,za vším jsou smlouvy kde jsou nějaký podpisy,to,že ty mašinky nelítaj,pasuje ty prašule v řádech miliard za ně,do role totálně promrhanejch...teď se řeší právnická fakulta v Plzni,někdy třeba dojde i na tenhle byznys..
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 20:29
Tragédie v JRD
A co jsi tím chtěl říct?
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 20:35
bagman
Hmm,asi nic...)
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 19:50
Tragédie v JRD
No.. brano pohledem bezneho ekonomickeho mysleni (uzanvam, to asi neni uplne vhodne u vojenskeho obchodu), je vymena olitanych 5 kusu neceho, co nikdo nechce ani novy, a zabira to jenom sklady, za 1 kus neceho, co (zda se) nam muze byt i k uzitku, tak to neni zase takova tragedie....

a i kdyz muze nekdo prskat, ze casa je plecka a ze cheme herkules (spartana, apod.), tak pokud se jedna o cistou vymenu v duchu vyse uvedeneho, tak .. nemuzeme chtit zadarmo hned rolsroyce.
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 20:11
Johnny pilot   
Ale že by se mi teda líbil... ta prdelka je divná...
13495 B / 600 x 439 / jpIMG_2646-01.jpg
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 20:12
Mike2811
Ale podobnou "prdel" má prakticky každé letadlo s otevíráním vzadu, ne ?
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 20:32
Johnny pilot   
Ale přiznej si, Anča je hezčí
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 20:36
bagman
Jasně,že je hezčí..
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 20:21
Livien
Ale my budem (keď Obama dá) mít i Herkules, ne? Tady se rozhodovalo jen mezi Casou a Spartanem, ale možná se pletu. Tvrdě do mě!
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 20:26
bagman
Proč tvrdě?Tady přeci nepoužíváme žádný násilí..)
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 20:28
Tragédie v JRD
Vzdyt o to, ceho to bude letadlo, ani nejde.
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 20:34
Livien
Ne já reagoval na to "prskat, ze casa je plecka a ze cheme herkules", tak že budem mít oboje, ale to je fuk to je asi jen hnidopišství a slovíčkaření
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 20:34
Koprik
Yes, we can! povedal súdruh Obama.....ale za to si nic hoši nekoupíte a jenkýjové už to pomalu začali chápat taky.Apropos,tohle mě dneska úplně odbouralo, sorry za off topic total:
http://byznys.lidovky.cz/obamovy-dotace-na-elektromobily-v-praxi-golfove-voziky-zadarmo-pw0-/firmy-trhy.asp?c=A091019_165932_firmy-trhy_nev

To mě úplně dostalo a pak že vyčuránci jsou jen u nás...... a hlavně tahle věta!
"Pokud to tak půjde dál, bude brzy smysluplnější jít do důchodu a hrát golf, než si vydělávat na živobytí prací," uzavírá americký list.
Sice mám golf rád jen o fous víc než šachy,ale klidně bych s tím začal, kdyby na to stát začal přispívat.....mě fakt připadá, že zdravý selský rozum aby u státníků hledal lupou.....ńáký šrotovný, ale elektrovozejky na golf zadarmo, co říkáš Doktore???))
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 20:40
Koprik
...myslím, že by se s tím dobře jezdilo i po letišti, s takovým vozejkem, ekologický to je dost.....)))Třeba tahat lana od navijáku by to hravě zvládlo!
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 20:41
Už přistávám?
Prostě chyba, no.
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 20:45
bagman
Teď něco bylo na netu,že snad před půl rokem,projevila o osm kousků zájem Kanada...jen našim to zas nějako trvá zareagovat...no za ty víza by jim je měli dopřát..)
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   19. 10. 2009 / 21:01
Koprik
Za ty víza - bombardovat!))A odvolat z NHL české hokejisty-)))
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   20. 10. 2009 / 15:20
Maso
Takže závěrečné shrnutí:
To mi chce většina z vás říct, že letadlo, jehož vývoj stál nemalé prostředky,čas, úsilí, a které má (dle mého)slušný bojový potenciál a dobré letové parametry, má zanedbatelnou hodnotu jen pro to, že stojí v hangáru?
I když nadruhou stranu cenu ovlivňuje poptávka a pokud ta není... Ale stejně se mi to vůbec nelíbí (i když na tom vůbec nesejde. A není tenhle stav okolo L-159 spíš chyba jeho prezentace (armádou, výrobcem, prostě někým), než chyba samotného letadla?
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   20. 10. 2009 / 15:37
Jakov
Čo predstavujetě pod takým pojmom "slušný bojový potenciál" súdruh Maso?
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   20. 10. 2009 / 15:41
Mike2811
Jasně že je, ale nic to nezmění na status quo. Prostě o to letadlo není zájem, a to ani doma...
 

C-295 M pro Czech Air Force - STOP VÝMĚNÁM!   20. 10. 2009 / 15:49
orlík
No jasně, letadlo za to fakt nemůže, letadlo to myslelo dobře...
Ne vážně, tohle je typická ukázka toho, jak hospodaří "stát", rozumějme lidé, kteří nejsou nijak zásadně hmotně zapojeni do ekonomiky toho co "řídí". Protože je naprosto jasné, že už zadání takovýho letadla bylo špatně. Jasně, taková věc se plánuje 20 let dopředu a za tu dobu se svět hodně změnil, ale to bylo zjevné už mnohem dříve, bohužel nikdo zodpovědný nedokáže projekt zastavit, "když už se do něj tolik vrazilo". A proč taky, vždyť to nikdo z nich neplatí. A ve státním rozpočtu se na to vždycky něco našlo. Výsledkem je několik desítek zbytečných letadel, vhodných jen proto, aby si hoši v zeleným dobře zalítali. Pravdu má ten, kdo napsal, že tržní cena je 0 a možná i míň. Stávající "cena", kterou tady někdo uváděl, znázorňuje mimo jiné i náklady na vývoj, který jsou jistě vyšší, než cena jednoho letadla. Čím víc by se jich prodalo, tím by cena byla nižší. Jenže se neprodalo žádný. A stojí a stárnou. Za pár let budou zralý na sešrotování. V šedesátých letech by takový hračky skončily ve svazarmovských aeroklubech. Dneska budeme rádi, když si je někdo vezme zadarmo a zbaví nás nákladů na skladování a konzervování. Prostě vyrábět něco, co nikdo nechce a nepotřebuje to je úplná blbost, bez ohledu na "bojový potenciál".

Kdyby v Aeru místo toho vyráběli pořádnej ultralight na vlekání, mohli bejt dneska za vodou, i když teď už možná jsou.
 

C-295 M pro Czech Air Force   20. 10. 2009 / 08:01
steffan   
Dobrý den,
k této poměrně košaté diskuzi bych rád doplnil jeden zde myslím nezmíněný (tedy pokud jsem něco nepřehlédl) důležitý fakt: Dvě z těch nešťastných L-159 budou ve verzi T1. To znamená, že Aero musí vyrobit dva téměř kompletní trupy, které snad někdo i zaplatí. Je pravdou, že kdyby armáda koupila Spartany, bylo by třeba vyrobit příslušný počet centroplánů, což je také práce pro Aero. Jak to vychází v porovnání na peníze nevím, uvádím tato fakta pouze pro doplnění informací ku prospěchu dalším diskutujícím, kteří tomu jistě rozumí víc než já.

Vladimír Steffan
 

C-295 M pro Czech Air Force   20. 10. 2009 / 12:36
Balooo   
Vzhledem k tomu v jaké rychlosti a s jakou zarputilostí celý kontrakt profrčel, bych fakta opravdu neřešil.
 

C-295 M pro Czech Air Force   20. 10. 2009 / 12:47
Balooo   
A ještě dodatek - ty 159ky nedostane Španělské království, ale budou vlastněny konsorciem EADS, které je využije k výcviku Španělských pilotů. IMHO:

1. Česká vláda se zbaví pár 159tek a dostane za to jedno letadlo "zadarmo" (=politické body, to jsme na ně vyzráli), aniž by ten prodej byl nějak moc drahý - konverze a uschopnění 159 bude něco stát, musí minimálně doletět do Španělska.

2. EADS prodá čtyři křusky "za cenu tří", přičemž cena tří bude +/- odpovídat ceně čtyř, pokud by se regulérně soutěžilo. Za to musí odebrat pár zbytečných letadel.

3. Španělsko podpoří firmu EADS tím, že se obětuje a přijme politicko-obchodní dar, pět zbytečných letadel a bude se chvíli tvářit, jakou že z nich nemá radost, asi jako z papučí pod stromečkem (=politické body, to jsme na ně vyzráli).

Výsledkem je, že se všechny tři strany nažerou, všichni jsou navzájem krytí a ne všechny se v rámci těch obchodních transakcí dostalo. Kdo z celé transakce vychází za toho blbce, nechám na váženém čtenáři.
 

C-295 M pro Czech Air Force   20. 10. 2009 / 13:03
Tragédie v JRD
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ