FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kapitán - oddávající Jeden příspěvek | Celý strom
Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 21:12
Medcin
Dotaz na real piloty - stále máte právo oddávat za letu. Chápu, že při letu Praha - Mnichov by to byl heroický výkon, ale při cestě do Londýna už by se to dalo stihnout
Jste v tom nějak proškoleni? A co následné papírování?

Díky
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 21:24
Tragédie v JRD
ja bych nekoukal tolik na americky filmy.. podle aktualne platneho prava muzou oddavat

Starosta, místostarosta nebo pověřený člen zastupitelstva městské části. Na území hlavního města Prahy může dále oddávat primátor hlavního města Prahy, náměstek primátora či pověřený člen zastupitelstva hl.m. Prahy.


a nebo církev.

takze "jakoby" se muzes sice oddat asi i v letadle, nicmene nasledne to stejne musis "zlegalizovat" tim, ze se zastavis na ourade.
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 21:27
Viktor17   
Tak kdyby pilotoval farář, co dělá primátora města...
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 21:55
Filipos
Stejně myslím, že piloti musí každý půlrok dělat z oddávání přezkoušení ve full-flight simulátoru. Navíc, určitě mají v letadle po ruce i tzv. "wedding checklist"...

(pro zájemce:
fiancé 1 & 2 ...... onboard
wedding ring ...... switched on
kiss .............. checked)
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 22:17
Jakub Edr
Taky za sebou potáhne letadlo ty plechovky nebo co to v Americe maj?
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 22:18
kosata
Drunked hosts.......checked...
Jinak svatba by to byla zajímavá. Jednou si takovou zařídim...
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 22:23
Už přistávám?
guests...
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 22:25
Pips   
Tak hostitelé se mohou taky kapičku nachcat, ne? Nebo chlast je jen pro hosty?
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 22:26
kosata
Hostitelé? Alkohol nepatří za knipl...
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 22:28
Pips   
Alkohol zjednodušuje předpisy a zjemňuje pilotáž ale krom toho hostitel nemusí bejt zrovna ten pilot. To může bejt třeba ten ženich, co hostí na své svatbě ty hosty. Kapitán oddá a pilot je zatím veze, naleje se až dodatečně na hotelu, nebo doma. Je to tak jednoduchý, ty v tom hledáš prostě jenom nějaký potíže )))))
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 22:30
kosata
Já už mám bohužel takovou "potížo-hledačskou" povahu...
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 22:34
Karel
Naleje se na Hotelu v Limě? Bravo! Všichni tančí Foxtrot, jenom Charlie hodluje Whisky...
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 22:36
kosata
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 22:36
Už přistávám?
Adam, Božena, Cyríl!
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 22:25
kosata
Hlavně že sem měl z angličtiny jedničku...
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 22:28
Už přistávám?
Ale dalo mi to přemejšlení, co se mi na tom nezdá.
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 09:08
Greno Zee
Nechtel sem, ale kdyz uz se v tom rejpete:
drunk guests...
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 10:20
Jakov
drunk
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 22:30
Filipos
Only drunk, not drunked, dude...
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 22:31
Už přistávám?
Supr, tak teď jsem za blbce taky. Děkujeme pěnkněěěěěě.
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 06:32
Atarian   
Ja myslim ze presne to bylo to co se ti na tom nejak nezdalo! (No vidis jak jsme to pekne vyresili
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 09:10
Greno Zee
Hm, sorry za predchozi prispevek, az sem sem to nedocet...
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 09:56
kuma   
Sorry, že se do toho takhle po ránu (se zalepenejma vočma) míchám, ale co takhle "drunken guests" (případně "drunken hosts" chcete-li...) Státnici z angliny sice nemám, ale opilce už jsem někde někdy, myslím, potkal...
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 10:18
Filipos
Nevím, jak schopnost hovořit a potažmo psát anglicky ovlivňuje to, kolik opilců kdo viděl, ale zato vím, že "drunken guests" je nesmysl V tomto případě použiješ past participle toho kterého slovesa a protože slovo "drunk" je nepravidelné, musíš si pamatovat trojici "drink, drank, drunk". Jako příklad by se dala uvést třeba ještě věta "The leg was broken/The car was stolen" apod. kde je také užit irregular past participle (nebo jak učeně říkávala má učitelka angličtiny, příčestí minulé trpné ).
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 10:26
Tragédie v JRD
a jak je to spravne? jednotne cislo je spravne drunken guest .. .to z toho nemuzu udelat mnozne drunken guests?
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 10:27
Toomitsch
Neni, je to drunk guests... Nepravidelna slovesa...
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 10:32
Filipos
Na druhou stranu seznamovský slovník praví, že opilý se řekne i jako "drunken". Rozohodně ale častěji slýchávám pouze "drunk".
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 10:37
Tragédie v JRD
http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=21629

tady si to kazdy muze prostudovat. koukam, ze nejsme totiz jedini, kdo resi drunk/drunken
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 10:41
Filipos
Takže koukám, že nejlepší by bylo do toho checklistu napsat: drunkards (guests) ..... checked
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 10:32
Už přistávám?
Ale řeší se problém drunk vs. drunken.

Doktor má pravdu. http://www.youtube.com/watch?v=I73JqvzAOtU
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 10:34
Filipos
Takže správně je obojí
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 10:28
Filipos
Nerad bych se mýlil, ale mám za to, že jednotné číslo je jen "drunk guest".
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 11:20
Atarian   
No ja nevim. Statnici myslim taky nemam... ale podle toho co pisou panove v diskusi to vypada ze jedina spravna varianta je DRUNKEN (je jedno jestli jednotne nebo mnozne a je jedno jak tomu kdo rika.. treba pricesti predpredpritomne...
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 11:28
kuma   
Milý příteli, nevím, co ti učeně říkala tvá paní profesorka, ale přiznám se, že těm ošklivým výrazům, co píšeš, nerozumím. Pamatuji si je jen jako zhmotnělé příšery z jedné malebné knížky "Študáci a kantoři", ale ta už dlouho nevyšla, tak jí asi neznáš.

Pokud bych tedy hrábl do hromady zlých duchů - gramatických tvarů a měl z ní něco něco vylovit, tak "drunken" v této souvislosti je adjektivum. A skutečně existuje - a používá se (v angličtině - aby nebyla mýlka)
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 11:32
kuma   
Jen abych doplnil, jestli si to těch 35 let správbně pamatuju, jak mi to Mrs.Volna vtloukala do hlavy - ono právě je to potíž s těmi nepravidelnými sovesy. U pravidelných vývá adjektivum shodné s příčestím trpným (a současně minulým), u nepravidelných většinou s půříčestím trpným, ale ne vždy. Nepravidelbná slovesa se musí člověk naučit nazpaměť - a nejlépe je odposlouchat.
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 11:36
kuma   
a snad naposled - omlouvám se za věčné překlepy (ach jo, kdyby tak byl "edit"...)

Taky pokud se dobře pamatuju, tak příčestí je buď minulé, nebo trpné. "minulé trpné" neznám, ale možná je to jen moje neznalost... (možná... )
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 11:48
Filipos
Pane doktore, jen pro ujasněnou - vycházel jsem především z toho, že jsem v kontextu mluvené řeči nejčastěji slýchával pouze "drunk". Toto jsem, zřejmě ne úplně správně, podepřel svojí teroií o příčestí minulém trpném - které existuje a skutečně se tak jmenuje (snad ).
Já se tyhle věci taky moc neučím, spíše se spoléhám na určitý angličinářský instinkt (co zní dobře se dá použít, v 95% to je taky správně ) a mám naprosté pochopení, že tyto znalosti se velmi brzo z hlavy vypaří.
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 14:01
kuma   
poho, ale prosím neoslovovat "pane doktore", tady na péráku pokud možno prosím o oslovení "kuma, ty seš přece ale ale debil !!!"
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 20:01
Filipos
Na oslovrní "milý příteli" přeci muselo být něco podobně obřadného, ne?
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 20:41
kuma   
 

Kapitán - oddávající OT jazykový koutek   21. 9. 2009 / 11:43
kuma   
tak vlastně ještě jednou, jak to po sobě (nás) čtu i s dalšími příspěvky - dík za příklady.

Totiž - převeďme do češtiny náš spor a bude to jasné:

drunk - napitý
drunken - opilý

i v češtině je to trochu rozdíl a ne vždy ten, kdo se napil (tedy je napitý - třeba napitý velbloud v oáze s korytem plným vody,) musí být vždy opilý....
 

Kapitán - oddávající OT jazykový koutek   21. 9. 2009 / 11:52
Už přistávám?
Tohle není úplně přesný.

Drunk a drunken je totéž. Slovník uvádí u drunk poznámku "usually not before noun", u drunken "before noun only".
 

Kapitán - oddávající OT jazykový koutek   21. 9. 2009 / 11:54
Premek
Tak jsi me predbehl - ptal jsem se kolegy anglicana (stredni Anglie) a jeho odpoved byla velice strucna )

- The man is drunk;
- he is a drunken man.

Except when the subject is a politician.
Then the correct form is "The minister is over-tired"


;o))
 

Kapitán - oddávající OT jazykový koutek   21. 9. 2009 / 13:33
Reptile   
Vidím, že vám chybí praxe - stravte dva roky návštěvami hospod s Angličany, Skoty, Welšany a Iry tak jako já a budete vědět, že jediná správná varianta je PISSED Nicméně jako adjektivum předcházející podstatnému jménu je skutečně správně "drunken".
Možná někdo z vás zná písničku "What shall we do with the drunken sailor" - zaměňte "sailor" za "pilot" a jsme doma
 

Kapitán - oddávající OT jazykový koutek   21. 9. 2009 / 13:44
Marky Parky   
A není náhodou správně:

He is drunk. - Je opilý.
He is drunken pilot. - Je opilý pilot.

S tím, že oboje nelze zaměňovat?
 

Kapitán - oddávající OT jazykový koutek   21. 9. 2009 / 13:52
Filipos
Vždyť to už psal Přemkův anglický kolega
 

Kapitán - oddávající OT jazykový koutek   21. 9. 2009 / 13:55
Marky Parky   
Aha jsem slepej
 

Kapitán - oddávající OT jazykový koutek   21. 9. 2009 / 16:09
Premek
Timto mistoprisezne potvrzuju, ze Milan do tech hospod chodil. Tahle pisnicka byla kolegovym doplnkem k vyse zminene informaci.
 

Kapitán - oddávající OT jazykový koutek   21. 9. 2009 / 18:40
Už přistávám?
A mimoto jsem na ni posílal odkaz na Youtube uz o pul jedenacty rano. Kazdopadne po dlouhy dobe tam k veci, ze kteryho jsem se neco dovedel.
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 22:19
Už přistávám?
Ono zrovna právo je obor, kde si s Googlem můžeš připadat jako dostatečný odborník, ale potom je potřeba ten zákon o rodině přečíst důkladněji.

§ 7

(1) Je-li život toho, kdo chce uzavřít manželství, přímo ohrožen, není třeba předložit doklady jinak k uzavření manželství potřebné. I v takovém případě však snoubenci musí prohlásit, že jim nejsou známy okolnosti, které by uzavření manželství vylučovaly.

(2) V cizině může přijmout prohlášení snoubenců, je-li alespoň jeden z nich státním občanem České republiky, v případě uvedeném v odstavci 1 i kapitán lodi plující pod vlajkou České republiky, kapitán letadla registrovaného v České republice a velitel vojenské jednotky České republiky v zahraničí.
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 22:22
kosata
"Je-li život toho, kdo chce uzavřít manželství, přímo ohrožen,..."
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 22:24
Už přistávám?
"Dotaz na real piloty - stále máte právo oddávat za letu?"
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 22:29
kosata
Sry, pochopil sem ten tvůj příspěvek jako že tim myslíš, že se to může...
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 08:42
jožo
Každý kto chce uzavrieť manželstvo je ohrozený na živote. Len vtedy o tom ešte nevie...
 1x  

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 08:45
kosata
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 23:03
donCarlos
Takže kapitán oddávat může, ale pouze pokud někdo snoubencům drží pistoli u hlavy. To by byl obřad!
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 23:28
Rokba
Zatímco v pilotní kabině vykřikuje pomatený mohamedán Alláh akbar, hledaje nejvyšší panelák v okolí, kapitán je již stejně umístěný spolu se zbytkem osazenstva v prostoru zadní kuchyňky...takže má dost času si zaoddávat...
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 23:28
Tragédie v JRD
zavidis?

v podstate potvrzujes ma slova. fajn, formalne muze. v pripade, ze letadlo je momentalne bez motoru, pada k zemi, a kapca si najde cas te oddat, tak te odda. nebo se jeden z potencialnich snoubencu klepe v epileptaku a vypousti dusi. coz ale asi neni medcinovo pripad, bych rekl.

je to uplne stejne, jako v jinem (a podobnem) pripade - kdyz se te nekdo zepta, jestli muzes jezdit ozralej a v nejake mire ignorovat pravidla silnicniho provozu, tak mi taky reknes, ze ne - a pritom v oduvodnenych pripadech (zachrana zivota, apod.) muzes.
 

Kapitán - oddávající   20. 9. 2009 / 23:41
Už přistávám?
Tvoje řeči mi nestojí za hádku. Otázka byla "Jste v tom nějak proškoleni? A co následné papírování?" Kopej si jak chceš.
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 06:46
Atarian   
Ja tedy nejsem pravnik neb skoly nemam.. ale (a nebo prave proto) me to nedava moc smysl!

Pokud jsme na lodi plujici pod ceskou vlajkou nebo v letadle registrovanem v CR, tak se fakticky nenachazime v cizine. Takze by ten druhej odstavec nemel platit. Pokud budeme skutecne v cizine a nekde v baru potkame kapitana co zrovna priletel z Prahy a zapiji zal z toho ze letuska sla dneska s druhym pilotem, tak ten nas zase nemuze oddat, protoze pote co na letisti opustil letadlo uz neni kapitanem ale jen zamestnance CSA na sluzebni ceste
Tak jak to vlastne je?

A dalsi dotaz co me napada... je prijeti prohlaseni snoubencu to same jako oddani?
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 07:59
kosata
Kapitán tě může oddat třeba za letu, když budeš z jakýhokoliv důvodu chcípat nebo by k tomu mohlo dojít. To pak vezme řízení nejspíš asi copilot nebo teroristi...
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 08:20
A.J.Scandall   
To s tím oddáváním jen v případě ohrožení života taky není pravda, to se týká jiného odstavce
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 09:25
Atarian   
Kdyz si to pozorne prectes, tak zjistis, ze se to tyka obou odstavcu
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 13:10
A.J.Scandall   
Jo, máš recht.

Nicméně stejně přemýšlím, co by se muselo stát za situaci, aby byl ohrožen život a mohl jsem oddávat
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 13:42
Marky Parky   
Já myslím, že to není tak složité.

Představ si následující modelovou situaci. Pan A je šikovný mladý a úspěšný podnikatel (žadný křivák, svůj majetek si poctivě vydřel). Pan A je světlou výjimkou z jinak strašlivé rodiny, kde si všichni jenom navzájem škodí, kradou a závidí. Proto se svou rodinou už dávno nežije a neudržuje vztah až na občasnou návštěvu. Pan A má také přítelkyni, slečnu B, se kterou si skvěle rozumí a která pracuje jako paní učitelka. Je to nejen velká láska ale opravdu pevný vztah, který přetrvá roky.

Pan A a slěcna B spolu sedí ve tvém letadle, protože letí na dovolenou - pan A totiž chce svou slečnu B požádat o ruku v romantickém stylu, na pláži pod kokosovou palmou ve svitu západu slunce.

Pan A dostane za letu infarkt. Shodou okolností je to zrovna někde nad mořem, na nejbližší letiště je to dobrá půlhodina letu a opravdu hrozí, že umře. Pan A si uvědomí, že kdyby zemřel, tak jeho milovaná slečna B bude jako učitelka třít bídu, zatímco veškerý jeho poctivě vydřený majetek schramstne jeho rozhádané a zlé příbuzenstvo. Závěť by nepomohla, příbuzné zcela vydědit nemůže a zdlouhavé tahanice o podíly na majetku by jeho milované jen ublížily. A navíc se stejně chtěli brát. Tak prostě požádá slečnu B o ruku hned a kapitána o oddání - jedině tak zůstane slečna B zaopatřená do dalšího života a bude na svého muže vzpomínat s láskou.



Samozřejmě existuje i velké množství dalších obměn tohoto příběhu, kde hrdinové nebudou tak strašně kladní, zlosyni tak strašně záporní a podobně. Určitě by to vydalo na nějaký pěkný příběh z červené knihovny. Nicméně neskutečné to rozhodně není.
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 13:45
Karel
Markyho nová hodnost - debil! OK-Mildo, bumpere, připravte si nové číslo v pořadí!!!
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 14:06
kuma   
Zapomněls důležitou podmínku. Ten kapitán to musí stihnout během cesty na záchod/ze záchodu - protože jak už tady AJS psal, podle předpisů provozovatele kapitán smí opustit kokpit pouze z důvodu fyzické potřeby (a to ještě nesmí být za kopilotovými zády suchej hajzlík!)

Snad leda kdyby ten kapitán pak tvrdil, že svatební obřad byl jeho fyzickou potřebou - nutností, bez které nemůže žít. Že pokud alespoň 1x za let neoddává, třesou se mu ruce, kalí zrak a potí se mezi lopatkama, takže vylízt a rozdat ty prstýnky prostě musel, aby mohl kvalifikovaně pokračovat v letu.... Ale nevím, jestli by to kolega Truska z blíže nejmenovaného pracoviště mohl potvrdit a schválit...
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 14:11
Marky Parky   
No tak do té lovestory přidáme ještě kapitána náhodou se vracejícího z hajzlíku, když se to celé odehrává. Ten se jenom při překračování polomrtvolného pana A zeptá obou "berete si dobrovnolně" a ostatních přítomných jestli jsou proti, povolí jim první/poslední polibek, prohlásí za muže a ženu a šupajda za knipl...
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 14:14
Rozšafín Ctibum   
Ještě pár příspěvků a můžete o tom natočit film )
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 14:15
kuma   
Neochybně by pak oddávající kapitán měl pod přezkou opasku dofukovací hadičku...
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 14:40
Karel
Kterou by mu promptně a vděčně "profoukla" slečna novo-manželko-vdova. Z vděčnosti, že s. kapitán svým hrdinstvím dokázal zabezpečit její budoucnost (a bezpochyby i budoucnost malého pilota, jenž už byl počat) a zamezit promrhání poctivě nabytého bohatství lidskými zrůdami ze strany nebožtíkova příbuzenstva! Dobro znovu vítězí nad zlem a nenávistí, jestli mi rozumíš...
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 14:46
kuma   
No, to byl jen popis jednoho filmového hrdiny, jen tak na okraj...
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 14:19
A.J.Scandall   
No, tak to já se při cestách na záchod v letadle setkám tak nanejvýš s Ludvou Homolkou, jak mě před sebe pouští ve frontě na záchod (specialita charterových letů) se slovy "jasně šéfe, běžte před nás, ať to má kdo řídit"

Ale zjistil jsem, že ještě jednu specialitu ty charterové lety mají. Když na nějaké prázdninové destinaci nastupují cesťáci po klasických schůdkách, mají především mladé paninky kolem třicítky tendenci se culit a ukazovat, kde všude se na dovolené opálily a jak hluboký výstřih ty trička mají. Stačí se jen otočit přes rameno a v reálném čase to tlumočit druhému pilotovi, který vidí tak nanejvýš umělý horizont.

 2x  

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 14:29
kuma   
Nic ve zlym, ale jestli ony ty tvoje opálené horizonty taky nejsou občas umělé... ([R2SiO]n ... viz Wikipedie)
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 15:37
kluk ušatá
Ze svych profesionalnich pozorovani (jejichz jedinym cilem byla veda!) bych rek, za pravdepodobnost umelosti danych dvou horizontu je primo umerna celkove hodnote outfitu dane nositelky, jenz vrcholi pri tzv. "kombinaci zebra" jez sestava z pravidelne se stridajicich znacek Prada a Dolce&Gabana.
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 20:58
pseudoMates
"..prohlásí za muže a ženu.." a následné prohlásí pana A za mrtvého..
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 08:19
A.J.Scandall   
To, že jseš na palubě letadla registrovaného v ČR a tím pádem jseš stále na území ČR, není pravda. Je to velmi rozšířená mýlka, přiznám se, že jsem si to dlouho myslel taky. Mezinárodní právo nic takového nezná. Platí tu však jiná věc. Pokud je letadlo na zemi a má otevřené dveře, tak spadá do jurisdikce daného státu. Veškeré problémy, co na palubě vzniknou, řeší policie a orgány místního státu. To je i důvod, proč třeba stevardi musí do zavření dveří nosit ID karty (i když se jim to moc nelíbí a mnohdy to nedělají), neboť se de iure nacházejí na letišti.

Ovšem po zavření dveří se situace mění, sice se stále nenacházíš na území země registrace letadla, ale už se mění role posádky a zejména kapitána, který se v tom případě stává na palubě (zní to blbě, když to píšu sám) polobohem. Podle Tokijské úmluvy má dokonce právo z důvodu bezpečnosti letu provést a nařídit komukoliv cokoliv, a je za to zbaven zodpovědnosti (pokud ovšem nedojde ke zneužití této pravomoci). Tedy kupříkladu na palubě bude někdo vyhrožovat že něco provede, já řeknu stevardkám, ať ho zabijou (nebo znásilní), a jsem z obliga. Jiná věc je, že se to nedoporučuje, neboť se neví, zda a kolik má dotyčný kompliců a komplicek.

Takže na palubě letadla registrovaného v ČR, při zavřených dveřích (tj. za letu), na či nad územím jiného státu, je naplněná přesně ta podmínka, kdy může kapitán oddávat. Ale protože oddávání není fyziologická potřeba (kvůli které jako jediné smí za normální situace pilot opustit kokpit), tak ale vlastně není jak snoubence oddat, neboť by to bylo v rozporu s příručkami provozovatele


Jojo, kapitán má v letadle a na pobytech různé jiné další zajímavé práva a povinnosti, o mnohých jsem dlouho ani nevěděl

 1x  

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 08:59
jiva
Máš povoleno naznačit více?
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 09:07
kuma   
já bych to "v odůvodněných případech" viděl na "právo první noci"...

Ale taková situace asi moc často nenastává, že by se v posádce mohlo ještě hovořit o "první" noci... - nebo jo?
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 10:10
Toomitsch
Znas termin knizni panna? Sice jich jako letusek asi moc nebude, ale co kdyby Tam prvni noc docela hrozi, ale zase bych to neriskoval
To radej druhou ci treti noc s nejakou hezkou, jestli mi rozumis
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 13:36
kluk ušatá
Krucinal, blby ze jiz nelitas u CSA... to bych treba zacal i vyhrozovat A pak ty titulky, terorista znasilnen letuskami, hrozba odvracena
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 16:01
Lowmick   
hele jak jsi to myslel s tema stevardkama? Me by to docela i zajimalo. Myslim totiz, ze bychom se mohli domluvit, kdyztak SZ...
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 08:56
kuma   
Ach jo, pánové, jako dva kohouti na jedné kupce hnoje přehlížíte podstatné detaily.

Nikde není napsáno, že odtsvae 1) §7 podmiňuje odstavec 2) §7 a naopak.

Při uplatnění odst. 2) není ohrožení smrtí potřeba (akorát s tím asi provozní směrnice jednotlivých společností moc nepočítají... - viz příspěvky AJS )
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 08:59
kosata
"...v případě uvedeném v odstavci 1..."
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 09:04
kuma   
Hm.. zpátky na stromy sem přehlíd... asi mám ještě zalepený voči, nebo už fakt stárnu
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 10:34
Balooo   
Pánové, vaše problémy...
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 10:48
Karel
Tak podhoď ty svoje, trumpeto, když se s posměchem vyjadřuješ o jejich
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 13:03
Balooo   
Vždyť víš, že já už přece žádný problém nemám.
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 11:16
Marky Parky   
Takže když vyletím s cesnou do německa a vezmu si na palubu dva lidi, tak je můžu oddat?
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 11:54
Už přistávám?
Pokud má aspoň jeden na kahánku.
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 13:23
Reptile   
No, pokud bude Marky pronášet oddávací řeč otočený ke snoubencům na zadních sedačkách, mají na kahánku všichni...
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 13:34
kluk ušatá
Ja myslim, ze zcela jasne rek, ze vyleti s cesnou do nemecka...
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 13:35
Tragédie v JRD
to nestaci. jeden ze snoubencu stejne musi byt v ohrozeni zivota, aby mohl oddavat.
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 13:36
kluk ušatá
Ze tys me nepochopil, vid?
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 13:50
Marky Parky   
No já bych tuhle pointu dotáhl ještě dál.

Představ me si pilota zaslepeného láskou tak, že mu zatemnila rozum. Veze dívku, kterou si chce vzít za každou cenu, i když ona ho nechce, na vyhlídkový let kolem Sněžky. Při obletu pak nad polským územím, pak namíří čumák letadla do země a požádá jí o ruku s tím, že jestli si ho nevezme, tak se vyboří. Tím se slečna dostane do přímého ohrožení života, takže řekne radši ano, on taky řekne ano, sám sebe oddá a má vystaráno
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 16:04
tonde   
Marky, doufam ze nejsi ve sluzbe.... takhle zhulenej.....
A taky doufam, ze budes na simbeeru, pac tohle se da relevantne doresit jen tam a to jeste tesne pred koncem
Hm a skoda ze neni simbeer ve wingsech, budu tam se slecnou, mohli jsme na toho spita na stene namalovat ceskou imatrikulacku, pak najit nejakyho kapitana, kterej by nas oddal a mohli jsme se zrezat jak zeppelini pod zaminkou oslavy svatby.....
Peace, brothers!
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 22:10
Marky Parky   
Na tomhle simbíru nebudu. Pomalu začínám mít pocit, že organizátoři simbírů totiž záměrně vybírají termíny, ve kterých jsem buďto v práci nebo mimo Prahu.

Do třetice všeho dobrého jsou pak tradiční předvánoční a předprázdninové simbíry volené přímo na termín ŘLP podnikového večírku.

Takže tímto bych poprosil případné organizátory dalšího, pravděpodobně předvánočního simbíru, aby zvolil nějaký termín, kdy už konečně budu moct
 

Kapitán - oddávající   22. 9. 2009 / 09:06
Karel
Marky, Bořku,

jsem rád, že volby termínů pro simbíííry vidíte takto. Potvrzujete tím, že dřív bylo všechno perfektní, zatímco dnes to stojí za hovno, jako v Brně. Což mne těší především z toho důvodu, že několik posledních simbííírů bylo organizováno s. SONPem a poslední dokonce spoluorganizoval s. Tragédie v JZD. Takže, posledně uvedení pánové, jsou tu stížnosti ))

Na obhajobu napadených nutno uvést, že kdyby se toho nechopili sami, tak mě by to skoro ani nenapadlo. Lepší něco než nic, jestli mi rozumíš... A navíc, na tento poslední přijede debil tonde, až z ostrovů. To si zaslouží vyhrazený termín!

P.S.
Marky,
problém je především u tebe. Ty jseš totiž buď v práci nebo mimo Prahu, víííííššššš????

P.P.S.
Bořku,
najdi si lepší místo. Kde víc platí... Jestli je v Klasu draho oproti ostatním plzeňským hospodám, pak předpokládám, že chodíš jenom někam na Starobrno ))
 

Kapitán - oddávající   22. 9. 2009 / 09:58
Hermann   
ted asi ocituju diskuzi z dfense:

"Zatoužils prožít pocity myši vhozené do terária s vyhladovělou kobrou? No, budiž ti přáno......"
 

Kapitán - oddávající   22. 9. 2009 / 10:07
Marky Parky   
Šak já vím, že je problém hlavně u mě, to bylo spíš takové postesknutí si, že už to poněkolikáté nevyšlo....


... ale jinak k tomu Zlatýmu klasu - já nemám nic proti drahejm hospodám. Já dokážu ocenit kvalitu. Ale musí bejt co ocenit. Opravdu považuju za zcela zcestný udělat kšeft hospodě, která si za jídlo účtuje 1,5x až 2x víc než je běžný v lepších! restauracích a přitom ho neumí uvařit.
 

Kapitán - oddávající   22. 9. 2009 / 10:46
Rozšafín Ctibum   
1) Neříkej mi Bořku Bačkoro, jsem Borek a jsem na to háklivej . Ovšem díky Tvé nezištné pomoci stran našeho výletu do Amsteru Tě ušetřím dalších nadávek

2) Já asi vidím trochu rozdíl v návštěvě restaurace za účelem dobrého jídla či dobrého piva a za účelem slezu komunity lidí. Kor komunity tak výrazně rozmanité jako je ta naše.

Ztotožňuji se s Markyho filozofií odměnit dobrou práci, ať už jde o jídlo v restauraci, nebo třebas pěkný addon do FSX, vyjde to nastejno.

Nicméně je také nutné brát v potaz to, že se na simslez dostaví třebas i mladší kluci..a s ohledem na to to chce i plánovat hospodu. WingsClub nebyl také nejlevnější, nicméně rozdíl mezi 100 a 180 Kč je prostě už znát. Nehledě na fakt že nám ve Wingsech připravili dlouhatánský stůl a byly tam hezký servírky, což se o těch páprdech z Klasu rozhodně nedá říct.
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 22:44
Rozšafín Ctibum   
Taky neznám důvod volby Zlatého Klasu, je tam draho, vaří nevalně a to mi přijde jako dostatečný důvod to pro příště zavrhnout.

P.S. To, že to má debil Karel blízko z práce, pro mne není, pochopitelně, relevantní důvod
 

Kapitán - oddávající   21. 9. 2009 / 23:04
Už přistávám?
Konečně to někdo řekl nahlas. Asi nás ve Wingsech nemají rádi.
 

Kapitán - oddávající   22. 9. 2009 / 07:33
Atarian   
Souhlasim! A proto budou vsechny dalsi simbeery vyhradne bud u Svejka na Kladne a nebo v Il-14!!
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ