FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Amater - priblizeni a pristani Jeden příspěvek | Celý strom
Amater - priblizeni a pristani   19. 7. 2004 / 23:51
Jivo
Jako zacatecnik se pokusim o pristani na LKPR.

Provedu priblizeni pomoci VOR a ILS , cim se dostnu skoro k draze. Nenaletravam podle map, ale jednoduse uz asi od Benatek a az se zaktivuje DMR, jsem skoro v ose (asi 2^ ( stupne) vlevo od VOR a tim kompenzuju nutnou amaterskou zatacku k RNW. Az to skoro srovnam a uvidim svetla, letim dle visual. Mam problem to udrzet podle ILS a autopilota nechci.
Zatim me nejde o realicnost, ale jen to rucne udrzet a pristat kde chci a ne kam to spadne.

*** Podle ILS
Vzdy osu preletnu a nez to srovnam zpet, tak zasepreletnu obracene atak dal, az jsem na prahu a mirne vedle. Tak jsem zatim ILS zavrhnul a zkusim podle


*** Visualne:
Ale pokud mam 2D panel, tak nevidim na drahu, ale trochu nahoru. Rychlost uz mam kolem 180, ale nos tak 10^ nahoru a pomalu klesam. Pak ale zjistim, ze jsem dost mimo (nezvladam sledovat vse a jeste se drzet ILS, kterou jsem pro konecne priblizeni zavrhnul).

Pokud vypnu kokpit a necham jen budiky, stejne pres horizont a altmert nevidim drahu.

Pokud vypnu pristroje, tak neudrzim rychlost a spadnu. Podle Shift-Z se to udrzuje dost blbe.


Muzete nejak poradit. Ucim se n a B737, nejak se me ovlada lip nez cesna. Hlavne jsem k nemu nasel plno infa a vim co je co, kde se co steluje (Radio apod). A h;avne se me pri priblizovani zamlouvalo nadefinovat si majaky a pak je jen prepinat.


Muzete poradit, jak na to ??? Mam radsi prejit zpet na Cesnu ??? Nebo se musim naucit nejak odhadovat rychlost a nastavit u klapek 35^ rychlost a doufat, ze se udri kolem 180KTS a nespadne to a jet bez panelu ??? Jedu se svym HW jwn asi na 1,04FPS a blbe se udrzuje horizont.
Dik Jivo
 

Re: Amater - priblizeni a pristani   19. 7. 2004 / 23:59
Fero
Takže... když se to učíš tak přejdi na Cessnu, je to pomalejší letadlo a máš na všechno daleko víc času. Pak s 737 se přístává okolo 140 kts, záleží kolik máš paliva, klapky bys měl mít na 30 stupňů, no ale to si najdi v manuálu. No a pak mám takový pocit že podle ILS se přitává jedině s autopilotem no a když si to ILS zkoušel, nastavil sis na rádiu frekvenci a do autopiolota kurz dráhy??
 

Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 00:12
Jivo
Prave ze s autopilotem to nechci. Je hezke, jak to samo zataci, drzi to rychlost a stoupani, aletim se nic nenaucim.

Tak ja jdu teda sprtat nejaky info o te Cesne. Ale moc se me do toho nechce. Zatim dik.

Jivo
 

Re: Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 00:19
Tragédie v JRD
No to je ten problem .. Fura lidi toitz sezene simulator a prvni co udelaj, tak zacnou litat velkym erem, aniz by vubec meli tuseni jak se lita ...

Ono zacit na malym eru ma sve kouzlo .. naucis se litat, naucis se pouzivat jednotlive typy radiomajaku (VORy, NDB), naucis se pristavat .. a pak je prechod navelke ero mnohem jednodusii ....
 

Re: Re: Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 00:35
AndreW   
Me k simulatoru prived prame kamarad letuska u Fishera. Zacal mi vypravet, jak se lita s Beckem. Ale na konci rek "Nejdriv sedni do Cessny, nauc se startovat. Pak prejdi na pristani a pristavej, dokud te to neomrzi. A az te to pristavani s Cessnou omrzi, tak s ni jeste tak dva, tri dny pristavej."
Pak sem si rek, ze je dobry proste o tom neco vedet a tak sem prosel ty kurzy letatni. Prosel jsem k Private Pilotu, jenze proste nemam dost trpelivosti dokoncit ten zavrecny let. Dycky na neco zapomenu. A navic sem poradne nepochopil navigaci pomoci VORu.
Tedka uz pristavam s Cessnou VFR bez problemu. Krasne se chova se Bombardier, ale moje nejoblibenejsi letadelko je Mooney.
Mno a potom si obcas dam nejake to IFR s B777 (krasny model se tedka objevil na avsimu - liv. KLM) nebo A330.
 

Re: Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 07:44
MilanP
jj skoc na cessnu nebo podobny jedno/dvou motorak, nauc se litat po okruhu, predpisove zatacky atd., zakladni navigaci podle pristroju - NDB, VOR, DME, pak bych doporucoval vetsi propeler jako DH8 (trebas od PSS) kde se muzes seznamit s palubnim systemem rizeni letu (FMS), nauc se provedeni IFR letu od letove pripravy az po vypnuti, druhy priblizeni (presna, pristrojova) a jejich zvladnuti a az to budes zvladat, tak skoc na 737ku a rovnou si porid tu od PMDG.
 

Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 00:18
Tragédie v JRD
Proc by jenom rucne? IMHO zdaleka ne... na ILS muzes klidne letet i rucne a hlidat si aby jsi drzel obe dve brevna ...

Vzdyt v simulatoru kdyz clvoek leti tak rucni pristani je ta jedina zabava... letadlo pomalu startuje samo, leti samo ... tak uz to zustava jako posledni duvod proc s tim litat ... pristani .. at uz rucne podle ILSu, tak ruzna rucni VOR/NDB priblizeni atak dale...
 

Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 00:45
Karel
ILS se letí na autopilota pouze za určitých meteorologických podmínek (LVP), letí to vždycky kapča. Většinou se naletění lokalizéru (část ILS, kurzový radiomaják) provádí v režimu HDG (ATC vydá finální vektor pro naletění LLZ), tedy na autopilota. Dá se to při dobře naprogramovaném FMS letět až do poslední chvíle na LNAV. Ovšem nedoporučuji.

Kurz dráhy při ILS přiblížení nemusí být nastaven. Tím neříkám, že není! Je to v postupech jednotlivých aerolinií. Ale nastavení CRS nemá žádný vliv na funkci ILS (čti APP či VOR-LOC) autopilota či na manuální zaletění ILS přiblížení. Jenom se to "blbě" odečítá z displeje.

Karel
 

Re: Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 12:06
A.J.Scandall   
S tím nastavením CRS nemáš až tak úplně pravdu, je-li tvůj TRK o víc jak 90stupňů odchýlenej od CRS, tak se ti nezobrazí indikace GS. Je to asi ochrana proti falešným indikacím. A protože jsi šťoura (v dobrym smyslu, uvádím zdroj: Operationals Manual, Vol.2, str. 10.30.6, odst.9. Originál zní "Pointer not displayed when GS unusable or when track and front course on MCP differ by more than 90°(back course)."

Byl kdysi i případ, že to jedna posádka kvůli změně dráhy z 24 na 06 na poslední chvíli v praxi vyzkoušela...

Zrada v použití LNAV pro nalítnutí LOC je tehdy, je-li poloha "shiftnutá", posunutá. Jinak to ale jde a dokonce se v LNAV dá velice přesně zalétnout NON-PRECISION přiblížení (NDB, VOR). Ale pro eliminování problémů se i při nalétnutí LOC vlastní navigací dává v poslední chvíli HDG SEL.

Jinak je úplná pravda v tom, že létat se ILS ručně i s velkou mašinou dá a dokonce některé firmy (žel ČSA ještě ne) vyžadují, aby posádky několikrát do měsíce ručně, bez FD ILS letěli. Ono se to jednoho krásnýho (či spíš hnusnýho) dne může hodit...
 

Re: Re: Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 14:53
Karel
*** Operationals Manual, Vol.2, str. 10.30.6, odst.9. Originál zní "Pointer not displayed when GS unusable or when track and front course on MCP differ by more than 90°(back course) ***

dík za citaci a zdroj, večer se podívám na další věci okolo tohoto topicu

*** přesně zalétnout NON-PRECISION přiblížení (NDB, VOR) ***
potvrzuji z vlastní zkušenosti NDB-DME přiblížení na dráhu 01 GCLA (La Palma). Až na NDB 1,5NM před prahem dráhy to letěli na LNAV a pitch mode V/S. Klasika...

Karel
 

Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 08:32
Willy
Cau, tak nevim jaxi to myslel, ale podle ILS se samozrejme pristava i manualne, sice to neni standartni postup, ale urcite se to cvici a melo by se to umet. )
 

Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 09:41
Vita Zenisek
Ke vsem tem poznamkam co tu jsou pripojim jeste jednu - pri cteni popisu toho co vidis z letadla (resp. nevidis) - nemas to nahodou narvany palivem az po strechu?
Take si zkus pohrat se zoomem, pripadne z eye_point v aircraft.cfg
 

Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 10:12
Martin Chudomel (OK-MAR)
Jestli jedes na 1.04 FPS (cca jeden frame) tak se ti ani nedivim, ze to nemuzes udrzet.
Musi se to strasne cukat!
Mel by jsi trochu optimalizovat nastaveni grafiky v FSce.

PS: opravdu je lepsi zacinat na malych letadlech a pokracovat na vetsi,
ostatne tak se to naucil kazdy pilot dopravaku
 

Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 12:24
Hoaker
Ja bych k tomu HW jeste dodal, ze specialne pri pristavani, kdyz je vetsi zatez na HW pri zobrazovani krajiny lze ponekud zvysit FPS pokus si pomoci klavesy W zobrazis pouze zakladni pristroje bez panelu. Ja mam zkusenost, ze to vetsinou usetri tak cca 5-8 FPS.
 

Re: Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 12:47
Tragédie v JRD
No jo .. ale pokud delas pristrojovy priblzieni tak to jaksi nejde
 

Re: Re: Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 13:22
Hoaker
A to proc? Na tech zakladnich pristrojich by jsi mel videt vsechno, co potrebujes.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 13:33
Tragédie v JRD
Jo .. mozna se mylim ....ale zobrazuje to pri tomto "omezenem" zobrazeni majaky (VOR, NDB), o DME nemluve? Mam za to ze to zobrazuje pouze rychlost, otackovmer, variometr, Kompas, vysku ... Coz je dosti malo ....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 13:36
Hoaker
No to sice ne, ale zobrazuje se vario (nebo PFD) a na nem jsou vetsinou i obe "brevna". Taky si vsimni, ze mluvim o zaverecne fazi pristani - kvuli zvysenym narokum na HW z hlediska nutnosti zobrazovat vetsi pocet objektu a polygonu. V teto fazi uz ti staci pouze "brevna" ILS + ostatni zakladni pristroje... teda mne alespon jo. A to jak pro ILS, tak pro Visual priblizeni
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 14:24
Tragédie v JRD
Mno .. pokud letis s PMDG a prepnes na toto zobrazeni tak ti to zorbazuje defaultni cessnovy budiky ... a nic, co by mi zobrazovalo ILS tam neni ...

Pokud navic nelteim ILS priblizeni (coz napriklad na IVAO World Tour je bezne, leta se tam pres ruzna pidi letiste, ktera jsou rada za jeden VOR) ale ruzna jina, tak je mi tento panel uplne k nicemu, protoze tam neni NDB, VOR a (velmi dulezite), ukazatel DME ... takze i to je mi ve finale k nicemu ...

PS: na vario metru a brevna ILSu? nemas na myslis pis ty digitalizovane umele horizonty (napr. na panelu LearJetu) ?

PS2: mozna ze si trosku vymyslim ( to s tim, ze tam neni videt NDB a VOR ... nemuzu si ted z hlavy uplne presne vybavit jak tenhle limitovany panel vypada... napriklad u LearJetu tam tusim uvidim alespon ILS, ale pokud tenhle panel zapnu u PMDG tak nevidim ani to)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 14:38
Hoaker
Ja jsem radil tomu kolegovy, kterej evidentne pouziva default stroje a u tech to takto udelat lze a funguje to. Znova opakuju, ze se jedna o dobu, kdy mas visualni kontakt s drahou, tj. de facto NDB ani VOR uz nepotrebujes. A u defaultnich letadel jsou brevna videt urcite. Spletl jsem to vario, je to pochopitelne na umelem horizontu, to je pravda
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 14:50
Tragédie v JRD
V okamziku kdy mam vizualni kontakt s drahou (a nemam super nadupanou masinu) nebudu uz pro jistotu vubec prepinat pohledy (at uz Skem, ci Wckem, neb to muze trvat nekolik sekund... a pak uz muze byt pozde....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 17:07
Vita Zenisek
Hm. Take nechapu co tady resite
PMDG, virtualni kokpit a neprepnu se z toho jinam, leda bych potreboval neco ve FMC nebo nastavit pretlakovani kabiny (na to je z VC a bez Active Camera fakt spatne videt)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 17:08
Tragédie v JRD
Ja vedel ze se ozve nejakej virtual kokpitista...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Amater - priblizeni a pristani   20. 7. 2004 / 19:46
Hoaker
Nevim jak tobe, ale mne kdyz se to pri zmacknuti Wecka "sekne" tak se letadlo ve vzduchu ani nehne. A rozhodne je daleko lepsi vterinove seknuti, nez FPS-1 pri pristani. To vetsinou znamena jistej konec.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ