FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vítr Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Vítr   14. 8. 2004 / 18:14
A.J.Scandall   
Boční vítr je znát vcelku dost. Nejdřív, hlavně při malé rychlosti, je to boj s větrem opírajícím se do dost velké směrovky, takže se má letadlo tendenci natáčet proti větru. Pomůže přitlačení příďáku k zemi, při rychlostech do 80kts. Pak už je lepší moc netlačit.

Potom je to lepší, ale v momentě rotace a odlepení je vhodný dát nepatrně křidélek proti větru (nepatrně, ať nevylezou spoilery), protože jinak dojde k mírnému kývnutí letadla na opačnou stranu. Je to další nectnost šípovýho křídla, letadlo je v ten moment vlastně obtékáno nesymetricky a na nabíhajícím křídle (při větru zprava je to pravé křídlo) je trošku víc vztlaku. V momentě odlepení by tedy měla křídla být vodorovně a trup v ose dráhy, tj. noha jde kontra proti křidélkům a letadlo letí tedy v mírném skluzu. Proto je ihned po odlepení potřeba pozvolna nohu i berany vrátit do neutrálu a to koordinovaně tak, abychom dosáhli vybočení proti větru, tj. letadlo je obtékané symetricky, ale vůči zemi letí "nakřivo".
 
Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ