FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Pilot LZS Jeden příspěvek | Celý strom
Pilot LZS   13. 9. 2009 / 13:00
Johnny pilot   
Mám dotaz, musí mít pilot, který létá s vrtulníkem záchranné služby jako střední zdravku nebo mu jen stačí nějaký týdenní zdravotnický kurz??
 

Pilot LZS   13. 9. 2009 / 13:04
Lukas.wz   
Myslím, že pilot zdrávku rozhodně mít nemusí.. Od toho jsou tam doktoři.. Nějaký kurz jistě mít bude.. To má třeba i řidič záchranky..
 

Pilot LZS   13. 9. 2009 / 13:57
Livien
přesně
 

Pilot LZS   13. 9. 2009 / 15:10
Už přistávám?
Jéžiš, jak já bych chtěl bejt mladej a zdravej.
 

Pilot LZS   13. 9. 2009 / 21:24
kuma   
Myslím, že pilot vrtulníku má milión jinejch úkolů, než se motat do práce zdravotníkům. Nejsem si jist, ale myslím, že žádný záchranářský kurs mít nemusí.
 

Pilot LZS   13. 9. 2009 / 21:27
MiG-21MFN
no, tím kurzem si nejsem uplně jistej, ale známej lítá u alfy a řikal, že u zásahů asistujou. takže nějaký minimum mít musí
 

Pilot LZS   13. 9. 2009 / 21:57
Koprik
Moc tomu něvěřím a nemá to žádnou logiku.Předpokládám, že málokdy namístě vypínají mašinu - což vylučuje, aby se pilot vůbec pohnul z kokpitu.A i kdyby to vypínal, tak předpokládám, že bude dávat bacha, aby se se šmiglem něco nestalo - a i kdyby se nedej bože "aktivní" pilot do něčeho na zemi zapletl, tak hrozí, že se poraní...atd... a je vymalováno - otázka je, jestli lítají ve 2, nebo pilot jen sám + zdravotníci???Notabene, od doktora nebo sestřičky se nečeká, že s tím šmiglem v nouzi odletí, tak proč by měl pilot zachraňovat a oživovat, když tam má nejmíň 1 doktora????
 

Pilot LZS   13. 9. 2009 / 22:02
MiG-21MFN
no protože někdy je prostě potřeba, aby pomohl. já sem si to nevymyslel vole
 

Pilot LZS   13. 9. 2009 / 22:14
zuNus   
ty voe, ty tady neco obhajujes a v podtstate jen neco co si myslis
 

Pilot LZS   13. 9. 2009 / 23:42
Ciki   
Si nikdy nekoukal na Medicopter 117, se podívej jakej je pilot podržtaška a kolikrát leze z mašiny
 

Pilot LZS   14. 9. 2009 / 00:05
Koprik
..když já na pohádky nekoukám...))
 

Pilot LZS   14. 9. 2009 / 00:16
Rozšafín Ctibum   
Nevím, jak u nás, ale v rakouských Alpách jsem se dvakrát nachomýtl do míst, kde ležel zraněný lyžař a čekal na vrtulník.

Na místě byli nejprve jacísi maníci s overaly "Slope Guard", kteří přijeli na lyžích, ohradili prostor pro přistání páskou. Potom přiletěl vrtulník, přistál, vypnul. Oba piloti poté poskytli nutné vyšetření (včetně např. kapaček, fixací páteře, viděl jsem i otevřenou zlomeninu kterou zaopatřili..) naložili do vrtulníku, nastartovali, odletěli.

Vzhledem k tomuto pozorování bych řekl, že piloti by měli mít minimálně nějaký kurz, který ale dalece přesáhne např. kurzy první pomoci, a nedivil bych se ani doktorskému titulu.

27560 B / 600 x 450 / P2270036.JPG
18865 B / 600 x 450 / P2270038.JPG
26128 B / 600 x 450 / P2270055.JPG
21474 B / 600 x 450 / 999_2077.JPG
 

Pilot LZS   14. 9. 2009 / 08:21
kuma   
Nemůžeš srovnávat různý systémy - v Rakousku je několik provozovatelů a některý lítaj s doktorem, některý bez. V USA taky přijedou hasiči a defibrilujou, zaintubujou, daj na dejchák... u nás by to bylo nemyslitelný. Myslím ale, že se bavíme o poměrech u nás.

Taky nejde srovnávat systém armádou zajišťované LZS, kdy (jak je též psáno o kousek níž) jsou v posádce buď dva k vrtulníku a dva k pacientovi (AČR/W-3A: pilot a borťák versus doktor/ka a záchranář/ka) - nebo u jiných provozovatelů (Alfa, Delta) se z důvodu kapacity stroje lítá jednopilotně (EC-135 atd. - posádka jsou jen 3 i s pilotem).

Taky jsem viděl řadu zásahů, sám předával a přejímal z/do vrtulníku pacienty. Jistě, i u nás se vrtulník většinou vypíná, podstatně víc času trvá zajistit pacienta a stabilizovat oběh a dech (15-45 min nejčastěji) - než nahodit mixér (3 minuty...). Taky jsem mockrát zažil, že pilot (v posádce bez borťáka) pomáhá zdravotnickému týmu, nese brašnu, pomáhá naložit nosítka, drží to či ono - ale pokud je v místě současně další posádka (pozemní... randez-vous), tak si hlídá mixér a aktivně se sám poskytování první pomoci neúčastní. Když je pacient naložen, tak mu při nahození vrtulník zvenčí hlídá záchranář (paramedik, sestra). Ten pak naskočí poslední a letěj.

A to všechno je hezký, ale neřeší to základní položenu otázku, zda pilot musí mít kurs první pomoci. Podle mého může mít, ale nemusí... asi záleží na provozovateli. Nevím o tom, že by to řešil nějaký zdravotnický předpis - fór je v tom, že řidiči DZS jsou součást systému - zdravotničtí zaměstnanci. Kdežto u LZS zdravotnický sektor dodává doktora, sestru, záchranáře, paramedika... a letecká společnost (případně policie, armáda) dodává stroj a letecký personál - a to je, myslím, rozdíl.

(a jestli to tu nerouzlouskne ňákej kolega - profík, zkusím to oficiálně zjistit)
 

Pilot LZS   14. 9. 2009 / 09:03
Helicopter pilot
Zdravím doktore.
Já myslím že bude nejlepší když to zjistíš rovnou officálně, protože tady se o tom můžem tak aokrát dohadovat.

Pokud si ale dobře vzpomínám, tak myslím že zjistíš, že pilot LZS musí mít stejné zdravotnické vzdělání, jako řidič "rychlé".
Pokud to tak není, tak mi selhala pamět.
 

Pilot LZS   14. 9. 2009 / 09:12
Flado
Tak na Slovensku musi mať kurz, to viem určite z prvej ruky .)
 

Pilot LZS   14. 9. 2009 / 11:51
MiG-21MFN
no a ti naši taky jsem ted zjistil
 

Pilot LZS   14. 9. 2009 / 12:21
kuma   
No tak jste byli rychlejší, tak asi jo, proč ne, nevěděl jsem to. Je pořád co se učit a dozvídat

PS: ale s tou navigací, jak se dole píše, to je sice fakticky pravda (kde je tohle a kde támhleto), ale rozhodně (!) ani doktoři ani paramedici nemají žádný letecký výcvik (kurs první navigační pomoci). Občas i tzeď lítaj doktoři (doktorky), kteří jsou rádi, že se nakonec přistane
 

Pilot LZS a kurs první pomoci   15. 9. 2009 / 09:27
kuma   
Takže jen přidám z ověřených zdrojů, že je to tak, mýlil jsem se.

Piloti LZS i soukromých provozovatelů absolvují poměrně obsáhlý zdravotnický kurs, sice zaměřený na LZS, ale rozsahem srovnatelný, jako bývají kursy pro řidiče RZS/RLP.
 

Pilot LZS a kurs první pomoci   16. 9. 2009 / 15:49
Rozšafín Ctibum   
Oh, mé ego vyrostlo do závratných výšin )
 

Pilot LZS a kurs první pomoci   16. 9. 2009 / 17:25
FSPilot   
Sestřelit!
 

Pilot LZS   13. 9. 2009 / 23:24
Unyax
Pilot sem tam něco pomůže, podrží, zvedne a tak, ale jinak si raději hledí svého a já se mu nedivím. Zajímavější je, že někteří doktoři bravurně zvládají roli druhého pilota.
 

Pilot LZS   14. 9. 2009 / 00:38
OK-FOK
Pilot je od toho, aby je dostal z místa A do místa B a nic jiného neřeší. Od toho je tam palubák - jakožto pomocník doktorů a samozřejmě doktoři.
49988 B / 600 x 402 / DSC_0308.jpg
32664 B / 335 x 500 / DSC_0548.jpg
 

Pilot LZS   14. 9. 2009 / 09:14
Helicopter pilot
Fotky opravdu hezké.Teď k tvému příspěvku, né všude u nás zajišťuje LZS armáda, která si může dovolit palubního technika.
Taky si uvědom kde všude provozuje armáda LZS, kde LSPČR a kde soukromí provozovatelé.
Kdo jaké vrtulníky provozuje, kolik je v nich místa a podobně. Není to tak dávno co sloužil LZS AS355, kde byl problém dostat pilota, doktora, sestru/záchranáře a pacienta.
Dnešní ECčka jsou o něco větší, ale zas o tolik to není ;o)
 

Pilot LZS   14. 9. 2009 / 09:19
Koudelka
musi mit zdravotnicky vycvik-pri vetsim zasahu pilot pomaha atd..opacne zas zachranar a lekar pomahaji napr.s navigaci.
 

Pilot LZS   14. 9. 2009 / 18:39
Kryštof
Pilot výcvik podobný záchranářskému mít nemusí, jak bylo napsáno, jeho prací je zhodnotit stav počasí k letu, vlastní let a pod. Když nechce, nemusí ani pacienta vidět, od toho jsou tam jiní. Stejně s navigací, stavem vrtulníku apod. Když nebudu chtít, nemusím se lautr o nic zajímat, nastoupím, vystoupím, ošetřím, naložím, letím, vyložím, předám, vykážu. Takto to sice asi dělá málokdo, ale níkdo tě nemůže nutit. Tady ( v Alpách ) jsou posádky složeny z pilota, který jen letí, záchranáře - Bergwacht a většinou doktora. Na sezonu si nás najímají privátní provozovatelé LZS.
 

Pilot LZS   14. 9. 2009 / 19:55
kuma   
Ty teď lítáš v Alpách? Přidej ňákou podrobnost...
 

Pilot LZS   14. 9. 2009 / 20:04
Kryštof
Jo, jako hadr na holi, jako správný neposeda taky částečně od 1.11. zpět na K1 v Praze. Nějak mi tam ta budka přirostla k srdci.
 

Pilot LZS   14. 9. 2009 / 20:10
Charlie   
Tak tohle někteří z nás slyší velice rádi )
 

Pilot LZS   14. 9. 2009 / 20:28
Kryštof
Pilotka z Airbusu co mám doma to říká taky, vzácná shoda
Ještě k tomu létání lékařů v Alpách. Možnos nechat se najmout jako lékař LZS přes sezonu není větší potíž. Zvláště Rakousko přes zimu obsazuje několik středisek navíc a hledají lékaře na tuto práci. Nejobtížnější je papírování v rámci EU, to zrovna řeším, ale paradoxně obráceným směrem. To je na dlouhé povídání a moje čeština pomalu slábne a bojím se, že tady dostanu pucunk.
 

Pilot LZS   16. 9. 2009 / 14:42
Rychlokvaška
Aaaa vida, dochtor zpátky na místě činu Dobré zprávy
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ