Zdravím všechny příznivce simulovaného létání. Vím sice, že valná většina místního mančaftu tíhne k velkým dopravákům, přesto mám dotaz trochu z jiného soudku. Před časem, no možná trochu větším časem, se tady objevil dotaz a vzápětí i řada fundovaných odpovědí ohledně VFR létání v reálu: co je lepší, jak s tím začít a jestli simulace budoucím pilotům neškodí tím, že je učí nadměrně koukat do přístrojů. Osobně mám s koukáním na přístroje problém, takže bych rád navázal dotazem: kterak simulátor nastavit a upravit, aby mě nutil pozorovat skutečný horizont, nikoliv umělý či vario (VSI)? Koukněte se třeba na ULLa - tahle třída letadel, má umělý horizont jen zřídka - takže jsem si nastavil poruchu. Vario v reálu reaguje se zpožděním v FS9 prakticky okamžitě - neumím řešit. Jasně, doma v obýváku žádné síly cítit nemůžu, ale zkušenější pilot snad poradí kam koukat, jak má vypadat "skutečný" horizont nad kapotou, kdy u hornoplošníku točit zatáčku nazpátek, etc. ... a přitom všem nekoukat na přístroje, případně jiné typy jak v FS9 lépe nasimulovat Zephyra, Sambu, Stinga, Echo.
Za rady typu "Musíš víc cvičit, aby Ti to přešlo do krve (v reálu i v simu)" nikomu vděčný nebudu. Případně poskytnu láhev Tulamorky tomu, kdo o tom přesvědčí moji manželku. Všem ostatním za radu předem děkuju. |
|