S tím talentem máš recht. Jsou čtyři základní kategorie pilotů:
1) mám talent a mám píli - ideální kombinace, takových je ale strašně málo.
2) nemám talent ale mám píli - kupodivu poměrně bezpečná kombinace. Takový člověk se pozná podle toho, že jeho létání je křečovité, jede v letadle na 106%, ale dohání to znalostmi a zpravidla se, vědom svého deficitu v talentu, do větších konin nepouští
3) mám talent ale protože to o sobě vím, mám to na háku - to už je riziková kombinace, do určité chvíle se s tím žít dá, pak ale přijde moment, kdy sebelepší talent nenahradí znalosti a průser je na cestě
4) nemám talent a nemám píli - no tak to je nejlepší se na to vykašlat a jít pracovat do sběrných surovin dřív, než je začnu zásobovat duralovými plechy
Většina pilotů, lavíruje někdy mezi kategorií 2 a 3, což je naštěstí poměrně bezpečný vyvážený stav. Kategorie 4) je taky relativně bezpečná,takový to totiž zpravidla nikam nedotáhne. Ale riziko je čistá 3), tj. talentovaný letec, který na sobě nepracuje, neboť na svůj talent hřeší. To jsou zpravidla strůjci největších průserů, neboť si příliš věří,že to svým talentem zvládnou.
Ovšem sebakázeň je nezávislá na těchto kategoriích a nezodpovědní letci můžou být klidně i v kategorii 1) |
|