| | | XPL s XIVAP a IVAC obrazem 24. 8. 2009 / 10:00 | |
| | Volné pokračování a hlavně výsledky k vláknu:
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=317990&lan=0
Zadání tedy bylo dělat AFIS nad XPL a v tomu použít ještě jeden počítač kde je vidět IVAC (kvůli počasí a předávání atd).
Použit byl IVAI, který běžel na stejném počítači jako XPL. Druhý počítač, na němž běžel IVAC + TeamSpeak se připojil po LAN k tomu IVAI (jako první, primární). Následně se připojil XPLANE resp X-IVAP jako sekundární (zde musím poděkovat za cenné rady).
První problém, který se objevil obecně u XPL, je nekompatibilita CSL (obdoba MTL) s letadly používanými u nás. Proto jsem musel nejprve nainstalovat spoustu CSL, abych měl aspoň něco, nicméně ani Zlín Z43 ani Piper PA28A tam nebyl. Vyřešil jsem to vytvořením nového adresáře do CSL stromu a souboru xsb_aircraft.txt a přidáním:
-----------------------------------------------
EXPORT_NAME __LEONELL
OBJECT __3POINT:Katana:Katana.obj
ICAO Z43
-----------------------------------------------
A obdobně pro P28A.
Evidentně to fungovalo, protože Zlín se objevil jako Katana, bohužel u Pipera bylo nutné aby se znovu přehlásil, protože byl vidět jako Airbus. Po přehlášení byl i on v pořádku. Modely CSL jsou jednoduché (aspoň co jsme použili, byly oba od stejného autora) a textury nejsou nic moc, hlavně zblízka. Vysouvání klapek, běžící motor není vidět, co jsem si všiml tak pouze světla reagují.
Samotný XPL byl v pohodě, v režimu free kamery se dalo krásně "chodit" po letišti, rozhlížet se nebo dokonce jezdit v "afisáckém" jeepu. Rychlost vykreslování je přijatelná. Letadla létající po okruhu byla krásně vidět, měla-li rozvícená světla. Bohužel u nich nebyly volačky, čímž se identifikace oproti IVACu moc vpřed neposunula a při větším počtu letadel to bude problém.
Detekoval jsem jednu chybu (asi) X-IVAPu, protože letadlo točící doleva se nejprve ukazovalo jako točící vpravo a pak teprve "skočilo" a pokračovalo levým okruhem. Je možné, že je to starší verzí (mám 1.6 kterou ve fóru doporučovali, aktuálně je 1.8).
Když naši piloti odletěli na návštěvu do Pardubic, jel jsem v jeepu "zkontrolovat" dráhu a výsledkem byl pád (nejspíš) IVAI, XPL fungoval, ale IVAI bylo zaseklé stejně jako IVAC. Po restartu všeho opět v pohodě, akorát místo Katany se z Pardubic vrátil (vizuálně) Airbus, ačkoliv s tím nikdo nic nedělal. Tohle by byl problém, snad vyřeší aktualizace na poslední verzi.
Obrázky:
Na prvním obrázku je "Piper" při vzletu, za ním hejno ptáků, to ale samozřejmě není přes IVAO u pilota vidět a taky mu nijak neublíží.
Na druhém obrázku je "Zlín" (Katana) po vzletu. Tady je krásně vidět jednoduchost modelu.
Na třetím obrázku jsou letadla připravena na let ve skupině, před nimi opět ptáci, tady ten obrázek doznal újmy přepočtem, tak strašné ty tvary zase nejsou
Na čtvrtém obrázku jeep odjíždí na kontrolu a zřejmě tím způsobí pád IVAI.
Na posledním obrázku je návrat skupiny z Pardubic, již po restartu, Zlín/Katana se nám změnil na Airbus
Sečteno a podtrženo - jde to, ale dře to, posuďte sami. Nic jsem nepřikrašloval, nic nezatajoval. Toto jsem nikdy ve FS nepraktikoval takže nemám s čím porovnávat. Největší můj problém je absence kódů letadel. Když Vám jich tam přilétne hodně a budou lítat po okruhu tak za chvilku bude problém s identifikací kdo je kdo, respektivě "dalekohledem" si je přiblížíte ale nebudete (aspoň já ) stíhat.
Letiště je kombinace budov z Cesminova letiště pro FS a mých drah (s povolením původního autora kterému ještě jednou děkuji).
|
| |
|
| | | XPL s XIVAP a IVAC obrazem 24. 8. 2009 / 10:08 | |
| | Ještě pro jistotu:
je asi jasné, že Katana a Zlín si moc podobné nejsou. V tom CSL jsou desítky letadel, jistě se najde podobnější. Já na tu přípravu neměl moc času a tak jsem vybral první přijatelné letadlo. |
| |
|
| | | XPL s XIVAP a IVAC obrazem 24. 8. 2009 / 11:17 | |
| | hezky, Leosi
mam dva dotazy
1) nacita se ti do X-IVAp pocasi z IVAO?
2) ty nav svetla jsou nejak dost veliky - jde to nekde zredukovat?
Milan |
| |
|
| | | | XPL s XIVAP a IVAC obrazem 24. 8. 2009 / 11:31 | |
| | Ano, do XPL/X-IVAP se načítá počasí z IVAO. Čas od času se tam objeví nahoře od X-IVAPu pruh s aktuálně obnoveným počasím, zde LKCV. Teoreticky, pokud by sis ho zapamatoval či zapsal, tak nemusíš koukat "online" na IVAC a počasí hlásit z "papíru" a jsi zase o kousek blíž realitě.
Co se světel týká tak ano, jsou velká, jestli s tím jde něco udělat nevím. |
| |
|
| | | | | XPL s XIVAP a IVAC obrazem 24. 8. 2009 / 12:20 | |
| | Dik za poznatky, osobne toto poznam uz dlho Len doteraz som bol jediny kto na IVAO lieto v X-Plane.. tak si ta davam do dennicku, ze si druhy
Otazka ohladom pocasie a X-Ivap.
Ty pouzivas verziu 1.6...nemas problemy pri priblizeni s dost velkym windshear, pretoze v1.8 ma tento bug.
|
| |
|
| | | | | | XPL s XIVAP a IVAC obrazem 24. 8. 2009 / 13:03 | |
| | To byl první pokus a jako AFIS. Respektive druhý, ale v tom Kladně jsem se s Airbusem neodvážil vzlétnout, abych nebudil pohoršení
Takže zkušenost s tím nemám, mohu vyzkoušet.
Když letadlo před tebou zatáčí, pohybuje se v té 1.8 na druhou stranu ?? |
| |
|
| | | | | | | XPL s XIVAP a IVAC obrazem 24. 8. 2009 / 13:07 | |
| | Ja navrhujem, aby sme si to vyskusali priamo online na IVAO, Ty s v 1.6 a ja s v1.8 a uvidme.
Ked tak mi napis SZ a dohodneme sa.
|
| |
|
| | | | | | | | XPL s XIVAP a IVAC obrazem 24. 8. 2009 / 13:20 | |
| | jestli chcete, tak se pripojim jako AFIS a zrovna odzkousime, jak vas budu videt (IVAI, IVAc primarne + IVAp sekundarne) |
| |
|
| | | | | | | | | XPL s XIVAP a IVAC obrazem 24. 8. 2009 / 13:21 | |
| | To je dobrý nápad. Ale dneska můžu až někdy po osmé. |
| |
|
| | | | | | | | | XPL s XIVAP a IVAC obrazem 24. 8. 2009 / 13:32 | |
| | S Leosem sme sa predbezne dohodli na zajtra.
|
| |
|
| | | | | | | | | | XPL s XIVAP a IVAC obrazem 24. 8. 2009 / 13:42 | |
| | takze zitra?
OK, jestli budu doma, tak to odAFISuju |
| |
|
| | | | | | | | | | | XPL s XIVAP a IVAC obrazem 24. 8. 2009 / 13:58 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | XPL s XIVAP a IVAC obrazem 24. 8. 2009 / 14:37 | |
| | Aby sme sa pochopili... nam nepojde zatial o nejake polietanie pre zabavu, pojde ciste o technicky test Ale ako AFISak nam zabezpecis nejake male polne letiste, aby nam tam nikto neliezol |
| |
|
| | | | | | | | | | | | XPL s XIVAP a IVAC obrazem 24. 8. 2009 / 15:20 | |
| | zaroven odzkousime, jestli se mi budete v FSX a s posledni aktualizaci MTL porad zobrazovat jako nejruzneji pomalovane Airbusy
mimoto bude zalozeny kanal, na kterem se bude dat mluvit
no a pokud tam nekdo prileti, tak ja budu jedine rad |
| |
|
|