737 žádnou takovou vrtulku nemá.
Je to mj. proto, že i totální výpadek elektriky a hydrauliky a vzduchotechniky pořád nezpůsobí neřiditelnost letadla. Proč? Protože 737 je jedno z posledních letadel mající přímé mechanické spojení mezi berany a řídícíma plochama. Bez hydraulických posilovačů to jde ztuha, ale jde to.Podvozek se dá vysunout gravitačně, mechanickým odjištěním.
Při výpadku elektriky (tj. generátory na motorech a APU), musí baterka zajistit napájení nejdůležitějších systémů po dobu třiceti minut, a to se s tim dá, alespoň v Evropě, přistát. Ale zažít bych to nechtěl.
Letadla, která "vrtulku" mají, jsou ta, kde je řízení buď čistě hydraulické (DC-10, MD-11, B747,757, 767, A300, A310), nebo elektroimpulsní (A320, 330, 340, B777) |
|