| | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 19:26 | |
| | | |
|
| | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 19:30 | |
| | | |
|
| | | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 19:32 | |
| | | |
|
| | | | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 19:32 | |
| | Ospravedlňujem sa, blbol mi net a nechtiac soim dal obrázok dvakrát |
| |
|
| | | | | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 19:37 | |
| | Ta ženska mě dostala |
| |
|
| | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 20:04 | |
| | Vyzerá to super. Má ho už niekto? Ako je na tom čo sa týka reálnosti a vychytávok,v porovnaní s DA Do-27? |
| |
|
| | | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 20:07 | |
| | ...akých vychytávok))Veď v skutočnom lietadle okrem sedačky, pedalov a knipla nič iné nebolo )) |
| |
|
| | | | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 20:17 | |
| | Myslel som podobné simexperimenty,ako má DA Do-27,ten sa kazí,potrebuje údržbu a podobne |
| |
|
| | | | | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 20:19 | |
| | ...som si len srandu robil!Al vážně, je to tak jednoduchý letadlo, že fakt netuším, jaké "závady" by tam mohli nastavit)) |
| |
|
| | | | | | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 20:21 | |
| | Třeba by se mohly vzpříčit dveře. |
| |
|
| | | | | | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 21:25 | |
| | Do-27 tiež nieje žiaden B-36 Ale predsa,ako na to tak pozerám,bohate mi postačí Default Piper |
| |
|
| | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 22:01 | |
| | Panejo, to vypadá moc dobře Zajímalo by mě, jak je to s tou dynamikou letu Je to jen opticky a zvukově vychytaná zhovadilá nedynamika FSky, nebo s tím fakt dokázali něco provést? Vypadá to hodně lákavě. |
| |
|
| | | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 22:12 | |
| | Vypada to libove, o tom zadna |
| |
|
| | | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 22:26 | |
| | Lieta to v skutku pekne, ale nakoľko verne to musí povedať niekto iný Ale ak to porovnám s UL tak je to veľmi podobné. A tá ženská je potvora Dá sa navoliť, či je kľudná, neurotická, vtipálek Raz je jej zima, potom teplo ale aspoň sa človek nenudí. Nesmú sa prekročiť otáčky motora, inak sú problémy, sleduje to odlietané hodiny a s tým servis etc |
| |
|
| | | | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 22:48 | |
| | no aspon niečo nové erotika v éteri |
| |
|
| | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 22:37 | |
| | Cože? No to mě poser... (sry, za to slovíčko, ale jinak to nešlo ) ta žeská tam, to je hustý... |
| |
|
| | | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 23:00 | |
| | Proč virtuální piloty zajímá vždycky všechno jiné, jen né to, co je podstatné? Co všechno jde otevřít, že je tam nějaká protivná ženská, jestli chrstá olej na kabinu a jestli to umí zamrazit přední sklo, ale snad nikdo se prakticky nikdy nezajímá, jak to éro lítá |
| |
|
| | | | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 23:09 | |
| | Protože neni běžný, aby byl ve Flight Simulatoru součástí modelu pasažér, kterej má naprogramovaný chování...
Jinak chování letadla mě zajímá taky... |
| |
|
| | | | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 23:17 | |
| | Kdyby ta ženská byla alespon naopak a nahoře bez, viď |
| |
|
| | | | | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 23:19 | |
| | To je otázka textury, ne? Myslím že... by se to dalo zařídit |
| |
|
| | | | | | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 23:21 | |
| | | |
|
| | | | | A2A - Piper Cub 7. 9. 2009 / 23:49 | |
| | Z toho, co píšeš, mně zajímá tak maximálně to zamrazené přední sklo
Ale k tématu - ono to může být tím, že to málokdo dokáže posoudit.
Kdo není reálný pilot tak to posoudí jen velmi těžko a i ti reální budou jen odhadovat, připadně lovit na internetu, jak vlastně toto letadlo létá.
Kolik lidí tady létalo (či dokonce pilotovalo) v Piper Cubu?
|
| |
|
| | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 09:37 | |
| | Já ho třeba lítal, jen trochu jinou verzi. Ale i tak bych si posuzovat letové vlastnosti modelu ve FS netroufl, kdysi jsem jako dobrovolník na něčem takovém participoval, a zjistil jsem, že vjemy působící na letce v letadle a na hráče u počítače jsou natolik odlišné, že objektivní porovnání je vlastně nemožné. Možné je jen subjektivní hodnocení stylem - zdá se mi, řekl bych že, podle mého názoru a další blablabla.
Porovnávat se dají jen funkce systémů (zejména avionika, FMS, autopliot) a velmi omezeně výkony |
| |
|
| | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 10:19 | |
| | Kdes ho lítal, a s jakým motorem? Já se kdysi na Zélandu svez ve 165 koňový verzi a to byla nádhera, pro vzlet stačilo fotbalový hřiště. |
| |
|
| | | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 10:23 | |
| | V Arizoně, 150koní, tj. víc jak dvojnásobek původní verze. Fantasticky sladěné řízení, neuvěřitelná ovladatelnost, nezáludnost, přebytek výkonu (což o původních neplatí), schopnost přistát kdekoliv...
Jeden čas jsem dokonce uvažoval o tom, že si jej pořídím, ale pak jsem se na to vyprdl, protože v podmínkách ČR je to letadlo vlastně na nic. Nelze využít jeho nejsilnější stránku (možnost sednout téměř kdekoliv), a na cestování je příliš pomalý. U nás Pipera Cub zcela převálcovala kategorie ULL |
| |
|
| | | | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 10:36 | |
| | Tak tak, taky mě lákal, ale pomalu jsem došel k tomu, co píšeš. Zajímavý je, jak jsou v ceně. 50 let starý dvou - trojmístný Pipery se prodávají dráž než 20ti letý čtyřmístný Cessny. |
| |
|
| | | | | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 10:50 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 11:00 | |
| | V ceně jsou proto, že s tou čtyřmístnou Cessnou nepřistaneš na louce za chalupou.
Jinými slovy - platíš za Bush Plane. Ono moc lepších letadel na dopravu na odlehlá místa, s přistáním "kde je zrovna volno", není.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 11:11 | |
| | Tak to určitě, ale jistě taky proto, že to je prostě dobrý letadlo a kdo ho má, ten ho zpravidla neprodává. |
| |
|
| | | | | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 11:07 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 12:20 | |
| | Díky, pěkný čtení |
| |
|
| | | | | | | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 12:37 | |
| | Rádo se stalo - k těm opravám 9.31:
- tlačítka DOOR, REMOTE, indikátor BRAKE, ty jsou ale dány potřebou simulace
To je jasný, tam nebylo co opravovat.
– ukazatel napětí ukazuje 24V, letadlo má 12V okruh
Opravil, ale tuším že následně odstranil, viz ammeter.
– nefunguje (nepohybuje se) nastřikovací pumpa
Opravil.
– v letadle s alternátorem bývá ammeter a kontrola dobíjení je také součástí checklistů
Tuším vyhodil voltmetr a dal tam ammeter, nejsem si ale teď jistý.
– v noci nesvítí TAXI a LANDING LIGHTS na zem takže není nic vidět (dá se upravit)
Stačí nastavit na tlačítka joysticku naklánění světel. Ono to je tak, že to světlo svítí, jenže v ose letadla, takže když sedíš na zemi, tak svítí nahoru a ne před tebe na zem. To je dobře při přistání, ale ne při vzletu. Čili se musí ty světla naklánět. Jak je to v reálu netuším, ono asi hodně Piperů je ani nemá, přece jenom přistávat někde na břehu řeky a spoléhat na přistávací světlomet není úplně ono.
– brzdy mi přijdou málo nastavené, při motorové zkoušce letadlo pojíždí a to dost rychle.
To je pravda, ale pokud zadek přišpendlíš kniplem k zemi tak tu zkoušku uděláš.
– reálné letadlo nemá výhřev pitot trubice a tím pádem ani PITOT HEAT přepínač
Tady jsem se dozvěděl od autora, že uživatelé XPL jsou zvyklí, že každé letadlo má výhřev pitot trubice, tak aby nebyli zmatení tak ho tam raději dal taky. No comment.
Dvě chyby bohužel taky přibyly a jdou obě na účet XPL 9.31 a ne modelu:
- přípusť motoru nereaguje lineárně, o tom by více napsal Víťa.
- kompas přeskakuje z 330 na 030, nezobrazí sever (tady si taky nejsem 100% jistý, určitě to dělá jejich DHC2, u Piperu to dělá tak na 90% - některá letadla to ani pod 9.31 nedělají, třeba Tecnam P92JS od dmax.it )
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 13:19 | |
| | ad. slabé brzdy a motorová zkouška : u většiny letadel, u kterých jsem to zkoušel, to brzdy na místě neudrží. Ve 9.31 by to prý mělo být lepší, ale ještě jsem to nezkoušel, nevím. Co mě ovšem zaujalo, že když se v PlaneMakeru mírně sníží váha vrtule, dá se jít na brzdách a bez hnutí až do maximálních otáček, a vliv na výkon za letu to má zanedbatelný... aspoň u toho Trenéra, co dělám, to tak funguje |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 13:51 | |
| | U akého Trenera? Čo tu provokuješ? Hoď sem screen, prosím... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 14:08 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 17:55 | |
| | Už aby bolo "Po žních" |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 19:10 | |
| | ahoj, prohlédl jsem si obrázek tvého kraťase. jak jsem správně pochopil, přišel jsi na to, že AFS nemá u trupu klapky ale vnitřní část křidélek. to je správně. jen bych tě chtěl upozornit, že právě tyto vnitřní části křidélek mají o pár stupńů menší výchylky, při plný výchylce to dělá cca 3-4 cm měřeno na koncích. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 19:37 | |
| | Dík za informaci. Jestli se v AFS vyznáš, měl bych na tebe pár otázek... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 20:38 | |
| | jsem mechanik z povolání, setkal jsem se se dvěma kouskama osobně...s OK-CXF(nebo tak nějak) a s OK-ZRB...ptej se přes SZ, rád pomůžu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 14:58 | |
| | K té nelinearitě mezi nastavením přípusti a reakcí motoru - to jde taky na vrub simulátoru. Nikdo si toho včas nevšiml a hlásil jsem to až já poměrně pozdě. Týká se to všech písťáků s karburátorem. Bude to nakonce opraveno až do 9.4x (možná už to v nějaké Betě je).
Ty přistávací světla by mělo jít přenastavit v PM.
Víťa |
| |
|
| | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 11:11 | |
| | Já jsem nekolikrát pilotoval původní Piper L-4H OK-UXE s 65k motorem Continental (mimochodem nejstarší originální letadlo v ČR) a dala se s ním chytat termika
Jak píše A.J.S., tak není možný porovnávat letovou dynamiku v FSce s reálem, protože máš uplně jinačí vjemy. Mimoto se s reálným letadlem nikdy nemusíš dostat do tak extrémních stavů jako, když lidi zkouší s Cessnou 172 akrobacii a potom nadávají, že se to nechová reálně. |
| |
|
| | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 11:18 | |
| | Tohle jsem dělal s Aeroncou 7DC (rok výroby 1947), měla 75k. Protože je to dle amerických pohledů náročné letadlo (má knipl a ostruhu), vyžadovala pojišťovna nálet 4h ve dvojím před sólem. A tak jsme s instruktorem vyrazili do kopců, kde těch 75 koní ve výškách kolem 5000ft ztrácelo dech. No, nějak pomoct se musí, tak jsem chvíli lítal na svah, chvíli jsem točil stoupáky, a instruktor z toho byl úplně paf, a na zemi pak všem vyprávěl, jak jsem využíval těch stoupavých proudů, co se tvoří při větru na svahu a když svítí sluníčko. Trochu jsem byl překvapený, co ho na tom udivuje, ale pak mi došlo, že v USA je plachtařů procentuálně zanedbatelné množství (osobně jsem tam žádného nikdy nepotkal) a točení stoupáku s motorákem je pro podivíny |
| |
|
| | | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 12:09 | |
| | Mají to v tý Americe jinak než u nás, motoráři neznaj plachtění, a budoucí piloti stíhaček zase hoblujou kopce v Coloradu na Blaníkách.
Ale je to fajn, že se tu zmiňujete i o lítání s takovými stroji a s takovými motory, dneska si kdekdo myslí, že letadlo s motorem pod 100 koní nemůže letět!
|
| |
|
| | | | | | | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 13:54 | |
| | Jo, já jednou svahoval s instruktorem se 152kou na volnoběh Lezlo to na ten volnoběh cca 100-200ft nahoru, což je na skoro třičtvrtě tunové čistě motorové letadlo docela dobré (si myslím)
Na ty vjemy... můj osobní názor je, že strašlivě moc dokáže udělat realistický pohyb hlavy. Samozřejmě účinky přetížení a mlácení s pilotem v kabině nenahradí ani full motiony, ale v rámci domácí simulace se dá lecos nahradit |
| |
|
| | | A2A - Piper Cub 8. 9. 2009 / 18:27 | |
| | Fungujou vám u toho ty 2D panely? Mě tam na tom místě, kde se to má ukazat, problikne jenom černej čtverec a hned zase zmizí... |
| |
|
|