FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 11. 2024, svátek má Artur Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
L-23 Superblaník - fotky + dotaz pro piloty Jeden příspěvek | Celý strom
L-23 Superblaník - fotky + dotaz pro piloty   17. 9. 2009 / 17:17
Juralet
Nazdárek lidi, jelikož stavím Aeroklubové letiště Polička, tak až bude hotové, taky bych rád udělal nějaké letadlo. Po dlouhé době jsem se rozhodl, ža bych mohl udělat L-23 Superblaníka, tak bych se chtěl zeptat, jestli nemá někdo nějaké detailní fotky, hlavně kokpitu a výškovky, nebo jestli nemá někdo možnost jít a vyfotit pár fotek, byl bych moc vděčný. A ta druhá otázka se týká pilotů, kteří na tomto kluzáku létali, tak jak se chová oproti klasickému L-13 Blaníku, stačí mi jenom srovnat vlastnosti, jako je obratnost, rychlost,.. A to je vše, všem předem děkuji za odpověď a Letu zdar !
 

L-23 Superblaník - fotky + dotaz pro piloty   17. 9. 2009 / 17:23
Pips   
Je to hodně podobné, až takřka stejné. Někdo tvrdí, že je to trošku tupější na směrovku, mě zase vyhovuje, jak v případě nechtěného skluzu, nebo výkluzu směrovka zavibruje a do nohou mě upozorní, že letím jako prase, což 13ka nedělá. Na přistání máš úkon míň, protože to nemá vztlaky. Rychlosti stejné (když neberem v úvahu minimálky se vztlakama) Bere se to jako jeden a tentýž typ.
 

L-23 Superblaník - fotky + dotaz pro piloty   17. 9. 2009 / 17:33
Juralet
Díky za vyčerpávající odpověď, moc mi to pomohlo, ještě kdyby byli nějaké fotky, tak by to bylo super, hlavně kokpitu, protože jsem hledal na internetu a nikde jsem toho moc nenašel ( FOTKY NA EMAIL )
 

L-23 Superblaník - fotky + dotaz pro piloty   17. 9. 2009 / 20:42
kosata
Teď nejsem doma, ale možná bych nějaký detailní fotky vylovil. A kdyby to nestačilo, tak bych něco nafotil, až bych jel zase na LKBE
 

L-23 Superblaník - fotky + dotaz pro piloty   17. 9. 2009 / 20:51
Juralet
jj, díky, nespěchá to, jenom tak za měsíc nebo 2, prostě žádnej kvalt. A kdyžtak nafoť hlavně tu výškovku, kormidlo, zadní podvozek, přední podvozek, kokpit a konce křídel. díky moc
 

L-23 Superblaník - fotky + dotaz pro piloty   17. 9. 2009 / 21:15
Pips   
Taky ti něco naposílám, jen co to nějak dám dohromady. Mám fotek z letiště mraky. Škoda, že sis nevzpomněl dřív, na závodech jsem to často rozebíral v poli a zase skládal na letišti, mohl bych ti u toho nafotit i bližší detaily ))
 

L-23 Superblaník - fotky + dotaz pro piloty   17. 9. 2009 / 21:10
Draifus   
Jeden a tentýž typ, ale chtějí na něj přeškolení, i když to lítá uplně stejně jak píšeš
A ještě jedna podstatná věc, je z toho drobet líp vidět a kabina se otevírá na 2x (přední, zadní část samostatně)
 

L-23 Superblaník - fotky + dotaz pro piloty   17. 9. 2009 / 21:13
Pips   
U většiny L-23 ano, ale jsou i typy, který se otevíraj jednodílně do boku, což mě docela překvapilo
 

L-23 Superblaník dotaz   17. 9. 2009 / 21:40
Juralet
Jo, ještě, jak se vysunují vztlakové klapky, normálně jako tžeba u zlina, nebo je to jako u čmeláka, že se vysunou a ještě trošku prodlouží ?
 

L-23 Superblaník dotaz   17. 9. 2009 / 21:52
Lowmick   
zadny nejsou... uz to tu nekdo psal...
 

L-23 Superblaník dotaz   17. 9. 2009 / 22:02
jožo
On asi myslí brzdiace
 

L-23 Superblaník dotaz   17. 9. 2009 / 22:03
Pips   
To určitě nemyslel, protože nevím o tom, že by Zlín a nebo Čmelda měl brzdící klapky
 

L-23 Superblaník dotaz   17. 9. 2009 / 22:05
jožo
Ja som myslel, že je reč o Blaníku
 

L-23 Superblaník dotaz   17. 9. 2009 / 22:08
Pips   
Ano, to je, ale podle tohoto souvětí :"Jo, ještě, jak se vysunují vztlakové klapky, normálně jako tžeba u zlina, nebo je to jako u čmeláka, že se vysunou a ještě trošku prodlouží ?" je skoro nemožné, aby myslel brzdící klapky
 

L-23 Superblaník dotaz   18. 9. 2009 / 09:03
kuma   
asi je dobré shrnout (tvarovzhledové) rozdíly a shody L-13n a L-23.

- kabina (překryty, výřez, jiný tvar a osazení palubních desek, jiný tvar "boudiček" nad palubními deskami, chybí páka vztlakových klapek)
- křídlo (jiné koncové oblouky, bez vřeten, pozor- BEZ vztlakových klapek)
- ocasní plochy: zcela jiné, uspořádání do T, větší "sfouknutí" směrovky vzad, jiná "prdelka"

Všechno ostatní je stejné, jako u starýxch dobrých blatníčků.

Protože jde vlasrtně o stavebnici, jsou i hybridní kusy, které mají nějaké prvky z L-13 a z l-23 (třeba ty blaníky pro USAF), ale to je záležitost konkrétního kusu.

Vynechal jsem něco?
 

L-23 Superblaník dotaz   18. 9. 2009 / 09:10
Pips   
Já myslím, že ne. Snad jen, když už jsi byl v té kabině, tak táhlo na zavírání podvozku funguje v opačném smyslu, než u L-13. (Dopředu zasunuto, dozadu vysunuto - nevím přesně, každopádně je to obráceně, jak u L-13)
 

L-23 Superblaník dotaz   18. 9. 2009 / 09:15
kuma   
možná jo, už jsem v L-23 neseděl aspoň 4 roky, přiznám se, že já ji moc rád nemám, ta kabina nadvakrát mi přijde prdlá a asi jsem taky zamlada moc četl "Gončarenka" a v úzkých stoupácích si dávám malé klapky
 

L-23 Superblaník dotaz   18. 9. 2009 / 09:20
Pips   
To já jí mám rád, protože z ní líp vidím, jelikož nejsem žádnej obr Mě přijde, že už jsem asi rok neletěl v ničem, co má vztlakový klapky Takovýmu twinastiru by se možná hodily do užší termiky. Gončarenka jsem zkoušel číst, ale to je... strašně tuhej oříšek
 

L-23 Superblaník dotaz   18. 9. 2009 / 09:30
kuma   
Jó, Gončarenko... "...dúsledné soustavné kroužení nakonec vždy vede k nalezení stoupavého proudu..." to by bylo na dlouhý povídání

(PS: a já mám kebuli vždycky až na plexisklu, tak i ze starýho blatníčka vidím zcela bezchybně... )
 

L-23 Superblaník dotaz   18. 9. 2009 / 09:34
Pips   
Tak tak, důležité je zahájit kroužení a počkat, až se dostaví stoupání
 

L-23 Superblaník dotaz   18. 9. 2009 / 09:56
Koprik
...pripadne kdyz to pri dokluzu nevychazi, tak je potreba dal tlacit....mit vas 2 nekde pobliz, snad bych opet do AK zacal chodit plachtarit...jen se bojim, ze bychom "nalitali" vic hodin v hospode nez na letisti...ale nikdy nerikej nikdy!
 

L-23 Superblaník dotaz   18. 9. 2009 / 09:58
Pips   
To by musela bejt bufetová lať, abychom lítali celej den v hospodě Když je pěkně tak je lepší dělat provoz a v hospodě pak udělat poletový rozbor
 

L-23 Superblaník dotaz   18. 9. 2009 / 10:08
Koprik
...k tomu dodam jen ze litat v pocasi, kdy se v termice udrzei i vrata od stodoly umi kazdej debil)Nekde jsem cetl, ze nejodolnejsi plachtari jsou v Britanii, pac tam pcasi neni nikdy))
 

L-23 Superblaník dotaz   18. 9. 2009 / 10:24
Pips   
Fajn, rád zůstanu debilem nedělám to pro heroické výkony, nějaká CPSka je mi taky absolutně buřt. Lítám pro dobrý pocit, jsem požitkář, nikoliv hrdina, který se nechá vytáhnout nad souvislou pokrývku mraků a zkusí si vsadit, jestli trefí pod mrakem dům, auto, strom, nebo pole Ale aby se to nedramatizovalo, pokud je hezký počasí a piloti se houfujou a dělá se provoz, rád se motám kolem toho. O vratech o stodoly v termice ani slovo
 

L-23 Superblaník dotaz   18. 9. 2009 / 10:39
Koprik
Lital jsem uplne ze stejneho duvodu - prima pocasi co nejvys a tak, abych mel letiste pekne v dohledu, kdyby se neco posralo.Po zbytecnem "adrenalinu" jsem nikdy netouzil a kdyz jsem neco podelal, tak jsem se z toho snazil poucit)Odvaznych pilotu jsou plne hrbitovy, takze tak!
 

L-23 Superblaník dotaz   18. 9. 2009 / 10:49
Pips   
Tak ono je to zajímavý i když letiště není v dohledu, nutí tě to přemýšlet zase jinak. Je dobré podívat se někam dál. Ale v rámci toho rozumu pokud možno nějak mimo ty hřbitovy
 

L-23 Superblaník dotaz   18. 9. 2009 / 10:21
MiG-21MFN
to takový mistrovstvý dvousedadlovek, to bylo asi něco, viď? dvě exkurze do pivovaru.. příští rok poletíme taky, možná dvě posádky z LKJI
 

L-23 Superblaník dotaz   18. 9. 2009 / 10:27
Pips   
Nevím na co narážíš, v pivovaru jsme byli jenom jednou a to proto, že bylo hnusně Jinak jsme se snažili lítat. Uvidíme, jak to bude příští rok, snad se mi povedlo zlanařit taky ještě jednu posádku ze Zbra, tož doufám, že příští rok bude finančně lepší a nebude to problém.
 

L-23 Superblaník dotaz   18. 9. 2009 / 11:12
MiG-21MFN
tak dva pivovary byly na gradient cupu asi já doufám, že moje crew bude ready a doletíme předposlední
 

L-23 Superblaník dotaz   18. 9. 2009 / 11:52
kuma   
Já jenom doufám, že napřesrok k nám přijedete na soustředění zas - a já že v práci na tom budu aspoň vo jeden navijákovej fous líp, abych zas na tom soustředění mohl být taky. To pak proberem Gončarenka horem-dolem
 

L-23 Superblaník dotaz   18. 9. 2009 / 11:56
Pips   
Já bych taky rád, protože mi to letos soustředění finančně nevyšlo. Viděl jsem jenom pár fotek, jak se tam u vás měli kluci dobře a docela jsem jim záviděl! Ale neboj, to nějak vyjde
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ