| | | vysvetlenie pojmu čechlo 19. 7. 2009 / 12:57 | |
| | ahojte...som sice slovak ale este zo starsej skoly a cestina mi nerobi problemy, ale ani za frasa neviem co znamena slovko "čechlo / čechla" aj som skusal googlit a nic tak sa obraciam na Vas ako na poslednu moznost....dakujem |
| |
|
| | | vysvetlenie pojmu čechlo 19. 7. 2009 / 13:08 | |
| | Skutečně čechlo? Nemá to bejt česlo? |
| |
|
| | | | vysvetlenie pojmu čechlo 19. 7. 2009 / 13:17 | |
| | tusim ze som to dobre napisal....najdes to napr. v checkliste TU154 od PT (ceskoslovenska verzia) alebo to bolo aj tu niekde spominane v suvislosti s Mig21 |
| |
|
| | | vysvetlenie pojmu čechlo 19. 7. 2009 / 14:18 | |
| | neni to nahodou kryt na vstup motoru a trysku? |
| |
|
| | | | vysvetlenie pojmu čechlo 19. 7. 2009 / 14:23 | |
| | | |
|
| | | | vysvetlenie pojmu čechlo 19. 7. 2009 / 14:31 | |
| | myslis tie srandy co sa davaju na otvory sania ked uz je masina na zemi??? rozmyslam ze ci aj u nas sa to nazyva takym specialnym slovkom |
| |
|
| | | vysvetlenie pojmu čechlo 19. 7. 2009 / 14:32 | |
| | Čechla jsou kryty na výstupní a vstupní ovory do motoru. Např. Tu-154 ty červené kryty kterými se "zadekluje" motor. Zajímavostí u T154 bylo ze se kryt z motoru č. 2 sundaval tak že se muselo prolést do "nasávacího" otvoru motoru a tam čechlo sundat. Vtipnou příhodu k tomuto tématu najdete v některých čechovinách. |
| |
|
| | | vysvetlenie pojmu čechlo 19. 7. 2009 / 16:17 | |
| | Je to přejaté slovo z ruštiny. V originále je to slovo
"чехол" (množ. чехла což je v překladu pouzdro, obal, volně navlečený povlak |
| |
|
| | | | vysvetlenie pojmu čechlo 19. 7. 2009 / 16:47 | |
| | Jazykový původ určitě, ovšem "čechla" v ruštině jsou měkké návleky na motor. Ruský ekvivalent slova "čechlo" je "zagluška". |
| |
|
| | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 19. 7. 2009 / 18:23 | |
| | Můžu se zeptat jak široký je cca výstupní otvor na motoru č.2. V čechovinách i tady jsem četl že k zakrytování je potřeba tudy prolézt na horu, pan Čech to popisuje tak že robustnější postavy tam neprolezli, proto by mě to docela zajímalo. |
| |
|
| | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 19. 7. 2009 / 18:56 | |
| | On pan Čech toho někdy hodně napovídá, ostatně ten snad na 154řkách nedělal. To je takovej další Franta Kropáček |
| |
|
| | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 19. 7. 2009 / 19:00 | |
| | Vstup vzduchu ako taký je obrovský,pohodlne sa v ňom dá aj stáť Ale otvor,ktorým doň z útrob lietadla lezieš je už malý odhadom 50x40 cm V podstate otvoríš piaty technologický úsek,je vzadu na spodku trupu,vlezieš dnu,vylezieš po schodíkoch k "rúre",otvoríš taký kryt,a si tam |
| |
|
| | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 19. 7. 2009 / 21:28 | |
| | Moc děkuji za osvětlení problému, v Čechovinách je to popsané jako že se tam leze nějakým takovým eskovitým otvorem a že prostorově výraznější se tam nevešli tak mě to zajímalo ako sa to robí.
P.S. Jsou tyto technoligcké úseky někde popsané kde jsou co v nic je a podobně? Mám ruské materiály s fóra protu, nenajde se tam něco, ještě jsem neměl odvahu se pustit do jejich čtění. Zajímá mě vše okolo konstrukce 154, tak že když sem někdo nahází nějaké odkazy a tak tak má u mě pivko. |
| |
|
| | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 19. 7. 2009 / 21:54 | |
| | No odkazy nemám Ale takto z hlavy Ti napíšem čo viem.
V piatom technologickom úseku sa nachádzajú hydraulické nádrže,hasiace flaše, automaty ťahu a iné bloky,v priesotore nad tou "rúrou" sa nacádza letový zapisovač,ak sa nemýlim.
Dalšie technologické úseky sú pod čumákom lietadla.a v centropláne medzi prednou a zadnou bagážou. V predných sa myslím nachádzajú bloky ARK,VOR a podobne,vstup do predných je tiež odspodu cez prechody,alebo po demontáži prepážky z prednej bagáže.
Ak sa v niečom mýlim opravte ma prosím |
| |
|
| | | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 19. 7. 2009 / 22:01 | |
| | Děkuji, a jak je prosím řešený na 154 automat tahu, je tam řídící elektronika (elektronky ) nebo je to nějak mechanické? |
| |
|
| | | | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 19. 7. 2009 / 22:09 | |
| | Automaty sú elektronické bloky,neviem na akom princípe fungujú,niesom avionik,len budúci motorár |
| |
|
| | | | | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 19. 7. 2009 / 22:12 | |
| | Děkuji asi jsem už otravný s těmi dotazy tak že jdu radši spát Každopádně dík moc za veškeré info. |
| |
|
| | | | | | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 19. 7. 2009 / 22:15 | |
| | V pohode sa pýtaj,čo viem odpoviem Ale typovku nemám,tak neviem všetko |
| |
|
| | | | | | | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 20. 7. 2009 / 08:39 | |
| | A lidi s typovkou vedi vsechno? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 20. 7. 2009 / 09:10 | |
| | Není jisté že budou vědět všechno, ale hlavně jich bude už dost málo alespoň ve střední evropě, alespoň můj názor. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 20. 7. 2009 / 17:54 | |
| | Ja ich poznám dosť |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 20. 7. 2009 / 17:54 | |
| | Nie všetko,ale určite viac než ja |
| |
|
| | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 19. 7. 2009 / 19:05 | |
| | Prikladám fotku inkriminovaného otvoru,je zvýraznený červenou |
| |
|
| | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 19. 7. 2009 / 20:17 | |
| | Davali kedysi taky sovietsky film,ked sovietsky clovek , moralne a fyzicky vybaveny,bol to pilot toho TU-154, a za letu vyliezol tymto otvorom do tejto rury a vyliezol na trup a tam zanitoval potah na lietadle kancelarskou spinkovackou/ tusim / a zase zaliezol naspat do diery a dovnutra. Neuveritelni hrdinovia su to ti sovietski ludia... |
| |
|
| | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 19. 7. 2009 / 20:19 | |
| | Nemyslis film Posadka v ohrozeni bo jak se to v cestine jmenovalo?
Tam to bylo videt nazorne
|
| |
|
| | | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 19. 7. 2009 / 20:35 | |
| | Lidicky, prosim Vas, bo neni nebo, ale lebo. |
| |
|
| | | | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 20. 7. 2009 / 12:24 | |
| | ..česky "protože" ostrvaci potvrdí. Ale vysvětloval jsem to dlouhou dobu jednomu pražákovi... marně... |
| |
|
| | | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 19. 7. 2009 / 21:29 | |
| | jaký je tedy název toho filmu a dá se to někde sehnat? Po případě má to někdo? |
| |
|
| | | | | | | | Posadka v ohrozeni 19. 7. 2009 / 21:52 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Posadka v ohrozeni 19. 7. 2009 / 22:02 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Posadka v ohrozeni 19. 7. 2009 / 23:02 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Posadka v ohrozeni 20. 7. 2009 / 08:26 | |
| | | |
|
| | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 19. 7. 2009 / 21:10 | |
| | Tú scénu som videl na youtube,skutočný hrdina Je v tom háčik,na ktorý Ruskí filmári nemysleli,medzi 5. technologickým úsekom a kabínou pre cestujúcich je hermetická prepážka |
| |
|
| | | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 19. 7. 2009 / 21:43 | |
| | Nikdo není dokonalý, navíc kdyby to byl jediný problém té scény...
Neměl bys odkaz nebo nepamatuješ si alespoň částečně název toho klipu ? |
| |
|
| | | | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 19. 7. 2009 / 21:46 | |
| | Neviem či na to nebol odkaz tu na fóre,bol tam aj klip kde Tu-154 odlieta z ostrova kde vybuchuje sopka |
| |
|
| | | | | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 19. 7. 2009 / 21:55 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 19. 7. 2009 / 22:48 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 20. 7. 2009 / 08:56 | |
| | No, někdy jsou představy zejména mladých, kteří tu dobu nezažili, trochu zkreslené...
Zrovna film "Ekipaž" není propagandistickým oknem do uvědomělé sovětské společnosti. Jde naopak o pokus o komerční využití v té době populárních témat leteckých katastrof - jen že se filmování trochu zvrtlo, připravené pyrotechnické efekty expoldovaly jindy, než měly, na nové už nezbyly prostředky a film byl dotočen (z hlediska filmařského) v prekérní bídě (podrobnosti si už nepamatuju). Soudruhování ale není motorem tohoto filmu.
Bohužel spousta lidí má představu o době minulé už jen ze současných děl (knižních a filmových), která situaci překrucují a zkreslují, ať jde o Pelíšky, Pupendo, Šakalí léta a spoustu dalších... Pod přehnanou karikaturou některých vypíchnutých kravin, o které v té době člověk ve skutečnosti nezavadil, se pak vytrácí opravdová ohavnost té doby... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 20. 7. 2009 / 08:59 | |
| | Takovy Trhak v realu? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 20. 7. 2009 / 10:25 | |
| | Historie v praxi málokdy bývá o faktech, mnohem častěji je o jejich interpretaci a desinterpretaci. Co potom chtít po filmech. Je to smutné, ale lidi se takhle budou chovat furt...
K filmu, vůbec netuším o čem tam mluví, takže jsem si udělal jenom takovou představu z komentářů na něj. Z obrázků nezbývá než prohlásit, že kdyby v tom nebylo tučko a nemluvilo se rusky, tak ten film skoro nevybočuje z řady amerických letecko-katastrofických filmů... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Dotaz k zakrytování motoru č.2 20. 7. 2009 / 11:51 | |
| | two thumbs up! to byla jedna z hlavních ambic filmu |
| |
|
|