FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
vysvetlenie pojmu čechlo Jeden příspěvek | Celý strom
vysvetlenie pojmu čechlo   19. 7. 2009 / 12:57
mcleod
ahojte...som sice slovak ale este zo starsej skoly a cestina mi nerobi problemy, ale ani za frasa neviem co znamena slovko "čechlo / čechla" aj som skusal googlit a nic tak sa obraciam na Vas ako na poslednu moznost....dakujem
 

vysvetlenie pojmu čechlo   19. 7. 2009 / 13:08
Jakov
Skutečně čechlo? Nemá to bejt česlo?
 

vysvetlenie pojmu čechlo   19. 7. 2009 / 13:17
mcleod
tusim ze som to dobre napisal....najdes to napr. v checkliste TU154 od PT (ceskoslovenska verzia) alebo to bolo aj tu niekde spominane v suvislosti s Mig21
 

vysvetlenie pojmu čechlo   19. 7. 2009 / 14:18
tonde   
neni to nahodou kryt na vstup motoru a trysku?
 

vysvetlenie pojmu čechlo   19. 7. 2009 / 14:23
parostroj
Trefa.
 

vysvetlenie pojmu čechlo   19. 7. 2009 / 14:31
mcleod
myslis tie srandy co sa davaju na otvory sania ked uz je masina na zemi??? rozmyslam ze ci aj u nas sa to nazyva takym specialnym slovkom
 

vysvetlenie pojmu čechlo   19. 7. 2009 / 14:32
armyboy
Čechla jsou kryty na výstupní a vstupní ovory do motoru. Např. Tu-154 ty červené kryty kterými se "zadekluje" motor. Zajímavostí u T154 bylo ze se kryt z motoru č. 2 sundaval tak že se muselo prolést do "nasávacího" otvoru motoru a tam čechlo sundat. Vtipnou příhodu k tomuto tématu najdete v některých čechovinách.
 

vysvetlenie pojmu čechlo   19. 7. 2009 / 16:17
Aldaran
Je to přejaté slovo z ruštiny. V originále je to slovo

"чехол" (množ. чехла což je v překladu pouzdro, obal, volně navlečený povlak
 

vysvetlenie pojmu čechlo   19. 7. 2009 / 16:47
SONP   
Jazykový původ určitě, ovšem "čechla" v ruštině jsou měkké návleky na motor. Ruský ekvivalent slova "čechlo" je "zagluška".
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   19. 7. 2009 / 18:23
Tomáš G.
Můžu se zeptat jak široký je cca výstupní otvor na motoru č.2. V čechovinách i tady jsem četl že k zakrytování je potřeba tudy prolézt na horu, pan Čech to popisuje tak že robustnější postavy tam neprolezli, proto by mě to docela zajímalo.
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   19. 7. 2009 / 18:56
Kachna   
On pan Čech toho někdy hodně napovídá, ostatně ten snad na 154řkách nedělal. To je takovej další Franta Kropáček
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   19. 7. 2009 / 19:00
Fezoj114
Vstup vzduchu ako taký je obrovský,pohodlne sa v ňom dá aj stáť Ale otvor,ktorým doň z útrob lietadla lezieš je už malý odhadom 50x40 cm V podstate otvoríš piaty technologický úsek,je vzadu na spodku trupu,vlezieš dnu,vylezieš po schodíkoch k "rúre",otvoríš taký kryt,a si tam
 1x  

Dotaz k zakrytování motoru č.2   19. 7. 2009 / 21:28
Tomáš G.
Moc děkuji za osvětlení problému, v Čechovinách je to popsané jako že se tam leze nějakým takovým eskovitým otvorem a že prostorově výraznější se tam nevešli tak mě to zajímalo ako sa to robí.
P.S. Jsou tyto technoligcké úseky někde popsané kde jsou co v nic je a podobně? Mám ruské materiály s fóra protu, nenajde se tam něco, ještě jsem neměl odvahu se pustit do jejich čtění. Zajímá mě vše okolo konstrukce 154, tak že když sem někdo nahází nějaké odkazy a tak tak má u mě pivko.
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   19. 7. 2009 / 21:54
Fezoj114
No odkazy nemám Ale takto z hlavy Ti napíšem čo viem.
V piatom technologickom úseku sa nachádzajú hydraulické nádrže,hasiace flaše, automaty ťahu a iné bloky,v priesotore nad tou "rúrou" sa nacádza letový zapisovač,ak sa nemýlim.
Dalšie technologické úseky sú pod čumákom lietadla.a v centropláne medzi prednou a zadnou bagážou. V predných sa myslím nachádzajú bloky ARK,VOR a podobne,vstup do predných je tiež odspodu cez prechody,alebo po demontáži prepážky z prednej bagáže.
Ak sa v niečom mýlim opravte ma prosím
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   19. 7. 2009 / 22:01
Tomáš G.
Děkuji, a jak je prosím řešený na 154 automat tahu, je tam řídící elektronika (elektronky ) nebo je to nějak mechanické?
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   19. 7. 2009 / 22:09
Fezoj114
Automaty sú elektronické bloky,neviem na akom princípe fungujú,niesom avionik,len budúci motorár
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   19. 7. 2009 / 22:12
Tomáš G.
Děkuji asi jsem už otravný s těmi dotazy tak že jdu radši spát Každopádně dík moc za veškeré info.
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   19. 7. 2009 / 22:15
Fezoj114
V pohode sa pýtaj,čo viem odpoviem Ale typovku nemám,tak neviem všetko
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   20. 7. 2009 / 08:39
Toomitsch
A lidi s typovkou vedi vsechno?
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   20. 7. 2009 / 09:10
Tomáš G.
Není jisté že budou vědět všechno, ale hlavně jich bude už dost málo alespoň ve střední evropě, alespoň můj názor.
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   20. 7. 2009 / 17:54
Fezoj114
Ja ich poznám dosť
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   20. 7. 2009 / 17:54
Fezoj114
Nie všetko,ale určite viac než ja
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   19. 7. 2009 / 19:05
Fezoj114
Prikladám fotku inkriminovaného otvoru,je zvýraznený červenou
15995 B / 600 x 467 / P1010158.jpg
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   19. 7. 2009 / 20:17
dandee
Davali kedysi taky sovietsky film,ked sovietsky clovek , moralne a fyzicky vybaveny,bol to pilot toho TU-154, a za letu vyliezol tymto otvorom do tejto rury a vyliezol na trup a tam zanitoval potah na lietadle kancelarskou spinkovackou/ tusim / a zase zaliezol naspat do diery a dovnutra. Neuveritelni hrdinovia su to ti sovietski ludia...
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   19. 7. 2009 / 20:19
Saludo   
Nemyslis film Posadka v ohrozeni bo jak se to v cestine jmenovalo?
Tam to bylo videt nazorne

 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   19. 7. 2009 / 20:35
Už přistávám?
Lidicky, prosim Vas, bo neni nebo, ale lebo.
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   20. 7. 2009 / 12:24
MzM   
..česky "protože" ostrvaci potvrdí. Ale vysvětloval jsem to dlouhou dobu jednomu pražákovi... marně...
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   19. 7. 2009 / 21:29
Tomáš G.
jaký je tedy název toho filmu a dá se to někde sehnat? Po případě má to někdo?
 

Posadka v ohrozeni   19. 7. 2009 / 21:52
dandee
Je to "Posadka v ohrozeni"

a zohnat snad iba tu

http://www.twenga.de/dvd/ekipaz-air-crew_329241.html
 

Posadka v ohrozeni   19. 7. 2009 / 22:02
Tomáš G.
Děkuji
 

Posadka v ohrozeni   19. 7. 2009 / 23:02
Už přistávám?
Nebo pokud vám stačí jenom vidět, tak tady http://www.youtube.com/watch?v=waA-7WjB-ys
 

Posadka v ohrozeni   20. 7. 2009 / 08:26
Tomáš G.
Děkuji za odkaz
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   19. 7. 2009 / 21:10
Fezoj114
Tú scénu som videl na youtube,skutočný hrdina Je v tom háčik,na ktorý Ruskí filmári nemysleli,medzi 5. technologickým úsekom a kabínou pre cestujúcich je hermetická prepážka
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   19. 7. 2009 / 21:43
Mike2811
Nikdo není dokonalý, navíc kdyby to byl jediný problém té scény...
Neměl bys odkaz nebo nepamatuješ si alespoň částečně název toho klipu ?
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   19. 7. 2009 / 21:46
Fezoj114
Neviem či na to nebol odkaz tu na fóre,bol tam aj klip kde Tu-154 odlieta z ostrova kde vybuchuje sopka
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   19. 7. 2009 / 21:55
seeth   
http://www.youtube.com/watch?v=2IjP1wqCHN0
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   19. 7. 2009 / 22:48
Mike2811
Díky, bez toho bych to nenašel boť nemluvím po rusky...
Celý film je na díly tady:
http://www.youtube.com/watch?v=PsvTWvSur5Y&feature=PlayList&p=66AD03E226647FBA&index=10
ostatní si vyklikejte, nechce se mi to dávat celé, jinak hoší jsou borci. Nechápu jak, ale slyšel jsem v tom i angličtinu, to tam mají uvědomělou američanku ?
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   20. 7. 2009 / 08:56
kuma   
No, někdy jsou představy zejména mladých, kteří tu dobu nezažili, trochu zkreslené...

Zrovna film "Ekipaž" není propagandistickým oknem do uvědomělé sovětské společnosti. Jde naopak o pokus o komerční využití v té době populárních témat leteckých katastrof - jen že se filmování trochu zvrtlo, připravené pyrotechnické efekty expoldovaly jindy, než měly, na nové už nezbyly prostředky a film byl dotočen (z hlediska filmařského) v prekérní bídě (podrobnosti si už nepamatuju). Soudruhování ale není motorem tohoto filmu.

Bohužel spousta lidí má představu o době minulé už jen ze současných děl (knižních a filmových), která situaci překrucují a zkreslují, ať jde o Pelíšky, Pupendo, Šakalí léta a spoustu dalších... Pod přehnanou karikaturou některých vypíchnutých kravin, o které v té době člověk ve skutečnosti nezavadil, se pak vytrácí opravdová ohavnost té doby...
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   20. 7. 2009 / 08:59
Toomitsch
Takovy Trhak v realu?
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   20. 7. 2009 / 10:25
Mike2811
Historie v praxi málokdy bývá o faktech, mnohem častěji je o jejich interpretaci a desinterpretaci. Co potom chtít po filmech. Je to smutné, ale lidi se takhle budou chovat furt...
K filmu, vůbec netuším o čem tam mluví, takže jsem si udělal jenom takovou představu z komentářů na něj. Z obrázků nezbývá než prohlásit, že kdyby v tom nebylo tučko a nemluvilo se rusky, tak ten film skoro nevybočuje z řady amerických letecko-katastrofických filmů...
 

Dotaz k zakrytování motoru č.2   20. 7. 2009 / 11:51
kuma   
two thumbs up! to byla jedna z hlavních ambic filmu
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ