FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 12. 2024, svátek má Šimon Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Porucha BAW A320 Jeden příspěvek | Celý strom
Porucha BAW A320   25. 7. 2004 / 16:40
Ondra K.
http://www.novinky.cz/03/67/51.html
 

Re: Porucha BAW A320 (PMDG mi urobil vcera to iste)   25. 7. 2004 / 18:30
xWing   
Vcera sa mi stala s PMDG B737 podobna vec, len mne vypadli obidva motory. Jasne moja chyba. V krajnych nadrzach sa mi minulo palivo a aj ked som mal zapnuty ten centralny ventil, ktory spajal nadrze, motory stejne zhasli. Zistil som, ze som nemal ale zapnute palivove cerpadla na strednej nadrzi. Takze ked som problem vyriesil, narazil som na dalsi.
Ako sa startuje B737 PMDG za letu ?? skusal som klasicky postup, ako keby som bol na zemi, len som bol bez pozemneho zdroja....Proste nepodarilo sa mi to nastartovat....pomohlo iba CTRL-E, ale to som nechcel, chcem vediet, ako sa to robi oficialne podla postupov.
 

Re: Re: Porucha BAW A320 (PMDG mi urobil vcera to iste)   26. 7. 2004 / 08:35
Vita Zenisek
Jsou 2 moznosti. Bud muzes pouzit starter - technika zvana "crossbleed"(bezi ti druhy motor, nejsem si jist zdali muzes pouzit i APU) anebo techniku "Vetrneho mlynu" (windmill).
Aby jsi se mohl rozhodnout co pouzit, k tomu slouzi takove zajimave grafy, na kterych je vyska v ose y a rychlost v ose x. Ty grafy vypadaji jinak pro -300 a 500 a jinak pro -700/800/900.
Pro modely 300 a 500 by jsi nemel pouzivat crossbleed, pokud je N2 vyssi nez 15%

At uz se rozhodnes tak ci onak, mel bys:
-Stahnout plyn na tom startovanem motoru
-Startovaci paku do polohy cuttoff

Dale pro crossbleed
-Pack switch u startovaneho motoru off
-Isolation valve switch AUTO
-Duct presure MINIMUM 30 PSI. Kdyz je potreba, muzes si pridat na fungujicim motoru aby jsi toho dosahl.
-Ignition select switch BOTH
-Start switch GRD, po dosazeni 15% N2 (300/500) nebo 11%N2 (700-900) dalsi krok
-Startovaci paka IDLE. Melo by to nabehnout.

Pokud pouzijes windmill, tak je to jednodussi
-Start switch FLT
-Startovaci paka IDLE. Melo by to nabehnout.

Poznamka na konec nemam to odzkouseny na PMDG.
 

Re: Re: Re: Porucha BAW A320 (PMDG mi urobil vcera to iste)   26. 7. 2004 / 14:09
A.J.Scandall   
Já to trochu poupravim:
Windmill se pro tenhle účel překládá jako mlýnkování (motor v režimu mlýnku, převzato z vrtulí).

Crosbleed jako takový nemá co do činění jenom se spouštěním motoru za letu.
Je to postup používaný třeba na zemi při nefunkčním APU. Tehdy se z pozemního zdroje spustí motor č.1, pak se výše popsaným způsobem spustí dvojka. Takže při použití APU to není "crossbleed".

Jinak ten postup se jmenuje "starter assist", nikoliv crossbleed!

 

Off-Topic: Porucha BAW A320   26. 7. 2004 / 14:35
Karel
AJS,

jestli máš dneska a zítra volno, nechceš se zastavit dneska od 1900 U Pinkasů? Můžeme tam probrat spoustu zajímavých věcí okolo Bulíků...

Karel

P.S. když přijdeš, platím za tebe pivča
 

Re: Off-Topic: Porucha BAW A320   26. 7. 2004 / 14:59
A.J.Scandall   
No jestli nevadí, já bych radši zůstal anonymní, protože jinak by to vypadalo, že si honim triko Ale po mailu můžem klidně o čemkoliv. Jestli teda neva.

P.S. dík za pozvání, ale já bych stejně nemohl, dneska něco mam a zejtra budu točit kličkama od soustruhu a tahat za rajčáky.

P.P.S. jinak zjišťuju, že je pro mě tohle fórum vitální v tom, že mě to čas od času donutí podívat se do příruček. To já jinak tuze nerad)))))
 

Re: Re: Off-Topic: Porucha BAW A320   26. 7. 2004 / 15:49
Karel
Škoda, ale anonymita taky není k zahození, zvlášť při stávajícím "prostředí" u aerolinek. Slyším každkou chvíli stesky od pilotů našeho národního operátora

ad P.P.S. no, kdyby bylo ještě natolik "vitální", že by se do těch manuálů (ti, co je mají) podívali ještě než napíší dotaz do konfery, tak to by bylo...!!!
 

Re: Re: Re: Off-Topic: Porucha BAW A320   26. 7. 2004 / 15:54
A.J.Scandall   
Ale tak hrozný to tam zas neni, já chodim s Boeingem lítat docela rád)


Ale dvoustovka je lepčí!!!!
 

Re: Re: Re: Re: Porucha BAW A320 (PMDG mi urobil vcera to iste)   26. 7. 2004 / 14:59
Vita Zenisek
Hmmm Tak na "mlynkovani" moje anglictina nestaci. Priste se radeji prekladum vyhnu. Ja jsem tim svym vetrnym mlynem chtel take naznacit ze tim ten proudici vzduch toci sam...

Ad nazev - V tom manualu co mam tomu postupu jinak nezli "crossbleed start" nerekli, tak jsem to smele pouzil. Diky za opravu.

Ad nefunkcni APU - to je zajimave, s tim se smi letet? Ja vim ze je za letu chciple, ale presto - nemuze se nekdy hodit?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Porucha BAW A320 (PMDG mi urobil vcera to iste)   26. 7. 2004 / 15:08
A.J.Scandall   
Jasně že je lepší mít APU funkční, ale je možný vyslat éro na linku i bez něj. Občas se to stává.

Problémy z toho vyplývající:
-nesmí se lítat pře moře, mám tím na mysli třeba středozemní, přes Kanál to jde
-nefunguje klimatizace, dokud se nespustí motory. A lidi si to rychle zaprděj
-musí se spustit jeden motor z jet-starteru, druhý pomocí crossbleed, což muže přinášet různá úskalí
-při vysazení generátoru za letu není záloha. Jeden generátor ale bezpečně postačuje
-provedení no-bleed vzletu (pro zvýšení tahu nebo šetření motorů) v podstatě nelze, musí se dělat nepřetlakovaný vzlet, a to je pěknej hukot do uší. Zažil jsem a je to fuj.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porucha BAW A320 (PMDG mi urobil vcera to iste)   26. 7. 2004 / 15:21
Vita Zenisek
Aha. Jeste ze mame v simulatoru moznost zvolit bezporuchovy svet
Dik za shrnuti!
Vita
 

Re: Re: Porucha BAW A320 (PMDG mi urobil vcera to iste)   26. 7. 2004 / 09:11
Totti10
Muzu se zeptat, cim (ci jakym programem) jsi simuloval nahodny selhani palivovyho cerpadla u PMDG?
 

Re: Re: Re: Porucha BAW A320 (PMDG mi urobil vcera to iste)   26. 7. 2004 / 09:24
xWing   
Ved som to pisal v threade na zaciatku, ze zabudol som zapnut palivove cerpadlo na CTR nadrzi....to nebola porucha ! Len mi je divne, ze tie cerpadla ktore su na krajnych nadrziach si to nedokazali nacucat z tej CTR nadrze, ked crossfeed valve bol aktivny a spajal nadrze.
TO: Vita
Mam obavy, ze styl veterneho mlyna asi nefunguje u PMDG, lebo v externom pohlade som schvalne pozeral, ci sa turbiny tocia, ale NE, stali. Ale urcite dnes vecer skusim Tvoje postupy. BTW, stalo sa mi to vo vyske 33000ft, a zistil som ze ten B737-600 ma docela pekny klzavy let...drzal 180 bez klapiek a pomaly som plachtil a niekde v 10000ft, ked som nevedel ako to nakopnut, som dal CTRL-E letel som dalej. Jo a stalo sa mi to prave, ked som letel do tych Aten, ATC som povedal, ze nech nerobi emergency situation, lebo tam bol dost velky natresk, tak po dohode som to disconnectol
 

Re: Re: Re: Re: Porucha BAW A320 (PMDG mi urobil vcera to iste)   26. 7. 2004 / 10:58
Totti10
Aha - spatne sem si to precet
 

Re: Re: Re: Re: Porucha BAW A320 (PMDG mi urobil vcera to iste)   26. 7. 2004 / 11:29
Vita Zenisek
Ja si matne vzpominam, ze jsem si jednou omylem exnul oba motory a nahodil jsem je prave vetrnym mlynem... no ale uz je to fakt dlouho a take zalezi na tom, jak je ten PMDG udelanej...
Take si to vyzkousim
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ