a) Nemíchej hrušky s jablkama resp. dluhy letištím, zaměstnancům a podobně s propadnutými letenkami. Škody v řádech statisíců (zaměstnanci) a miliónů (letiště a pod) jsou úplně jiná kategorie nemající nic společného s vymáháním mizivých částek.
b) To, že lidi, kteří si koupili letenku u SkyEurope v posledním půl roce jsou buďto blbí a nesledujou dění kolem sebe nebo vědomě riskovali už jsem tu zmiňoval.
c) Neříkám, že je správně že to tak skončilo. A neříkám, že je v pořádku, že při šli o své peníze. Ale říkám, že je správné, pokud média informují lidi o tom, že je mizivá šance o ty peníze bojovat nějakou komplikovanou soudní pří. Protože zatímco u větších věřitelů (obchodní partneři, zaměstnanci) se jedná o čáskty, za které se vyplatí vymáhat, tak není nic špatného na tom upozornit drobné věřitele, že pro ně může být mnohem výhodnější svoje 4 EURa odepsat, než se o ně za cenu tisíců korun soudit.
Podotýkám, že vím o čem mluvím, v nedávné době mě a mé rodině ČSOB neprávem (zpackané žádosti od úřednice na přepážce) zmrazila více než sto tisíc korun. Řešení reklamace tohoto problému jim trvalo více než půl roku a způsobili nám tak škodu v řádu pár tisíc, protože jsme museli hotovost narychlo sehnat jinde. Je to větší škoda, než pár EUR za letenku, přesto se s nimi o způsobenou škodu nesoudím - vím, že i kdybych ten spor vyhrál, tak mi náhrada škody ani náhodou nepokryje výdaje a ztrátu mého času (a na to ta banka bohužel hreší).
Nicméně jsem poučen a u tohoto bankovního ústavu už nikdy své peníze neuložím.
A tím se dostávám k jádru pudla - z tohoto důvodu je správné, že média informují o aktuální situaci, bez ohledu na to, jestli je spravedlivá nebo ne. Úkolem médií totiž není vykreslovat fiktivní růžovou budoucnost, ale popisovat aktuální situaci. |
|