| | | Taxi speed 17. 7. 2004 / 23:21 | |
| | Ahojte, nevie mi niekto napisat aka je skutocna taxi speed lietadiel (napr. 737, 777, a340, ...)., pripadne aku je najlepsie nastavit pre AI lietadla rolujuce po zemi.
Dakujem |
| |
|
| | | Re: Taxi speed 18. 7. 2004 / 09:39 | |
| | To není dáno typem letadla, ale předpisem. Přesnou hodnotu bohužel neznám Snad nějaký pilot z reálu upřesní. |
| |
|
| | | Re: Taxi speed 18. 7. 2004 / 09:45 | |
| | Někde jsem četl 20 KTS s tím, že každé letiště si může tuto hranici upravit. |
| |
|
| | | | Re: Re: Taxi speed 19. 7. 2004 / 23:08 | |
| | Tady čtu ve Flight Crew Training Manua1 na sedmsettřicetsedmičku: "Normální rychlost pojíždění je přibližně 20knotů, v závislosti na podmínkách. Na dlouhých, rovných pojížděcích drahách jsou přijatelné rychlosti až 30knotů. (...) Před zatáčkou by měla být rychlost snížena na rychlost adekvátní podmínkám. Na suchém povrchu používejte rychlost kolem 10kts.
Že by ale někde bylo omezení rychlosti dané konkrétním letištěm, s tím jsem se ještě nesetkal. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Taxi speed 20. 7. 2004 / 00:57 | |
| | *** 20knotů, v závislosti na podmínkách. Na dlouhých, rovných pojížděcích drahách jsou přijatelné rychlosti až 30knotů. (...) Před zatáčkou by měla být rychlost snížena na rychlost adekvátní podmínkám.***
To mi trochu připomíná vyhlášku o provozu motorových vozidel: "řidič je povinnen přizpůsobit rychlost stavu vozovky".
*** Na suchém povrchu používejte rychlost kolem 10kts. *** To je citace???
*** Že by ale někde bylo omezení rychlosti dané konkrétním letištěm, s tím jsem se ještě nesetkal. *** Pohledejmež v AIPech...
Karel |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Taxi speed 20. 7. 2004 / 11:41 | |
| | Ano, je to citace z návodu na použití B737. Chceš-li to v originále, je to takhle: "On a dry surface, use approximately 10 knots". Stránka 2.5 FCTM
K poznámce o vyhlášce (přes tři roky už ale zákonu o provozu motorových vozidel - přesná definice toho, na jakém povrchu jet jakou rychlostí je přece nemožná. Nebo snad chceš na každý metr pojížděčky měřit brzdné účinky a podle toho udělat tabulku maximální rychlosti v závislosti na ojetí pneumatik a bočním zrychlení?
Každý provozovatel má svým leteckým úřadem schválenou dokumentaci. Pro nás je to Jeppesen, Fischer má třeba SAS. V ní zmínku o rychlostech nenajdeš. AIP má sice vyšší právní váhu, nebo jak to nazvat, ale garantuju ti, že se do ní při briefingu málokdo podívá. Už proto, že se v ní nedozvíš třeba hodnotu minim na vzlet a přistání. V Jeppesenu se dozvíš kromě standardních věcí místní odchylky od mezinárodních předpisů. Atam jsem omezení rychlosti na pojíždění nikde neviděl. Teď mě napadá, že s jednou výjimkou, a to je rychlost do rychloodboček.
|
| |
|
|