| | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 21. 8. 2009 / 14:56 | |
| | | |
|
| | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 21. 8. 2009 / 15:01 | |
| | | |
|
| | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 21. 8. 2009 / 15:22 | |
| | Tomu se říká nebezpečné letiště |
| |
|
| | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 21. 8. 2009 / 15:04 | |
| | abych se priznal, me to spis prijde jako vyber 6 "unikatnich" letist, ale zrovna ze by to bylo 6 nejnebezpecnejsich? no nevim, nevmi...ale mohu se mylit. |
| |
|
| | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 21. 8. 2009 / 15:05 | |
| | | |
|
| | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 21. 8. 2009 / 17:40 | |
| | Máš pravdu. To je jako by postavili největší mrakodrap na světě a hned by to byl nejnebezpečnější mrakodrap na světě protože je tak vysoký.
Vezmu TNCM Princess Juliana jako příklad. Ano kdyby bylo letadlo při přistání nízko nebo by neubrzdilo nebo nevzlétlo a rozbilo se o tu pláž nebo horu nebo skončilo ve vodě zemřelo by asi dost lidí ale to je vždy u nehody. Mezi nebezpečné letiště bych spíš zařadil ty letiště které jsou položeny uprostřed města nebo hustě osídlených částí města kde při nehodě by mohlo zemřít víc lidí na zemi. Třeba již zavřený Kai Tak by bylo jedno z těch nebezpečných. Nebo Myslím že letiště Midway v Chicagu.
Mám svůj názor a zde jsem ho ukázal. Třeba se najdou lidi kteří mi to budou vyvracet. Určitě ano. Přeji hezký zbytek dne. |
| |
|
| | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 21. 8. 2009 / 19:23 | |
| | | |
|
| | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 21. 8. 2009 / 19:27 | |
| | jj to uz tu bolo... |
| |
|
| | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 21. 8. 2009 / 20:08 | |
| | dobrý matroš mohol dat go around |
| |
|
| | | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 21. 8. 2009 / 20:10 | |
| | Jak pilot neuvažuje... Možná už mu na go-around nezbylo palivo |
| |
|
| | | | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 21. 8. 2009 / 20:36 | |
| | No to by musel bejt v dost prekérnéí situaci....
Navigační zásoba na VFR= palivo na 45 minut letu (eště ti má zbejt v baku, když přistaneš...)
Tak jakýpak na GO nezbylo palivo??
Stejně je to všechno spekulace, když k tomu nejsoužáádný podrobnosti... |
| |
|
| | | | | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 22. 8. 2009 / 03:58 | |
| | Hehe, říct plachtařům, že už jim nemůžu udělat další vlek, neb potřebuju 45min VFR zálohu, tak by mě zadupali do země |
| |
|
| | | | | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 22. 8. 2009 / 08:10 | |
| | pane doktore jste ještě mladý a naivní |
| |
|
| | | | | | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 22. 8. 2009 / 08:29 | |
| | AD aerovleky - vlekař, který 4 min. aerovlek považuje za mimoletištní let se ještě neprobral z večerní hangárpárty. Bez dalšího komentáře.
AD můj věk: no, mně osobně se nechce lovit éro ze žita někde u Roudnice ani někde na Ukrajině srážet v noci v předpolí betonové domky a podobně. Obojí byli "zkušení" piloti, bohužel... Ono je hezké být "zkušený frajer" - dokud ten motor prostě nezakoktá. A o tom jak kdo létá jsme tu před pár dny docela dost diskutovali.
Tohle přistání (je to samozřejmě spekulace, jak už jsem psal) asi nebyl let po okruhu - a i kdyby byl, tak na okruhu absolutně bez benzínu (na GO by tomuhle stačilo tak 3-5 litrů paliva) - to by musel udělat jen absolutní trotl. Pokud to nebyl let po okruhu, tak to asi byl přelet od někud někam (těžko místní aerovlek - s tou plečkou). Podle mne šlo jasně o nezvládnutou techniku pilotáže na (pravda) ne zcela jednoduchém letišti. A pokud někdo z vás lítá se suchejma bandama "na doraz" - je to jenom váš problém (a vašich cestujícíh... ale ty to většinou nevnímaj) |
| |
|
| | | | | | | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 22. 8. 2009 / 09:16 | |
| | Já jenom ze zvědavosti kouknul na to letiště na ostrově Saba, kam létají pravidelné linky společnosti WinAir z Princess Juliana Airport (St.Maarten).
Létají tam s typy DHC6 Twin Otter a Britten Norman Islander.
Ta DHC6-ka je typický STOL letoun (Short Takeoff and Landing) a přistane (MTOW) na 366m.
Dráha na Sabě je 400m, o 34m delší
Je ovšem otázka jestli tam létají plně naložení, myslím že asi mají interní předpisy na nižší hmotnost aby aspoň nějakou rezervu dráhy měli.
Chtěl jsem to zkusit v XPL ale na tohle by byl lepší FSX. Jednak je tam pořádný TwinOtter a druhak výborná scenérie.
|
| |
|
| | | | | | | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 22. 8. 2009 / 09:50 | |
| | Jo, vlekař může prakticky nalít palivo jen na dobu potřebnou pro aerovlek Jak jsem to občas viděl, tak by moh po odpoutání větroně vypnout motor a na letiště doklouzat
Nějaká rezerva by tam měla být i na těch okruzích... ale tohle éro ti na ten okruh 5 litrů nesežere, to tak možná na jeden motor Každopádně to byla kardinální blbost... jak jsem za půlkou dráhy, nebo za těma značkama a pořád ve vzduchu, tak je něco špatně |
| |
|
| | | | | | | | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 22. 8. 2009 / 16:17 | |
| | Přesně. I když tam ten záběr je zkreslenej dlouhým objektivem, je zřejmé, že ten nebožák plachtil nad celou dráhou a dotyk měl až za půlkou dráhy - přitom stopy od pneumatik svých předchůdců nechal hódně vzadu (ale taky stopy po šíleném brždění předchůdců - ty tam taky jsou docelsa dobře vidět). Tak si myslím, že byl na sestupu moc rychlej, takže při přechodovém oblouhu dost neodbrzdil - a pak v přízemním efektu letěl a letěl... Na tom průletu nebyl vůbec nataženej, musel mít strašnej přebytek rychlosti... (nebo mu fakt fouklo do zad). Je taky otázka, zda se s tí baronem, nebo co to bylo, na týhle nudli přes ty kopečky dá přistát... |
| |
|
| | | | | | | | | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 23. 8. 2009 / 13:58 | |
| | No zkreslné jak zkreslené, ale když se podíváš na stín, tak je velmi přesně vidět, kde se dotek. A rozhodně to bylo dál, jak ve 2/3 dráhy, což je u tak krátké dráhy sakra daleko Být s takovým érem v půlce dráhy ve vzduchu a nebýt blízko pádovce, tak vůbec neřeším a lezu nahoru... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 25. 8. 2009 / 18:07 | |
| | No bať - a co jsem se tím příspěvkem asi snažil zdůraznit |
| |
|
| | | | | | | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 22. 8. 2009 / 16:38 | |
| | ad "A o tom jak kdo létá jsme tu před pár dny docela dost diskutovali."
kdy? kde?
nejak to tu uz nestiham -navstevujem forum iba sporadicky,ale celkom by ma prave toto tema zaujimalo
|
| |
|
| | | | | | | | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 23. 8. 2009 / 11:07 | |
| | | |
|
| | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 21. 8. 2009 / 21:37 | |
| | | |
|
| | | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 21. 8. 2009 / 22:22 | |
| | dobrý matroš, mohol dat go around |
| |
|
| | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 21. 8. 2009 / 23:41 | |
| | JJ.Zkus si to někdy s baronem po větru.Je to docela prča. |
| |
|
| | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 22. 8. 2009 / 09:36 | |
| | No co no... Takhle to může vypadat když přistává expert (jako já) na Ruzyni,že řidicí?
Někdy minu konec dráhy xD.
Dobrej ten hasičák.. Proč houká? pozdvižení je tam nad ještě hodně,ne??? |
| |
|
| | | | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 22. 8. 2009 / 16:49 | |
| | Vsadim se o co chceš že ten expert byl 100x lepší pilot než ty ..a jako ATC na IVAU mužu tvoje pilotní experimenty jen potvrdit...a btw , proč by jako neměl houkat ? ..náhodou to dodá na atmosféře nebo ne |
| |
|
| | | 6 Nejnebezpečnějších letišť 23. 8. 2009 / 14:16 | |
| | Nedávno jsem o tom přemýšlel a můj list nebezpečných letišť by byl asi takovýto:
- Tegucigalpa, Honduras, MHTG
- Kai Tak, Hong Kong, VHHX
- Madeira, Portugalsko, LPMA
- Innsbruck, Rakousko, LOWI
- Barra airport, Anglie, ????
- Lukla, Nepal, ????
- Saba, SABA
- Saint Barth, Antilies, TN??
- London City (a jemu podobné), Anglie, EGLC
- Cuzco, Peru, SPZO
omlouvám se za svou neznalost kódů. Jsem si jistý, že na světě je mnoho ještě více nebezpečných letišť, ale já je neznám |
| |
|
|