1.SID&STAR:
a) ATC letadlo NEVEDE, letadlo vede vždy PILOT. ATC povoluje, kam až, případně kudy, může letadlo pilot vést.
b) SID a STAR se používá v reálu proto, aby se odlehčilo práci ATC i pilotovi v hustém provozu. Použití SIDůa STARů zajistí, že přilétavající letadla se "neposrážejí" s odlétávajícími a zjednoduší komunikaci mezi ATC a pilotem. Stačí dát odlétajícímu letadlu například "...via RAK9F " ( t.j.leťte po SIDu s názvem RAK9F ) a teoreticky není potřeba s ním dále komunikovat o tom, kterým směrem má letět. Bez SIDu by ATC musel předávat spoustu vektorů, několika letadlům současně, což drasticky zvyšuje pravděpodobnost chyby a havarie.
2. Zapamatování : sklerozu možná nemáš. Je třeba pro začátek mít tužku a naučit se vše psát a časem to půjde i bez psaní.
Mimochodem nejlepší, ale opravdu suverenně nejlepší nácvik zapamatování řad čísel a informací je online létání ( t.j. IVAO/VATSIM ), kde jsi povinnen, stejně jako v reálu, ta čísla většinou NAHLAS ZOPAKOVAT. To drasticky zlepšuje jejich zapamatování. Navíc nekteří řídící čísla dokonale vychrlí, takže je často problematické je i jen postřehnout a na nějaké zapisování ani není čas ...
PavelS |
|