Ted jsem to trochu dopletl - abych to dovysvetlil.
Neni uplne pravda ze neni IR a nocni videni..opravdu je to neco jineho.
Nocni videni (noktovizor) pracuje s nasobenim zbytkoveho svetla a tudiz pracuje v pasmu vlnovych delel stejnem nebo blizkem normalnimu svetlu. To jsou pak ty zelene obrazky
Naproti tomu IR kamera - tj. termovize pracuje v oblasti infra vlnovych dellek, lidskemu oku neviditelnych. To jsou potom obrazky ve skalach barev.
Pouzivat pro EVS (Enhanced Vision System) jde oboje, zalezi na aplikaci. V budoucnu se zrejme dost prosadi IR, ktere budou snimat IR markery v letistnim zarizeni (svetla na draze apod.) To se obvykle dela pridanim IR zarice do svetla, v blizke budoucnosti LED svetla. LED svetla se uz dnes testuji, napr. na taxiways v Parizi a dokonce Ruzyne je ma v testovani na ruznych nekritickych mistech - btw s neprilis presvedcivymi vysledky.
Do budoucna je tak mozne, ze hlavne mensi letiste, ktere nemaji na porizeni a provoz ILS by mohly mit svetelnou soustavu, ktera vyhovuje EVS a letadla vybavena timto systemem by na nich mohly pristavat i za snizenych podminek (snih, husty dest, mlha). Velke vyuziti se take pocita pro fazi taxi.
Detekce techto svetel jde pouzit i jinak - udelat image processing a na displeji HDD nebo HUD je zobrazit jako symboly. To je potom ESVS - Enhanced Synthetic Vision System..
Takze kdyby nekdo potkal i tool s IR kamerou nebo mmW radarem, dejte vedet, hodi se vsechno
Diky |
|