FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT:Aeroklub a vycvik Jeden příspěvek | Celý strom
OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 15:30
turbík
doporucte mi aeroklub na plachtarsky vycvik kolem Prahy.Zatim se premysle o Rakovniku.Jedna se mi o to aby tam byli fajn lidi nejaky aeroklubovy zivot apod.Ne aby to bylo chciply letiste jako posledni dobou asi kazdy...
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 15:37
honza marek   
Chotěboř, ale je to trochu z ruky no... Ale jezdí sem k nám z Prahy pár lidí taky...
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 15:52
Pips   
Zbra jsou o něco blíž a aeroklubový život tam má zdravé podhoubí
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 15:58
Flogger   
toužim je fajne, ale taky trošku z ruky
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 16:19
tonde   
jsem rovnez za Zbraslavice Jednak je tam Pips, cimz mas zaruceny velmi bohaty zivot ve spolupraci napr s Pavkou, Wendym, Cockinem a dalsimi podivnymi individui (potvrdi Borek, Milda, Nimbo a ja nevim kdo jeste s nami tehdy byl na trestne vyprave Backory do Zbra) a taky jsem tam pred 24 lety zacinal
 

OT:Aeroklub a vycvik   9. 9. 2009 / 09:07
Pips   
Jo a zapomínáš na Jennika JoJo! Ale ten se letos mockrát neukázal, takže doufejme, že to v další sezóně dožene a po letovém dni a zápisníku plném letových zážitků, budeme opět v hospodě vyřvávat oplzlé písně
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 16:02
XEAR
Rakovnik bych nedoporucoval, lidi sou tam fajn, to jo, ale s vycvikem to vazne a hlavne litaji jenom aerovleky. Já bych ti doporucil Kladno, je to sice blízko Ruzyne, ale na elementarku to staci a na zbytek se vleka nad Rakovnik a ještě v hlavni plachtarsky sezone se jezdi na soustredeni prave do Rakovnika, na 3 tydny
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 16:04
honza marek   
Záleží taky na tom jestli chce AK o 200 lidech nebo o 40ti
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 16:37
Koprik
Vzhledem k tomu, ze jsem ciste aerovlekovou osnovu uspesne absolvoval, si nemyslim, ze to je nevyhoda. Na navijak je potreba hromada lidi kdyz pominu spoustu divokych situaci, do kterych se behem aerovleku na rozdil od navijaku nedostanes.No a Blaniku ubyva a ubyva na navijaku podstatne vic trpi....
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:05
Cirrus/Pindra
Tak Kladno bych vůbec nedoporučil, jediná výhoda je malá vzdálenost od Prahy při transportu po zemi, tím ovšem výhody končí. Pak už jsou jen problémy...
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:50
XEAR
Ano, ale v blízkosti Prahy nevim co je je lepší... Slaný ? Sazená ?
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:53
honza marek   
Dle mě je to jedno a to samý. Ta Ruzyně to tam dost ku*ví...

Je to i u dalších letišť no.. Když to není u Prahy, tak Čáslav, Brno, KV a další vojenský...
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:54
XEAR
Když chceš letět na přelet, neni problém se domluvit s vlekařem, nechat se odvlekat nad Rakovnik a letis, navic my mame schopny vlekare, ktery se nebojej litat s CRAckem rychle ))
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:55
honza marek   
jasný no, jak jinak. u nás vlekáme kvuli čáslavi taky takhle. přibližně 13km jižně
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:57
MiG-21MFN
no my jsme uplně v CTR čáslav, za silnící CTR pardubice a problémy s lítáním teda nemáme žádný vojákům je to šumák
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:58
honza marek   
coo? vy se mužete přes týden courat na Čáslaví
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 20:09
MiG-21MFN
mužeme no motoráři v pohodě, maximálně nás pošle přes chvaletice nebo seč a plachtaři si nechaj aktivovat okrsek
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 16:10
turbík
Klidne hodne lidi.Aerovlekovou osnovu.KLadno sem zavrhnul.Neda se tam nic.A navic se mi to tam zda uuuuplne mrtvy letiste...
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 16:14
honza marek   
Aerovlekovou osnovu nedoporučuju... V množství okruhů co se odlítá za výcvik by se ti to pěkně prodražilo... Netroufám si tipnou kolikrát.
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 16:44
Marky Parky   
Cena asi nebude eproučníkův problém
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:06
honza marek   
Jasný Ale stejně 4 okruhy z navijáku vyjdou na nějakejch 200kč, z vleků do nějakejch 300-350m na nějakejch 1100kč (vlek 4 minuty, za vlečnou 60kč/min)
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:08
Cirrus/Pindra
Aerovleková osnova je náhodou v klidu, nepotřebuješ na provoz haldu lidí co budou lítat okolo a odlítá se toho za den víc než 4 navijákový starty.
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:12
honza marek   
Naviják se dá lítat s klidem ve 2 lidech

Ty 4 starty byl příklad... Při provozu se toho nalítá za 3 hodky mnohem víc.. Samozřejmě víc než s vlečnou
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:27
Cirrus/Pindra
Naviják ve dvou lidech? Myslíš, že je to úplně pořádku? Pokud si ještě něco z výcviku pamatuju, tak potřebuješ minimálně 5 lidí (navijákař, traktorista, dva lidi držej křídla, aby při cuknutí nepřejel kluzák lano či fousy, dále "plácačkář" a na některých letištích ještě boulař) a teď si představ, že ti na letiště přijde 10 pilotů + žáků a každej si skočí ty 4 okruhy, protože se toho na jednom navijáku víc nestihne.

Při aerovlecích potřebuješ pilota vlečný a jeden člověk na držení křídla a když je víc kluzáků, tak to jde nahoru rychle. Jo je to dražší, ale zas lítání v aerovleku je řekněme o něco náročnější na pilotáž a když se pak lítá do termiky, tak pak každej start v aerovleku navíc je znát, kdežto ty navijáky jsou fakt jen na to okruhování a kvůli němu se na kluzácích nelítá, že ne
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:40
honza marek   
Sem to nedomyslel, promin. 3 lidi jsou potřeba Ve 3 to jde uplně v klidu. U nás se tak párkrát lítalo Máme tu schpný navijákaře, takže necukaj, když už si o tom napsal

No, dyt samozřejmě. Naviják je na okruhování. Co jinýho bys po tom chtěl ? A tim pádem nejlepší prostředek na nácvik okruhů u žáků.

 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 19:29
lulinak
to mozna ani nerikej nahlas tohle.... u nas se lita zejmena aerovlek protoze byva proplem sehnat dostatek lidi jako obsluhu navijaku a vseho okolo...
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 19:37
honza marek   
Jasný no, to je nevýhoda.
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 20:07
lulinak
nehlede na to ze predpisy hovori vcelku jasne co je treba na navijak, vcetne dvou lidi na kazdme konci kridla jeden....
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 23:15
kuma   
Jéžiš, co je tohle za blabol... Jak dlouho lítáš a kolika navijákovejch provozů ses zúčastnil, koliks udělal zápletů - abys po druhym startu nemusel jít s břundu domů??

V dnešní době je aerovleková osnova celkem jasná. Jediná "výhoda" navijáku je, že odskáčeš opár (!!) okruhů o něco levněji (aerovlek na okruh 3-4 minuty, 120-+160,- Kč, naviják za 1 start 50-80,- Kč) - ale tím to končí,. Na jiné úlohy stejně musíš aerovlekem.

Mnohem rozumnější je rovnou aerovleková osnova, je mnohem operativnější i když se nesejde parta, jen instruktor, vlekař a pomocník u křídla bohatě stačí - a když je pěknýá den, tak přeškolit na naviják, stačí ti 12 startů.
 

OT:Aeroklub a vycvik   9. 9. 2009 / 07:46
honza marek   
Dobře, lítám něco přes rok a těch navijákovejch provozů sem zažil na český poměry dost (za ten rok)... záplety sorry, jenom sem asistoval a několikrát motal trubičku

Dyt já netvrdim že se musí lítat furt naviják. Já jen tvrdim, že je hovadina lítat "jen" aerovlekovou osnovu. tzn IA a IU... Já třeba taky když sme se domluvili s instruktorem (2 žáci) tak sme přes týden lítali vlečky.
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:14
honza marek   
Navíc u IA osnovy nezažiješ takový věci jako přerušení tahu do 50m výšky nebo svinování lana, kdy poslední zatáčku začínáš točit taky i klidně kolem těch 50 metrů.
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:24
Koprik
Klidne si navijak propaguj, stejne me nepresvedcis.A nakonec kazdy "navijakar" rad k aerovleku prejde, malokdo je takovy machr, aby se z navijaku rovnou usadil v termice.To,ze ani "neznicitelnemu ocelovemu" Blanikovi navijak zrovna neprospiva si radeji pominul....
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:35
JBr   
Ono to bude spis tim, ze aerovleky jsou soucasti navijakove osnovy Jinak znam par pripadu, kdy si naopak lidi co prosli aerovlekovou osnovou dodelavali navijak.
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:38
overfly
To je pravda, jsem jeden z nich, co si to dodělává. Z 500 AGL se v LKJC docela dobře dá chytit do termiky a za cenu Plzně v lepší hospodě....neber to
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:47
honza marek   
Když je počasí, tak se z navijáku chytneš bez problému. Samozřejmě to chvilku trvá, než se vyškrábeš, ale proč ne.
Jinak pokud vím bavíme se tu o základním výcviku a ne o pokračováku. Na ten základní je prostě naviják základ. Dle mého názoru IA je proto, že navijáky ty papíráky typu ASK-13 nevydržej Samozřejmě netvrdim že by to Blaníky neníčilo. To je bohužel fakt, ale na druhou to ero na to bylo konstruovaný. Na výcvik a hrubější zacházení žáků + ten naviják. A to dokonale.

PS: jak psal Jirka, samozřejmě že ten kdo lítá okruhy z navijáku přejde na vleky... to je totiž uloha IU/7... a pokud se nemylim bez vleku bys asi zkoušky neudělal.
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:55
MiG-21MFN
kamaráde z navijáku jsou na ask-13 mnohem lepší vejšky, jak na blaníku. a vidět je z toho taky líp
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:57
honza marek   
To je možný, ale nevydrží to tolik jako naš plechovaéj kamarád
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 17:57
MiG-21MFN
to je fakt. ikdyž akrobačku teda zvládá hravě
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 18:32
turbík
Ja sem si navijaku uzil az az.Je to spis pekna horska draha.Ale na vycvik mi to moc nevyhovovalo.Nez sem se rozkoukal tak sem se vypinal a ani nevim co sem tam delal spatneA takovy veci jako preruseni lana si taky klidne necham ujit
 

OT:Aeroklub a vycvik   9. 9. 2009 / 09:00
Pips   
Ale zrovna nácviky těchto druhů mimořádek ti toho dají hrozně moc, i když to vypadá strašně divoce. Jestli tě něco naučí se pořádně rozhodovat v mizerných výškách a zachovávat klid, tak jsou to právě nácviky přerušení lana A navíc, až budeš takhle tlačit na šňůře vlečnou a po vzletu mu to ve 30 metrech, nedejbože, zakokrhá, tak se ti to bude taky velice hodit a budeš reagovat pravděpodobně o dost lépe, než jen a pouze aerovlekoví žáci, z nichž mnoho ztratilo tah lana nejníž ve 300 metrech a to ještě tak, že se sami vypli. Navijáky bych fakt nezatracoval a tuhle osnovu opravdu jenom doporučuju.
 

OT:Aeroklub a vycvik   9. 9. 2009 / 09:38
Koprik
...casto nas vlekal praskar, ktery vsechny plachtare - i zacinajici zaky vlekal, jakoby nesedel v Z226MS, ale v Cmelakovi.Takze prvni zatacku tocil asi ve 20metrech nejpozdeji, tudiz jsem si behem aerovlekove osnovy uzil od seznamovaciho letu adrenalinu vic nez dost....))
 

OT:Aeroklub a vycvik   9. 9. 2009 / 13:10
kuma   
Prosím rozlišujme "létání z navijáku" a "navijákovou osnovu".

Proti létání na navijáku nic nemám, naopak si myslím, že to prostě patří k plachtařskému vzdělání.

Ale jako řehole výcviku - tedy navijáková osnova - vidím užitek jen tam, kde:
- se pravidelně a stabilně schází dost velká parta plachtařů, aby byl navijákový provoz pravidelným programem (ne jen občas, ale každý víkend)
- na lítání máš dost času a volna a můeš chodt na letiště pořád - abys tam byl připravenej, když se zrovna bude rozbalovat naviják
- smíříš se s tím, že první aerovleky, bez kterýchse neobejdeš, budíu horor a instruktor je bude kočírovat zčásti za tebe
- odměněnej budeš menší cenou výcviku (ale zas tak světoborný rozdíl to není).

Jestli máš míň času, nemůžeš chodit pravidelně každou sobotu a neděli, ale chceš lítat když přijdeš na letiště, jestli ti nevadí o trochu víc peněz za vleky anebo jestli se parta na letišti neschází tak pravidelně, jako za dob Svazarmu, pak je jediným řešením aerovleková (univerzální) osnova.

Myslet si, že z navijáku jsou lepší piloti je zavádějící. Ono pro toho žáčka je ten aerovlek podstatně větší adrenalin a nabuzení na okamžitou rychlou reakci - víc než s prominutím přiblý naviják. Představa, že se v aerovleku člověk jen pasivně veze je zcestná. A představa, že to vlečné zakokrhá nad druhým koncem dráhy, v momentě když se tak tak odlepí - to není o nic hezčí, než mimořádky na navijáku.

Vím co píšu, začal jsem kdysi jak žáček navijákovou osnovou - a prvních startech pro nedostatek jiných možností jsem na dostal povoleno dokončit jako aerovlekovou.
 

OT:Aeroklub a vycvik   9. 9. 2009 / 13:13
kuma   
Omlouvám se za překlepy.

A zapomněl jsem připsat, že aerovlekový žáček bude odměněn tím, že si už koncem výcviku může říct - ještě o 100 metrů vejš! - a to občas za to fakt stojí (a pokud by někdo namítal, že je potřeba umět přistát i z navijákové výšky, však vypnout se člověk může klidně ve 200m, když na to má chuť nebo je to součást výcviku)
 

OT:Aeroklub a vycvik   9. 9. 2009 / 18:07
honza marek   
ona existuje "navijáková osnova" ? pokud vím tak je pouze univerzální a aerovleková.

Njn, holt když chceš lítat tak se musíš snažit Potom bych šel teda spíš do nějaký školy, a ne do AK. A dyžtak si vybrat holt kvalitní AK, kde ty lidi jsou, a provozu se zučastnujou i motoráři !!! Ohledně tý ceny, je to dost velkej rozdíl. Zkus si to zpočítat.

Jinak nemužu si pomoct, ale ten tvuj sloh mi přijde jako sloh nějakýho s prominutim vyčůranýho člověka, kterej na letišti nic neudělá a jen si jednou za měsíc, když je krásně přijede, že potřebuje a že musí lítat. Pro takové lidi ano, aerovleky.

Jinak o těch reakcích. Asi si to nezažil podle toho co píšeš, nevim no... Když zaspíš ve vleku nějaký 2 sekundy, tak to neni rozhodně tak katastrofický jako když tě v přechodovym oblouky odstaví...

 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 11:03
kuma   
Máš recht, vlastně já bych asi neměl psát ani sem na pérák, natož o nějakém navijáku. Na letiště chodím jen když je sluníčko, hřát si své důchodové kosti... A naviják, co je to naviják, vždyť já už si ani napamatuju, co je naviják...

Snad že by to byla ta červená vrčící divná věc, jak jsem pobíhal kolem, dělal tu to, tu ono, mával plackou, jezdil na traktoru, utíkal s křídlem v ruce... no možná jo, ne?

No a obrázek jen jako doklad, že možná tak úplně nekecám (vlevo s brejlema). Je z roku 1999, asistoval jsem asi u 100 startů v té sezóně - a abych řekl pravdu, taky jsem ten rok tehdy celkem 6x z navijáku i startoval. Docela dobré skóre.... Kdybych nelítal aerovleky, tak jsem si skoro neškrt. Jo a ten obrázek - to je 12. (dvanáctý) záplet, který jsem s kolegou na holandském laně dělal toho dne. Tenkrát to guldeni TwinAstirem trhali při každém druhém startu (české lano jsme na tom soustředění nepřetrhli ani jednou).

22834 B / 600 x 427 / 12.zaplet.jpg
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 12:57
Už přistávám?
Co to je za hodnosti?
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 13:14
kuma   
Zádný hodnosti tam nebyly. Jen suvenýry z Žatce - nášivky 1.letka 11.slp s tygrem, MiG-29 s hlavou sokola... O svým tehdejším pruhovanym Trabantu jsem tady už taky mockrát psal. Jo, devadesátý léta, to se měnil svět, to ještě byla doba bohatýrů!
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 13:31
Už přistávám?
V tom případě se jdu ponořit do hromad příspěvků hledej-to-už-tu-bylo, odkud ten trabant vytáhnu.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 13:38
Už přistávám?
Ten Google je ale vůůůl.

Napíšu: kuma trabant site:flightsim.cz

A on na to:

Měli jste na mysli: guma trabant site:flightsim.cz?

Snad umím napsat pneumatika na trabanta, kdybych chtěl, no uznejte.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:04
kuma   
Náhodou ten Gůgl nejni tak mimo mísu...
Jednak "kuma" je japonsky "medvěd" - a ve složených slovech, která tímto slovem nezačínají, se místo "k" vyslovuje "g" (například "létající medvěd" = "tobiguma") Možná taky, že se prostě jen gůgl snaží uvést na pravou míru nedorozumění o mé osobě v minulých příspěvcích tady - a dlužno doznat, že tentokrát docela trefně
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:07
Už přistávám?
Nicméně tygří trabant nikde..
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:16
kuma   
zkus to tady:
http://aeroklub-ceskalipa.wz.cz/galerie/8/navijak3s.jpg
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:13
Tragédie v JRD
ten komediant je ale vůůůůl a mocmu to s google nejde. zadny gumy ti nezacne nabizet. nauc se ten google radeji pouzivat.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:14
Už přistávám?
Ulevilo se ti?
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:14
honza marek   
Tak promin, že jsem urazil tvoje ego Bylo to myšlený ze srandy. Ale trochu to fakt tak vyznělo. "Jako přijdu si, jako dejte sem letadlo, jako já chci lítat." Nemusíš mi tu nic dokazovat cos udělal, kolik zápletů a tak, já to dokážu odhadnout. Ovšem z vlastní zkušenosti takový lidi toho typu znám.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:15
Tragédie v JRD
hele, my vime, ze jsi letos udelal pilotky, a tak si ted myslis, ze jsi kral nebes, ale zkus se trosku krotit.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:24
kuma   
FAjn, to mne nepřekvapuje. Taky už jsem na letišti lecjaké týpky poznal

Eště než týhle pitomý diskuse necháme mi (nám), prosím, napiš, jak si představuješ lítání navijáku ve 2 lidech ( http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=321747&lan=0 ). Ať počítám jak počítám, na bezprůserovej start s kluzákem potřebuju minimálně lidi 3 (plachtař, vlekař, pomocník u křídla). Pokud pomineš instruktora (a tady se celou dobu bavíme o výcviku, takže bychom ho vynechávat neměli,) tak na které pozici se při navijákovém startu vyskytují ti tvoji "dva co na to stačí?"

Jestli teda zrovna nemyslíš jako "žák a instruktor" - protože to bys měl pravdu, na cvičný let na navijáku v letadle stačí dva lidé v těchto funkcích. Ale to v aerovleklu platí jakbysmet. Dík!
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:27
kuma   
Oprava - 3 lidi, když navuijákař necuká. Žák, instruktor a navijákař?
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:38
Pips   
Za předpokladu, že navijákař přiveze lana, zapojí ti je, pomodlí se k větru, abys mohl balancovat dokud nedojede na druhou stranu letiště, než nahodí naviják a telefonicky se dotáže, jestli "už jako můžem" A pokud to žák dobře ubalancoval a nepadlo křídlo na zem, dá se založit a letět. Než žák s instruktorem přistanou, tak navijákař stáhne lano, odveze ho na start a cyklus se opakuje ))) takhle bych si to představit dokázal. Ale nedokážu si představit toho navijákaře, kterej by do tohodle šel ))))
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:42
MiG-21MFN
čoveče u nás na letišti se tradujou různý historky třeba jednou všichni vypadli do termiky a zustal jen navijákař a jedno letadlo. tak sebral kolemjdoucího, vysvětlil mu, jak se vleká, vlezl si do éra, nechal se odpálit s křídlem ze země a šel vesele létat co je na tom pravdy nevím, ale nakonec proč ne. kolik aerovleků se tahá s křídlem po zemi, tak proč ne naviják
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:49
Pips   
Proč ne naviják? Protože to zavání daleko větším průserem. U aerovleku je ten rozjezd přecijenom mírnější, vlekař na tebe pořád vidí a ty hlavně vypínáš jenom jedno lano, když se něco posere. Navijákař kolikrát přes terénní vlnu nevidí, co je na druhém konci, spoléhá se jen na plácačku a i tak jsou tam prodlevy. Představ si tu situaci, že rovnou zabere, ty to neušlapeš, vypneš se a vyskočí ti jen jeden fous... navijákař to nevidí a hulí to furt dál. A to je jen jeden ze všech těch hroznejch scénářů, co mohl nastat. Nechce se mi věřit, že by si to někdo normálně uvažující vzal na triko, někomu říct co a jak na navijáku a šel sám s křídlem na zemi. Takovým lidem je snad lepší nabídnout pistoli a bezpečný koutek, kde se můžou zabít rovnou a netahat do toho ostatní lidi, nebo éra a tak
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:52
MiG-21MFN
no tak samozřejmě, ber to spíš s nadsázkou
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:53
honza marek   
Ve 3 se to dá. Pilot, navijákař a pomocník u křídla s malou vysílačkou )
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:55
honza marek   
Aha, si psal výcvik. Tak to asi už ty 4 lidi, nebo tak jak psal Pips
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 17:04
kuma   
Malou vysílačkou myslíš PMR? Jak bez plácačkáře řekneš "přerušit tah" aby to ten navijákař přes řev právě rozhulákaného navijáku slyšel (a je jedno, jestli je to Herkules 3, 4 nebo ty holandskoněmecké bazmeky. Měl jsem možnost skočit si naviják i v Holansku v Kraggenburgu a - kdo by to řekl - i ty holanďani na to maj úplně stejnou partu, jako je předepsaná u nás...) - to by mne fakt docela zajímalo...

Na druhou stranu už to asi začínám trochu chápat. Pokud totiž létáš navijáky ve 4 lidech i s instruktorem, tak je dost pravděpodobbné, že při takovém přístupu a bez adekvátní signalizace mezi startem a navijákařem o kritické příhody skutečně není nouze - a to pak skutečně může být mnohem dramatičtější adrenalin, než start blbého aerovleku s vosou s bočním větrem - ale mluvili jsme o výcviku ne?

Překvapuje mne, že čerstvý absovent leteckého výcviku (jestli teda už ten piloťák máš) se tady vytahuje, jak to jako mistr světa ani on ani ti co jej školili nepotřebujou dělat tak jako zbytek světa - a předpisy (a shodou okolností velmi primitivní a užitečné předpisy) jsou mu úplně u zadku...
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 17:30
Koprik
Doktore, nazval bych ten system DPP (Do Prvniho Pruseru)......zazil jsem, jak UCL na letisti natahovala kamose na skripec a bylo to velice poucne - a vubec o nic neslo, ani se nic nestalo...jen anglicky akrobat pristal s akrobatickym brusem s klasickym podvozkem na mokrym betonu, trochu mu to uklouzlo a pak uz se jen zametali drahe kompozitove trisky (pilot odkracel po svych).A a kamos mel tu smulu, ze byl AFISak - nastesti original vojensky ridici vcetne jazyka..chvilema to vypadalo, ze to snad rozstipal on.....(pilot to vzal na sebe) Opravdu nerozumim lidem,kteri nepouzivaji pravdepodovne hlavu.....muzou byt pak neprijemne prekvapeni a my ostatni se pak nemuzeme divit, proc je kazdou chvili nejak negativni kampan v mediich.Ach jo, jak jim vysvetlit, bezpecnost predevsim...
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 17:30
honza marek   
Noo, koukám že se tu pomalu dostáváme k obvinění celého AK a podobně. To je super.

Jestli jste to nepochopili, tak to s tim počtem lídí 3-4 bylo myšleno jako nadsázka. Zajímalo by mě, kde by to ve 3 lidech lítali v dnešní době. Samozřejmě historky z minulosti jsou jiná věc Nehodlám to dál řešit, přeberte si to jak chcete, nebo si přečtěte Pipsův článeček

Jinak ohledně kecátek. Řekněme že sem to funguje a má to své duvody. Navijákař má ulehčenou práci, že kouká jen na letadlo a nemusí sledovat věž. A slyší normálně.

Konec a velká .
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 17:33
Koprik
...k tomu bych jen naposledy dodal, ze letecke predpisy jsou zpravidla draze zaplaceny krvi pilotu.Jinak koncim v diskusi, hodne stesti tam u vas, at vas ochranuji vsichni svati nahore.Myslim, ze jsi tady vasemu AK hodne zlepsil renome....
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 17:34
honza marek   
no comment....
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 17:38
honza marek   
jenom pozn. nikde tady nepadla ani zmínka o tom z jakýho sem AK, takže se hoď do klidu.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 17:39
MiG-21MFN
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=321719&lan=0

a stačí najít pár tvejch příspěvků a AK a myslim, že je to jasný
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 17:43
Tragédie v JRD
mas to v profilu. ale mel by jsi se zamyslet. letani neni blbnuti s kamosema za vesnici na kole.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 17:54
honza marek   
a to tvrdí kdo ?
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 17:56
Tragédie v JRD
to tvrdim ja.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 18:22
honza marek   
A co jako, vubec nevíš kdo sem, co dělám a jak to dělám. Natož lítám. Tak bud ticho a nestarej se o mě
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 18:50
kuma   
Nevíme co dělaš a jak to děláš, ale čteme tady ty píčoviny, co píšeš. Žes myslel 2 (případně 3, případně 4...) lidi jako postačující pro provoz navijákových startů jako nadsázku říkáš teď. Pročs to teda před tím obhajoval? Nadsázka, když se do ní někdo naveze, je obvykle rozkryta hned. Takže si z nás nedělej prdel. Ostudu tvému AK neděláme my, pokud ale opakovaně píšeš že pro start z navijáku stačí 1 pomocník u křídla, taks to asi někde odkoukal, kde asi.

Jinak - proč by měl navijákař koukat na věž? Signalista stojí vedle kluzáku - což pro navijákaře na tu dálku znamená koukat jen na jedno místo - a pokud je dráha s hrbem, tak stejně kouká jen na signalistu na hrbu - v momentě, když éro vyletí zpoza hrbu, už signalista nemá co ukazovat - až pak pro pilota po uvolnění lan.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 18:55
honza marek   
k tomuhle se už nebudu vyjadřovat, to je fakt marný. sbohem
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 19:01
JBr   
Vzhledem k tomu, ze uz jste Honzu celkem uspesne ukamenovali, tak si dovolim jen podotknout neco k signalizaci. Zbyle pripominky k poctu pomocniku zustavaji samozrejme bez zpochybneni.

Predpis P1 (aspon ta verze co mam po ruce) jasne rika, ze pokud je mezi startem a navijakem oboustranne radiove spojeni, pak toto spojeni muze slouzit jako nahrada klasicke signalizace tercem (viz sekci 3.1.9 z daneho predpisu nize).

3.1.9. Signalizace (návěsti) při navijákovém provozu
Signalizace při navijákovém provozu je uvedena v PŘÍLOZE C.
Signalizace může být nahrazena pomocí radiostanice nebo jiným vhodným
spojením
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 19:05
MiG-21MFN
to je fakt, ale seděl si někdy na navijáku a táhnul éro? to fakt neslyšíš vubec nic, hlavně na čtyrce aspoň já teda ne, ale pravda, sem už dost hluchej
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 19:08
honza marek   
Ale neslyšíš podle předpisů přece, a o to "tadytěm" šlo
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 19:22
kuma   
No, zkoušels to někdy? Jako opravdu zkoušel - s vysílačkou v ruce a nastartovaným navijákem?

U nás jsme to kdysi zkoušeli několikrát, s různejma vysílačkama - s Icomama, s Alamatama na občanskym pásmu a nakonec i s PMR, když se objevily na trhu - a bylo to nakonec vždycky naprd, protože - jak jsem psal výše - zrovna v tom nejdvočejšim momentě má navijákař ruce na palubce a hlavně na páce/spínači od střihačky a nemůže si držet rádio u ucha "kdyby někdo zavolal" - vsadím boty na to, že v Chrudimi navijákaři nepoužívaj radiostanmici s leteckýma sluchátkama - to by totiž jediný přicházelo v úvahun - a jestli to tak dělaj, tak se v tomto bodě omlouvám. Handscree do ucha nic nevyřešila.

Taky jsme zkoušeli, že když u navijákaře tak jako tak stojí pomocník (stejně tam musí být signalista, pokud se nepoužívá H4 se barevnými semafory, na které je ale stejně dost blbě vidět, takže je stejně lepší toho plácačkáře u navijáku mít, už aby pomahal se zapřaháním fousů za traktor a oživoval vedrem umořeného navijákaře) - tak že on bude mít tu druhou vysílačku. Jenže pokud pomocník obdrží radiozprávu a pak jí předává přes ten řev navijákaři, tak vznikne prodleva, za kterou může jít o kejhák. Takhle jsme to vyhodnotili u nás - a vrátili se pokorně k plácačkám. Jsou primitivní, ale spolehlivé a bezpečné.

Představ si ale současně toho člověka, který při startu (sám) drží křídlo od blaníka - ale jen jednou rukou, protože v druhé má vysílačku (!!)
Fakt si to zkus představit.

Pokud jsem zmiňoval předpisy, nebylo to stran vysílaček, ale stran dvou pomocníků u křídel plus signalista (to už jsou tři zbytečný lidi u navijáku). A ty v tý P-1 najdeš.

Případné kamenování, jak to vidíš ty, se nemuselo konat, kdyby někdo nerozmazával ty svoje první nesmysly a dalšími nesmysly je neobhajoval.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 19:27
Lowmick   
V chrudimi se pokud vim mava placackou.

btw kdyz uz se to nakouslo - zazil jsem pripad kdy se takhle volalo mobilem, ale to uz je jen otazka casu kdy nastane pruser.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 19:33
kuma   
tos mne fakt rozesmál - jsem si představil přerušený start - a na druhé straně "účastník je momentálně nedostupný!"
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 19:36
Lowmick   
no radsi se ani neptej jak to cely probihalo...
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 22:04
MiG-21MFN
„Kotelna!“
„Heeeeey!“
„Cé zas kurva!“
„Ses protrh ty kreténe; upadly ti koule na plyn ne? Chceš nás tady všechny pozabíjet kluku pitomá!?“
„Aby ses neposral mamrd sám taháš jak kokot!“
„Chcípni debile idiotskej….“

tak nějak?
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 22:09
Lowmick   
„Naviják letiště xxxxxx u telefonu bbbbbb jak vám mohu pomoci?“
„Dobrý den tady aaaaaa, start letiště Podhořany“
„Dobrý den, jak se dnes máte pane aaaaa?“
„Děkuji, den je jako malovaný“ (a to, prosím, i když třeba prší). „Pane bbbbbb taháte to moc rychle, nemohl byste prosím vás více zohlednit bezpečnost vzletů kluzáků a snížit poněkud otáčky vámi obsluhovaného navijáku?“
„Ale s radostí pane aaaaaa, udělám co bude v mých silách!“
„Děkuji vám mnohokrát za ochotu a těším se na slyšenou “.
„Na slyšenou, hezký den!“.

jo, presne tak jsem to myslel
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 22:17
honza marek   
Jéé, to sem četl. To mě fakt dostalo
 

OT:Aeroklub a vycvik   11. 9. 2009 / 00:46
Už přistávám?
Takhle lítají Svědci Jehovovi.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 19:46
Koprik
... na vojně se tomu říkalo:
"Dobre ťa vidím, zle ťa počujem....))"
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 19:36
JBr   
Vsak ty pomocniky jsem taky nezpochybnoval, jen to spojeni. Nevim jak to ted na letisti chodi, naposledy jsem letel pred rokem a pul, na litani ted neni cas. Ale co pamatuju z doby, kdy jsem byl jeste aktivni, tak se radio pouzivalo jen na bezne informovani mezi startem a navijakem a normalne se placackovalo s plnym obsazenim. Navijak se dvema lidma jsem nezazil nikdy, jen o tom parkrat slysel povidacku bylo nebylo, takovou tu klasickou letistni latinu.

A co tyce tech ruznych zkusenosti stylu "cely den behas okolo ostatnich a nakonec si das dva navijaky, to je radsi lepsi aerovlekova osnova" - kdyz jsem zacal vycvik, mel jsem behem tydne a pul soustredeni asi 90 skoku (v podstate komplet IU/4-6) a byl jsem pak rad, ze se pokazilo trochu pocasi, protoze uz jsem mel litani plny zuby Takze kdyz se lidi domluvi a je pocasi, tak se tech 10 startu denne (maximum pro zaka) da v klidu udelat. A predesilam, ze jsme tam v te dobe litali soubezne tri zaci.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 19:09
Tragédie v JRD
to sice nevime, ale i kdyz ses v realu treba prima kluk, tak tady se prezentujes jako blbecek, ktery pri letani je nebezpecny nejen sam sobe, ale i svemu okoli.

PS: i kdyz se internet zda jako docela anonymni misto, tak ne vzdy tomu tak je.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 19:14
honza marek   
Mějen dostalo jak z diskuze o AK kolem Prahy vznikla kritika mé osoby, o které nikdo nic neví.

Přiznávám, že ty 2 sekundy byla blbost. Samozřejmě, že 2 sekundy ve vleku se v daném případě změní v katastrofu. Ale tady každej tvrdil, že naviják je nahovno a tak. Nic se tam neděje a neni to na lítání. Když už sme byli u toho, tak z navijáku se zrovna loni stal smrťák, ale to tady nikdo nepozdvihl.

PS: myslim že "eproučník" ví stejný kulový než to sem napsal...
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 19:32
kuma   
Myslím, že eproučník tady získal informací kupu, je to chytrej kluk a může číst mezi řádkama.

Já nehodnotím tebe jako osobu, ale, omlouvám se, nevydržel jsem číst ty řečičky kolem navijáku. Přečti, prosím, mé první příspěvky - starty z navijáku považuji za součást plachtařského vzdělání (a i když už jsem z navijálu nestartoval 100 let, trochu si to ještě pamnatuju ) - ale - a na tom trvám - navijáková (je to srozumitelnějkší, než správné IU) osnova nevyrobí lepší piloty, než osnova aerovleková (IA - asi tak jak to dělá osel). Každé chce své - a pokud aerovlekově vychovaný pilot potřebuje jen 12 startů na to, aby dostal do papírů zápis "starty z navijáku" - tak to asi prostě stačí.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 19:37
honza marek   
To já taky netvrdim, že by byli z navijáku lepší piloti Já jsem jen napsal, že tam získáš nějaký zkušenosti, který můžou bejt někdy k nezaplacení.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 11:07
kuma   
Jo a zapomněl jsem - máš dost divný představay o aerovleku. Když 2 sec zaspíš v aerovleku - tak zabiješ nejenom sebe, ale možná i vlekaře (když se ti to stane v "navijákový vejšce") a v horším případě zabiješ vlekaře - a sám přežiješ, abys na to dosmrti nezapomněl. Taky se to už stalo... nevymyslel jsem si to
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:10
honza marek   
Myslim, že nemám. To co píšeš je pravda.To byl jen příklad v reakci na menší nebezpečnost navijáku. Když se toho chce někdo chytnou, budiž at tak učiní.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:46
Lowmick   
Aha, tak to jsem zvedavej na ty tvoje 2 vteriny kdyz vlecny pri rozjezdu treba praskne pneumatika nebo zachrapnes ve stoupaku...
Na druhy strane lana taky bejva clovek kterej doufa ze tam vzadu zadny 2 sekundy nechrapes. Par lidi uz se pri obycejnym aerovleku taky zabilo.

tenhle pan to celkem vystih se mi zda
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=322294&lan=0
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:52
honza marek   
Nj, sem debil, udělal sem pilotky teprve letos, sypte mi popel na hlavu....

Já to uvedl jako příklad a reakci na to, že tady všichni tvrdili jak je naviják bezvýznamnej a že se tam nic neděje
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 15:01
Lowmick   
No ja jsem taky lital univerzalni osnovu, ale co se toho argumentovani tyka tak vocad pocad.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 15:03
honza marek   
Některrým evidentně to vocad pocad nestačilo Tak sem to vzal trochu z ostra
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 11:10
Lowmick   
Hehe, ty si fakt vul
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 11:39
kuma   
... kterýho z nás myslíš
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 11:44
Lowmick   
Toho na kteryho odpovidam doktore
Uz jsem mel tendenci se taky rozepsat o jeho slohu, ale po shlednuti profilu predpokladam ze z toho snad vyroste (nebo se vylítá)
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:07
honza marek   
Hehe, ty si fakt bejk
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 11:49
Koprik
Chlapce, jestli pises o Doktorove slohu jako o slohu nejakyho vycuranyho cloveka, tak to jsi teda prehnal!!!"Doktor" je tady jeden z nejslusnejsich, zaroven nejchytrejsich a nejzkusenejsich lidi, kteri tem ostatnim na peraku maji co dat. Abys to pochopil,kdyz tady lidi jako ON nebudou, nebude proc sem chodit. Chapu, ze si v 17ti myslis, ze ti patri svet, vsechno znas a vsechno vis, nicmene neni to pravda!A cim driv to pochopis, tim lip pro tebe i pro okoli.Ma vubec smysl komentovat ten Tvuj neuveritelny blabol, ze zaspani 2 vteriny v aerovleku nic neznamena?????Uz jsi to zkousel????
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 12:35
Jakov
To ví přeci každej, že aerovlek se v podstatě letí sám...
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 12:49
kuma   
Omlouvám se všem uživatelům Péráku za Kopříka, neví co píše. Přemejšlel jsem, že mu to napíšu do SZ, ale pak to píšu všem. Místopřísežně prohlašuju, že to všechno co uvádí o nějakém "Doktorovi" není o mně!

(fakt, proboha, žádnej nej!! Je tu kupa mnohem slušnějších, zkušenějších a samozřejmě chytřejších - mohl bych je vyjmenovat, psal jsem sem nejdřív iniciály, ale pak jsem to smazal, tím bych akorát uvedl do rozpaků je...)
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:06
honza marek   
a) nepsal sem že to nic neznamená, to pozor. doporučuji dukladně přečíst
b) nevim kde berete manýry, typu že v 17 letem všem patří svět a tak to samý bych mohl napsat tobě, že když ti je 40 nebo nevim kolik, že ti patří svět

já sem jen chtěl pozdvihnout důležitost navijáku jako takového ve výcviku, ale tos asi nepochopil.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 14:47
Koprik
...a chces rict, ze kdo nelital na navijaku, nemuze byt dobry plachtar?????
 

OT:Aeroklub a vycvik   15. 11. 2009 / 00:17
honza marek   
Ahoj,

dneska jsem si tak vzpomněl na tuhle šílenou diskusi a s odstupem času, kdy po sobě to všechno čtu... No, radši ani nepovidat...

Počínaje "hádkama" o počtu lidí na navijáku, jejichž podklady vycházely z historek, jaké se povídají na letištích.. ani jsem nečekal že se toho někdo chytne a bude to pitvat...

... a konče tou šíleností o 2 sekundách. Když se nad tim ted zamyslim, nechápu že sem něco takovýho mohl napsat. A pak to zaonačování, abych si nevyvrátil vlastní debilní teorii...

Vim, že to zní zas jako trapenj pokus se obhajovat, ale přijměte prosím toto, jako moji dodatečnou "omluvu", nebo jak bych to nazval. Ať už omluvu de mě za ty bláboly, nebo třeba jako mírný pokus o nápravu renome aeroklubu.

Díky všem

Honza Marek
AK Chotěboř
 

OT:Aeroklub a vycvik   9. 9. 2009 / 15:36
Kachna   
No, já sem taky zastánce Navijáku. Když se naučíš vzlety a mimořádky na navijáku, tak že už toho moc nepřekvapí,...
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 16:42
overfly
Doporučil bych možná Jičín. GLD výcvik je jak aerovlek, tak naviják. Dobrý instruktoři, blízko Jičín. Z Černýho Mostu je to tak 40-50 minut cesty - polovina po dálnici. Dá se dobře točit termika, jelikož nad ATZ není žádný prostor - jediný prostor je jižně, ale ten nebývá tak často aktivovaný a hlavně většinou se lítá na sever.
V létě bývá 2 týdny soustředění, kdy se opravdu lítá od rána až do večera. Takže výcvik klidně odlítáš za krátkou dobu. Pokud všední dny nelze, tak o víkendech je vcelku pravidelně provoz.
 

OT:Aeroklub a vycvik   9. 9. 2009 / 15:33
Kachna   
pokud je Kladno mrtvý letiště, tak nechtěj vidět Rakovník. Pokud tam nelítaj Kladeňáci, tak je tam mrtvo.
 

OT:Aeroklub a vycvik   8. 9. 2009 / 21:33
Čabaj77
Nebo zkus Bubovice, je tu u Berouna. Ze Zličína 36min cesty busem. Sice nad sebou mame TMA, ale taky máme dohodu s Ruzyní, že když to jde, tak nám povolí i 4000ft. Lítáme univerzální osnovu.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 15:55
OK-BKY
Do Bubovic nechod. je to tam na nic. Ja sem tam uz zkoncil. Parta celkem nic moc. akorat se tam vecer pije, ale o litani ti moc zkusenosti nikdo nerekne. Jinak drahy co ja pamaruju 2 roky zpatky, tak byly pekne rozbity a verim tomu, ze Piskor je dodneska neopravil. Jinak ze zacatku vycviku to celkem jde, ale potom ty brigady jsou fakt sileny. K nicemu rozumnymu te nikdo nepusti a vetsinou s tebou vymetou nejhorsi prace.Nicmene, jestli mas aspon trosku penez, tak doporucuju udelat to jako kluci co se mnou v bubovicich odlitali par prvnich letu a pak sli do Benesova. Za 3 mesice meli hotovy papiry a dneska uz si vesele poletujou. Je to sice trosku dal, ale za to je to tam pry super. A hlavne litas a necekas, nez se tam sveze x lidi od od zazitkovych agentur a potom kdyz uz neni termika, tak se svezes, takze za vikend sem nalital tak kolem 8 minut. proste peklo.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 17:34
MiG-21MFN
to je jako by si popisoval aeroklub jihlava
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 17:37
honza marek   
Nejdůležitější je to všechno zapít, ne ?
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 18:49
OK-BKY
Tak to nic moc, kdyz jezdis autem.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 18:51
honza marek   
No jasně no. Nejlepší je se ožírat v sobotu už ode 3 a v neděli to celej den léčit Takže program na celý víkend na letišti Samozřejmě podmínkou je spánek na letišti.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 18:59
Lowmick   
vy v nedeli nelitate?
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 19:02
MiG-21MFN
hochu to je uplně nádhernej vzorek průměrnýho aeroklubáka, kterej zná jen letiště a les za letištěm. na dovolený je na letišti a všechno se točí kolem letiště tato sorta lidí se vyznačuje nejen tím, co jsem jmenoval výše, ale taky mají podobné řeči jako kolega marek a jejich největší zábavou je prdět, krkat a ještě se tomu kolektivně smát
 1x  

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 19:07
honza marek   
Haha, vtipný Ale na druhou stranu už jak to tak popisuješ, alespon je na letišti zábava

for Lowmick: lítáme, to by vtip ale tady asi s humorem neuspěju.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 19:16
Lowmick   
hmm, neuspejes. To uz je ponekolikaty co neco napises a v dalsim prispevku vyvratis ze jsi to tak nemyslel, ze to byl vtipek a ja nevim co jeste... vis co, tak uz sem nic nepis. Nahore jsi taky rikal ze s debatou koncis a nejak to stale nevypada.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 19:38
Koudelka
ony ty "chciply" letiste jsou taky o dost levnejsi nez nejaka dira v okoli phy.
 

OT:Aeroklub a vycvik   10. 9. 2009 / 19:40
honza marek   
Pravda, co tak vim, tak třeba v Benešově je minuta vleku na Z-226 kolem 90-100kč, nevím přesně. Na chcíplym letišti kolem 60kč.
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ