FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 1. 11. 2024, svátek má Felix Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Runway in use LKPR Jeden příspěvek | Celý strom
Runway in use LKPR   11. 7. 2009 / 11:57
Fero
Mám staženou scenérku LKPR, provoz - ultimate traffic, AFCAD pro 1 rwy, na multirunway se mi nelibilo, ze sla cast z 24 a cast z 31, chtel bych se spis priblizit realite ne skutecne ruzyni. No a teď je vítr 250/11, tak nechápu, proč je v provozu rwy 31. NEjde to v AFCADu nebo někde nastavit, aby byla preferována rwy 24 pro všechen traffic?
 

Runway in use LKPR   11. 7. 2009 / 13:33
Gustav ( BHA576 )   
Létej na IVAO a tento problém nebudeš řešit
 

Runway in use LKPR   11. 7. 2009 / 14:14
kutak
nebude řešit pač tam nebude mít ani letadla ani řídící
 

Runway in use LKPR   11. 7. 2009 / 14:21
Millhouse
to sedlo .
 

Runway in use LKPR   11. 7. 2009 / 14:27
kapan
a proč by jako neměl? já je tam tedy mám, ty né?
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 16:00
litinoveweedle (CSA381)
Ja tam ridici mam, ale ne v LKAA. Posledni "online day" jsme mel online jen LKPR_TWR. Naprosto otevrene rikam, ze panove z divize bz se meli zamyslet pripadne si svuj simulator RLP jit delat jinam! Takze nejsou ridici - nebudou piloti. V reichu mam pokryti zajisteno temer vzdy.
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 18:36
N.G.
naprosto otevřeně říkám že to co řídí v lkaa a nemá zkoušky je k zblití
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 18:42
Teflon_490   
Diky za uznani. Osobne sem si nemyslel ze su az tak dobrej, ale kdyz rikas...
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 18:46
Tragédie v JRD
a je.. uz je to tu zas.. banda budizknicemu prudi cesky ivao ...
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 19:14
DEJV
Offline days , haha to me pobavilo a plne s tebou souhlasim
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 20:15
ESK101
my na slovensku to mame uz dlho odkedy je teplo utorok online vecer 2 piloti jeden riadiaci
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 21:56
Michal (CSA447)
+1
Je mi Opravdu velice trapně, vidět ostatní firy svítit, app, twr taky ... a jenom my zase černo...
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 21:58
kutak
však přeci jsi mohl řídit.. ja byl dneska 4hodiny na LKPR_TWR
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 22:22
Filip   
A kolik si měl pohybů? 2?
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 22:33
Michal (CSA447)
Přesně tak...
Já osobně řídit nepůjdu, na prázdnej radar se dívat nehodlám.
Já osobně lítat nepůjdu, protože věž je sice hezká věc, ale zbytek cesty až na hranice s kamarádem unicomem trávit nechci.
Chápu že jsou prázdniny (už?), ale i mimo ně to imho nebylo o moc lepší...
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 22:35
B3d4   
Jo, a když takovejdle přístup budou mít všichni, tak to povede tam kam to vede, trošku nadšení ! Uvidim řídícího jdu lítat, někdo koukne na IVAE řekne: ,,Hle, letadlo!" a jde udělat i APP. Další se podívá a zjistí že má komplet obsazenou prahu a dá si let do Ostravy, v Ostravě si někdo všimne že letí letadlo a udělá APP. A hned je obsazená třetina repunliky ...
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 22:44
DEJV
jo a proto jsem si ted dal leta na VACCu , Oblast me po dobu letu LKHK-LKKV naprosto stacila , lepsi nez kamos unicom
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 22:53
= M@trix! =   
poměrně naivní představa ... kdekoliv jinde by to možná fungovalo, ale u nás ...
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 22:58
B3d4   
Jo, ale to je o nás, prostě se musí začít víc řídit, ATC musí strpět dva pohyby za hodinu, ale když bude oblast+regionální APP+TWR a APP v Práglu (5 řídících)obsazena tři dny po sobě, tak si toho piloti všimnou. Osobně mě třeba neláká momentálně let LKPR - LKTB s jednou věží, když si mohu dát EGLL-EDDF s plným pokrytím na obou letištích a na celé trase...
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 23:03
= M@trix! =   
no právě to je o tom ... nikomu se moc nechce řídit, protože stejně nikdo nelítá, ale nikdo nelítá, protože nikdo neřídí, jenže nido neřídí, protože .... atd ... prostě začarovanej kruh.

a přesně jak říkáš .. radši lítám někde, kde mi sice třeba dají servis, co se kvality týče, ale aspoň mi dají nějaký ...
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 23:05
= M@trix! =   
... dají horší servis, co se ... nějak mi vypadlo ..
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 23:13
B3d4   
Tak to já si zatím na servis v západní Evropě nemůžu stěžovat, dokonce i v té jižní se mi vždy dostane kvalitní servis. Ale je potřeba se z toho začarovaného kruhu dostat. Jediné řešení je prostě najít skupinu lidí (5-6 osob) která bude schopná obsadit alespoň nejdůležitější stanoviště v čechách, předem to vyhlásí. Když se to bude opakovat několikrát do týdne, tak se provoz zvedne a přiláká to další ATC, jen jde o to najít těch 5 dobrovolníků, co si prosedí desítky hodin před černým radarem a s ovladačem od televize v ruce ...
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 23:27
FSPilot   
Hehe, já nedávno proseděl u prázdného radaru prakticky 2-3 dny skoro v kuse a co z toho? Nic Já to řeším tak, že jak můžu, sednu za radar a dělám u toho dalších několik věcí a jak se objeví jedno éro, tak to člověk s přehledem může lítat a ještě to stihne uřídit
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 23:33
B3d4   
Tak ale byl jsi sám, kdyby s tebou seděli ještě dva další lidé v republice, tak by to bylo o něčem jiném . Co prostě uspořádat nějakou Happy hour že se celý FIR rozžehně barvami ATC, třeba to bude k ničemu, třeba se to protahne na celé odpoledne a večer ... ale to chce zkusit, psát krásné scénáře umí psát každý ..., ale jenom někdo je umí prodat za velký prachy
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 00:07
kutak
napadá mě zavést nějáké odměny (frčky, body), nebo nějáký žebříček řídídích podle odřízených hodin, který by byl vidět na hlavní stránce českého IVAO... zavést tim trošku soutěžního ducha.. a třeba todle samé i pro piloty... nevím ale jeslti je to technicky možný a jaká by byla časová náročnost pro toho kdo by ten ženříček měl na starosti
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 00:09
Tragédie v JRD
tak coz oto .. oni uz i kdysi zebricky byly, primo na ivao.. bohuzel zebricky vedou k jinemu jevu .. ze si lidi pusti ivac nekde v prdelakove a provadeji "time building"....a vysledkem bude, ze budeme mit milion borecku, co maji prumer 26 odrizenych hodin /den ale umet stejne budou hovno ... a ridit taky budou mozna tak brabence.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 00:11
FSPilot   
Plný souhlas
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 00:11
B3d4   
Dobře, tak to nebude řídící na hodinu ale řídící na provozy ...
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 00:13
FSPilot   
už teď je tady jev, že někdo sedí na TWR nebo vysedává na letištích, aby sbíral hodiny, aby moh mít frčky. Jakmile se ale objeví provoz, vypíná to... Takových jsem osobně pár zažil a pak to jsou S3ky, ale neumí ani hláskovací abecedu a takoví ATC jsou k...

Nápad uspořádat nějakou happy hour je pěkný, ale přes prázdniny bude možná potíž sehnat ty lidi.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 00:15
B3d4   
Tak čtrnáct minut po půnoci dva řídí, a dva co by se mohli přidat (možná i tři) tu klábosí na Peráku, tak co vyhlásit Happy Hour právě teď ?
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 00:17
FSPilot   
A kdo jim půjde lítat? Já se už chystám do postele, jen mě tu vždycky vypruží nějaká reakce, tak musím odepsat Už jsem měl v plánu ležet před hodinou a místo toho tvrdnu klikáním do klávesnice ale už na to moc nevidím, takže za chvíli už nebudu vidět, co píšu
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 00:22
kutak
tak je mi to jasný... platilo by to třeba jen pro řízená letiště a né přes noc.. nebo by se třeba udělal nějáký "rozvrh směn" a ten by dotyčný měl naplnit řekněme za měsíc, aby měl nějáké ohodnocení (bodování).. třeba by to platilo jen pro C1 a výš... dalo by se to něják vymyslet, otázkou je, jak by to bylo náročný pro toho kdo by to kontroloval
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 00:25
B3d4   
Tak to chce pořádně naplánovat a předložit Staffu Jakto, že JM neodmazal ten háček nad tím Ř Jinak by si každý všiml, že má Borek svátek, tak vše nej aby to potom nějak zúročil, takový plán na povstání provozu v LKAA
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 00:53
Rozšafín Ctibum   
Díky ).

Jinak pracuju a tak bude ACC online asi drahně dlouho do noci
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 01:55
Rozšafín Ctibum   
A dokonce mame provoz

Jinak pro otrle nespace mame i vysilani do sveta

http://hranostajovnik.blogspot.com/2009/04/internetova-tv-sem-tam-online.html
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 02:01
kutak
zkusim dát taky online pohled z věžky .. btw: dobra muzika
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 00:30
Tragédie v JRD
jenze lidem nemuzes naridit "ty budes ridit tehdy a tehdy". tohle je dobrovolna, volnocasova aktivita, zalozena na dobrovolnosti. jakmile budes nekomu narizovat... tak to jde do kopru.

ps: tim poresis ridici. naridis jim, aby tam sedeli od rana do vecera. a piloty jim zajistis jak?

 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 00:33
kutak
já věděl že přesně todle někdo napíšete však ja nepíšu povinnost.. jen jakési ohodnocení za to.. zavést trochu soutěživost, když nechce nemusí..
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 00:35
kutak
na to tvoje PS.. to je ten bludnej kolotoč,, podle mého názoru plátí, že by ATC měl vábit provoz a ne naopak.. stačí i maličkost zabookovat si pozici aby si piloti mohli let naplánovat
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 09:17
Filip   
Jo aby měl ATC vábit provoz tak to je největší blbost, protože to je takhle:
- řekneš si že deš vábit provoz
- než si toho někdo všimne uplyne nejmíň hodina
- než si všechno připravý a ozve na freq, tak nějaká hodina a půl cca
...to je ideální případ, v tom horším:
- se ti ozve nějakej ťuňťa, kterej je rád, že mluví a to je tvoje odměna pro dvouhodinové sezení za radarem, pak se není čemu divit, že řídící nechtěj řídit

To je moje zkušenost, která se mi stávala poslední chvíle co sem řídil...
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 09:24
DEJV
''To je moje zkušenost, která se mi stávala poslední chvíle co sem řídil...''

a to uz je nejakej patek zpatky

ale jo vesmes mas recht no
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 09:37
FSPilot   
Jdu vábit provoz a tím si načítat jen tak hodiny
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 09:39
DEJV
dobre , ja si pujdu nalitavat hodiny jen tak do LKMT
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 09:42
B3d4   
dobře, kdybych nemusel pryč, tak bych šel také nalétávát hodiny a nebo nasedávat někam na Příbram Info
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 09:59
litinoveweedle (CSA381)
To co rikas je pravda, klic k odpovedi je pravidelnost takoveho snazeni. Pokud budes vabit a nejen ty, ale cely FIR pravidelne v nejaky cas - to je princip online dni - tak se situace brzy vyrazne zlepsi.

Situace ve ktere cesky FIR je mela svuj vyvoj. Ruzni lide na tento vyvoj a jeho predpokladany smutny konec upozornovali nejen na tomto foru vedeni ceske divize opakovane.

Kazdy dela chyby, ale zakladni schopnosti v jakekoliv ridici pozici by melo byt rychle se z vlastnich chyb poucit. Misto toho, aby byly realne zhodnoceny moznosti clenu ceske divize (ATC i pilotu) a aplikovany na jejich bezny vzorec chovani (to je treba to co popisujes ve svem prispevku) a tento model vzat jako ten, ze ktereho budeme vychazet a externimi parametry - pravidly, motivacnimi slozkami, vycvikem, poradanim akci atd. se ho budeme pokouset zmenit k lepsimu, tak misto tohoto pristupu si vedeni divize usmyslelo jak chteji, aby to v LKAA vypadalo a ted se bez ohledu na realitu snazi sve sny dovest k svemu chvalyhodnemu, lec zcela nerealnemu cili.

S pozdravem
L.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 10:06
honzaa
Sem zvědav jak se vyjádří náš dobrý a vždy všudypřítomný CZ Director.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 10:27
FSPilot   
Já už vábím A přivábil jsem hned dva provozy, kteří mi tu provozujou jako diví
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 12:16
Tragédie v JRD
urcite ti nas cz staff podekuje, ze jsi mu osvetlil, co je to "online" den.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 12:47
litinoveweedle (CSA381)
Davam 1 za "opravdu konstruktivni prispevek" (ironicky). Hele Tragede, ty jsi oficialni mluvci staffu nebo ti jen lechta ego, kdyz se muzes po nekom vozit?

L.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 12:49
Jakov
A nechceš se na to normálně vysrat? Jsou prázniny, všichni maj lepší věci na práci než sedět ve volným čase u počítače, tak se s tím smiřte a všechno bude OK. Po prázdninách to zase nějak naskočí. A přestaňte obviňovat staff z vlastního nedostatku schopnosti se sám zabavit. Nebo lítejte v tom Německu, když je to tam tak skvělý
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 12:51
FSPilot   
Stále vábím
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 12:54
litinoveweedle (CSA381)
A podle tebe nejsou v Nemecku prazdniny? Nevim jak souvisi muj nedostatek schopnosti (ani nevim ktere myslis) s tim, jak staff nastavil pravidla a jak motivuje cleny divize (at uz se jedna o ridici nebo piloty) k tomu aby nas FIR ozil. Ale predpokladam, ze mi to urcite slusne vysvetlis.

Co se tyka letani v Nemecku tak to uz spousta z nas dela, staci se obcas podivat na IVAO Eye. Ne proto, ze je to tam skvele, ale proto, ze si nemusime povidat s UNICOMEM.

S pozdravem
L.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 12:58
Jakov
V německu prázdniny za prvé nejsou (někde jo, někde ne, záleží o kterou spolkovou zemi jde) a i kdyby byly, tak Německo má cca 90 milionů obyvatel, tudíž členská základna je poněkud jinde
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:00
Jakov
Přesně 312 aktivních členů v ČR a 2440 aktivních členů v německu...
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:04
Tragédie v JRD
na to ti rekne, ze kdyby byl ve staffu on, tak jich mame 4000 ....
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:14
litinoveweedle (CSA381)
Mily Tragede, ja se do staffu nehrnu, proto ani primo nevolam po jeho odvolani. Uz jenom z toho duvodu, ze funci uz mam opravdu dost )) a malo volneho casu. Proto ( a budu to tu psat klidne donekonecna jsem pro to, aby se zmenila divizni politika - treba na zaklade nejakeho celodivizniho referenda

S pozdravem
L.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:12
litinoveweedle (CSA381)
Vuci cca 25 mezinarodnim letistim a cca 10 sektroum v nemecku - u nas cca 5 mezinarodnich (na ivau jsem nevidel nikdy vic nez tri najednou) a typicky 1 sektor.

To ti da zhruba stejny pomer jako pomer clenu.

S pozdravem
L.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:24
Tragédie v JRD
cece, tobe uz ta politika (byt jen na komunalni urovni) leze na mozek, ne? tohle je naprosto ukazkove prekrucovani skutecnosti ...

proc nezduraznis, kolik tecdh stanovist bylo online i u tech nemcu, kdyz u nas zduraznujes, ze mame z 5ti letist online jen 3 a jednu oblast?

podle mych informaci bylo v prubehu te jejich 24 hodinovky z tech tvych 25 letist online jen 12 (vesmes veze, APPy uz podstatne min) a co se oblasti tyce, tak vesmes 2 - 3 aktivni sektory - mnichov a langen (opet, v prubehu poslednich 24 hodin). co dela tech 4000 lidi? kdyz srovnam tato cisla, tak nemyslim, ze bychom se meli za co stydet.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:27
litinoveweedle (CSA381)
Politiky me prosim usetri.

Co se tyka tvych dat, mohu se zeptat na zdroj? Ja jsem cisla uvedena v jinem prispevku bral jako odhad podle toho na co si vzpominam. A aby nedochazelo k nedorozumeni - mluvime o 7.72009?

S pozdravem
L.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:31
Tragédie v JRD
no, z papiru jsem si je nevycucal.

tohle jsou data z jejich vcerejsi akce. nevedel jsem, ze mluvime o 7.7 - ale neboj, ty budu mit za chvili.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:33
litinoveweedle (CSA381)
No i v soucasnosti je online dle stranek nemecke divize:

Aktive ATC insgesamt: 21

tj podle naseho pomeru 7,8:1 se ptam kdepak mame nase ostatni ridici, krome statecne FSPilota?

S pozdravem
L.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:39
Tragédie v JRD
jo, jenze kdyz to sgrupujeme, tak tech tvych 21 pozic pokryva 6 letist a tri oblasti. kdyz to vydelim skoro-osmi, tak mi vyjde, ze to v podstate odpovida. my mame online jedno letiste.

(ano, neberu v uvahu - umyslne - ze oni maj na kazdym letisti tri lidi online, coz v ceskych podminkach bude krom nejvetsich akci vzdy zbytecnost a uz to takovou roli nehraje).
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:56
litinoveweedle (CSA381)
No to je zajimava uvaha, se kterou si ale netroufnu tak zcela souhlasit

Protoze dovedeno ad absurdum pak by nam stacila jenom oblast. Nevim jestli jsi byl online na nekterem vetsim nemeckem letisti posledni dobou, ale v pripade letist s paraelnimi drahami nebo soucasnym provozem vice drah se ridici docela hezky zapotil ,a jeste aby ridil DEL, GND a TWR.

S pozdravem L.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 14:02
kutak
kdybyste radši místo toho hádání se šli oba řídit nebo dělat provoz

S pozdravem K.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 14:10
litinoveweedle (CSA381)
jj ja jsem si mezi diskuzi tal trenik okruhu na LKMT
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 14:02
Tragédie v JRD
No, tak si netroufej.

to je presne to, k cemu jsem se chtel dostat. ano, stacila by oblast. nevidim nejaky prinos v tom, ze budeme mit obsazeny vsechny tri, ctyri letiste u nas od gnd az po APP/DIR pri stavajicim provozu. obsazeni by melo odpovidat provozu. pokud mame 4 lety za hodinu, je CTR porad celkem dostatecne pokryti.

nemyslim, ze by pri procesu "vabeni" melo zasadnejsi vliv to, jestli mame CTR nebo budeme mit CTR + (na kazdem letisti TWR, GND, APP, DEL, DIR).

jo, ridici v nemecku to mozna neda, protoze toho provozu ma vic. az budeme mit provozu vic my (treba pri akci), tak taky nebude online jen CTR, ale neco k tomu pribude.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 14:13
litinoveweedle (CSA381)
Ano souhlasim s tebou, mas uplnou pravdu - mimo online dny, pripadne akce, by nam stacila oblast, pripadne TWR na nejakem intl. letisti.

Bohuzel uz jsem tu kritizoval soucasnou politiku divize, kterou bylo rizeni oblasti omezeno na 2, slovy dva aktivni ridice ceske divize.

Jeste jednou, ceska divize ma pouze dva ridici, kteri dle aktualnich pravidel mohou ridit oblast ci LKPR_APP. S takovymito zdroji se pak neda divit, ze to vypada jak to vypada.

S pozdravem
L.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 14:16
Tragédie v JRD
no... takze dalsi otazka.. co je podle tebe lepsi? mit dva ridici, kteri aspon maji tuseni o tom, co to je ATC, nebo zrusit omezeni, mit milion lidi, kteri sice budou moct ridit zemekouli, ale v okamziku, kdy prileti nejaky skilled pilot, na ktereho jim nebude stacit frace proceed as filed (apod.), tak budou v koncich?

mmch... tak proc si lidi ty testy neudelaji? vcera vecer tu kdosi volal po nejake motivaci (jestli si pamatuju), tak .. sup sup ...

prazdne nebe je mozna spatne.. ale jeste horsi by bylo mit sice nebe plne, ale lidmi, kteri by na to nemeli schopnosti.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 14:31
litinoveweedle (CSA381)
Velice spavne uvahy. Ale na tohle tema uz se vedla diskuze nekolikrat. Muj nazor se v tomto lisi od nazoru staffu.

1. Pokud nemas lidi, pak nemas koho motivovat k rozvoji ani nikoho, kdo se muze zlepsovat. Takze nejprve potrebujes mit ten milion lidi.

2. Pak muzes vhodnymi pravidly zlepsovat jejich schopnosti, motivovat je k dalsimu rozvoji.

3. Dale je treba rozlisit akce, pripadne online dny od bezne doby - prave v pozadavcich na ridici

4. Skilled pilot? Skilled pilot se s ridicim vzdy domluvi.

Takze shrnuto, ano nejaky poradek byt musi, zejmena musi byt videt snaha ke zlepsovani se, ale radeji par nadsenych amateru, nez dva znudeni a otraveni profici, co za radar sedaji z musu. Navic nadseneho amatera snadneji primejes k zlepsovani se, nez znudeneho profika k tomu aby ti ridil.

Mozna by take odpadl jiny nesvar, ktery tady jini zminovali - a to je ta "blba" nalada, ktera obcas na frekvenci panuje. A vichni vime, o kom se tu mluvi....

S pozdravem
L.

 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 14:35
Tragédie v JRD
Jo, jenze ten skilled pilot (ono se to tyka vsech tech ctyrech bodu), kdyz narazi na CTR noumu, ktery mu neni schopny dat ani povoleni, udela nasledne co? Cecham se vyhne.... a pak bude na svych forech psat (a celkem opravnene), ze do cech radi nelitat, bo tam jsou amateri. Cili je hezky - budeme vsichni moci ridit vsude, ale nebude opet koho ridit.


No, podtrzeno secteno - jsme tam kde jsem byli na zacatku. Ty mas tenhle nazor, staff ma jiny nazor. Tady to konci. Muzeme zacit znova.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 14:48
litinoveweedle (CSA381)
S prvni casti nesouhlasim. Myslim, ze uroven je vsude +- stejna. Pokud by nekdou u nas s S3 chtel mimo online den ridit oblast, tak by to po trose studovani take zvladnul. Ne asi sice 100% ARAIG, ale urcite tak, aby se nic nesrazilo a vsechno vzletlo/pristalo jak ma. A kvalita by se extremne nelisila od Nemecka nebo Rakouska.

Co se tyka druhe casti, ne nejsme tam kde jsme byli. Ono totiz vube nezalezi na mem nebo tvem nazoru, ani na nazoru staffu. Jediny o ci nazor jde, jsou clenove divize. Protoze ti letaji, ti delaji provoz, ti ridi. Bez nich bude LKAA je prazdna skorapka IVAO divize. S perfektnim vedenim a strukturou, ale zcela mrtva.

Otazkou tedy je, zda dojde k nalezeni nejakeho kompromisu, sirsiho konsenzu ohledne dalsiho vyvoje nasi divize, ktery bude schopno vedeni prijmout za svuj. To je alternativa, kterou bych preferoval.

Zbyvajici dve varianty (vedeni divize odstoupi pro nemoznost ztotoznit se s jinym nazorem, nez ktrery uplatnuji v soucasnosti, nebo zachovani soucasneho vyvoje, spise zaniku LKAA) se mi nelibi a budu se je snazit - napriklad konstruktivni kritikou - nebo jakykmkoliv jinym legalnim zpusobem zvratit.

S pozdravem
L.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 15:05
Tragédie v JRD
jak rikam. jsme presne tam, kde jsme byli pred dvema hodinami. takze to nema smysl dal resit, protoze si to kolecko dame znova.

pomijis jeden duelzity aspekt celeho toho snazeni na ivao - a to, ze z toho mas dobry pocit. ano, nejaky matlal s S3 tam ty lety nejak posklada, ze se nesrazi a nekde i pristanou, ale pokud bude mit problemy se zaklady frazeo atd, tak z toho zustane jen pachut a zkazeny zazitek. ono nikoho nepotesi, kdyz po 3 hodinovem letu pristava nekde, kde ridici ma proéblemy dostat letadlo k zemi alespon trochu podle realu. nevim jak tobe, ale ja s tim v dobe, kdy jsem letal, mel dost zasadni problem.

ale v jedne veci se mylis. na nazoru staffu zalezi. staff dela to, co uzna za nejlepsi pro vsechny (a jmena, ktera se v nem vyskytuji, mi davaji zaruku, ze tomu tak je) a je tim, kdo ma onu vykonnou moc. a pokud staff nepresvedcis , tak se nic nezmeni. jenze s pouzitim presvedcovacich metod, ktere tu aplikujes ty nebo bima (urazky, napadani, pomluvy, vyhrozovani), niceho nedosahnes.

ja ti na to za sebe reknu jednu vec - kdyz se ti v tom nemecku tak libi, tak si tam litej dal...
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 15:19
litinoveweedle (CSA381)
Jak tady padlo nekolikrat, radeji ridiciho tak, jak ho popisujes nez siroko daleko JEN UNICOM.

Staff uplatnuje svoji politiku, to je zcela jasne, ale aby ji mohl delat spravne je potreba uplatnit jistou davku reflexe. Tj delat politiku bez ohledu na okolni svet, nebo na ty, jichz se jejich rozhodnuti dotykaji se neda - nebo alespon ne dlouhodobe. To co delam - a vhledem k delce tohoto threadu pomerne uspesne - je to, ze se snazim o techto vecech vyvolat diskuzi a pripadne ukazat staffu, ze je treba provest v jejich politici dilci zmeny.

Kdyz bude vysledkem teto diskuze, ze staff alespon dilcim zpusobem upravi pravidla, pripadne motivacni ci vycvikove programy bude vytezem cela divize, nikdo neprohraje.
takove klasicke win-win. Tak prosim neber nesi diskuzi stylem jak vyhraju, ty prohrajes ci naopak.

P.S.: Pokud vim nikdy jsem nepouzil metody ktere zminujes: urazky, napadani, pomluvy, vyhrozovani. To co pises je demagogie - bud sva tvrzeni dokaz nebo se omluv.
Jediny kdo se snad mohl citit urazeny, ci napadeny jsi ty. To ovsem nema se staffem nebo zpusobem vedeni divize co delat A jak rika, na hruby pytel patri hruba zaplata. Rad diskutuji slusne a na urovni, ale pokud se nekdo chovat neumi nemam problem s nim mluvit jak on se mnou. Nicmene k vulgarismum se na rozdil o tebe vyhybam

S pozdravem
L.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:23
litinoveweedle (CSA381)
Tak to vezmeme jinak - v utery jsem letel a bylo odhadem cca 30 obsazenych pozic v Nemecku. U nas byla jedna.

To tedy dava pomer 30:1 na obsazene pozice zatimco pomer aktivnich clenu je nizsi nez 8:1.

S pozdravem
L.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:08
litinoveweedle (CSA381)
Pomery (clenu v divizi/pocet pozic) se tu probiraly a zas tak odlisne nebyly. Mimochodem stav naseho FIRu se tu zacal resit dlouho pred prazdninami.

S pozdravem L.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 12:59
Tragédie v JRD
no, nemaji prazdniny. ve vetsine nemeckych spolkovych zemi zacinaji prazdniny az zitra navic trvaji jen mesic a neco. v nekterych zemich az v srpnu.

http://www.holidays-info.com/School-Holidays-Germany/2009/school-holidays_2009.html
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:17
litinoveweedle (CSA381)
Ok, netusil jsem, diky za info. Nicmene ja bych nevidel problemy naseho FIRu jako prazdninove - o tomhle se tu diskutovalo jiz drive. To bychom stejne mohli jako vymluvu uvadet krome prazdnin i zkouskova obdobi, vanoce, svatky mezi vanocemi, zimni prazdniny, velikonoce, dalsi zkouskove... atd.

Proste nejaka divize na urcity pocet aktivnich clenu, jina ne. Ted spis co s tim udelat. Nebo jeste predtim - vidi to vubec nase vedeni jako problem?

S pozdravem
L.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:21
Tragédie v JRD
porad srovnavas nesrovnatelne.... a nechces to videt. necmi maji rekneme tech 4000 clenu (ci kolik to tu zaznelo), my tech 350. z toho je rekneme aktivni (ve smyslu opravdu pravidelne cinnosti rekneme polovina), takze nemcum zbude 2000 , nam 170.

no, a kdyz prazdniny (zkouskovy, atd atd) zeliminuji treba 3/4 lidi, tak u tech nemcu je to porad podstatne vic lidi, nez u nas. takze to porad vypada ze jich je tolik.

mimochodem (sice uz mi do toho nic neni, bo nelitam) - neprijde mi jako nejak extra skvely napad se za kazdou cenu hrnout do kvantity na ukor kvality...
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:25
litinoveweedle (CSA381)
Tak to vezmeme jinak - v utery jsem letel a bylo odhdem cca 30 obsazenych pozic v Nemecku. U nas byla jedna.

To tedy dava pomer 30:1 na obsazene pozice zatimco pomer aktivnich clenu je nizsi nez 8:1.

Navic pro uplnou spokojenost vetsiny pilotu by myslim stacili 3-5 ridicich v online den - alespon 2-3 hodiny.

S pozdravem
L.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 12:57
Tragédie v JRD
ne. jen mam problem s tim, kdyz se nekdo, co nema zjevne nic jineho na praci, navazi do nekoho, co aspon enco udelal. a za ta leta doslova vydupal cesky ivao z prachu.

ne, nechci aby tu funcki meli "za zasluhy" na dozivoti. ale porad toho udelali vic, nez ti pochybovaci tady dohromady.

a i kdyby - proste se staffu ty tve "napady" nelibily. a co jsem cetl, co jsi tu prezentoval, tak se jim nedivim. byly to v zasade blbosti.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 14:16
FSPilot   
Ježíš, děcka, nehádejte se
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 11:35
kutak
no nevim jak ty, ale já když vidim, že nikdo neřídí, tak většinou nikam neletim.. naopak kdykoli mam chuť řídit, tak tam jdu rovnou a provoz se zachvili připojí.. když chce človek řídít, tak to neni na 30minut ale min na 2 hodiny času
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 12:17
Tragédie v JRD
naopak- vabeni provozu je zaklad. at uzjako vysedavajici atc, nebo jako pilot, ktery si s tim unicomem taky nejak vystaci. oba dva se navzajem pritahuji - kdyz bude hodne pilotu, bude hodne atc. kdyz bude hodne atc, bude hodne pilotu.

ze budes na provoz cekat hodinu a pul? no booze... tak budes cekat hodinu a pul. na rybach taky balis vercajk po prvnich peti minutach bez ulovku?
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 12:22
Filip   
Na rybu sem nikdu hodinu a pul necekal Na tu max 30 minut.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 12:50
litinoveweedle (CSA381)
S timhle plne souhlasim. Online dny v tomto poskytovaly zvysenou pravdepodobnost, ze ATC potka pilota a vice versa.

Bohuzel v okamziku, kdy se popsany stav dostane do deficitu na jekekoliv strane pak se jedna o stav astabilni a prirozene degradujici. A k jeho naprave potrebujes vnejsi vliv.
Treba ve forme motivace za to pocatecni vysedavani u prazdneho radaru.

S pozdravem
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 00:33
B3d4   
Docela dost lidí se tu vyjádřilo, že po LKAA nelítají, protože nemají řídící a nebaví je UNICOM ... jasně že by to nebylo jako nařízení, prostě by se domluvilo 5 lidí a obsadilo by LKAA na nejdůležitějších pozicích třeba v nedělí odpoledne. Jak by se to sem dalo, tak by přišel provoz a potom by se na to mohlo "nabalit" více lidí a mohlo by to přetrvat i v dalších dnech, jak říkám, najít těch prvních 5 co se ukoušou nudou a pak to půjde samo
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 00:34
Mike2811
Piloti by se po delší době svícení objevili sami, to máš jak můry u žárovky, jen je potřeba chvíli svítit. Pak by se objevovali i zahraniční...
Osobně tomu ale moc nerozumím, od změny požadavků pro ATC byla zkouška snad skoro každý týden, pomalu každý tele má C1 a zase není nikdo, kdo by řídil ?
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 00:44
kutak
musíš specifikovat kde by řídili.. pro nový ATC je na Praha Radar třeba C2 .. pro staší platí výjimka.. časem se to podá až si lidi udělaj C2
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 00:45
kutak
teda respektive po novym hodnost APP Controller
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 00:49
Tragédie v JRD
on by byl.. ale nikdo neni ochotny cekat hodinu na provoz.. nejlepe mit provoz LKPR jako v realu ... jo, kde jsou ty doby, kdy jsme na ivao za 16h sezeni na ivao odridili treba pet, sest pohybu .. jojo
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 00:53
kutak
no já si taky vychutnávam každý letadlo.. navíc jak už nekdo psal, je to dobrý odreagovaní u prace nebo u učení na PC
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 02:50
Cirrus/Pindra
Mike má pravdu, i já chodim lítat tam, kde jsou řídící. Když už zapnu ivae a nikoho nevidim, tak jdu lítat výjimečně. Měl jsem te´d delší pauzu, ale tak jednou dvakrát do týdne jdu, a většinou až později večer, to taky moc dlouho pochopitelně nikdo nevydrží sedět u radaru.

Jinak kluci díky za tuhle debatu, v noci mě donutila zapnout ivae a odletět velice dobře pokrytou linku LKPR-EDDM, kde byli všechny stanoviště.

Fakt už jsem hodně dlouho nezažil skoro ve dvě ráno na Ruzyni TWR a oblast
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 11:38
kutak
škoda že vas nebylo víc.. LKPR-EDDM se nabízelo jako pěkný krátký polítání s hojnym pokrytim ATC na ten čas
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 23:01
Tragédie v JRD
tak par let zpatky to tak fungovalo ....
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 23:04
= M@trix! =   
no jo ... pár let spátky fungovalo spousta věcí ... ale teď je teď a teď to nefunguje ...
 

LKAA OFFLINE days   11. 7. 2009 / 22:41
Tragédie v JRD
to je kravina, jakou jsem uz dlouho neslysel.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 09:26
litinoveweedle (CSA381)
Mily tragede, jediny cituji "kraviny" co se tu permanetne vyskytuji s zeleznou pravidelnosti jsou tvoje flamotvorne vylevy, svoji urovni hodne tak dojicky krav Neni tu od tebe, co se divam, jediny konstruktivni prispevek, naopak informacni hodnota tve produkce se limitne blizi nule, zato smrdi hnojem na 100 metru. No ale co ocekavat od takove slozite osobnosti jako jsi ty. ))

Na druhou stranu jiste patris k barvitemu koloritu mistniho fora a ja osobne si te velmi vazim - davas mi moznost, pokazde kdyz si prectu tvuj prispevek, uvedomit si, ze na tom vlastne nejsem tak spatne. ))

S pratelskym pozdravem L.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 12:16
Jakub Koutný TVS461
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 12:35
Jakov
Ty se nemáš co smát, radši si zvopákni co je trim a k čemu se používá
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 12:38
FSPilot   
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 12:45
Jakub Koutný TVS461
Hahaha
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 15:56
Lowmick   

LNAV, VNAV, kafe set

S pozdravem
L.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 09:50
honzaa
Pokaždé, když letím já, tak je online okolní FIR.. Vždy.. U nás je o tma(nejenom teď), někdy se na tu hodinku v úterý rozsvítí všechny stanoviště,ale co je to platný..
Ale jinak, divize by měla začít nějak makat,čim dál víc vídám piloty, kteří na UNICOM vysílají: ,,Ahoj, nevíte jak vypnit plán?Diky" či ,,Po vzletu a bereme to na...".
Nebo řídící co mi nejsou schopní dát povolení..
Lepší určitě dle mě bude, když přestane STAFF tady se zabývat vším, co je v realitě(myslím nějaké to koordinování,odpovídače...) začne nabírat nové,schopné lidi,piloty,řídicí, začne je učit atd..

Takže teď otevřeně a natvrdo:
Takže tímto vyzývám CZ divizi, aby začla nabírat nové lidi(je jich hodně,bojí se létat online), začala normálně učit piloty a řídící(ne jen ty cca 2 eventy,kde se školí!),
motivovat je k řízení,pilotování.Myslím si, že většina CZ IVAO vedení by měla mít s piloty a řídicími dobrý vztah,zveřejňovat kontakty na sebe.
Chápu,že členové divize chodí do práce a nejsou to povaleči (jako například já),ale mají si udělat na nové členy větší čas.
Také by měli kontrolovat uživatelské účty,objevují se tu nejměně dva prázdné účty(o nich vím,ale jsem ze strany majitelů vydírán,abych nesdělil tyto informace,klidně napíšu jména osob).
U nás teď umírá jakkékoliv sportovní létání,nemluvě o vojenském provozu,který jen částečně zajišťuje CVAF.
Když už letí nějaký začátečník online jako dopravní pilot, vypadá to tak, že v letu LKMT-LKPR doletí na Slovensko a, že ho LZBB_CTR musí navigovat na Ruzyň. Nakonec tento člen mate provoz na Ruzyni,vysílá na UNICOM špatné,zmatené zprávy, Nejdřív si vybere za dráhu na přistání24,pak 06,pak zase 24..... A pak to "svede" na mě, jelikož jsem ho po telefonu navigoval,jak nastavit FMC a AP..
To vyplývá, že noví členové se divizi z předchozích důvodů bojí kontaktovat a žádat o trénink(všichni ne,ale znam ty lidi).

Takže jak to já vidím:
Minulost: Nevím
Současnost: Skoro nečinná divize, zdá se mi, že se snaží hodně jen Borek.
Budoucnost: Praha FIR na IVAO umře,piloty bude školit a nabírat VAK.

Do divize bych z předchozích kontaktování dal: Michal Vorel,Jakub Zerzáň atd., prostě ti co se snaží i když nejsou ve velení nějak školit...!

Takže pokud bude divize na tom, kde je a bude ještě horší(předpoklady na to má velké) tak jí žádám, aby celá odstoupila.

Díky!

 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 10:10
litinoveweedle (CSA381)
K cemuz dodavam, ze pripadnym odstoupenim se situace v ceskem FIRu nezhorsi, ale ani nezlepsi.

Pokud vedeni divize bude slepe trvat na sve nastoupene ceste, tak je odstoupeni jedinou rozumnou sanci ceske divize. Pokud v sobe ale najdou schopnost sebereflexe a budou se snazit soucasny stav napravit a to do podoby ktera je blizka nejen jim, ale zejmena ostatnim clenum divize, pak se svymi zkusenostmi a vedomosti dokazi urcite vice, nez nova garda.

S pozdravem
L.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 10:30
FSPilot   
Kdyby jste místo nadávaní šli lítat
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 10:34
litinoveweedle (CSA381)
Jdu prikladem delat provoz
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:10
honzaa
Hned po odeslání jsem šel létat)
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 12:14
Tragédie v JRD
divim se, ze s tim vedeni divize nesekne, kdyz cte takovy hovádka jako ty nebo bíma. Kdyby to byl aspon někdo, kdo má k deni co rict a ma s necim zkusenosti. ale bima, jakozto jeste pred par mesici clovek, ktery nevedel, co je letadlo, a ty - profesionalni prudic.

kdyz jste takovi experti pres rizeni divize, tak jakto ze uz nejste ve staffu divize? urcite mate spoustu konstruktivnich napadu a planu - tak proc je neprezentujete a na rizeni se nepodilite?

ale zatim z toho mam pocit, ze vase veskera "konstruktivnost" konci u toho "divize by mela odstoupit". to ale neni konstruktivnost - to je jen bezduvodne bourani. a o necem to svedci.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 12:45
litinoveweedle (CSA381)
Dostat titul profesionalni prudic od Trageda, to bych si mel nechat zaramovat.... )) Dtto kdyz me Traged obvinuje v nekostruktivnosti. Jaky jsi vrchol konstruktivni debaty vi tady na foru kazdy, to bych nijak nerozmazaval, ale kazdy zjevne neni tak soudny.

Co se tyka me konstruktivnosti: predkladal jsem nekolikrat konkretni navrhy, jak si myslim, ze by slo situaci zlepsit. Co se tyka odpovedi ze strany staffu, tak vyjadrena usty Markyho znela: Bud to budeme delat jak to delame, nebo nijak. S takovymhle pristup se ale cokoliv spatne meni. V takovemto pripade pak opravdu nastava chvile, kdy clenove ceske divize reknou, zda chteji aby se pokracovalo v trendu nastavenem diviznim vedenim, nebo ne.

A pokud vedeni nebude chtit reagovat na prani clenu, ci pripadne najit kompromisni reseni, ktere zajisti uspokojivou kvalitu pri zachovani podobneho pokryti jako v jinych FIRech, pak je jedinou dalsi moznosti jeho odstoupeni. To je koneckoncu neco s cim poprve prisel sam Marky, ne ja nebo nekdo jiny.

Ja osobne bych byl mnohem radeji, kdyby doslo k prehodnoceni postoju soucasneho vedeni a jeho setrvani ve svych pozicich.

S pozdravem L.

P.S.: Slaba pejorativni oznaceni "hovadka" si nech pro sva zviratka v JZD, vim ze mas na rafinovanejsi urazky a celym forem se uz na ne tesim.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:37
honzaa
Jo a to tragéd neví, že mi bývalé JZD musí každoročně platit )))
Teď nebudu hovádko,ale hovado, že tragéde?
Tragéd je zde hold takový náš malý (zatím neškodný) "parazit", asi chce být více civilizován (nebýt prostě v kravíně). Ty jeho řečičky o nějakém kontruktivním myšlením jsou taky hodně směšné,když jeho příspěvky jsou konstruktivní tak na nule. No, ale díky tragéde, vždy když mám špatnou náladu, stačí se koknout na tvůj profil, na tvoje příspěvky a už se mohu potrhat smíchy : - )))) (taky je dobrý,že si se naučil používat kondom,jseš z toho tak unesen,že si dáváš obrázek výrobce do profilu,že?)
Jinak, když seš tak inteligentí(nedá se ti to odepřít!) tak začni něco konstruktivního vymýšlet ty!
Ps:Nebude vůbec lepší aby jsi mi udělal tapetu kde bude ,,Hovado roku 2009!"??
Do divize nechci.
Vím co to je letadlo hodně dlouho, ale ty asi ne, že? (Kdo má máslo na hlavě nejvíc řve!)
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:46
Mike2811
Hmmmm, obvinit ex-staffa z toho, že neví co je letadlo, to chce hodně inteligence.
Pánové gratuluji, už jste se snížili na úroveň osobních nadávek, opravdu upřímně gratuluji Vám všem...
Tragéd je na můj vkus sprostý a občas až trochu nechutný, ale udělal něco pro divizi a dost udělal při pomáhání lidem tady na péráku, ty jsi jenom sprostý a nechutný, je mi Tě líto...
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:49
DEJV
no jo Miku co nadelas a lepsi uz to asi nebude
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:50
FSPilot   
Kdo má máslo na hlavě nejvíc řve!

taky se mi zdá Měl by jsi zklidnit hormon
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:52
kapan
Nechcete toho už nechat? Proč by měl tragéd dávat nějaké konstruktivní návrhy? On s krytikou nepřišel, naopak se zastává lidí kteří pracují pro nás ostatní. V tomto se k němu připojuji a chci říct, že mě se líbí akce naší divize i s provozem a pokrytím ATC u nás jsem spokojen, jsem rád že jsou lidi kteří obětují svůj čas, aby udělali něco pro druhé (teď mám na mysli Staf naší divize) a docela mě štve takováhle bezdůvodná kritika, zvlášť pokud je vedena vyloženě destruktivně.
A co se týká pokrytí ATC, tak nevím o co komu jde, prostě je to zábava a né povinnost, pokud se někomu chce tak řídí, když né tak neřídí, fakt nechápu co chcete? Proč by se měl někdo chovat právě tak jak si představujete?
Přestaňte šířit dusno.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 13:53
kapan
omlouvám se za krYtiku, to je hrůza, soráč, to mi ujelo
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 14:09
litinoveweedle (CSA381)
Jojo, ale kdyz nekdo napise konstruktivni kritiku s konkretni identifikaci problemu a moznym navrhem reseni problemu, tak se pro jistitu oznaci za hovadko a jeho prace za hovadiny a posle se do prislusnych mezi. A stat v pozoru a drzet hubu muzu pane ridici?

No to se pak do te konstruktivni kritiky kazdy jen hrne, ze jo?

- Mam nazor na soucasny stav divize
- Myslim si ze tusim co je za problemy
- Mam jakysi navrh ja problemy zkusit resit

Pripada vam tohle jako konstruktivni pristup? Me ano. Minimalne neco o cem se da zacit diskutovat.

Kricet vsechno je spatne je stejne konstruktivni jako delat, ze se nic nedeje a nase divize s jednim ridim je v perfektnim stavu a netrpi zadnymi problemy. O slepote tveho "nazoru" svedci i fakt, ze i Marky popisoval, ze on citi problemy v poctu aktivnich ridicich, jen je pri soucasne strategii divize neumi/nechce resit.

Stavet na piedestal nekoho kdo pro ostatni neco udelal je hezke, ale delat z nej nekoho proti jehoz rozhodnutim nesmi smerovat zadna kritika - protoze kdyz jsi nic neudelal tak nekritizuj - je take konstruktivni, ze? Jako by kdokoliv nemohl mit rozumny nazro nebo pripominku.

A kdyby se nahodou nekdo rozhodl pomoci a delat neco treba jen trochu jinak - tak ho hezky srazime a demotivujeme uz na zacatku, napiseme ze place hovadiny apod.

Beru tvuj nazor, ale konstruktivitu po ktere sam volas v nem nenalezam.

S pozdravem
L.


 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 16:16
FSPilot   
Chlape, kurňa... sám jsem tě dneska poslouchal a řek bych, že bys měl co dělat, aby ses dostal na úroveň většího množství pilotů, kteří v CZ divizi létají a tím tě nechci shazovat, ale upozornit, že tobě třeba nízká úroveň ATC servisu nevadí, ale je tady dalších xx členů, kteří nechtějí to, co se tu dělo před těmi restrikcemi, kdy ty jsi ještě nelítal a na mezinárodních letištích se děly takové věci, že tomu staff po právu utnul. Měl by ses zamyslet nad tím, jestli chceš své znalosti rozvíjet a zvyšovat průměrnou úroveň naší divize, nebo degradovat divizi pro potřeby nováčků a lidí, kteří si příjdou jen tak zahrát multiplayer. Protože tam svou konstruktivní kritiku směřuješ.

Představ si, že se objeví nováček, který neumí ani vyslovit svoji volačku a začne nadávat na staff, že je to na houby, že on si chce zalítat s řídícím, ale nehodlá se nic učit, protože si chce jenom hrát, tak ať se všichni postaví na hlavu...

Takovým způsobem dneska funguje ta naše společnost (v jistých ohledech) a to hlavně při výchově mládeže... Děcka jsou čím dál tím víc sprosté a bez zábran, ale dneska, když dá matka dítěti facku, tak jde skoro sedět. A celý systém se přizpůsobuje tomu slabšímu článku a degraduje na úroveň, že bude hůř...

Nechcem přece z IVAO udělat multiplayerovku pro děcka do 5 let, nebo jo?
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 16:25
Tragédie v JRD
tak uz chapu, kde je zakopany pes v tom, ze je ochotny preferovat ATC-matlala pred unicomem ... kdyz je sam pilot-matlal. ja z tech jeho prispevku predpokladal, ze je to pan pilot.

v tom pripade ale dostava jeden z predchozich prispevku vidleho, kde chtel "staffu ivao pomoci tim, ze jim nadefinuje novou verzi omezeni jednotlivych hodnosti na pozice" uplne jiny nadech. bohuzel, ponekud smutny.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 16:49
Létající myš   
Tak jsem se po týdnu létání dostal na net a čtu si tady. A obdivuju nejen Tomáše ,kolik času se snaží vysvětlit asi pro někoho nevysvětlitelné. Ja na síti nelétám, neb v realu toho mám dost a tak jen pohled z venku.
To si asi naběhnu.....
Za prvé mi připadá celá ta diskuze na dvě věci. Za druhé - mi to připadá...budu létat na síti, když mám čas a chuť a chci aby vždy ostatní byli v pozoru a udělali mi ATC...budu dělat ATC , když budu mít chuť a čas a chci aby ostatní byli v pozoru a udělali mi provoz. No jo, ale to nejde, je to v podstatě hra...pardon - simulace a všichni jsou dobrovolníci, nadšenci bez nároku na odměnu, pominu-li občas negativní odezvu.
Co se týče kvality ATC a pilotů nebudu hodnotit - byl bych nesoudný. A tak snad pro někoho pomoc, jak to chodí v reálu :
http://www.liveatc.net/feedindex.php?type=international-eu
Pokud to je známé , tak se omlouvám, ale jak ATC, tak začínající pilot-virtual si může udělat trochu představu. Ono to v reálu není zas tak fundamentální i když je to někdy na nervy taky. Teď v době přesunu koupáčů to stojí za ......
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 17:20
Matyx   
Dnes jsem při svém dalším letu v zahraničí spatřil Ostravu online, tak jsem si vás přeladil (byl jsem zrovna v neřízené oblasti) a jestli jsem pomalu sbíral odvahu zase zavítat do CZ FIRu (chystal jsem se zrovna zeptat na ten "reportovací systém" potřebný pro CZ IFR Tour) tak mě teď zatraceně rychle přešla. Mě totiž litinoveweedle přišel v pohodě, jestliže jeho výkon označuješ za podprůměrný tak to raději nechci vědět jak bych dopadl já. Naopak když tak poslouchám Bořka tak bych do ČR tuplem neletěl, protože to střílí tak že bych skončil s 5x "say again" na každou jeho zprávu.
Zároveň se mi vybavilo jak jsem vloni v rámci jednoho VA eventu vyrážel s B763 z práglu a díky nezkušenosti mi nepřišlo divné že jsem nedostal odletovku (ostatní z VA ano, DEL na to u mě tehdy zapoměl) ale zároveň ani initial hdg, a prostě jsem šel na odlet a čekal jsem vektory ... ty nepřišly, chvíli jsem se hádal s app a nakonec jsem dostal dct zpět na trať. To podstatné ale je, že jsem se od kamaráda dozvěděl jak mě následně řídící pěkně proprali - moc prima feeling.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 17:26
Rozšafín Ctibum   
Ještě jednou řekneš Bořek a odstřelím Tě já. Jak to myslíš? Já na ten radar nekoukám, pracuju
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 17:30
B3d4   
Ale je vidět, co jeden ATC na bolasti přiláká provozu, neříkej, že se ti ho zdá málo A klid, toho Bořka určitě nemyslel tebe
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 17:37
Rozšafín Ctibum   
Vsak ja si nikterak nestezuji . Pohodove zarizeni si
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 17:40
B3d4   
Tak jasně, ale je to přesně ono. Připojí se řídící a přitáhne letadla, chvíli jsi tam seděl na ocet a potom to tam začalo létat, např. mě to donutilo přehodnotit své plány na let Tady je krásně vidět, co dokáže jeden (pozdeji dva) řídící. To je ta cesta ke zvýšení provozu !
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 17:32
Matyx   
A jejda, sorry, koukám že psát vyjímečně s diakritikou nemá jen výhody )
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 17:35
Tragédie v JRD
Mozna ze byl litinwidle treba i dokonce prumerny. Ale to je malo, pokud jde o nekoho, kdo kritizuje cely ivao, navrhuje zasadni zmeny do pravidel obsazovani pozic (resp. je chtel sam vymyslet) smerem "dolu". Takovy clovek nemuze byt prumerny. Takovy clovek musi litat (nebo ridit) bezchybne.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 17:50
Matyx   
To je právě to odvěké dilema co se tu řeší, ne ? Protože jestli chceš kvalitu, musíš brát ty nejlepší ale s tím zároveň přicházíš o kvantitu. Naopak pokud chceš kvantitu, pak musíš brát právě ten průměr. Viz. Gaussova křivka.
A to odvěké dilema se pořád nevyřešilo a asi hned tak nevyřeší, protože neexistuje konsenzus ohledně toho pro koho je IVAO určené. Už sama oficiální mise projektu to neřeší, podmínky klade příliš otevřené - tzn. ARAIG ale zároveň minimální limity nastavuje neuvěřitelně nízko. Díky tomu co divize, to názor a pak to končí tak že člověk může nakrásně splňovat požadavky a stejně má pocit jako kdyby ho tam nechtěli.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 18:54
litinoveweedle (CSA381)
Vytesat z kamene. Idealni by bylo najit rozumny kompromis, ktery by napriklad mimo online dny umoznil mirnejsi pravidla, diky kterym by se i ten plebs mohl vzdelavat a ucit - jako to bylo dneska - timto dekuji LKAA_E_CTR a LKPR_TRW

S pozdravem
L.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 19:58
Matyx   
Jo, dneska to bylo prima, po dlouhé době jsem se přistihl že jen tak poslouchám ten cvrkot na frekvenci a snažím se něco pochytit ...
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 20:57
FSPilot   
Když nestíháš a není nějaký extra provoz (což nebývá tak často), tak není problém to zopakovat 5x, ikdyž už to pak vypadá blbě a je výhodnější přejít na češtinu - a to není žádná ostuda
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 21:59
Matyx   
To není jazykem, s anglinou nemám problém, spíš o to že nemám drill a nemám "pod kůží" sled očekáváných informací, takže se s tím prostě peru.
Nicméně víš co, abych pořád nekafral proč to nejde tak to zkusím překousnout a zase po roce se vrátím do českého FIRu. No a buďto to půjde nebo nepůjde.
Což mi připomíná, nikdy jsem se neúčastnil žádné oficiální tour (jen VA a neofiko s kamarády), takže netuším co a jak - no a minimálně pro aktuální CZ tours je dle ivao webu potřeba nějaký reportovací systém, ale žádné další info ani link tam není. Mohu poprosit o odkaz ? (google zklamal)
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 22:07
B3d4   
Taková "hříčka" Staffu Tak mě následuj
cz.ivao.aero --> Ocenění --> Hlášení --> Zde
A jsi tam, jen dodám, že je třeba se registrovat do tohoto systému, VID tvůj z IVAO a heslo jaké chceš
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 22:41
Matyx   
Díky, tomu říkám ergonomický přístup )) ... a jinak se mi povedlo registrovat, nicméně přihlásit už ne, asi se mi povedlo zmatlat heslo či co ...
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 22:46
B3d4   
To se musíš obrátit na Borka A nebo se podepsat pod toto http://ivaocz.virtualskies.net/forum/viewtopic.php?t=968
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 22:50
Matyx   
)
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 22:49
FSPilot   
Fakt si myslím, že se není čeho bát
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 18:52
litinoveweedle (CSA381)
- Tak za prve na primou otazku Borka, byl muj vykon oznacen jako normalni, at uz to znamena cokoliv.

- Kdyz uz FSPilot probira skills jinych... jsi si jisty, ze tvoje rizeni bylo v poradku? Ja delam chyby a delam jich spoustu ale snazim se zlepsovat. Po dlouhe dobe letel VFR a frazeo se mi uz trochu vykourilo z hlavy, ale kdos bez viny hod kamenem, ze ano?

- HLAVNE ja se necpu do zadne pozice IVAO. Nekandiduju, nemoralizuji a nehodnotim uroven druhych. Co primarne delam, ze se snazim upozornovat na problrem zespodu, protoze casto vim, ze lide uvnitr ve vedeni maji casto zkreslene nazory. To co nabizim jsou spise zkusenosti z rizeni organizaci, ktere funguji na podobnych principech - dobrovolnosti a clenstvi. A kdyz jsme u velikosti tak nase sdruzenima vice nez 1200 aktivnich clenu, jen pro ilustraci. Jeste jednou, pokud zmena prijde od staffu divize bude jedine rad, domluvili jsme se s Borkem na tom, ze si celou vec prodiskutujeme na ICQ a uvidime.

- Pokud jsme to spravne pochopil tak nekdo kdo neni pilot nebo ATC s nejvyssim ratingem nemuze mit ani pripominku, natoz navrh. A banan bych dostat mohl? A me Traged obvinuje z demagogie. Copak se dozvime priste?

- Ja na sve pozici v nasem sdruzeni vitam kazdy navrh kazdou ideu, navrh na zlepseni. Protoze si nemohu dovolit delat neco, co clenove nechteji - jinak nase organizace nebude dal fungovat. Takze Tragede, jeste ze uz ve vedeni CZ IVAO divizi nevedes. S takovymi argumenty ktere pouzivas.

S pozdravem
L.

 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 21:02
FSPilot   
Člověče, vem si, jakou má úroveň každý z toho vašeho 1200-členného spolku. Pak si představ, že se objeví 600 nových, kteří o dané problematice neví nic. Za půl roku se dostanou na úroveň začátečníků a už řvou, že máš příliš velké požadavky a chtějí to snížit. Pokud to uděláš s každým novým, tak za chvíli bude mít celý spolek úroveň začátečníků a ostatním budete pro smích - to je podle mě dlouhodobý výhled. Asi by ses divil, jak daleko je od reálu současný systém požadavků. Ale to nemůžeš posoudit, protože to prostě nemůžeš vědět a nikdo to po tobě ani nemůže chtít.
 

LKAA OFFLINE days   12. 7. 2009 / 20:55
FSPilot   
Don't worry Nemůžeš soudit podle komunikace. Ta mu šla dobře, jako kde komu. To zas tak těžké není
Jde spíš o způsob letu, popř. pochopení instrukcí. Nechci ho nějak shazovat, to určitě ne, jsou na síti i mnohem, fakt mnohem horší "piloti".
Spíš jsem reagoval na to, jak nadává, jak je všechno přísné a přitom to, že sám lítá možná i lehce podprůměrně a toleruje se mu to, nevidí a to je kámen úrazu. Neměl jsem jediný problém s tím, jak lítal. Nijak jsem ho nebuzeroval (aspoň o tom nevím) a jen jsem se mu snažil zprostředkovat co nejkvalitnější servis, aby si pěkně zalítal. A nemyslím, že vzniknul nějaký problém, takže nevidím žádný důvod k nějakým rozporům.
Ale pokud se mu bude věnovat řídící podle jeho představ, tak by se oba docela silně zapotili a nemyslím si, že zrovna tohle chce. Totiž asi neví, čeho by těmi změnami dosáhnul, protože to prostě neví, což jeho postoj částečně omlouvá
 

Runway in use LKPR   11. 7. 2009 / 15:20
Fero
No ja vim ze je v FS ATC na *****, spis jsem to myslel, jestli nejde v AFCADu nejak zavrit draha, nebo tohleto nemá řešení
 

Runway in use LKPR   11. 7. 2009 / 17:24
Filip   
Normálně to jde jenže LKPR scenérka je udělaná nějakým zvláštním způsobem, že tam to nejde. Jakýkoli zásah do AFCADu ti to roze****.
 

Runway in use LKPR   11. 7. 2009 / 17:47
Teflon_490   
Jakykoli ne.
 

Runway in use LKPR   11. 7. 2009 / 20:19
Gustav ( BHA576 )   
Fero je to pro FS2004 nebo pro FSX.Jerstli pro FSX tak ti to předělám - stačí,když pošleš AFCAD na email: czivis@seznam.cz
 

Runway in use LKPR   11. 7. 2009 / 23:39
Fero
FS2004 prave..
 

Runway in use LKPR   12. 7. 2009 / 09:34
pegasus
Já mám spoustu času, lítám rád, offline, protože online neumím. Přestavuju comp,až bude výkonej to online zkusím. Nějak to dopadne. Budete mít aspoň jednoho letce, každej den. Každej začátek je těžkej.
 

Runway in use LKPR   12. 7. 2009 / 09:51
pegasus
Ještě jsem si vzpoměl. Jak tady čtu příspěvky,tak spousta lidí by třeba ráda online létala, jenže má strach z Vaších reakcí příští den. Ruku na srdce, to by byla kritika! Nikdo už si nevzpomene jk začínal. Před lety. Dneska už je každej mazák, tak se tomu druhému už nic netoleruje. Potom se nedivte, že skoro nikdo online nelétá. A není to jenom pokrytím.
 

Runway in use LKPR   12. 7. 2009 / 11:06
Gustav ( BHA576 )   
Né Jardo v tom to není.
Můj postup byl celkem bezkonfliktní a začínal jsem takto:
1. Na české divizi jsem si stáhnul českou a anglickou frazeologii a zároveň pročetl rady a poučky,které jsou tam uváděné.
2. Přes IVAE a TS jsem se jako _OBS připojil na nějakého řídícího v ČR, ( když máš to štěstí a je nějaký zrovna online) a na jeho frekvenci jsem poslouchal jak to tam komunikují.To samé pak pro angličtinu venku - ale na tu je zatím čas.
3. Tak a nebát se a třeba v LKMT se potom s řídícím začít domlouvat,že to u něj zkusíš - no a už to fičí - nikdo učený z nebe nespadnul. Hlavně nezačínat na velkém letišti !!! Hezky začít doma a česky.
4. Později již přelety a odlety z LKPR.No a potom hurá za hranice.Mít připravenou listo-tabulku,kde budou kolonky pro záznamenání letového a přístávacího povolení - ta je důležitá pro snadné zopakování příkazu a celkem rychle jí vyplníš v momentě jak ti to řídící diktuje.Díky tomu mu to velmi snadno a rychle zopakuješ a nedržíš frekvenci zbytečně dlouho.Já mám na jedné straně listu udělané kolonky pro odlety a na druhé stránce zase kolonky pro přílety.
5. Za poslední - musíš míti mapy pro dané letiště ( většinou jsou volně ke stažení ) a používat routefinder pro nalezení správné letové trasy.Je li možno,tak i aktuální AIRAC pro daný typ letadla se kterým poletíš - PMDG,PSS,WILCO atd. - ty už jsou bohužel placené
 

Runway in use LKPR   12. 7. 2009 / 15:35
pegasus
V pohodě Gustiku. PMDG 737,747 mám. Lítat jsem se naučil(i kyž??) Nemyslel jsem to tak zle. Všude se někdo najde kdo zarejpe. Jednou to skusím a uvidíme. Přečet jsem toho tady ohledně online dost, tak že jsem trochu v obraze. No, a když nebudu něco vědět tak se zaeptám. Jinak díky za povzbuzení.
 

Runway in use LKPR   12. 7. 2009 / 11:29
Mike2811
Blbost...
Sám za sebe dodnes tyhle řeči moc nechápu, je to asi takhle:
1) když jsem dříve přišel na IVAO, tak jsem logicky nic neuměl, byl jsem sprdnut (ale pozor, jen v dobrém smyslu slova ) a dva piloti mi vysvětlili a ukázali základy. Nikdy jsem neměl problém, že by mi někdo něco nevysvětlil.
2) Byť nejsem žádný borec, tak s postupem času spíše radím těm, kteří to potřebují. Když vidím nějakou kravinu, tak klidně napíšu jako observer a poradím, obvykle mi i poděkují a všichni se šťastně rozejdeme. Znám mnoho pilotů, kteří to dělají stejně nebo dokonce provádějí jakousi základní přípravku. Nesetkal jsem se skoro z žádným pilotem/řídícím, který by ostatní nějak urážel nebo shazoval, napadá mě snad jenom jeden a ten byl odejit pomocí staffu a podle posledních zpráv už ani nežije. Obecně jsou takoví lidé vyháněni, protože o ně není zájem a to je při týmové zábavě docela důležitá věc...
3) Na síťi je řekl bych všechno v pohodě, co se péráku týče, tady jsou trochu vznětlivější povahy, ale asi sis mohl sám všimnout, že naprostému nováčkovi odpovíme i na naprosto triviální až stupidní otázku(prostě se nerozkoukal), horší je to, když někdo nadhazuje už popáté prakticky stejnou otázku, nebo když si evidentně nepřečetl to, co jsme mu radili přečíst posledně. Stejně tak se bude mluvit o pilotovi, kterého už 5x někdo opravil a on zase dělá stejnou chybu ( ale to nemluvím o detailech, jako např. na 7 nm přiblížení je 0,2 z osy)...
4) Pokud máš zájem naučit se základy (bez NDB přiblížení nebo PAR určitě přežiješ ), tak určitě nebudeš mít problém.
Bohužel si musím postesknout nad jednou věcí, když jsem já nastoupil, tak mělo IVAO jasnou myšlenku - lítat as real as it gets a každý, kdo přistupoval, s tím počítal. Dnes je tu příval mladších, méně zanícených lidí, kteří jdou spíš zahrát si multiplayer, ale o tom IVAO není a nikdy ani nemělo být. Chápu, že ne všichni se chtějí tohle učit a třeba jim to ani nejde, ale k tomuto koníčku to patří...
 

Runway in use LKPR   12. 7. 2009 / 12:22
Tragédie v JRD
verim , ze neni duvod se bat. jo, parkrat se stavalo, ze nejakyho jelimana nenapadlo nic lepsiho, nez tady na peraku zostouzet nekoho, komu se na ivao neco nepovedlo. ale uz to nenastava - i diky osvete (a reakcim na takove prispevky).

na druhous tranu - nekdy se neni co divit - kdyz ti na ivao prijde clovek, ktery ani nenji schopny nastavit vyskomer a nema paru co je to atis, tak to fakt nastve. charakter teto "zabavy" preci jenom vyzaduje nejake studium. a hlavne - znalost ovladani letadla, se kterym letim. letet na ivao s letadlem, ktere jsem si pred peti minutama stahl z netu, neni take zrovna nejlepsi napad.

a nikdy prece neni problem se domluvit s nekym, kdo uz ma neco nalitano (a nebo narizeno), a na to ivao si sednout a zalitat si vklidu a overit si, c ojeste neznam (a potvrdit si, co jeste znam).
 

Runway in use LKPR   12. 7. 2009 / 15:57
B3d4   
LKAA_E_CTR je online, tak se de létat
 

Runway in use LKPR   12. 7. 2009 / 16:21
kapan
jojo, ale až po práci v půl deváté , no zase se těším na krásný západ slunce
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ