| | | Toxické výpary v letadlech 19. 8. 2009 / 08:36 | |
| | | |
|
| | | Toxické výpary v letadlech 19. 8. 2009 / 09:03 | |
| | hele, me to prijde stejny jako chemtrailsy |
| |
|
| | | | Toxické výpary v letadlech 19. 8. 2009 / 09:18 | |
| | Tak z nového nábytku se do místnosti taky dostávají ne příliš prima výpary a věřím, že mi to na zdraví nepřidá. Kdo nevěří, ať si příjde čuchnout k mému šuplíku (nenechal jsem tam nic chcípnout, je jenom nový). |
| |
|
| | | | Toxické výpary v letadlech 19. 8. 2009 / 09:19 | |
| | No mě právě taky ... protože to samé by se dalo napsat o autech, taky nasávají vzduch z okolí, kde je těch výparů asi i mnohem víc než se dostane do letadla |
| |
|
| | | | Toxické výpary v letadlech 19. 8. 2009 / 09:47 | |
| | No mimo výpary Já zase viděl v nějakém dokumentu, že zdravotní potíže často létajících posádek jsou i docela dost ovlivňovány kosmickým zářením, které je dost nebezpečné (je to silně radioaktivní) a naše atmosféra toho hodně pohltí, ale tím, že se lítá ve velkých výškách, tak není velká vrstva nad letadlem, která by to záření zeslabila, takže každý let je něco jako podstoupení silného rentgenu |
| |
|
| | | | | Toxické výpary v letadlech 19. 8. 2009 / 10:07 | |
| | skutečně na palubě letadla je kosmického záření víc, jeho úroveň postupně stoupá od hladiny moře (cca 30 nSv/hod) až po zhruba 3000 - 8000 nSv/hod v letadlech, podle výšky a polohy na zeměkouli. Vlivem magnetického pole je atmosféra pro kosmické záření propustnější v polárních oblastech. Jinak dávky záření, u rtg vyšetšení je to typicky v jednotkách mSv až desítky mSv (celotělová tomografie a pod), to pořád ještě neznamená pro zdraví člověka významné riziko. Piloti při častých dlouhých letech dostávají ročně tak 2 - 3 mSv, tedy ročně jedno malé rentgenové vyšetření, což není nic hrozného. Osobní dozimetry nosit nemusí. Ale existují prý u některých společností doporučení, aby těhotné letušky nelítaly často přes severní pól, hlavně když jsou skvrny na slunci. Hůř jsou na tom astronauti, kvůli záření v polárních oblastech se moc nelítá nad cca 60 rovnoběžku, aby toho nedostali moc. Prý mezi některými dvěma lety na Měsíc byly tak silné sluneční protuberance, že být na Měsíci v tu chvíli rovnalo by se přítomnosti na jaderném válčišti. |
| |
|
| | | | | Toxické výpary v letadlech 19. 8. 2009 / 10:43 | |
| | Mě to zase připomíná nějakou aféru z myslím šedesátých let v americke, kdy se zjistilo, že statisticky velké množství letušek nemůže být děti. Bylo kolem toho tenkrát velký humbuk, dlouho se nemohlo přijít na příčinu, jedna z věcí která se zkoumala byla mimo jiné i vliv kosmického záření.
Nakonec se ukázalo, že došlo k záměně příčiny a důsledku. Že ty ženské nejsou neplodné kvůli tomu, že jsou letušky, ale naopak, že se staly letuškami protože jsou neplodné. Tenkrát zdaleka nebyla "antidiskriminační" politika jako dnes a vnější vzhled byl oficiálním kritériem pro povolání. Navíc tehdejší ideál krásné letušky splňovaly blonďaté ženské s dlouhýma nohama a širokou hrudí, které měly vesměs vysokou hladinu testosteronu. Tahle vysoká hladina je tedy favorizovala v oněch výběrových řízeních na letušky, nicméně současně s tím způsobovala jejich neplodnost. |
| |
|
| | | | | | Toxické výpary v letadlech 19. 8. 2009 / 11:18 | |
| | Ženská plná testosteronu? To pak moc na ženskou nevypadá ne? To je mužský hormon a mimo jiné má způsobovat růst vousů apod |
| |
|
| | | | | | | Toxické výpary v letadlech 19. 8. 2009 / 11:32 | |
| | Nožky jak laňka (chlupatý, občas i od bláta...) a smála se, až se jí knír třásl Možná proto tenkrát začaly vznikat první zamykatelný dveře od pilotní kabiny |
| |
|
| | | | | | | Toxické výpary v letadlech 19. 8. 2009 / 14:57 | |
| | No právě záleží na množství - a při určitém množství to bude mít z pohledu chlapa vesměs "pozitivní" účinky - zmiňované dlouhé nohy, velký hrudník a zadek, přitom zvýšená chuť na sex a téměř nemožnost otěhotnět. Samozřejme, že při ještě větším množství by pak už byla mužatka... ale tenkrát se právě vzhledem ke způsobu výběru mezi letušky přednostně dostával ten "ideální" (píšu v uvozovkách, ty holky co nemohly mít dítě se na to asi koukaly jinak) stav... |
| |
|
| | | | | | | | Toxické výpary v letadlech 19. 8. 2009 / 16:09 | |
| | ...dlouhé nohy, velký hrudník a zadek, přitom zvýšená chuť na sex a téměř nemožnost otěhotnět. týjo... to vypadá na naprosto dokonalou ženskou pro jistá období |
| |
|
| | | | Toxické výpary v letadlech 19. 8. 2009 / 10:28 | |
| | Chemtrails je blbost, tohle ale ne. Suchý, relativně řídký vzduch, změny tlaku, vibrace, kosmické záření a třeba i zmíněné toxické výpary jsou fakt. Někdo to na sobě ani nepozná, jiný si zvykne, někomu to vadí tolik, že s tím bojuje celý život. Každému se to ale ke zdraví jako takové mínus přičítá. Vyvažuje se to ale určitým plusem, a to je celoživotní kontrola doktory, která častěji než u běžné populace objeví počátky onemocnění, které se pak často ani nestačí rozvinout. Takže ve finále je nemocnost posádek srovnatelná s okolím.
Je však jedna výjimka. Až podezřele moc pilotů, kteří skončí s lítáním po šedesátce, si neužije důchodu a zemře velice záhy. Velkou roli v tom pochopitelně hraje náhlá a výrazná změna životního stylu, ztráta toho, pro co žili (zní to pateticky, ale pro spustu pilotů to tak pořád je), ale i nahromaděné negativní vlivy. Zatímco ti, kteří zatroubí dobrovolně k ústupu dříve, kolem 55ti, se dožijí vyššího věku. Na tohle téma se před časem dělal výzkum, tuším že u Lufthansy. Na letce nad 55let totiž tyhle negativní vlivy působí daleko víc než na mladší, a počítá se jim to pod kůži násobně. |
| |
|
| | | | | Toxické výpary v letadlech 19. 8. 2009 / 10:48 | |
| | Díky za odpověď. Jsou to zajímavé informace o tom "špatném" na lítání. |
| |
|
| | | | | Toxické výpary v letadlech 19. 8. 2009 / 11:20 | |
| | | |
|
| | | | | Toxické výpary v letadlech 19. 8. 2009 / 11:59 | |
| | Myslim, že tá vyššia umrtnosť ako o nej pišeš bez možnosti si užit dochododk platí rovnako aj u lekárskych povolaní hlavne v chirurgických oboroch a ARO.
Proste to, že jak pilotáž, tak chirurgia ev.emergency medicine majú vysokú hladinu stresu - je FAKT.Dos´t často se do bohužial kompenzuje roznou formou návyku (lieky, alkohol...)
Druhá vec, je, že jak pilot, tak chirurg sa (vačšinou)s pribúdajúcou praxou dostane do fáze kedy ho to povolanie subjektívne uspokojuje a nijak zvlášť nestresuje, ovšem to je otázka vedomia.V podvedomí to - potlačené - vo vačšej či menšej miere určite ostáva.
A výsledkom je to o čom si písal... |
| |
|
| | | | | Toxické výpary v letadlech 19. 8. 2009 / 15:27 | |
| | muzu zminit vyjimku, ktera asi potvrzuje pravidlo
muj instruktor ma letos 74, letat zacal nekdy kolem dvaceti v armade a brzy presel na Hawker Hunter (se kterym lital kolem 40k')
na konci sedesatch let odesel k aerolinkam a nekdy zacatkem devadesatych let do duchodu
nedavno prosel JAR II medical s vysledkama, ktere bych chtel mit v jeho letech taky |
| |
|
| | | | | | Toxické výpary v letadlech 19. 8. 2009 / 16:11 | |
| | Já znám několik 70tníků i skoro 80tníků a mají se čile k světu, ale je fakt, že stále lítají |
| |
|
| | | | | Toxické výpary v letadlech 19. 8. 2009 / 15:54 | |
| | No, v zasade plati, ze cim chces aby nejaky tmel, olej, ci korozni inhibitor byl ucinnejsi, tim je to vetsi svinstvo. drive byly tmely sronciove,... rozhodne se nedoporucuje zanedbavat jakoukoli ochranu pri praci s temito vecmi. |
| |
|
|