| ![](/img/tree_first_line.gif) | ![](img/nic.gif) | Fly-in Samos (ivao) 17. 10. 2009 / 15:35 | |
| ![](img/nic.gif) | musim řáct že užasný přiblížení, ale jako k naštvaní po víc jak 2 hodinovym letu spadla FSka (asi díky scenerce-nevim) ... Každopádně bylo tam hodně zvláštních věcí od ATC:
1) "cleared for visual approach rwy09, report runway in sight" - měl jsem za to že dráhu musim vidět než mi nekdo povolní na ní visuální přiblížení
2) TA7000ft a TL85 ... byl jsem povolenej udržovat 8000ft ?! žil jsem zatim s tim, že mezi TA a TL nic není
3) "on present heading cleared for visual approach rwy09, descend 1500ft" kdybych to udělal narazim do skály
|
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Fly-in Samos (ivao) 17. 10. 2009 / 15:43 | |
| ![](img/nic.gif) | 1) Při vizuálním přiblížení musíš být akorát venku z mraků, vidět zemi a zároveň být schopen se vlastní navigací dostat na letiště. Letiště samotné vidět nemusíš. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Fly-in Samos (ivao) 17. 10. 2009 / 15:53 | |
| ![](img/nic.gif) | Nicméně pilot musí sám od sebe říct, že žádá vizuál. ATC mu to nemůže nařídit, nebo povolit kdy se mu to zrovna hodí. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Fly-in Samos (ivao) 17. 10. 2009 / 16:10 | |
| ![](img/nic.gif) | Může to pilotovi navrhnout ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Fly-in Samos (ivao) 17. 10. 2009 / 17:46 | |
| ![](img/nic.gif) | Nechci se vám chlapci míchat do debaty, ale jaké chcete na Samosu - LGSM dostat jiné přiblížení než vizuál???Přístrojově můžete sestoupit pouze nad letištní VOR/NDB, dál je o na vás - vizuálně a okruhem dle vaší volby - teda ATC vám určí RWY in use )) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Fly-in Samos (ivao) 17. 10. 2009 / 18:19 | |
| ![](img/nic.gif) | Ale jo, jenomže hodně řídících na IVAO to dělá blbě.
1) Pokud tě vektoruje na vizuál, tak musíš bezpodmínečně vidět letiště a to mu musíš ohlásit v dohledu. Pak ti ten vizuál povolí. Správně by ti měl ATC říct ať mu ohlásíš letiště v dohledu. ALE PŘED TÍM NEŽ TI POVOLÍ VIZUÁLNÍ PŘIBLÍŽENÍ !!! Tohle spousta rádoby řídících nechápe.
2) Pokud letíš po standardním příletu vlastní navigací, tak mu můžeš říct že jsi připravený na vizuál jakmile vidíš, že jsi schopný udržet VMC a na to letiště trefíš sám. Letiště přímo vidět nemusíš, stačí vedět že je támhle za kopcem. Pak následuje povolení na vizuál, ale žádné on this heading nebo nějaké nařizování klesání, jenom maximálně instrukce k zařazení do okruhu, ale už jakoby to byl VFR, ale let zůstává IFR a řídící pořád od něj udržuje rozstupy, i když letí sám za VMC.
Snad je to srozumitelné ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Fly-in Samos (ivao) 17. 10. 2009 / 18:39 | |
| ![](img/nic.gif) | .. z toho vyplývá:
1) IVAO řídícím se tady věřit jen v ČR, neb tady jsou dostatečně vycvičeni..... ))
2) V zahraničí a na "jihu" vůbec je nejlépe spoléhat se sám na sebe a ATC nevěřit )) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Fly-in Samos (ivao) 17. 10. 2009 / 18:42 | |
| ![](img/nic.gif) | Haha xD ty jsi dobrý optimista ... jako to už je podle toho na kterého narazíš |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Fly-in Samos (ivao) 17. 10. 2009 / 21:25 | |
| ![](img/nic.gif) | Záleží, kam bude směřovat politika CZ divize Čím dál víc se tu objevují hlasy, že jsme jako divize příliš přísní, co se řídících týče a měli bychom umožnit třeba takovým, jako jsi potkal na Samosu řídit kdejakou pozici ![](images/smile/06.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Fly-in Samos (ivao) 18. 10. 2009 / 03:34 | |
| ![](img/nic.gif) | rating toho ATC byl C3 + SUP .. proto jsem to sem i hodil, jinak by mi to bylo buřt,, ale řídil dobře o tom žádná, jenom mě zarazilo pár věcí |
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Fly-in Samos (ivao) 17. 10. 2009 / 16:14 | |
| ![](img/nic.gif) | a ja zatim holduju nedaleko Samosu , nejak se to tu seslo najednou ![](images/smile/01.gif)
pak podam report ![](images/smile/06.gif) |
| |
|
![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Fly-in Samos (ivao) 17. 10. 2009 / 18:07 | |
| ![](img/nic.gif) | tak ja ti nevim , asi si mel jinyho ridiciho pac vsech co pristavali predemnou se zeptal jestli maj drahu v dohledu a az potom je normos povolil vcetne me ....jinak event peknej
posilam fobrazkoj z meho skoro hodinoveho holdovani , vim je sice trochu sisaty ale co ![](images/smile/01.gif)
|
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Fly-in Samos (ivao) 17. 10. 2009 / 18:14 | |
| ![](img/nic.gif) | no já mu neříct že mam drahu v dohledu tak tim headingem jsem do minuty skončil v těch horách... tim VORem a circle to land to chápu.. ale todle vektorování ve 2000ft na downwind když předemnou je 2500ft vysokej kopec mi přišlo krapet nebezpečný ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Fly-in Samos (ivao) 17. 10. 2009 / 18:17 | |
| ![](img/nic.gif) | By mě teda zajímalo:
1)Kolik mašin sedalo před Tebou, když tě nechali tak dlouho holdovat![](images/smile/01.gif)
2)Kam ty mašiny uklidili,když je tam tak malý apron![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Fly-in Samos (ivao) 17. 10. 2009 / 18:57 | |
| ![](img/nic.gif) | Kopre ty si fakt nebyl jeste na Ivau vid ? je to videt -))
predemnou sedalo cca asi 10 masin a taky je jasny ze nemohli ten apron nafouknout jestli mi rozumis -)).... a ber v potaz ze nejaky letadla pristavali a nejaky odlitali a ne kazdej se hned po pristani odpoji ![](images/smile/06.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Fly-in Samos (ivao) 17. 10. 2009 / 19:49 | |
| ![](img/nic.gif) | ..jsem si rýpnul )) |
| |
|
|