| | | B737 - fuel imbalance v dusledku uniku paliva 14. 7. 2009 / 19:23 | |
| | Mohl by se prosim nekdo z veci znalych vyjadrit k tomu, jak se postupuje v pripade uniku paliva z jedne nadrze? Predpokladejme, ze v druhe nadrzi bude tolik paliva, aby to zpusobilo zacne fuel imbalance, a druha uz je prazdna. Litam tak dlouho, abych vylital tolik paliva, abych bezpecne pristal? Nebo se muze v tomto pripade jit na pristani hned? |
| |
|
| | | B737 - fuel imbalance v dusledku uniku paliva 15. 7. 2009 / 10:46 | |
| | Tohle jmenovitě nikde není uvedeno ani doporučeno, nicméně jelikož v případě zjištění úniku paliva se zháší na příslušné straně motor (kvůli možnému zapálení paliva), je rozumné agónii nijak neprodlužovat a sednout i s velkým rozdílem paliva v jednotlivých nádržích. Přinejmenším na simulátoru se to tak dělá a ani dvě-tři tuny imbalance (maximum, co jsem zažil) není takový problém.
Ono jestli motor sežere tunu za hodinu, a třeba by v té "zdravé" straně byly 4tuny, tak by bylo potřeba lítat na jeden motor tři hodiny, než se sníží výsledný imbalance na jednu tunu. To je proti zdravému leteckému rozumu |
| |
|
| | | | B737 - fuel imbalance v dusledku uniku paliva 15. 7. 2009 / 22:07 | |
| | Diky za objasneni, ani sem nevedel, ze se na strane uniku vypina motor...to dela z uniku paliva jeste vetsi adrelanin, nez sem mysel |
| |
|
|