| | | Engine Control 21. 7. 2004 / 13:44 | |
| | Dobry den piloti,
aku funkciu plnia dva kruhy po stranach Engine Control? Lietam na PMDG 737 a z doterajsich skusenosti po obvode neznamych "kruhoch" sa posuvaju biele casti vacsinou v nestandardnych situaciach lietadla (pri extremom landingu atd.). Viac ilustruje prilozeny obrazok.
Vdaka za odpoved. |
|
| |
|
| | | Re: Engine Control 21. 7. 2004 / 13:49 | |
| | Je to trimování stabilizátoru..... |
| |
|
| | | | Re: Re: Engine Control 22. 7. 2004 / 16:26 | |
| | Úplně jednoduše řečeno letadlo se automaticky vyvažuje, když po ustálení vypneš autopilota, tak Ti chvilku, než zasáhne třeba vítr, poletí vodorovně. Samozřejmě můžeš letadlo (musíš) vyvážit ručně, aby Ti nepadal čumák, nebo zadek. Lajsky řečeno. |
| |
|
| | | | Re: Re: Engine Control 23. 7. 2004 / 15:59 | |
| | Taky jsem si to myslel, ale jak tam nastavím těch např. 5.5' co mi vyplivne FMC při pořátečním nastavování? Mám 2D panel a není tam čitalná nějaká stupnice... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Engine Control 23. 7. 2004 / 16:04 | |
| | ve throttle kvadrantu mi to prijde na 2D panelu citelne dost... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Engine Control 23. 7. 2004 / 16:51 | |
| | No, mám teda PMDG a zase tak do podrobna jsem to nestudoval...ale pokud si to pamatuju, tak tam jsou maximálně čárky, ale ne čísla.... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Engine Control 24. 7. 2004 / 00:34 | |
| | mas tam oznaceny hodnoty 5, 10, 15 |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Engine Control + vyssie rozlisenie obrazovky nutne 24. 7. 2004 / 10:35 | |
| | Je to tam, ale musel som si dat aspon rozlisenie 1280x1024, aby som tie cisla jasne rozoznal. Ono vobec to PMDG potrebuje na dobre citanie hodnot z panelov vyssie rozlisenie ako 1024x768.
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Engine Control + vyssie rozlisenie obrazovky nutne 24. 7. 2004 / 11:09 | |
| | OK, už to vidím...ale chci se zeptat. To tam musím nastavit já ručně podle hodonty z FMC, nebo se to nastaví automaticky? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Engine Control + vyssie rozlisenie obrazovky nutne 24. 7. 2004 / 12:09 | |
| | Na zemi pred startom (T/O) to musis nastavit podla toho co Ti povie FMC, ale vo vzduchu ked je aktivny autopilot, tak sa vyvazuje automaticky.
Ale neviem ako je to pri pristavani.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Engine Control + vyssie rozlisenie obrazovky nutne 24. 7. 2004 / 14:54 | |
| | No když to řídí autopilot, tak si to vyváží on, když to řídíš ty svejma prackama, tak cítíš sílu v řízení a vyvážíš si to sám.
Nejhorší je to právě na vzlet, to neni jiná možnost nastavení zjistit, než vypočítat podle rozložení nákladu, množství paliva apod. Jo jinak se mi nezdá, že by reálná FMS ve 737NG vyplivla polohu stabilizátoru sama, 737 classic to totiž neumí. Do FMS se zadá akorát hodnota CG z loadsheetu (centre of gravity, tj poloha těžiště - ta se udává v procentech střední aerodynamické tětivy), a on z ní spočítá stabilizátor, a to na základě jednoduchého přepočtu. Co vim, tak sama si určit hmotnost a těžiště/stabilizátor umí až třeba MD-11. A to na tom principu, že má na podvozcích senzory a tím si spočítá zatížení.
Bohužel se někdy stane, že to blbě naložej anebo spočítaj, a na to se příjde buď až při rotaci (síla při přitažení je moc velká, nebo anaopak malá), v extrému už při přidání plynu (viz vloni OK-TVA)
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Engine Control + vyssie rozlisenie obrazovky nutne 24. 7. 2004 / 23:27 | |
| | V realu je to mozno tak, ale tu som len vysvetloval konkretne na PMDG B737 ako to funguje a diky za vyklad |
| |
|
|