Já k tomu chci taky něco napsat)
Nějak by to určitě mělo jít... Možná to beru moc jednoduše, ale co je to vlastně takový model?
No model je vlastně:
-množina bodů o dané poloze v kartézské soustavě (to je jako to, že každej bod má 3 souřadnice -x, y, z- vůči nulovýmu bodu)
-pak je tam taky někde informace o tom, že nějaký tři body tvoří polygon (a když jich je víc, tak i těleso)
- něco málo s texturama tam taky bude + nějaký to mapování (to nám říká, jak je kterej trojúhelníček na modelu vybarvenej, nebo také jaká část textůry mu odpovídá)
-popsání animací, tzn. čas, translace, rotace
...no a to je v podstatě všechno co ten soubor .mdl je... A když tyhle informace nabušíte do FS, tak se ten model zobrazí na monitoru, takže teoreticky není problém, aby se stejný informace zobrazily i v 3DS. Řekl bych, že je to jenom otázka šikovných ručiček, znalostí a času.
Problém, a to docela veliký, je ten, že když si takhle nějakej Pepík udělá zdroják například mojí efky, tak má během pár minut práci, na který se obvykle dělá desítky (v mojim případě i stovky, protože jsem se na tom učil) hodin a nic mu nebrání v tom, aby tenhle .3ds soubor prodával na turbosquid a podobných serverech za těžký prachy. Jen tak mimochodem nevěřili byste, co tam lidi všechno prodávají za stovky dollarů, až mi padla čelist... Pak si ten model koupí nějakej Franta, kterej nemá čas, aby modeloval každou prkotinku a dá to do svojí hry, kterou bude prodávat za těžký prachy. Takže si pak nějakej Mareček bude lítat s mojim modelem efky, Franta s Pepíkem budou v balíku a já z toho budu mít prd, jenom díky tomu, že jsem to udělal freeware do FS
Oki? |
|