| | Re: Vítr 14. 8. 2004 / 18:14 | |
| | Boční vítr je znát vcelku dost. Nejdřív, hlavně při malé rychlosti, je to boj s větrem opírajícím se do dost velké směrovky, takže se má letadlo tendenci natáčet proti větru. Pomůže přitlačení příďáku k zemi, při rychlostech do 80kts. Pak už je lepší moc netlačit.
Potom je to lepší, ale v momentě rotace a odlepení je vhodný dát nepatrně křidélek proti větru (nepatrně, ať nevylezou spoilery), protože jinak dojde k mírnému kývnutí letadla na opačnou stranu. Je to další nectnost šípovýho křídla, letadlo je v ten moment vlastně obtékáno nesymetricky a na nabíhajícím křídle (při větru zprava je to pravé křídlo) je trošku víc vztlaku. V momentě odlepení by tedy měla křídla být vodorovně a trup v ose dráhy, tj. noha jde kontra proti křidélkům a letadlo letí tedy v mírném skluzu. Proto je ihned po odlepení potřeba pozvolna nohu i berany vrátit do neutrálu a to koordinovaně tak, abychom dosáhli vybočení proti větru, tj. letadlo je obtékané symetricky, ale vůči zemi letí "nakřivo". |
| |
| Vítr - vojtas | 14. 08. 04 v 18:00 |
|
| | Vítr - A.J.Scandall | 14. 08. 04 v 18:14 |
|
| | | Vítr - kuma | 14. 08. 04 v 19:55 |
|
| | Vítr - Matthew | 14. 08. 04 v 19:49 |
|
| | | Vítr - vojtas | 15. 08. 04 v 07:29 |
|
|