V Kolíně se sedá na letišti, hned za vraty vpravo je betonová plocha akorát na přistání. V případě sekundárního transportu z Kolína jsou dvě možnosti. Dle stavu pacienta si může lékař LZS pacienta vyzvednout v nemocnici, přijede sanitka, odvezou ho s vybavením - monitor, vak. matrace, přístroj pro umělou plicní ventilaci...pacienta pak přebere na příslušném oddělení. Tato praxe je vhodná při nestabilitě pacienta - oběhové, ventilační. V případě druhé možnosti transportuje pacienta sanitka přimo na letiště, předání přímo na letišti. Nevýhody jsou jasné - počasí a pod. Výhoudou je určité zrychlení celého transportu. V Praze má heliport na střeše pouze ÚVN a luxusní, vyhřívání, osvětlení, nosnost. V Motole se sedalo před dětským monoblokem, výhodou byla dostupnost pouze s převozovým vozíkem z dětského ARO, piloti mohli dělat tanečky při vzletu a mávat - mrňousové alespoň na chvilku zapomenou na nemoc. Nyní je nový heliport na východním konci nemocnice - lapidárně - blbě daleko. Homolka - pod nemocnicí, VFN Karlák - Forum, Krč - v areálu nemocnice, Vinohrady - hrůzný sen pilotů, černá díra v areálu nemocnice - plánována výstavba nového monobloku s heliportem na střeše, Bulovka - velmi pěkný heliport v areálu nemocnice. Tak to jen pro představu. |
|