| | | L-23 Superblaník - fotky + dotaz pro piloty 17. 9. 2009 / 17:17 | |
| | Nazdárek lidi, jelikož stavím Aeroklubové letiště Polička, tak až bude hotové, taky bych rád udělal nějaké letadlo. Po dlouhé době jsem se rozhodl, ža bych mohl udělat L-23 Superblaníka, tak bych se chtěl zeptat, jestli nemá někdo nějaké detailní fotky, hlavně kokpitu a výškovky, nebo jestli nemá někdo možnost jít a vyfotit pár fotek, byl bych moc vděčný. A ta druhá otázka se týká pilotů, kteří na tomto kluzáku létali, tak jak se chová oproti klasickému L-13 Blaníku, stačí mi jenom srovnat vlastnosti, jako je obratnost, rychlost,.. A to je vše, všem předem děkuji za odpověď a Letu zdar ! |
| |
|
| | | L-23 Superblaník - fotky + dotaz pro piloty 17. 9. 2009 / 17:23 | |
| | Je to hodně podobné, až takřka stejné. Někdo tvrdí, že je to trošku tupější na směrovku, mě zase vyhovuje, jak v případě nechtěného skluzu, nebo výkluzu směrovka zavibruje a do nohou mě upozorní, že letím jako prase, což 13ka nedělá. Na přistání máš úkon míň, protože to nemá vztlaky. Rychlosti stejné (když neberem v úvahu minimálky se vztlakama) Bere se to jako jeden a tentýž typ. |
| |
|
| | | | L-23 Superblaník - fotky + dotaz pro piloty 17. 9. 2009 / 17:33 | |
| | Díky za vyčerpávající odpověď, moc mi to pomohlo, ještě kdyby byli nějaké fotky, tak by to bylo super, hlavně kokpitu, protože jsem hledal na internetu a nikde jsem toho moc nenašel ( FOTKY NA EMAIL ) |
| |
|
| | | | | L-23 Superblaník - fotky + dotaz pro piloty 17. 9. 2009 / 20:42 | |
| | Teď nejsem doma, ale možná bych nějaký detailní fotky vylovil. A kdyby to nestačilo, tak bych něco nafotil, až bych jel zase na LKBE |
| |
|
| | | | | | L-23 Superblaník - fotky + dotaz pro piloty 17. 9. 2009 / 20:51 | |
| | jj, díky, nespěchá to, jenom tak za měsíc nebo 2, prostě žádnej kvalt. A kdyžtak nafoť hlavně tu výškovku, kormidlo, zadní podvozek, přední podvozek, kokpit a konce křídel. díky moc |
| |
|
| | | | | | | L-23 Superblaník - fotky + dotaz pro piloty 17. 9. 2009 / 21:15 | |
| | Taky ti něco naposílám, jen co to nějak dám dohromady. Mám fotek z letiště mraky. Škoda, že sis nevzpomněl dřív, na závodech jsem to často rozebíral v poli a zase skládal na letišti, mohl bych ti u toho nafotit i bližší detaily )) |
| |
|
| | | | L-23 Superblaník - fotky + dotaz pro piloty 17. 9. 2009 / 21:10 | |
| | Jeden a tentýž typ, ale chtějí na něj přeškolení, i když to lítá uplně stejně jak píšeš
A ještě jedna podstatná věc, je z toho drobet líp vidět a kabina se otevírá na 2x (přední, zadní část samostatně) |
| |
|
| | | | | L-23 Superblaník - fotky + dotaz pro piloty 17. 9. 2009 / 21:13 | |
| | U většiny L-23 ano, ale jsou i typy, který se otevíraj jednodílně do boku, což mě docela překvapilo |
| |
|
| | | L-23 Superblaník dotaz 17. 9. 2009 / 21:40 | |
| | Jo, ještě, jak se vysunují vztlakové klapky, normálně jako tžeba u zlina, nebo je to jako u čmeláka, že se vysunou a ještě trošku prodlouží ? |
| |
|
| | | | L-23 Superblaník dotaz 17. 9. 2009 / 21:52 | |
| | zadny nejsou... uz to tu nekdo psal... |
| |
|
| | | | | L-23 Superblaník dotaz 17. 9. 2009 / 22:02 | |
| | | |
|
| | | | | | L-23 Superblaník dotaz 17. 9. 2009 / 22:03 | |
| | To určitě nemyslel, protože nevím o tom, že by Zlín a nebo Čmelda měl brzdící klapky |
| |
|
| | | | | | | L-23 Superblaník dotaz 17. 9. 2009 / 22:05 | |
| | Ja som myslel, že je reč o Blaníku |
| |
|
| | | | | | | | L-23 Superblaník dotaz 17. 9. 2009 / 22:08 | |
| | Ano, to je, ale podle tohoto souvětí :"Jo, ještě, jak se vysunují vztlakové klapky, normálně jako tžeba u zlina, nebo je to jako u čmeláka, že se vysunou a ještě trošku prodlouží ?" je skoro nemožné, aby myslel brzdící klapky |
| |
|
| | | | L-23 Superblaník dotaz 18. 9. 2009 / 09:03 | |
| | asi je dobré shrnout (tvarovzhledové) rozdíly a shody L-13n a L-23.
- kabina (překryty, výřez, jiný tvar a osazení palubních desek, jiný tvar "boudiček" nad palubními deskami, chybí páka vztlakových klapek)
- křídlo (jiné koncové oblouky, bez vřeten, pozor- BEZ vztlakových klapek)
- ocasní plochy: zcela jiné, uspořádání do T, větší "sfouknutí" směrovky vzad, jiná "prdelka"
Všechno ostatní je stejné, jako u starýxch dobrých blatníčků.
Protože jde vlasrtně o stavebnici, jsou i hybridní kusy, které mají nějaké prvky z L-13 a z l-23 (třeba ty blaníky pro USAF), ale to je záležitost konkrétního kusu.
Vynechal jsem něco? |
| |
|
| | | | | L-23 Superblaník dotaz 18. 9. 2009 / 09:10 | |
| | Já myslím, že ne. Snad jen, když už jsi byl v té kabině, tak táhlo na zavírání podvozku funguje v opačném smyslu, než u L-13. (Dopředu zasunuto, dozadu vysunuto - nevím přesně, každopádně je to obráceně, jak u L-13) |
| |
|
| | | | | | L-23 Superblaník dotaz 18. 9. 2009 / 09:15 | |
| | možná jo, už jsem v L-23 neseděl aspoň 4 roky, přiznám se, že já ji moc rád nemám, ta kabina nadvakrát mi přijde prdlá a asi jsem taky zamlada moc četl "Gončarenka" a v úzkých stoupácích si dávám malé klapky |
| |
|
| | | | | | | L-23 Superblaník dotaz 18. 9. 2009 / 09:20 | |
| | To já jí mám rád, protože z ní líp vidím, jelikož nejsem žádnej obr Mě přijde, že už jsem asi rok neletěl v ničem, co má vztlakový klapky Takovýmu twinastiru by se možná hodily do užší termiky. Gončarenka jsem zkoušel číst, ale to je... strašně tuhej oříšek |
| |
|
| | | | | | | | L-23 Superblaník dotaz 18. 9. 2009 / 09:30 | |
| | Jó, Gončarenko... "...dúsledné soustavné kroužení nakonec vždy vede k nalezení stoupavého proudu..." to by bylo na dlouhý povídání
(PS: a já mám kebuli vždycky až na plexisklu, tak i ze starýho blatníčka vidím zcela bezchybně... ) |
| |
|
| | | | | | | | | L-23 Superblaník dotaz 18. 9. 2009 / 09:34 | |
| | Tak tak, důležité je zahájit kroužení a počkat, až se dostaví stoupání |
| |
|
| | | | | | | | | | L-23 Superblaník dotaz 18. 9. 2009 / 09:56 | |
| | ...pripadne kdyz to pri dokluzu nevychazi, tak je potreba dal tlacit....mit vas 2 nekde pobliz, snad bych opet do AK zacal chodit plachtarit...jen se bojim, ze bychom "nalitali" vic hodin v hospode nez na letisti...ale nikdy nerikej nikdy! |
| |
|
| | | | | | | | | | | L-23 Superblaník dotaz 18. 9. 2009 / 09:58 | |
| | To by musela bejt bufetová lať, abychom lítali celej den v hospodě Když je pěkně tak je lepší dělat provoz a v hospodě pak udělat poletový rozbor |
| |
|
| | | | | | | | | | | | L-23 Superblaník dotaz 18. 9. 2009 / 10:08 | |
| | ...k tomu dodam jen ze litat v pocasi, kdy se v termice udrzei i vrata od stodoly umi kazdej debil)Nekde jsem cetl, ze nejodolnejsi plachtari jsou v Britanii, pac tam pcasi neni nikdy)) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | L-23 Superblaník dotaz 18. 9. 2009 / 10:24 | |
| | Fajn, rád zůstanu debilem nedělám to pro heroické výkony, nějaká CPSka je mi taky absolutně buřt. Lítám pro dobrý pocit, jsem požitkář, nikoliv hrdina, který se nechá vytáhnout nad souvislou pokrývku mraků a zkusí si vsadit, jestli trefí pod mrakem dům, auto, strom, nebo pole Ale aby se to nedramatizovalo, pokud je hezký počasí a piloti se houfujou a dělá se provoz, rád se motám kolem toho. O vratech o stodoly v termice ani slovo |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | L-23 Superblaník dotaz 18. 9. 2009 / 10:39 | |
| | Lital jsem uplne ze stejneho duvodu - prima pocasi co nejvys a tak, abych mel letiste pekne v dohledu, kdyby se neco posralo.Po zbytecnem "adrenalinu" jsem nikdy netouzil a kdyz jsem neco podelal, tak jsem se z toho snazil poucit)Odvaznych pilotu jsou plne hrbitovy, takze tak! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | L-23 Superblaník dotaz 18. 9. 2009 / 10:49 | |
| | Tak ono je to zajímavý i když letiště není v dohledu, nutí tě to přemýšlet zase jinak. Je dobré podívat se někam dál. Ale v rámci toho rozumu pokud možno nějak mimo ty hřbitovy |
| |
|
| | | | | | | | | | | | L-23 Superblaník dotaz 18. 9. 2009 / 10:21 | |
| | to takový mistrovstvý dvousedadlovek, to bylo asi něco, viď? dvě exkurze do pivovaru.. příští rok poletíme taky, možná dvě posádky z LKJI |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | L-23 Superblaník dotaz 18. 9. 2009 / 10:27 | |
| | Nevím na co narážíš, v pivovaru jsme byli jenom jednou a to proto, že bylo hnusně Jinak jsme se snažili lítat. Uvidíme, jak to bude příští rok, snad se mi povedlo zlanařit taky ještě jednu posádku ze Zbra, tož doufám, že příští rok bude finančně lepší a nebude to problém. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | L-23 Superblaník dotaz 18. 9. 2009 / 11:12 | |
| | tak dva pivovary byly na gradient cupu asi já doufám, že moje crew bude ready a doletíme předposlední |
| |
|
| | | | | | | | | | L-23 Superblaník dotaz 18. 9. 2009 / 11:52 | |
| | Já jenom doufám, že napřesrok k nám přijedete na soustředění zas - a já že v práci na tom budu aspoň vo jeden navijákovej fous líp, abych zas na tom soustředění mohl být taky. To pak proberem Gončarenka horem-dolem |
| |
|
| | | | | | | | | | | L-23 Superblaník dotaz 18. 9. 2009 / 11:56 | |
| | Já bych taky rád, protože mi to letos soustředění finančně nevyšlo. Viděl jsem jenom pár fotek, jak se tam u vás měli kluci dobře a docela jsem jim záviděl! Ale neboj, to nějak vyjde |
| |
|
|