| | | Přistání - jak vysoko jsou letadla v jednotlivých fázích a velikost letišť 30. 9. 2009 / 09:41 | |
| | Zdravím,
je možné někde získat informace, jak která letadla jsou vysoko při přiblížení?
Popřípadě jak velké musí být letiště, aby mohl přistát např.: 777,747,A330,...
Díky moc
awacs |
| |
|
| | | Přistání - jak vysoko jsou letadla v jednotlivých fázích a velikost letišť 30. 9. 2009 / 10:10 | |
| | Výšku přiblížení si najdeš v AIPu konkrétního letiště,případně monitorováním radiového provozu daného letiště nebo změřením jejich aktuální výšky pomocí přístrojů(dálkoměr,úhloměr,trocha geometrie a matematiky).Vhodné letiště pro daný typ letounu si najdeš porovnáním parametrů požadovaných a daných "Příručkou pro provoz" daného letounu s parametry a požadavky které najdeš v AIPu hledaného letiště. |
| |
|
| | | Přistání - jak vysoko jsou letadla v jednotlivých fázích a velikost letišť 30. 9. 2009 / 10:58 | |
| | Jak vysoko? No sestupová rovina má většinou 3° ...takže si to můžeš zpočítat, dkyž budeš vědět jejich vzdálenost od prahu dráhy, resp. od touchdown zony.
A aby mohli přistát tyto letouny, tak rozměry a především nosnost VPD, pojížděcích drah a stojánek musí splńovat podmínky danné v Annexu 14. |
| |
|
| | | Přistání - jak vysoko jsou letadla v jednotlivých fázích a velikost letišť 30. 9. 2009 / 10:59 | |
| | | |
|
| | | | Přistání - jak vysoko jsou letadla v jednotlivých fázích a velikost letišť 30. 9. 2009 / 11:03 | |
| | Tak teď to jsou jablka a hrušky... |
| |
|
| | | | | Přistání - jak vysoko jsou letadla v jednotlivých fázích a velikost letišť 30. 9. 2009 / 11:17 | |
| | The Airport Reference Code (ARC) is a coding system developed by the FAA to relate airport design criteria to the operational and physical characteristics of the airplane types that will operate at a particular airport. The ARC has two components relating to the airport design aircraft. The first component, depicted by a letter, is the aircraft approach category and relates to aircraft approach speed. The second component, depicted by a Roman numeral, is the airplane design group and relates to airplane wingspan. In the case of Design Group I, an additional designation of “small aircraft only” relates to aircraft with gross weights of 12,500 pounds or less. Generally, aircraft approach speed applies to runways and runway length related features. Airplane wingspan primarily relates to separation criteria and width-related features.
Ta druhá část, týkající se ICAO, tam netuším, ale rád se nechám poučit.
|
| |
|
| | | | | | Přistání - jak vysoko jsou letadla v jednotlivých fázích a velikost letišť 30. 9. 2009 / 11:27 | |
| | To jsou právě ty hrušky. To, co zmiňuješ (ICAO IIIa), se netýká velikosti letadel ani letišť, anóbrž vybavení letiště a letadel pro provoz za nízké dohlednosti. |
| |
|
| | | | | | | Přistání - jak vysoko jsou letadla v jednotlivých fázích a velikost letišť 30. 9. 2009 / 11:43 | |
| | | |
|
| | | Přistání - jak vysoko jsou letadla v jednotlivých fázích a velikost letišť 30. 9. 2009 / 11:05 | |
| | vyska letadla pri priblizeni je vzdy presne 3561 feetu. pokud je to ale B747, tak je to 4107 feetu.
tak aby tam ta 777 pristala, tak musí být velké přesně 4km2, aby 787, tak musáí být velké přesně 7,5km2.
|
| |
|
| | | | Přistání - jak vysoko jsou letadla v jednotlivých fázích a velikost letišť 30. 9. 2009 / 11:07 | |
| | ---
fajn, ted ale k veci - jak jsou letadla pri priblizeni? vetsinou jsou vsechna v plus/minus stejne vysce. bohuzel ale nepises v jakem bode priblizeni. Takze, kuk do mapy. tam se to dovis.
a velikost - no, pokud je ero kde zaparkovat, je tam dost dlouha draha na to, aby pristal i odstartoval, vejde se na pojizdecky, pojizdecky a draha ho unesou, vybaveni letiste odpovida velikosti (treba zachranny system apod.) a hromada dalsich detailu, tak tam muze pristat. |
| |
|
| | | | Přistání - jak vysoko jsou letadla v jednotlivých fázích a velikost letišť 30. 9. 2009 / 12:02 | |
| | týýýýý bláááho, to jsem nevěděl, a já si říkal, ža na tom něco bude. Ví to Gusta? minule když naroloval na apron LZIB s jeho mazlíkem, jsem měl pocit, že mě postrčí na parkoviště před letisko. |
| |
|
|