Ano letecká doprava bývala měřítkem rychlosti, kvality a luxusu. Dnešní managament leteckých společností ruku v ruce s výrobci letadel udělali z letadel symbolu, kdysi kvalitního, rychlého a pohodlného cestování, létající dobytčáky pohodlné prostorné sedačky o tom si dnes můžete nechat pouze zdát nebo za ně zaplatit nehoráznou cenu. Ano máš pravdu v dnešních vlacích a dálkových autobusech je jistě větší pohodlí než v letadlech společnosti "přeprava dobytka vzduchem" alias Ryanair. Dokonce i v oblasti služeb začínají mít vlaky a autobusy ve srovnání s nízkonákladovými společnostmi navrch. To co bylo kdysi chloubou dopravy se pomalu stává žumpou. Vedení Ryanairu mě a myslím že nejen mě šokovalo zvažovaným zpoplatněním použití toalety. Dost dobře v praxi si to nedokáži představit, v případě, že budu potřebovat na toaletu a nebudu ochoten zaplatit tak co letuška mě vykáže vykonat potřebu ven z letadla? Ovšem nápadem létání na "stojáka" to firma Ryanair doufám nemyslí vážně, a pokud ano pak svou zvrhlostí jak degradovat leteckou dopravu zachází již příliš daleko a nám cetující veřejnosti nezbývá než doufat, že to IATA nebo národní UCL nepovolí a prokáží tak dostatek rozumu.
Nejsem odborník na leteckou bezpečnost ani na leteckou medicínu, nicméně jako zdravotník pracující v urgentní obalsti medicíny si bohužel dost dobře dokážu představit jak by asi vypadali stojící cestující po letecké nehodě. A nemuselo by se jednat ani o nehodu stačilo by tvrdé přistání, již vidím přistavené sanitní vozy odvážející cetující důchodce se zlomeninami krčků kyčelních kostí. Či poraněná ramena a dolní končetiny.
Ano čína je na nejlepší cestě ke schválení této zvrhlosti, nicméně Čína je Čína a my jsme Evropané.
Osobně cestuji vzduchem dost často letěl jsem skoro se 2 desítkami letecký společností ale Ryanair vyhrává první cenu obludnosti, nepohodlnosti, neochoty personálu a nízké kvalitě služeb (za předpokladu že si služby zaplatíte, pokud to vůbec lze). Rád bych věděl zda někdo dělal ekonomický propočet kolik utratí cetující za let z bodu A do bodu B se "standartní" aerolinkou či nízkonákladovou společností při podmínkách služeb, termínu pro zabookování a počtu zavazadel které vám "standartní" aerolinie přepraví zdarma. Osobně si myslím že ten cenový rozdíl nebude tak velký.
Co říci závěrem snad jen to že budoucnost nízkonákladových společností by mohla vypadat nějak takhle. http://www.youtube.com/watch?v=6VLYpKGVBUg
S Ryanairem jsem letěl 2x v životě a to na letu BRQ - STN a zpět po této zkušenosti raději létám se společností Austrian z Vídně i když cena letenky je jinde. |
|