FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 30. 11. 2024, svátek má Ondřej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
převrácený Maule.... Jeden příspěvek | Celý strom
převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 16:37
kuma   
http://www.novinky.cz/krimi/174452-po-tvrdem-pristani-skoncilo-letadlo-na-zadech.html
Škoda za 4 miliony to pode fotky nebude.... za 4M by byl jiný skoro nový Maule.
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 16:48
Lowmick   
Teda jak nekdo dokaze udelat s pridovym podvozkem takovy odskoky ze zrusi letadlo, to mi hlava nebere...
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 17:14
Vita Zenisek
Jak to? Prostě:
1) "přistane" na příďák, protože je moc rychlej.
2) Odrazí ho to nahoru.
3) Vyděsí se. Chtěl přece dolů!
4} Tak zatlačí ve snaze to přibít.

Opakuje bod 1-4 dokud příďák drží, což prý jsou tak 2 až 3 takove skoky. Odborně se tomu říká "kozel", neb eroplán provádějící manévr připomíná ze všeho nejvíc právě skoky toto zvířete.

Víťa
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 17:18
kuma   
....ano, jak mi je průběžně vtloukáno do hlavy: "Přitahuj-přitahuj-přitahuj!!!! a když to nemůžeš vydržet (odskok) tak podrž a steujně přitáhni. A když se to to zdá divný - nečekej, plnejm plyn a GoAround".
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 17:31
Jakub Edr
Jsem říkal, taky, že z toho mohl být touch and go, ale po bitvě je každý generál...
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:15
kuma   
No, "touch-and-go" je (nebo by mělo být) něco trochu jiného: přistání jak má být a ve stabilizovaném výběhu ještě něž se vytratí rychlost klapky na vzlet, plný plyn a pryč... Tohle asi, bohužel bylo "TTB" (touch-touch-touch-and-bum).
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:27
kosata
Připoměls mi jeden "vtip", jestli se tomu tak dá říct.

(pilotem je začátečník)
Letadlo: Benešov Info, OK-PML, žádám Touch and Go.
Věž: OML, Benešov Info, Touch, touch, touch and go povoleno...

(sry, jestli jsem to podělal, radiotelekomunikace mi ještě moc nejde )
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 17:32
Lowmick   
No ja chapu jak to technicky provest, ale neslo mi do hlavy, jak muzou takovyho cloveka pustit do letadla. Kdyby ostruha, ale pridak...
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 19:25
FSPilot   
No každý není génius, jako ty vole ...

http://www.youtube.com/watch?v=lhUO4pdGCf8
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:00
Lowmick   
Proc je tam to "vole"?
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 17:16
kuma   
No, myslím že právě šel přes kouli v okamžiku, kdy už ten příďovej podvozek neměl... Kozel, zlomená přední noha - a totalvelust... (jestli je hnutý křídlo, prutovina, vylomená přepážka a bouchlej motor, tak by to i ty 4 melouny mohly bejt... akle stejně se mi to zdá hoídně...)
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 19:27
FSPilot   
Jinak řečeno nové éro... když vidím ohnuté vzpěry, pravděpodobně narušenou celou konstrukci, tak je to éro prakticky na odpis
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:23
kosata
Jj, a teď jsem se dozvěděl, že oni sou nakonec rádi, že to rozmlátil celý, že z pojistky aspoň budou mít rovnou na nový letadlo
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:23
kuma   
a bude to zas Maule?
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:28
kosata
No prej ten magor koupí to, co mu řeknou, že je nejlepší koupě (njn, zazobanec s hromadou rádců ), ale zatim to vypadá na Cessnu 182...
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:29
kuma   
C182 je sympatickej kombajn... Ale kozly to taky umí, když se málo tahá - úplně jak to nešťastný Maule...
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:32
Mike2811
Když narazíš na talentovaného pilota, tak kozly umí každé letadlo, i Jumbo nebo Mriya...
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:33
kuma   
No ano, ale takový Jumbokozel! to by byl rachot...
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:34
pilot_master   
možem poprosit o vysvetlenie pojmu "kozly" ? zatial to poznam len ako podpery pod lietadlo (hi)
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:38
MiG-21MFN
to jsou zase kozy kozel je odskok při přistání na příďovej podvozek
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:45
kuma   
Cp jsou kozy bych vysvětloval až tak za 75 minut, ne ?
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:44
kuma   
dej do vyhledávače, tady je to oblíbené téma.

Oficiálně se to jmenuje "odskok," cvičí se tomu zabránit v kapitole "nezdařená přistání."

V zásadě jde o přistání na větší rychlosti, kdy po kontaktu podvozku s dráhou dojde k vyššímu vyplavání, na které pilot reaguje špatně - místo, aby letadlo "podržel" v přistávací poloze (podrovnání, nos nahoru, vytrácení rychlosti, pozvolné klesáání do výšky výdrže do 0,5 m nad dráhou, dosednutí na hlavbní podvozek, pozvolné položení přední nohy), lekne se, že ztratí rychlost a spadne s valké výšky - proto (instinktivně) potlačí. Tím ale nevytratí rychlost - a situace se opakuje. Po "drcnutí" do země se lekne - prudce přitahne - zas vyplave - lekne se - potlačí... Když se pilot neprobere a chybu opakuje, dojde k sérii odskoků se zvětšující se amplitudou, v nejhorším případě některý z odskoků už nevede k dopadu na hlavní podvozek, ale na příďovou nohu, často pod "blbým" úhlem, příďová noha se zlomí (vylomí) a kraxna je na světě. Lidově se tomu prostě říéká "kozel." No.
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 21:09
pilot_master   
díky doktore! : )
 

převrácený Maule....   23. 7. 2009 / 15:05
čmeliak
tá predná podvozková noha je evidentne robená z trubkovej konštrukcie, čo je dosť neštandartné. Stačí, že pustil jeden najslabší zvar a celá konštr. sa zbortila a nasledoval pád na čomák, násilné zastavenie motora a klopivý moment. A mal šťastie, že sa to nechytilo horieť. Tie 4 melóny asi potom prepili v najbližšej krčme. Nebola to škoda ale oslava narodenín.
 

převrácený Maule....   23. 7. 2009 / 15:11
Vita Zenisek
Jak to myslíš neštandartné? Takhe to má udělaný každá Cessna. A pro ně je to úplně štandartné. Holt jiný kraj, jiný mrav.
Pohled na odkrytované uchycení nohy bych povinně dopřál všem žákům leteckých škol. Ono to co čumí ven vypadá jako tlustá robustní noha, ale když pak vidíš že to celý končí cca 5 cm pod krytem motoru kde to pak visí na zpleti na malík tlustých trubiček, tak bys to na to přední kolo nepoložil ani za zlatý prase
 

převrácený Maule....   23. 7. 2009 / 15:40
orlík
A tak vypadají všechny letecké konstrukce, takové uchycení křídla na Blaníku, taky odkrytované působí jinak, než plechem obalené. A což teprv konstrukce ultralehkých letadel. Mám za to, že by hodně lidí do toho nesedlo, kdyby to viděli. Letecké konstrukce jsou zkrátka mnohem méně dimenzované, než jiné konstrukce. Z prostého důvodu - letadla musí létat. A proto mají i omezenou životnost, proto někdy něco praskne.
K nehodě Maule - snad jen tolik, že nikdo nikdy nevíme, co se nám kdy přihodí a co zmrvíme, případně k čemu nám "dopomůže" třeba počasí, nebo nějaké jiné okolnosti.
Osobně jsem nedávno po nejakých 25 letech ježdění bez nehody rozjel auto na stopce přímo pod autobus, jedoucí po hlavní. Naštěstí jsem to včas zašlápnul. Nicméně to bylo neomluvitelné, nepochopitelné, byť jsem byl, pravda trochu unaven. Vůbec nechápu, proč jsem to udělal.
 

převrácený Maule....   23. 7. 2009 / 15:53
nimbo
No hlavný čap je celkom v pohode. Pomocný je na tom horšie. Zavesenie výškovky je však najluxusnejšie. )))
 

převrácený Maule....   24. 7. 2009 / 11:32
FSPilot   
Jak jsem viděl, co se skrývá v Cessničce za plechy v křídlech, tak mě polil studený pot - bylo to jak poskládané z papíru a ty plechy se daly v pohodě i tak "ohýbat" a když jsem si vzpoměl, jaké kopance to dostávalo v termice v létě při výcviku, tak raději nechci vědět... jednou to byla taková šleha, že mě z toho až zabolelo u zadku... Ale dělal jsem pomocnou sílu u stavby jednoho ULL, který úspěšně lítá a tam ta konstrukce taky žádná sláva Ale vydrží to hodně
 

převrácený Maule.... hlavní nosník Me-109   24. 7. 2009 / 15:36
kuma   
jen doplním kontroní otázku: pamatujete si z "konstrukce letadel" jakou tloušťku má duralový (!) hlavní nosník jednonosníkového (!) křídla Me-109?

Ne?

Tak u kořene 1,6mm (leptáním postupně ztenčenou na) 1,2 mm u koncového oblouku.

Já když jsem to četl, nevydejchal jsem to dodnes!
 

převrácený Maule.... hlavní nosník Me-109   24. 7. 2009 / 15:54
Lukas.wz   
Doktore to fakt..?
 

převrácený Maule.... hlavní nosník Me-109   24. 7. 2009 / 16:29
PavelS
Jo.

Prof. Messerschitt byl zastáncem minimalistické koncepce a když ho někdy v 70tých letech pozvali na diskusi o budoucím Airbusu, tak navrhnul vyházet z konstrukce významný podíl dílů , např. nýty v kontrukci křídel nebo mechanismus vysunování slotů (..vysunou se sami podtlakem, když bude potřeba, od toho přece jsou...) a tam na něj koukali jak na zjevení.
 

převrácený Maule.... hlavní nosník Me-109   24. 7. 2009 / 16:39
kuma   
 

převrácený Maule.... hlavní nosník Me-109   24. 7. 2009 / 16:47
Lukas.wz   
No zajímavé.. Chtěl bych si 109 prohlídnout.. Ale né někde v muzeu, to z toho mám vždycky prd.. Postavit to éro přede mě a dělej si co chceš, to by byla paráda..
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 16:49
Jakub Edr
3× jsem v ní letěl a měl jsem jí fakt rád, prý je hnutý motor a je na odpis. Opravdu velká škoda.
Asi před měsícem havarovala v Moravské Třebové její sestra (OK-JAA).
A vrchlabácká OK-LSV problémy na přistání, protože jí fouknul bočák a málem jí taky rozbili.
27604 B / 600 x 450 / 6295_1094241797399_1267193568_30248412_2006923_n.jpg
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 16:51
Lowmick   
OK-JAA davaj uz davno dokupy, byl to myslim zlomenej podvozek.
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 16:54
Jakub Edr
OK-PPT: Mladý Bajzík říkal, že na JAA bylo mega a půl škody. Podvozek, vrtule, motor na GO a křídlo.
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 16:56
Lowmick   
O kridle nevim. No a kdyz jde pridak do kytek tak to vetsinou schyta vrtule a motor, to uz tak byva Je pravda ze az do hangaru jsem posledne nesel, nevim jak jsou s tim daleko. Ale na acro jeste shaneli vlecnou...
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 17:04
Jakub Edr
OK-PPT: Teď byli v blbé situaci. Měli prakticky jedinou vlečnou, protože Viktorka není po GO a Z142 Foxe neutáhne. Leda že by namontovali na nějakou 50 vlečné zařízení
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 17:06
Nadomnou zem...
u nas vlekal foxa dynamic a odlietali sa s tym cele preteky ...

u JAA bolo skrabnute aj to kridlo- jak zlomil podvozok tak rypol aj kridlom
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 18:31
kosata
Taky sem si rád sednul do Maule, aspoň jako druhej pilot bez piloťáku, třeba do vlečný. Ta zpráva mi včera večer zkazila rozlučku...
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 18:32
MiG-21MFN
mě naopak vylepšila celej den modří již vědí
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 18:32
Jakub Edr
Taky mi včera bylo dost hořko.
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 18:32
kosata
Ale takhle na tý fotce, co je u článku, mi nepřipadá tak zničená, jako na fotkách, co mi ukazoval táta. Tam mi připadala zničenější, ale už sem byl trochu ospalej a chtělo se mi trochu spát, tak nvm...
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 19:30
FSPilot   
To éro je hrozně škaredé, to mi nikdo nevymluví. Podle konstrukce pro Lowmicka tohle ani nemůže být letadlo (když se mu nelíbí cessna, tak se raději neptám na toto), ikdyž ten výkon je někde jinde. Každopádně je ho škoda, jako každého jiného letadla
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 19:59
Lowmick   
Tak oproti 152ce to je diky motoru uplne jinde Ale pri vlekani je z toho blbe videt, takovy hodne natazeny, palubka relativne vysoko. Vzpery, kridla nahore... No zase kdyz se kolem tebe nemota x vetronu nebo s tim netahas na zavodech (coz se pokud vim nedeje) tak je to asi ok. Navic i vyhlidky se s tim daj chrtit, transparenty tahat...

PS: nelibi se mi C152. C172 uz se tolik nebranim (zvlast S) a C182 (nejlepe T) a C206 mam dokonce i rad
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:20
FSPilot   
No, upřímně, z řady klasických cessen je 152 ta nejhbitější a nejpěknější. Vždycky jsi nadával na to, jak je cessna líná a nechce se hýbat a pak, že z toho nemáš požitek, ale teď se dozvídám, že ti víc vyhovuje méně hbité éro z té řady... no, co dodat Jsi prostě fajnovka
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:28
Mike2811
Tak pokud Lowmick lítá s andulou, to taky není zrovna akrobat...
C152 nejpěknější ? Mě to vždycky připomíná, vzhledem k tomu relativně malému prosklení, takový malý tančík...
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:42
Lowmick   
No kdyz potrebuju z mista A do mista B na velkou vzdalenost, tak si samozrejme vezmu cessnu do ktery se neco vejde, ktera ma nejakej tah, rychlost, vybavu, spotrebu kterou si adekvatne upravim jak chci apod. Na velkou vzdalenost si v hladine i toho autopilota zapnu, proc ne? Stejne to leti furt jen rovne.

Kdyz si chci politat pro poteseni, tak sahnu po 205ce, Cmelakovi, 142/42... Ale tenhle rozdil ti tu pisu furt dokola, to neni zadna novinka prece...

PS: porad jsi mi nevysvetlil proc mi jen tak nadavas? Jestli mas nejaky svoje tvrzeni na dany prispevek tak mi to normalne slusne napis a muzeme se o tom bavit.
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:46
kuma   
nebylo to jen oslovení z rozhárané ostravské letecké duše? (teda že se vám do toho pletu... )
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:52
FSPilot   
Přečti si svou reakci http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=313139&lan=0

Nepřímo naznačeno, že pilot je ****, ale stát se to tobě, tak mluvíš jinak. Prostě měl nešťastník nehodu, která skončila, jak skončila, ale to hned neznamená, že je to pitomec, jak naznačuješ...
Já díky bohu žádný karambol zatím neměl a ty předpokládám taky ne, tak buďme rádi a nenavážejme se do někoho, kdo takové štěstí neměl :/

PS: s těma letadlama pro potěšení to beru a chápu. Jen ty jsi před nějakou dobou začal s tím, že cessny "nejsou letadla"
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 21:02
Lowmick   
Za mym tvrzenim si stojim, ne ja to fakt nechapu.
Proste chybu lidskyho faktoru, na tak zakladni urovni jako zrejme bylo v tomhle pripade (pokud to opravdu nebyla nejaka technicka zavada) ja proste neakceptuju. Na svete lita hromada mnohem zaludnejsich letadel.
Hornoplosnik, pridovej podvozek, mam takovej pocit ze dnes nefoukal zrovna uragan... proste nevim. Ze by se bezne stavalo u rozlitanych pilotu aby delali takovyhle chyby pri pristani je hodne zvlastni. Prece kdyz si nejsem jistej ze to ero dostanu bezpecne na zem, tak si dam nejaky dvoji, to neni vubec zadna ostuda, normalne se to tak praktikuje.
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 21:07
kuma   
No ale tam píšou "návik přistání" - to nemaj z vlastní hlavy... Nebyl to žák? nebo cvičnej nouzák?
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 21:18
Lowmick   
okis, tak bud tam je napravo nadrizenej kterej do toho musi hrabnout, nebo ma zacka poustet na sola az kdyz umi pristavat/opravovat vadny pristani.
Kazdymu nekdy odkocilo ero, to se stava. Je to blba nahoda, ale jak pisu - bud musi instruktor zasahnout (vim ze to je nekdy fofr, ale pri odskoku se to da), nebo ten zak neni dostatecne zpusobily litat solove.
Preci nejde o to naucit se jezdit na kole, ale litat s letadlem, a na to jista davka schopnosti a zodpovednosti je potreba.
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 22:42
kuma   
No, na jednu stranu máš pravdu, na druhou ale prostě výcvik je větší riziko a v tomhle případě smůla a průser... myslím, že instruktor v tom asi neseděl, to by asi reakce byla velmi svižná už po prvním odskoku...
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 22:49
kosata
Nn, byl tam jenom ten jeden.
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 23:31
FSPilot   
každý dělá chyby. I ten instruktor, i žák, i sebevíc zkušený letec... působíš, jako by se to tebe netýkalo a nemohlo se ti nic stát. Jestli jen trošku takhle uvažuješ, tak bůh s tebou...
 

převrácený Maule....   23. 7. 2009 / 00:54
Mike2811
Noo, je chyba a chyba. Určitě si nikdo nebude hrát na boha, ale pokud jsem dobře pochopil Lowmicka, tak ten poukazuje na to, že je to základ, něco jako když v autě zapomeneš, že na červenou máš zastavit nebo že se jezdí vpravo. Každý určitě sem tam něco zapomene, ale toto je spíše špatný návyk než nějaká nedbalost a taková věc se může vždycky vymstít, tady to odnesly jen plechy za 4 mega, naštěstí...
 

převrácený Maule....   23. 7. 2009 / 11:00
FSPilot   
Nemá právo na nic poukazovat. Není vyšetřovatel, nebyl u toho (ani já, ani ty), takže neví (ani já ani ty), co se tam doopravdy stalo a ihned označit toho, kdo knyploval za člověka, který v tom letadle nemá co dělat je takové při nejmenším "neprofesionální". Prostě se tohle může stát každému z nás, kdo lítáme, tak je nejlepší počkat na výsledek, co bylo špatně a případně se ponaučit, pokud to bude možné
 

převrácený Maule....   23. 7. 2009 / 12:27
Mike2811
Hele, Ivo, kup si zmrzlinu a schladni.

On konkrétně neobvinil toho pilota z ničeho, řekl, že pokud to byla chyba v řízení, tak je to tak základní chyba, že by si dotyčný neměl sedat za knypl, případně by za něj ještě neměl sedat sám. To je fakt, se kterým musím souhlasit.

Na kozlování se fakt není čemu přiučit, pravidla, jak se chovat, zná každý i jen trochu služebně starší flighsimák...
 

převrácený Maule....   23. 7. 2009 / 13:50
FSPilot   
Já jsem úplně v klidu. Jen se mi nelíbí, že někdo, kdo tam nebyl a nic o tom neví (jako asi my všichni) už přesně zná příčinu a to, že ten pilot/žák je trotl...
Může udělat kozla, ale třeba ve stresu zareagoval blbě a takhle to dopadlo.. to se fakt může stát každému z nás. V teple křesla se to kecá, ale být na jeho místě v jeho situaci, s jeho zkušenostma, tak těžko říct, jak by kdo reagoval
 

převrácený Maule....   23. 7. 2009 / 15:13
overfly
Že se vám do toho pletu, ale musím souhlasit, že se to může stát každému. Třeba když člověk přistává a proti sobě vidí, jak se žene silný déšť a turbulence, tak chce být už na zemi a i to sám zažil a moc dobře ví, že to nemá udělat, tak v tom nátlaku (pozemní personál, cestující, únava) se mu to stane...pak je jen otázka, jestli umí zabránit případnému vzniku nehody.
 

převrácený Maule....   23. 7. 2009 / 18:27
Mike2811
Trochu bych to sám za sebe rozepsal, určitě se každému stane, že to trochu přitlačí a to způsobí, že letadlo odskočí, proti tomu nic a jak už kdosi výše napsal, je to naprosto normální.
Stejně tak bych nechtěl odsuzovat konkrétního pilota, protože opravdu nevím, co se tam stalo. Třeba narazil na hroudu a zlomil si přední nohu, třeba ho převrátil náhlý poryv větru, stát se opravdu mohlo cokoliv.

Ale nemyslím si, že ten, komu si podaří několik kozlů za sebou, by měl jen tak úplně smůlu. Je to velmi špatná reakce ve velmi nevhodnou dobu, která se nevyplácí a proto se to taky všude opakuje. Pokud se toto někomu se zkušenostmi povede, tak dost možná nezvládá sebeovládání v krizové situaci a jak všichni víme, v letectví k nim není nikdy daleko, takže by měl minimálně potrénovat své schopnosti...
 

převrácený Maule....   24. 7. 2009 / 11:23
FSPilot   
Kdo tady mluvil o několika kozlech za sebou? Tuším, že tu byly jen nějaké dohady "co kdyby", ale to nemá pranic společného s tím, co se tam doopravdy stalo. Možná se to stalo, ale to teď nevíme...
 

převrácený Maule....   24. 7. 2009 / 12:36
Mike2811
Teda s tebou je to občas nadlouho...
Tak třeba hned tady:
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=313128&lan=0
a potom ještě asi desetkrát...
Jinak sám za sebe jsem psal, že se nevyjadřuji k tomu, co se tam stalo, jak se mi zřejmě pořád snažíš vnutit, nebo to možná nechceš pochopit, nevím.
Jinak Lowmick se vyjádřil tady v podstatě stejně:
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=313220&lan=0
Sice tam vyjadřuje variantu, jak se to asi stalo, ale nevylučuje jiné možnosti a jen a pouze v případě, že by měl v tom, jak se události staly, pravdu, tak odsuzuje vážnou chybu pilota v řízení stroje...

Navrhuji pročíst si sekvoj ještě jednou a dělat si u každého příspěvku čárky, jestli se jedná o konkrétní nebo obecné vyjádření toho kterého autora...

Teď už je to doufám jasnější...
 

převrácený Maule....   24. 7. 2009 / 15:11
FSPilot   
No vidím, že ani moc nevíš, o čem píšeš

Navrhuju sednout do éra a slítnout v reálu na nějaké křivé letiště a přiučit se něco o přistávání na travnatou plochu (v reálu, ne v FSce)
 

převrácený Maule....   24. 7. 2009 / 15:50
Mike2811
Teď by mě zajímalo, v čem si odporuji, nebo v čem jsem se vyjádřil špatně - mohl bys to rozvést a případně neznalého člověka poučit ? Mě spíše přijde, že ty pokaždé změníš argumentaci, protože stará byla vyvrácena (nebo nevim co, minimálně už na ni potom nereaguješ)...

Oba víme, že nejsem reál pilot a proto jsem se původně nechtěl do tohoto stromu zapojovat, pak se mi ovšem přestalo líbit, co jsi psal Lowmickovi, i když použil trochu ostřejší tón...

Nehledě na to, jaký ten terén bude, jak to bude skákat, když budu držet čumák nad horizontem dokud neztratím dost rychlosti, tak je možné, že i přesto si zlomím přední kolečko ? To jsem potom rád, že letadla nepadaj každý týden. Nebo jsi měl na mysli něco jiného ?
 

převrácený Maule....   24. 7. 2009 / 15:55
Vita Zenisek
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=313387&lan=0

Toto teoretizovani je uplne na hovno. Myslim ze vsichni uz pochopili co jste chteli rict.

Vita
 

převrácený Maule....   24. 7. 2009 / 18:01
Mike2811
Souhlas, jdu si dát zmrzlinu...
 

převrácený Maule....   24. 7. 2009 / 16:35
Už přistávám?
Trošku ti ten reál stoupá do hlavy.
 

převrácený Maule....   23. 7. 2009 / 17:47
kuma   
Tak tohle je fakt diskuse na palici.

Lowmickova reakce byla podle mého taky trochu tvrdší, než musela.

Na jednu stranu má ravdu, protože ani žákovi by se to stát nemělo - a nikdo by neměl být puštěn na sóla, pokud nezvládá opravy vadných přistání... (co já zažil, instruktoři si to většimnou hlídaj jak psi )

Na druhou stranu jsou ale dva argumenty.

V osnově do prvního sóla zas těch přistání tak moc není, takže pokud žák nemá nějakou předchozí leteckou zkušenost, párkrát (když se řeklo, že udělá to a tamto) zareagoval dobře - a šel na sólo. Klidně udělal 5 startů - a na ten 6. okruh už byl unavenej, vynervovanej, udělal špatný rozpočet, ve 4. byl vysoko, na finále moc rychle - odskočil a nezvoádnul to. Klidně to tak mohlo být.

Opakuji - nemělo by se to stát, je to průser, ale není to nic, na co by neměl být připraven každý z nás, co se ještě držíme kniplu, proti čemu by měl předem patent.

A druhý argument - všechny - opakuji - všechny havárie, nehody i katastrofy, ve kterých nejde o nečekanou technickou závadu (a těch zas tak moc není) jsou způsobeny selháním lidského faktoru. Někdy je to podcenění počasí, někdy malá rychlost v zatáčce, někdy letecká nekázeň... pokaždé něco, co by se asi nestalo, kdyby pilot (a často zkušený starý pes) dělal, co dělat má - anebo nedělal, co dělat nemá. Nevšiml jsem, si, že bychom byli někdy tak agresivní vůči těmto chybujícím pilotům - a to je, myslím, to, co myslí Ivoš. Proč by zrovna tenhle chudák na tom měl být hůř, než ti ostatní, kteří třeba v Ml. Boleslavi přistávali s nezajištěným podvozkem, nebo za letu na Ukrajinu nenabrali dost paliva.... atd. atd.

Jako každá kraxna by to pro nás ostatní mělo být ponaučení - dloubnutí - Hej! dej si bacha, abys neudělal zejtra to samý! - a měli bychom být vděční osudu, že my jsme zatím tu chybu neudělali.
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 21:15
FSPilot   
Kdybys aspoň čet... podle toho článku se jednalo o výcvik

Nehledě na to, že např. u přistání do terénu s cessnou je to prý prakticky jisté, že skončíš na střeše. Nevím, co je na tom pravdy, viděl jsem jen jednu nouzově přistátou cessnu 172 a ta na střeše byla přesně takovým způsobem, jako tenhle Maule. Některé letiště se od terénu fakt moc neliší...brrr
 

převrácený Maule....   23. 7. 2009 / 14:16
honza marek   
Sedíš v neckách, fošnu nad hlavou
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:21
kosata
Jo, to je pravda, že je blbě vidět dopředu...
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:22
kuma   
Hmmmmm... a s Agwagonem už jsi měl i rande, viď?

jinak Maule - je to specifický éro, už jsme tu o tom taky kdysi diskutovali. Kromě STOL je to takovej univerzál - umí všechno - ale všechno trochu "tak nějak"... U nás v AK jsme kdysi hooodně uvažovali o jeho zakoupení (vlečná, vyhlídky, transparenty, bla, bla, bla) - ale nakonec se to stornovalo - a já toho ani moc nelituju... Samozřejmě toto je můj soukromý náízor, žádná svatá pravda, kdokoliv se na to může dívat jinak.
A taky samozřejmě jak píše Ivoš - souhlasím, že v zásadě je škoda každýho éra...
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:26
FSPilot   
Prakticky totéž je schopná zastoupit C172 nebo 182, ale ten výkon pokulhává... holt není stavěná na vlekání, ale vyhlídky a transparenty lítá často
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:31
kosata
Maule má právě tu výhodu, žepři vlekání mě může pilot naložit na místo druhýho pilota a pořád má dost síly...
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:33
kuma   
Hmmmm... to je ale hodně podle verze a podle motoru. Celkem to jde u Maule 7, ale u Maule 5 by se už s tebou ty vlečený hádali, proč maj platit za delší čas, když jim tam vepředu sedí nějakej balík...
 

převrácený Maule....   23. 7. 2009 / 14:11
honza marek   
Do AK tohle ero kupovat neni moc vhodný. Je to takovej brouk pytlík kterej se cpe do všeho a umí to, jentaktak... Navíc v AK brát to jako univerál... V sobotu odpoledne-přijdou ti 2 vyhlídky, na startu čeká 5 větroňů na vlek, žáček chce na navigační a nedejbože aby se s tim erem něco stalo

Jinak ač se mi to "éro" nelíbí, tak je to nepříjemná událost a škoda letadla
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:28
MiG-21MFN
už si lítal s tou podhořanskou 182T? se na to mám přeškolit. jak to lítá?
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:36
Lowmick   
Jsem s tim tahnul do Madar. Tyjo vono to ma vytrvalost nejakych 7 hodin kdyz se to dobre ochudi.
Mazal jsem tam ve FL75, TAS 130kt a vzalo si to 9,5GPH. Teda jestli se to v Podho uchyti nastalo, tak tomu nevestim moc dlouhej zivot...
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:36
MiG-21MFN
tím si jako chtěl říct co kolego?
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:37
kuma   
?? nějak nevím proč ne dlouhej ??
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:47
Lowmick   
Tohle jsou letadla delany prevazne uz na zpevneny povrchy. Predpokladam ze jsi v Podho uz nekdy byl, vis jak to tam vypada. O vysoky trave a rozbahnenym letisti se ani nezminuju.
Dalsi vec je "aeroklubovy zivot", jsem taky aeroklubak, nemusime si nic nalhavat jak to tam chodi a jak je o techniku pecovano (kdyz vidim v jakym stavu jsou letadla na kterych jsem se ucil litat tak se mi chce skoro brecet). Proste temer novy letadlo s G1000, kozenyma sedackama a dalsima vychytavkama co tyhle Tcka obsahujou podle me do aeroklubu nepatri... Kdyz byl parkrat v LKPN Saratoga a Seneca V tak uz to vypadalo ze tam zustanou jako poutace.
 

převrácený Maule....   22. 7. 2009 / 20:52
MiG-21MFN
no nejlepší by bylo pro ní, kdyby byla v hradci. já ti tady slibuju, že se k ní budu chovat slušně
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ