| | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 17:26 | |
| | Zdravim, chystám se na vysokou školu a jelikož bych se rád dopracoval na obchodního pilota tak výběr padl na ČVUT nebo VUT, ale četl jsem tady, že je potřeba na ČVUT podat čestné prohlášení, že mám milion. Platí to samé pro VUT?
Díky za odpovědi |
| |
|
| | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 17:28 | |
| | ále na to se vyser, to je jen čestný prohlášení většina z těch lidí to stejně nemá, když to podepisuje |
| |
|
| | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 18:06 | |
| | Pojd k nam na CVUT, tady nas za chvilku bude cela banda z Flightsimu .
Ze ano, Michale a Stepane? |
| |
|
| | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 18:16 | |
| | Hele to jen tak podepisuješ, jako že máš dostupný finanční zdroje, ale nikdo ti účet kontrolovat nebude a když budeš lítat výcvik pomalu, protože nemáš najednou tolik peněz, tak to taky nikomu vadit nebude. Je to jen proto, aby se tam nehlásili lidi, kteří si myslí, že jim ČVUT celý výcvik zaplatí... |
| |
|
| | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 18:21 | |
| | Tak takový iluze už dávno nemám , ale mego najendou asi nebudu moct vypláznout |
| |
|
| | | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 18:22 | |
| | To nikdo |
| |
|
| | | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 18:30 | |
| | To po tobě nikdo chtít nebude |
| |
|
| | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 18:50 | |
| | Hele a je tam dost matiky? Fyzika předpokládám, že jo |
| |
|
| | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 19:08 | |
| | neviem ako na čvute,nepoznam Ceske vysoke skoly,ale samotne ATPL je stredoskolska matematika a fyzika a ta matematika je v dvoch predmetoch navigacia,radionavigacia. |
| |
|
| | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 19:39 | |
| | matika je v každým semestru a fyziky jsou jen dvě |
| |
|
| | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 00:52 | |
| | My měli matiku a fyziku 2 semestry. Z matiky jsme probrali akorát derivace a integrály. Fyzika byla těžší. |
| |
|
| | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 21:14 | |
| | Tož to na VŠB je matiky víc Stihli jsme probrat i statistiku a pravděpodobnost a navazující studium je prakticky jen o pravděpodobnosti a statistice - fuj... |
| |
|
| | | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 19:10 | |
| | přilož jim tam kopii sázenky Sportky se slovy, že šance, že tu školu dostuduješ a staneš se pilotem je asi stejná, jako milionová výhra na ten tiket |
| |
|
| | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 20:45 | |
| | Děláte, jako by neexistoval způsob, jak být dopravákem a nevystudovat přitom VŠ Ta VŠ mu prakticky nic víc, než titul nedá. Tím, že bude na ČVUT si akorát sám dělá víc potíží v tom, že to studium je o půl roku delší a o hodně náročnější, než na jiných školách, ale ve výsledku z něj bude stejný šmudla s 200h jako z někoho, kdo si ty výcviky bude dělat hned po sobě, jak bude moct |
| |
|
| | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 21:23 | |
| | Jedna věc je co mi to dá, ale druhá věc je, že zaměstnavatel vezme radši vysokoškoláka než středoškoláka. |
| |
|
| | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 21:37 | |
| | no nevím.. zaměstnavatel hlavně vezme imho někoho s náletem než holobrádka s 200 hodinama |
| |
|
| | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 21:50 | |
| | Tak tak a vzhledem k situaci (padlo ESK, ČSA to čeká nejspíš taky...) bych řek, že dělat si teď papíry na CPL nemá smysl, protože hrozí, že bude třeba udržovačka, než začne být zase poptávka a na MEP/IR mašině to nevýjde levně. |
| |
|
| | | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 21:54 | |
| | uprimne receno .. zrovna u lidi, kteri maji ambice na to litat u aerolinky, neocekavam, ze se nechaji omezovat nasim ceskym piseckem ... takzke ano, argument ze ESK je v haji, a CSA je na pokraji (i kdyz, vsadim se s tebou, ze nepadne , ma jistou vahu, ale vcelku zanedbatelnou...
kazdopadne, muj laicky predpoklad je takovy, ze dnes studujici generace novych pilotu se neobejde bez "typovky" z vlastni kapsy... bo pilotu bez prace s typovkou na neco smysluplneho (a hodinama) bude v budoucnosti vic, nez dost |
| |
|
| | | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 23:03 | |
| | Co je spatneho na tom si ted udelat CPL? |
| |
|
| | | | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 18:48 | |
| | špatného nic, pokud máš finance na to, aby sis to udržoval, protože pochybuju, že tě někdo jako pilota teď nebo v příštím půlroce zaměstná |
| |
|
| | | | | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 20:46 | |
| | A jakej je rozdil mezi prodluzovanim PPL a CPL? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 20:49 | |
| | Predpokladam, ze FSPilot ma na mysli CPL+IR+MEP, jehoz udrzovani se uz prodrazi. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 20:50 | |
| | Co ma na mysli nevim, psal pouze CPL, bodka. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 21:03 | |
| | "bych řek, že dělat si teď papíry na CPL nemá smysl, protože hrozí, že bude třeba udržovačka, než začne být zase poptávka a na MEP/IR mašině to nevýjde levně." |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 21:05 | |
| | "bych řek, že dělat si teď papíry na CPL nemá smysl, protože hrozí, že bude třeba udržovačka" |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 21:12 | |
| | Vypadá to, že jsi jediný, kdo to nepochopil |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 21:19 | |
| | Ovsem na druhou Lowmick ma pravdu, ze CPL != CPL+IR+MEP, z tvy reakce taky nebylo uplne jasny, co myslis |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 21:33 | |
| | To beru, ale pokud se bavím o "CPL" a následně zmiňuju udržovačku na MEP/IR, tak rozumnému člověku snad docvakne, že to asi myšleno jako samotná CPL nebude, navíc pokud jde o člověka, který se v tomhle pohybuje a řek bych, že moc dobře ví, o čem je řeč, ale jen si potřebuje rýpnout
Marné, když je člověku líno domyslet si okolnosti z kontextu, tak budu asi příště muset všechno vypisovat naprosto přesně... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 23:04 | |
| | No s tim rypanim se mi to zda spis naopak. Ja jsem se te pouze zeptal, co je spatneho na tom udelat si CPL a tys mi odpovedel "špatného nic, pokud máš finance na to, aby sis to udržoval, protože pochybuju, že tě někdo jako pilota teď nebo v příštím půlroce zaměstná "
Podivej se o par prispevku vyse. Ja tam proste zadnou zminku o IR nevidim at delam co delam...
Nechapu ty tvoje vylevy rozumnem cloveku a lenosti, jestli mas se mnou nejaky problem tak SZ, jestli ne tak si snad muzes nektere casti svych prispevku odpustit. |
| |
|
| | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 21:56 | |
| | cece.. to nemusi byt ani tak pravda... mam pocit, ze to tu uz pred drahnymi casy rozebiral ajs ... bylo to neco ve smyslu, ze mladoch sice s malym naletem, ale jinak "neohnuty" predchozi praxi, je pro aerolinku svym zpusobem perspektivnejsi (muze si ho "priohnout" podle sveho)... |
| |
|
| | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 22:45 | |
| | Jak který a jak na kterou funkci. Pravdu má spíš tragéd.
Třeba u kapitánů (to samozřejmě bedlivěji sleduju) je optimum nálet mezi 5-6tisíc hodin, to je pravda. Větší nálet rovná se dražší člověk, který už ale o moc víc nepředvede.
U F/O je zase pro firmy výhodnější ten s malým náletem. Jednak se nebude na pravé židli hned ošívat, že už by mohl doleva, je tvárnější a v neposlední řadě levnější. Samozřejmě nevylučuji, že právě přichází doba, kdy se to změní. Do budoucna nikdo nevidíme.
Jojo, zlaté doby dopravního letectví z pohledu pilotů skončily. Už teď pomalu začíná znít jako povídka starého zbrojnoše, že ještě před pěti lety udělali z pilota-strojníka A.J.Scandalla velitele vzdušného korábu, když měl nálet pouhopouhých 2400h a jako první oficír alias pomocný pilot létal dva roky (neb 230hodin v operačně výcvikové jednotce na L-410 za skutečnou praxi ještě nepovažuji). Jaká to nezodpovědnost |
| |
|
| | | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 22:57 | |
| | S úctou dovolím si poznamenat: Díky Bohu, že už je to za náma a můžeme ven bez deštníku! |
| |
|
| | | | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 18:50 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 09:13 | |
| | Dulezity je, ze jsi se z te zodpopvednosti neposral (a nesesypal) a zaroven taky nepomatnul (ze jsi kapitan a letusky pred Tebou padaji dobrovolne do mdlob).Dukazem jsou Tvoje veskrze normalni prispevky na peraku.Tak at ti to dal uspesne lita a Simane rychle koupi a restrukturalizuje CSA, tryzna za SKY uz tady byla a stacilo to)) |
| |
|
| | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 19:09 | |
| | | |
|
| | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 19:42 | |
| | no čoveče ta teorie ATPL je docela fajn, že je ve škole. teď to vidím na sobě. nemám na to vubec čas, protože chodím na jinej obor. ale jinak samozřejmě souhlasím, je asi lepší si dělat jinou školu a lítat si to u toho. to se dá zvládat s přehledem |
| |
|
| | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 20:02 | |
| | Pokud vim tak ani v OAT ti nezarucej praci.
Navic cenove to je uuuuuplne jinde, tuhle tvoji celou teorii, o tom jak do skoly kde mas ATPL certifikat zadarmo ne-e a skola kde das 3x tolik ano-o, nechapu. |
| |
|
| | | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 20:05 | |
| | Stejně tam píšou, že jedna ze dvou variant je studovat ČVUT a lítat integráč. |
| |
|
| | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 20:22 | |
| | No jeden z rozdilu VUT-CVUT je prave ze na CVUT je integrovane ATPL a na VUT modul. |
| |
|
| | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 19:21 | |
| | Já studuji VUT první rocnik a nic jsem nepodával, proste do 2rocniku musíš odevzdat že máš PPL, pak si vse financujes sam, VUT je mazec!!! |
| |
|
| | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 19:23 | |
| | | |
|
| | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 19:58 | |
| | Na VUT nic takoveho neni. Oproti CVUT je tam jen docela vopruz prvak, ale rozhodne o nic horsi nez Praha.
PS: na obchodniho pilota neni az tak dlouha cesta na dopravniho jo |
| |
|
| | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:00 | |
| | No ať tu nezakládam nový strom, já se chci jen zeptat. Taky letos maturuju a uvažuji kam dál, no pro mě je jediné východisko k lítání armáda ale... vím že je obor pilot na Univerzitě obrany v Brně, ale tam moc lidí neberou, není ještě něco podobného? Jestli se není lehčí dostat třeba k vrtulníkům, ale žadnou vojenskou jsem nenašel... |
| |
|
| | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:03 | |
| | Otviraji to podle jejich potřeb, naberou 30, zbyde jim 10 myslím nějak asi 1x za 3 roky nebo ob rok, nejak tak se ten obor otvira. Pokud te to bude bavit, mas dobré vysledky ve skole atd, tak bych nevahal, ale uvazuj! Jsi vazany pak uz jen na armádu, vím že bracha když to studoval tu skolu, tak moc doma nabyvaval, ptz tam meli sluzby atd. Zvaz pro a proti. |
| |
|
| | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:06 | |
| | Mezi proti započítej, že pokuď do letectva vstoupíš, nemůžeš odejít, resp. pokuď to uděláš, budeš muset všechno uhradit! Všechno, co do teba armáda vrazila. |
| |
|
| | | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:11 | |
| | nemusíš to uhradit. máš normální pracovní závazek. takže si to mužeš klidně odsloužit u jinýho útvaru. problém je, že nejspíš budeš dělat psovoda |
| |
|
| | | | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:31 | |
| | Rozhodně ne!Psa,jakožto ušlechtilé zvíře s drahým výcvikem by armáda určitě nesvěřila nepovedenému pilotovi.....Moc dobře si pamatuju, že s kázní bylo vždycky na štíru nejvíc letectvo...))) |
| |
|
| | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:04 | |
| | Tak podle toho, co vím, tak néé že neberou, máš-li zájem, tak si odlítáš pár hodin na Z-142 a poté se rozhodnou, jestli ti to šlo a máš předpoklady stát se vojenským pilotem. Když ne, jdeš na zem |
| |
|
| | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:06 | |
| | letos nabírali hodně, asi 20 lidí, protože jim jich hodně odešlo. jak to bude za rok se neví, ale zatím to bývá tek jednou za dva roky pro pár lidí. a je jedno, kam chceš, je to všechno dohromady a pak se podle prospěchu a výkonů rozřazuje. je takový nepsaný pravidlo, že nejlepší jdou na roury, ti horší na dopravku a ti nejhorší (což je ale stejně furt elita oproti FD ČVUT ) jde na vrtulníky. ale taky to muže bejt jinak tam totiž nikdy nikdo nic neví |
| |
|
| | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:15 | |
| | Taky se může stát, že za 5 let si Švédové vezmou Gripeny zpět, letectvo se zruší a budeš si akorát leštit rouru. |
| |
|
| | | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:16 | |
| | to dost pochybuju, že by si to vzali zpátky |
| |
|
| | | | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:19 | |
| | no, vezmou ... ty letadla mame jen pronajaty ...
amici nam tento tyden zacnou vnucovat svoje.... |
| |
|
| | | | | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:39 | |
| | já vím, že jsou jen v nájmu, ale byla by veliká, veliká chyba je pak nekoupit
|
| |
|
| | | | | | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:42 | |
| | nekupoval bych zadny. nemyslim si, ze bychom tuhle drahou legraci potrebovali. cili tech pet let to dolitat, a pak uz za to dalsi penize nevyhhazovat. |
| |
|
| | | | | | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:43 | |
| | Přijde nato, jestli Saab a BAE správně namažou....((Zrovínka teď s tím mají v UK veliký potíže, takže jenkýjové zavětřili a zcela nezávazně nám opět něco pěkného nabídnou)) |
| |
|
| | | | | | | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:44 | |
| | uvidíme, kdo podmázne víc doufám, že švédi |
| |
|
| | | | | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:41 | |
| | Tak hlavně aby s nima začali lítat na CIAF. |
| |
|
| | | | | | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:41 | |
| | proč? tam je hovno |
| |
|
| | | | | | | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:42 | |
| | Ehm, no, právě proto.
A hovno je především v Brně. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:43 | |
| | no bodejť, vždyť je to brno. |
| |
|
| | | | | | | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:42 | |
| | no, prave proto. uz tam hovno nebdue |
| |
|
| | | | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:41 | |
| | Věřím, že by to byla blbost, ale v ČR a v armádě obzvlášť je možný všechno. Ale hlavně Američané budou chtít tentokrát transparentní soutěž, protože SAAB, respektive konsorcium BAe má nálepku uplátkářů. Takže bych se nedivil, kdyby jsme nakonec měli snad i F35 nebo jinačí americký letadla, nebo kdychom dopadli jako pobaltský země a roury by u nás skončily, podobný hlasy jsem už slyšel i na Slovensku. |
| |
|
| | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:53 | |
| | A existuje přímo ještě nějaká vrtulníkova vojenská škola kromě Brna? Nic jsem nenašel.. |
| |
|
| | | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 20:54 | |
| | ne, neexistuje. všechno je to v rámci univerzity |
| |
|
| | | | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 21:01 | |
| | | |
|
| | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 23:15 | |
| | Kdes vzal, že nejhhorší jdou na vrtulníky vole? |
| |
|
| | | | | | Profesionální pilot - armáda 6. 10. 2009 / 23:31 | |
| | to mi řikali klucí z unobu |
| |
|
| | | | | | | Profesionální pilot - armáda 7. 10. 2009 / 11:06 | |
| | No tak já nevím, myslel jsem že udržet v luftě vrtulník je těžší než třeba Turbíka... Ale když myslíš že to je hračka, tak ti ASI budu věřit ;o) |
| |
|
| | | | | | | | Profesionální pilot - armáda 7. 10. 2009 / 11:22 | |
| | Armádní helikoptéry jsou jediný vojenský letadla, který jsou nám k užitku (tedy pokud lítají jako záchranářské stroje). Takže bych předpokládal, že výcvik na ně bude nejsložitější, tedy praktický. U policie trvá 6 let, než je pilot 100% vycvičen. Netuším ovšem, je-li tak dlouhá doba daná náročností výcviku, nebo náletem. |
| |
|
| | | | | | | | Profesionální pilot - armáda 7. 10. 2009 / 11:29 | |
| | no to mi řikali piloti, to sem si nevymyslel.. vím, že udržet ve vzduchu trtulníka je těžší než letadlo |
| |
|
| | | | | | | | | Profesionální pilot - armáda 7. 10. 2009 / 11:54 | |
| | Ja o tom nepochybuju, ze je to slozitejsi - pac slusne letadlo, dobre vyvazene se v letuschopne pozici udrzi samo, ale mixer je nestabilni zamerne.Proto moc nerozumim teorii, ze mixery vlastne kociruje "armadni letecky odpad")). Spis bych rekl, ze by to meli byt silenci a fanousci mixeru s pevnymi nervy, ktere by nebavilo sedet treba ve stribrnem erbasu, krmit daty autopilota a vymyslenymi historkami nadsene hykajici letusky)).Pokud teda pominu nasi podzvukovou a nadzvukovou elitu! |
| |
|
| | | | | | | | | | Profesionální pilot - armáda 7. 10. 2009 / 12:23 | |
| | No ono to neni ani tak o tom jak je co slozity na pilotaz, ale jak je co popularni. Vetsina se vidi v kokpitu Gripena litajic nadzvukem a strilivsi rakety. "Rychly" jsou proste nejoblibenejsi... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Profesionální pilot - armáda 7. 10. 2009 / 12:53 | |
| | A přitom na vírníkách to je nejzajímavější mezi stromama, pod drátama vysokýho napětí, trhat šišky ze stromů |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Profesionální pilot - armáda 7. 10. 2009 / 13:15 | |
| | Skoda ze armada nema vojenske Cmelaky, to by bylo taky prima! |
| |
|
| | | | | | | | | | Profesionální pilot - armáda 7. 10. 2009 / 12:25 | |
| | Čert ví, v čem je to "armádní odpad". Třeba mají trojku z pochodování, nebo mají problémy s ústrojní kázní, nebo málo řvou při pořadový přípravě. Jistě dobře víš, že vojenský měřítka se poněkud liší od civilních. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Profesionální pilot - armáda 7. 10. 2009 / 12:41 | |
| | Vim, 15 let jsem si odslouzil)) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Profesionální pilot - armáda 7. 10. 2009 / 21:41 | |
| | jo, asi tak nějak ti kluci jsou blázni. taťka tam teď učí. řikal, že když má ze zkoušky Bčko, jde a opraví si to na Ačko tohle by mě v životě ani nenapadlo
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | Profesionální pilot - armáda 7. 10. 2009 / 21:59 | |
| | Pokud to může na konci znamenat, jestli bude lítat s Alcou nebo Turboletem, tak se jim ani nedivím. |
| |
|
| | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 6. 10. 2009 / 20:38 | |
| | Nedá mi to a musím se zeptat. Je možné udělat si PPLko předem v Aviatickém klubu, v mém případě začít na jaře a nastoupit na ČVUT už s PPL hotovým? Budou ho počítat jako úspěšně ukončený a budu moct rovnou pokračovat na CPL, popř. MEP, IFR atd.? Teďka jsem ve třeťáku, takže mám před sebou víceméně ještě 2 roky.. |
| |
|
| | | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 6. 10. 2009 / 20:39 | |
| | | |
|
| | | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 6. 10. 2009 / 20:40 | |
| | no hele nevím, stavovčíkovi se to prej moc nelíbí. jednomu klukovi loni snad to PPL neuznali. a další měl už 160 hodin a nějak se cukali |
| |
|
| | | | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 6. 10. 2009 / 20:44 | |
| | No radši si napíšu ještě přímo na fakultu.. |
| |
|
| | | | | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 6. 10. 2009 / 20:45 | |
| | jo, to bude nejlepší. tohle mám jen z doslechu |
| |
|
| | | | | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 6. 10. 2009 / 20:46 | |
| | tim nic nezkazis. to mas udelat jako prvni. to je uplne stejny, jako kdyz se tady lidi ptaji, jestli dostanou class I , kdyz ..... |
| |
|
| | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 6. 10. 2009 / 21:19 | |
| | Chápu, ale jak říkám.. nedalo mi to, když se začalo probírat takový téma. |
| |
|
| | | | | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 6. 10. 2009 / 21:18 | |
| | PPLka samozrejme normalne uznavaj... |
| |
|
| | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 6. 10. 2009 / 21:32 | |
| | no já slyšel od jednoho z pajlotů, že se stavovčík cuká, tak nevím |
| |
|
| | | | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 6. 10. 2009 / 20:45 | |
| | Jak mu mohli PPL neuznat?Buďto tam štempl ÚCL má, nebo nemá!Nebo se v AIATIK CLUBU lítá podobně, jako se v Plzni studují práva? To mi teda vysvětlete!!! |
| |
|
| | | | | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 6. 10. 2009 / 20:47 | |
| | copak já vím? asi je sere, že to nemá u F-airu no |
| |
|
| | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 6. 10. 2009 / 20:50 | |
| | To je přesně vono, ten malej českej smradlavej zahnívající rybníček.....plný žluči a vzájemný závisti.Proto jsem viz.výše psal, proč nezkusit kadeta u OAT.Nic horšího, než že ho pošlou domů se stát nikomu nemůže - bude ho to stát jen cestu do Oxfordu - ale běhen testů a po nich aspoň zjistí, jestli na to má, nebo nemá! |
| |
|
| | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 6. 10. 2009 / 21:06 | |
| | ako riešia cudzincov neangličanov ? požadujú nejaký jazykový certifikát alebo sa ukáže priamo tam či vie alebo nevie anglicky ? |
| |
|
| | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 6. 10. 2009 / 21:31 | |
| | Míra psal, že musíš doložit maturitu - nejlíp včetně angličtiny ale hlavně musíš anglicky umět!Představ si, že kromě studia musíš v cizojazyčném prostředí přežít tak, abys neměl depku z izolace od ostatních....taky musíš se spolužáky na pivo!Míra tady o tom obšírně psal, tak se trochu snaž a hledej! |
| |
|
| | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 6. 10. 2009 / 23:14 | |
| | když jsem tam byl v srpnu na Open day, tak jeden rus (myslím, že to byl rus...vypadal tak ) se ptal přesně na toto.....v podstatě z nich vypadlo, že když projdeš vstupními testy (nejsou to jenom testíky a/b/c/d....taky týmová spolupráce atd.) tak bys neměl mít problém s angličtinou
jestli chceš nějakej certifikát, tak já OSOBNĚ (třeba mě Míra opraví) bych považoval za takový rozumný základ alespoň zkoušku CAE...sám se teď chystám na FCE a rozhodně bych si na to ještě netroufnul |
| |
|
| | | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 6. 10. 2009 / 23:16 | |
| | díky za upresnenie |
| |
|
| | | | | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 6. 10. 2009 / 20:50 | |
| | A kde píše, že to neuznaný PPLko bylo zrovna z Aviatickýho klubu? |
| |
|
| | | | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 7. 10. 2009 / 00:56 | |
| | Jde o to, že pan Stavovčík považuje jedině integrovaný kurz za správnou cestu do kokpitu dopravního letadla. Ale ve finále je to tvoje volba, jestli budeš lítat modulově nebo integrovaně. Já měl taky PPL, když jsem nastoupil a nikdo mě nevyhodil... |
| |
|
| | | | | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 7. 10. 2009 / 20:48 | |
| | Ale vzhledem k faktu, ze Stavovcik jako gestor oboru skoncil (resp. jsem to slysel, uvidi se pristi tyden ve skole), tak je to stejne jedno Stavovcik nam od zacatku lil do hlavy, ze jedine integrovany je cesta do nebes - a kdyz jsme se pak ptali pana Kvapila z CSA, jak to tedy je, tak rikal, ze jim je to jedno.
Druha vec je momentalni situace na trhu s piloty, z toho duvodu si udelam teorii a pak budu pozvolna doletavat podle vyvoje. Presto vsak pevne verim (nic jinyho mi ani nezbyva), ze jsme ted na sinusovce dole a ze to pujde casem (rok, dva) nahoru.
CVUT PP je nejnarocnejsi v prvnich trech semestrech (matika, fyzika, mechanika, geometrie a podobny hnusy), ovsem pokud se clovek trochu hecne, nebyva to zas takovy problem - alespon na nasem oboru. Obecne se da rict, ze s kazdym dalsim semestrem se to lepsi, a kdyz ve tretaku doslo na lahudky typu observer, ctyri hodiny na simu ATR (tenhle rocnik bychom meli mit jeste dalsi ctyri, ale kdovi jak to nakonec bude vzhledem k situaci v CSA), ruzne exkurze apod. Jestli budu nekdy litovat, ze jsem sel na CVUT netusim, ale minimalne clovek travi cas s podobne postizenymi blazny a uci se neco, co ho bavi. Teorii ma zadarmo a navrch Bc. (byt jako titul je tento k smichu) s moznosti pokracovat na inzenyrske. Nedovolim si srovnavat nasi skolu s jinymi (jako nekteri tady na foru), neb o nich nic moc nevim, ale predpokladam, ze to bude fungovat podobne. |
| |
|
| | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot - PPL 7. 10. 2009 / 21:26 | |
| | Tohle jsem přesně potřeboval slyšet. Dík za objektivitu |
| |
|
| | | ČVUT - Profesionální pilot 6. 10. 2009 / 23:14 | |
| | Já doporučuju se na ČVUT vykašlat, najít si práci a/nebo jít na jinou školu jiného směru, protože se ti s největší pravděpodobností bude po dokončení výcviku ještě pár let hodit jiné vzdělání a zkušenosti a stabilní práce, než se dostaneš do cockpitu dopravní mašiny.
K práci či vzdělání si udělat výcvik souběžně modulovou formou, má stejnou váhu jako integrovaný výcvik od čvut a budeš na tom podstatně líp, než kluci, co zároveň s tebou dodělaj PP na čvutu. Oni budou mít sice bakaláře, ale tak úzce specializovanýho, že sehnat dobrou práci mimo tenhle obor bude sakra těžký.
Mimochodem PP na ČVUT jsem studoval a dnes bych to udělal takto. Ze studia na ČVUT, VUT ani ničeho jinýho formou vysokoškolskýho studia neplynou žádný výhody... |
| |
|
| | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 20:45 | |
| | Já se k tomu taky s dovolením vyjádřím:
Pokud víš už teď, že cesta dopravního pilota je to jediné, co Tě v životě čeká, tak prosím, dej si přihlášku, ale počítej s tímto (na ČVUT):
Prachy sice mít hned nemusíš, jen podepíšeš papír, že nečekáš, že to za tebe bude tahat škola.
Je to 3,5 roku a bude z tebe pouze!!! bakalář, nejde dále pokračovat na magisterské studium.
Docela drsné přijímací zkoušky
Co jsem tak vypozoroval a měl možnost se i pobavit, tak piloti jsou lidi hodně arogantní a namyšlení, panuje mezi nimi možná až nezdravá konkurence. je to kolektiv, kde bych rozhodně být nechtěl, z tohoto pohledu mi sjou mnohem sympatičtí lidi z údržby letadel.
Je to škola dost těžká, je třeba dost dřít na to, aby tě nevyrazili. Takovýto, že je to druhá nejlehčí z ČVUT si myslím moc neplatí
Lidé z katedry letecké dopravy jsou převážně externisté¨. Nejsou moc schopni di dohloubky poradit a vyřešit tvůj problém. Pokud tomu ty sám nerozumíš, máš problém.
A jaké je řešení?
Buď si zvolit jiný obor na ČVUT a u toho si v klidu dělat piloťák, máš na to času dost a situace se může 10x změnit. Nikdo ti nebrání chodit na přednášky teorie ATPL, horší to bude s tou praktickou částí.
Nebo zvolit úplně jinou školu a piloťák si dělat při jiné škole.
|
| |
|
| | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 21:02 | |
| | Take bych si dovolil reagovat:
Na magisterske samozrejme pokracovat muzes, jen uz to neni pilotni smer, ale letecka doprava obecneji.
IMHO my v rocniku jsme se sesli docela dobra parta, o nejake nezdrave konkurenci nevim, jisteze se najdou lide, kteri maji vyssi ambice nez zbytek, ale to je normalni vzorek populace.
Naopak o narocnosti si dovolim lehce zapochybovat, vzhledem k tomu, ze moji kamaradi z jinych vysokych skol se uci mnohonasobne vic, nez ja. Pokud samozrejme nebudu pocitat litani do tvrde formy studia
Ze by vyucujici nebyl schopny poradit s problemem, to si vazne nemyslim. S externisty je smula, ze prednasky casto odpadaji, nebot vyucujici litaji vsude mozne, doslova. Na druhou stranu jsou to lide primo z praxe, takze prednasejici prijde a rekne, ze se prave vratil treba z Helsinek a meli ten a ten problem, vyresili ho tak a tak a plyne z nej nasledujici. Nekdo mozna zastava nazor, ze na prednaskach by se mela probirat primarne dana latka, ale tu si imho clovek muze precist doma, kdezto zakulisni informace se nikde nedozvi. |
| |
|
| | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 21:09 | |
| | Jasně, že nejsou špatní lidé všude. Ale spousta spousta lidí, kteří tam chodí kvůli letadlům, si to pak bohužel rozmyslejí. A to není jen o tom, jak je ta škola těžká, ona těžká je. Můj kamarát se na přírodovědě taky učí pořád, ale chodí tam jen dva dny.
A ještě jedna věc, co platí pro ČVUT obecně (teď možná ne pro PP): Ty poměry na školách, to je síla. Nečekejte, že se s váma budou vybavovat. Jejich hlavní cíl je, abyste vypadli co nejdřív, a to bohužel neplatí jen pro prvních pár let. Lidi jsou možná víc líní, ale možná taky ne.
|
| |
|
| | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 21:11 | |
| | No já bych hlavně jako zásadní problém pilotního směru FD ČVUT viděl to, že škole je naprosto jedno, jaká je úspěšnost či uplatnitelnost jejich absolventů v praxi...prostě na tom není naprosto nijak zainteresovaná. Vyučující externisti - předpokládám, že jsou to většinou piloti ČSA apod. - v podstatě brigádníci, kteří jsou zrovna po ruce a taktéž jim vše může být šuma fuk.To mi vážně připadá daleko účelnější si udělat ATPL teorii jinde a za své, protože při ceně praktického CPL výcviku to je stejně jen kapka v moři a vystudovat třeba normální magisterský obor ČVUT, aby člověk měl nějakou specializaci, kdyby se náhodou v lítání nedařilo.....Ale každému co jeho jest. |
| |
|
| | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 21:20 | |
| | A právě proto si velmi cením, že jsme sedávali na simu s kapčou a instruktorem na B737 z ČSA a lítali jsme nějaké nejzákladnější věci z "velkého" lítání dvoučlenné posádky. Sim sice nic moc, ale účel to splnilo a byl to skvělý zážitek |
| |
|
| | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 21:25 | |
| | Mi povidej, my mame za sebou dva okruhy na sim A320 CSA s p. cpt. Pruzinou a to byla bomba - byt desetiminutovka, kam se na ni hrabe cytrhodinova prednaska o MCC. Holt praxe je praxe. |
| |
|
| | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 21:29 | |
| | No to my máme vlastní sim na škole, ikdyž to není žádný zázrak, ale sedět tam 4-5h s instruktorem z bulíka a dělat traťové lety, přiblížení a nestandartní situace ve dvojím, to byla špica |
| |
|
| | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 21:34 | |
| | Tak to my mame taky sim ve skole, byt postavenej na FSce a zatim C-182, ale momentalne ho trochu predelavame k obrazu svemu, cili aspon MEP bude. Ale na zakladni seznameni s IFRem a komunikaci bohate staci. |
| |
|
| | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 21:38 | |
| | No my máme sim, který je jakštakš použitelný pro MEP a střídáme tam kabiny Beechcraftu 200 nebo B737-500 a úspěšně jsme experimentovali s B777, ale ten nepoužíváme Resp. je to spíš takový pokus, než plnohodnotný sim pro výuku a taky je to na bázi FSky Obrázky dávat nebudu, protože byste se smáli, ale účel to splňuje - vychytáváme mouchy pro případnou další a lepší realizaci |
| |
|
| | | | | | | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 21:40 | |
| | A kdyz uz se bavime o simulatorech, IFR sim (FNTP II) jsem lital na ATR na vycvikaci CSA a TO byla teprve bomba. Po ctyrech hodinach jsem z toho sice lezl po ctyrech, ale jako zkusenost k nezaplaceni, byt to bylo "jen" 20h (oproti 40h, co meli modulovi). |
| |
|
| | | | ČVUT - Profesionální pilot 7. 10. 2009 / 21:10 | |
| | Tak ti nevim hele, ale asi jsem studoval jinou CVUT nez tady popisujes
Uroven vyuky specializovanych predmetu bych rekl prevysuje jakoukoliv jinou soukromou vyrobnu certifikatu ATPL a to jak kvalitou (diky prave externim zamestnancum-pilotum, kteri ovladaji jak teorii, tak do toho dokazou vlozit i prakticke zkusenosti) tak i kvantitou ( studium jako takove je casove dost predimenzovane - tusim o nejakych 30%-prave proto ze externiste maji ne vzdy cas dle rozvrhu). Co se tyka kolektivu-v mem kruhu jsme 3 roky nerozebirli s kamarady a spoluzaky nic jineho nez letadla - nezasvecenemu se pak muze zdat takovy kolektiv odtazity a arogantni - ale ja to teda odmitam.
Co se narocnosti studia-nejhorsi byla fyzika a matika v prvaku a druhaku - to byla vskutku jakta - ale nakonec z pilotu udelali vsichni. Nyni dokonce uz jsou tyto predmety pro piloty zjednodusene - to za nas nebylo. Jinak specializovane predmety uz jsou rekl bych davacka - tedy pokud te to bavi.
To ze se neda pokracovat navazujicim studiem je tedy nesmysl-pred dvema lety jeste urcite. Pravda je, ze na katedre z toho nebyli nadseni, ze pulka rocniku pilotu se hlasi na navazujici studium, ale v dobe kdy neni prace je to skoro jedine vychodisko. Navazujici obory tam jsou -jen nenavazuji primo na obor prof.pilota.
A ted moje cesta-abys nerekl ze nevim o cem mluvim.
2003 zahajeni na CVUT obor prof. pilot
2006 cervenec - absolvovani teoretickych ATPL zkousek na UCL
2007 leden - absolvovani statnic a ziskani titulu bakalar
2007 duben - zkouska CPL
2007 cerven - konkurz ke SkyEurope a okamzity nastup
2007 zari - nastup na navazujici studium na CVUT
2009 zari - po dvou letech bez prace ale s typovkou na B737NG a 1500 hodinama na typu
2010 leden - ocekavam statnice na inzenyra
A rekl bych, ze v tomhle kariernim rozjezdu snu hrala obrovskou roli kvalitni priprava na CVUT - ja osobne na tu skolu nedam dopustit |
| |
|
|