| | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 07:48 | |
| | | |
|
| | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 08:23 | |
| | Opět neletělo nad pevninou ... |
| |
|
| | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 08:58 | |
| | Správně. Jen tak na ně! To maj za ty chemtrails!!! |
| |
|
| | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 08:30 | |
| | | |
|
| | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 09:02 | |
| | Airbusům asi už hrabe...zase po měsíci taková tragédie... |
| |
|
| | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 10:50 | |
| | Jestli nehrabe spis tobe, co maji ty nehody spolecneho? |
| |
|
| | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 09:50 | |
| | No chudák Airbus. Zvlášť když teď zas budou dělat humbuk v novinách, že další spadl. To, že teď spadla 20 let stará piksla, která s A330 moc společného nemá, to nikoho zajímat nebude. Navíc kvalita údržby u Jemenia bude dost možná sporná. |
| |
|
| | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 10:20 | |
| | | |
|
| | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 10:36 | |
| | 100% s tebou souhlasím ... myslím si že zrovna zde bych viděl chybu v lidském faktoru na straně udržby a servisu něž na straně A310 ... |
| |
|
| | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 10:45 | |
| | me opravdu fascinuje, jak mas jasno, sotva to letadlo spadne, ty uz vis, cim to je. by vlastne u tech nehod ani nemuseli flat vysetrovani... stacilo by zavolat tobe a ty to vyvestis s kafovyho logru... |
| |
|
| | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 11:05 | |
| | počkej radši na vyjádření Brabence, či jak si to říká. To bude určitě nový termín "pilot - rolník" |
| |
|
| | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 12:36 | |
| | hle upřímě tragéde jdi do p****e ... ... je to můj osobní názor nikomu ho necpu a tak prosím ty necpi ty tvoje srač*y mě díky Jako já osobně mám docela dnes zajimavou naladu ... NEvim proč , ale mám takovej divnej pocit že asi máš nějaký osobní problém , pokud ano tak navštiv nějakého poradce nebo lékaře ( já jsem neuměl na základce vycházet s učitely , byl jsem drzý . 3 návštevy u psychologa a pomohlo to) zkus to |
| |
|
| | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 12:43 | |
| | Sorry, ale to ze mas "zajimavou" naladu tady nikoho nezajima. Pokud se neumis chovat slusne, tak sem prosim te nechod. To ze jsi na zakladce neumel vychazet s uciteli a byl na ne drzy tomu jen nasvedcuje...
A nemusis tenhle post nijak komentovat, neni to potreba. Jen se nekdy zamysli nad tim co pises. |
| |
|
| | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 13:04 | |
| | AA ... tady zase někdo nepobral |
| |
|
| | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 14:51 | |
| | Přiznám se, že já sem to taky nepobral. Myslím, že nemáš zase až tak zajímavou náladu. Spíš jde o náladu, která dost lidí (píííp). |
| |
|
| | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 12:44 | |
| | Kdyz jsem byl mlady, myslel jsem si ze jsem dokonaly,ale ted uz jsem bez chyb... ;o) |
| |
|
| | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 12:46 | |
| | Konečně, jsme si voddychli... |
| |
|
| | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 15:57 | |
| | Nobody is perfect. My name is Peter Nobody. |
| |
|
| | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 10:33 | |
| | Ďalší dôvod prečo ja lietam s PMDG |
| |
|
| | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 10:38 | |
| | to ale delas chybu tim ze ted spadly 2 airbusy, ma vetsi pravdepodobnost padu prave boeing |
| |
|
| | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 10:43 | |
| | Počkám si do tretice Čierny humor, sorry |
| |
|
| | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 11:12 | |
| | Nebo v tom má PRSTY BOEING!!!! HA! Další teorie spiknutí je nasvětě. Co si o tom myslíte??? |
| |
|
| | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 11:23 | |
| | Pády Airbusov sú v každom prípade voda na mlyn Boeingu. |
| |
|
| | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 11:39 | |
| | Myslím, že opravdoví odborníci, mezi které potenciální zákaníci jistě patří, dají spíše na fakt, že program Dreamlineru je fatálně pozadu, než na to, že spadl 20 let starý Airbus A310. |
| |
|
| | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 12:18 | |
| | A je to tady, tohle jsem napsal a zase smazal rano a je videt, ze nas spiklencu je vic)))
...uz jen cekam, ze vybehne nejaka spiklenecka teorie, ze za vsim je Boeing, pac se mu Dreamlinerem hrube nedari a v celkovem prodeji Airbus & b Boeing to je na rucnik....nadnarodni mafie, iluminati, zidovska lobby, jina lobby, uplaceni novinari....a po nedavne diskusi na peraku jeste chemtrails a cokoliv jineho!A pak uz jen chybi teorie, ze zapisovace ze ztraceneho A330 u Brazilie nechal zmizet sam Airbus, aby se neprojevila nejaka skryta technicka zavada.....))))Ach joo! |
| |
|
| | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 11:25 | |
| | | |
|
| | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 11:45 | |
| | včera mělo nějakou nehodu 7 Škodovek, takže fabkáři a oktávkáři, dneska máte klid. Naopak pozor si dávejte v Hyundaích, Kiích, Mazdách a Nissanech. |
| |
|
| | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 11:47 | |
| | No a jestli si házel včera kostkou a padla ti šestka, tak dneska raději Člověče nezlob se nehraj, pač si bez šance. |
| |
|
| | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 11:55 | |
| | jako delas si z toho legraci, ale je to tak. respektive bylo kdyby pocet aut jednotlivych znacek byl podobny. |
| |
|
| | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 12:02 | |
| | I když v daném regionu bude počet značek automobilů podobný, tak se to třeba na statistice krádeží nijak neprojeví. Třeba i v případě nehod v tom hraje určitou roli čísi oblíbenost. To by vysvětlovalo, proč teď padají Áčka. Prostě jsou oblíbené. Až se oblíbenost přžesune k Bulíkům, začnou padat pro změnu Bulíci. |
| |
|
| | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 12:06 | |
| | taky nemluvim o kradezich... |
| |
|
| | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 12:50 | |
| | Nevím jak můžeš dělat závěry tohoto druhu. To že spadnou dvě letadla jedné značky, nemůže představit dostatečný statistický výkyv na to, aby si mohl tvrdit, že další spadne Boeing. To je přeci (promiň) hovadina (to nekomentuji, že se o pár větví výše navážíš bezdůvodně do někoho za to, že projevil svůj názor na příčinu neštěstí).
A to pořád neberu v potaz, že ten pád A330 a ten A310 snad má společného jen to, že to byla letadla. Kdybys tahal karty z balíčku, vytáhl eso a tvrdil, že další eso nebude dá se to brát jako kvalifikovaný odhad (už ti tam zbydou jen 3). Ale tvrdit, že spadne Boeing se mi nějak nezdá. |
| |
|
| | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 14:10 | |
| | Proč by nemohl tvrdit, že příště spadně Bulík? To mu snad chceš taky zakázat vsadit sportku? Tam se taky dá podle statistiky tvrdit, co příště padne za čísla. |
| |
|
| | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 18:12 | |
| | | |
|
| | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 12:44 | |
| | Nesmysl. Tohle není bayesovská pravděpodobnost. Každý let je vůči jakémukoliv jinému letu naprosto nezávislý náhodný pokus. Stejně jako když házíš kostkou. To že ti už dvakrát padla šestka, nijak nemění pravděpodobnost padnutí šestky v dalším nezávislém náhodném pokusu. Pořád to bude 1/6.
Jediné, co je rozdílné je pravděpodobnost pádu jednoho letadla konkrétního výrobce za nějaké období, protože, jak tu zaznělo dále ve vlákně, je pak taková pravděpodobnost rovna 1/M, kde M je počet letadel daného výrobce s alespoň jedním vzletem během daného období. Dále se dá uvažovat spousta dalších výpočtů s jinou bází, ale to teď nevyřešyme, jestli mi rozumíš... |
| |
|
| | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 12:51 | |
| | ok. beru. to zni vedecky ted se budu bat litat vzdycky jsem si rikal... nespadneme... prece nespadnou dve letadla v jednom tydnu |
| |
|
| | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 12:56 | |
| | Z těchhle kravin mám vrásky ještě teď |
| |
|
| | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 14:54 | |
| | Takže, jestli to správně chápu veliteli, když výrobci, co má původně M letuschopných letadel spadne to poslední původně M-té, pak daný vzorec zkolabuje, páč budeš muset dělit nulou |
| |
|
| | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 15:04 | |
| | Ani ne, bylo napsano "počet letadel daného výrobce s alespoň jedním vzletem" - takze pokud to posledni spadne, podminka neni splnena a vzorec vrati NaN ))) |
| |
|
| | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 15:05 | |
| | Tady je neco podobneho:
Manželka posílá programátora nakoupit. "Kup deset rohlíků a když budou mít vejce, kup jich 30." Programátor přijde do obchodu a povídá: "Máte vejce ?" "Ano, máme," odpoví prodavačka. "Tak 30 rohlíků, prosím."
Vzhledem k tomu, ze jsem programator, manzelka by Ti tohle asi potvrdila ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 15:50 | |
| | Chyba manzelky, pokyny musi byt jasne!Predstrav si jak by to vypadalo, kdyby programovali zensky....))) |
| |
|
| | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 16:00 | |
| | Clovece, divil by ses, mozna by jsme potrebovali Ctrl+Alt+Delete daleko min. Mam kolegyni a co naprogramuje, vetsinou nemusi nikdo opravovat (na rozdil od toho, co vypusti dvacet chlapu vcetne me) )))) Ale to je lepsi nerozebirat, clovek z toho ma pak mindrak ))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 16:21 | |
| | ...zensky v zadnym pripade nepodcenuju, ale kolik takovych programatorek je?Neni to jen vyjimka, ktera potvrzuje pravidlo?Ja jsem IT babu este v zivote nepotkal, vsude sami chlapi.....)) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 16:44 | |
| | Jestli se jen nedivas spatne, pohlavi nemuzes urcovat pouze podle vzhledu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 16:51 | |
| | Tyjo ted jsi me uplne znervoznil, sakra to me nikdy nenapadlo... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 17:19 | |
| | Je fakt ze nekterou babu jde poznat hned, ale u nekterych by bylo potreba podivat se do obcanky. A pak je kategorie MJ - Michael Jackson, protoze ten sam nevedel, co vlastne je! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 17:29 | |
| | Mozna ani nevi, ze je mrtvej. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 19:39 | |
| | do občanky nebo do rozkroku |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 17:52 | |
| | No počkej - a jak jiának máme určovat pohlaví - než podle jeho vzhledu? To ho máme rovnou zjišťovat hmatem (jak Crocodile Dundee) ?? Myslím že vzhled pohlaví je docela určující... aspoň ve většině případů... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 1. 7. 2009 / 11:16 | |
| | Tuším, že ženy mají vzadu na hlavě na zátylku nebo jak se to jmenuje takový výrůstek, kteří muži nemají... a nebo to je naopak? Viděl jsem to v nějakém krimidokumentu, když určovali totožnost člověka podle lebky, ale už je to docela dávno |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 1. 7. 2009 / 11:18 | |
| | Pockej, vyrostek maji chlapi (vetsinou) a co ja vim, tak to betonove neni na zatylku ;o)) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 1. 7. 2009 / 12:52 | |
| | Ještě doplním, že je to kost |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 1. 7. 2009 / 13:00 | |
| | No, nevim jak u Tebe, ale ja bych nerekl ze je to kost. Sice sebevedomi mam, ale zas az tak.... ;o))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 1. 7. 2009 / 15:31 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 1. 7. 2009 / 14:49 | |
| | Ano. Ohlodané kosti se jaksi trochu liší... Ale zkus říct v restauraci:"prosím, bylo by možné vám ohmatat lebku (nebo ohlodat stehenní kost), abych věděl, jestli jste ve skutečnosti muž nebo žena?" |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 1. 7. 2009 / 17:01 | |
| | Tak víš co... Kdybych nebyl schopen rozeznat škaredou babu od chlapa, tak se o ni ani nemám potřebu zajímat, ne? A tak pěkní chlapi neexistujou, abych si je splet s hezkou ženskou, takže nevím proč bych to zrovna v tomto případě měl řešit? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 16:31 | |
| | Ale je rozdíl programovat Malování a Win, ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 16:36 | |
| | To mas pravdu, me nejlepsi aplikace byli vzdycky vytvoreny pomoci Visual Paintbrush, nebo Paintbrush++ (pripadne Paintbrush#) ;o) |
| |
|
| | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 15:16 | |
| | Není to tak, že pokud máš M letuschopných letadel a jedno spadne, tak máš letuschopných letadel M-1? |
| |
|
| | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 15:47 | |
| | Přesně, takže máš pro další statistiku nové M o jeden kus menší. A když ti spadne to poslední, tak pravděpodobnost pádu dalšího se rovná 1/0 |
| |
|
| | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 15:50 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 16:17 | |
| | Trošku logického uvažování by neuškodilo
Když máš 0 letadel, tak co myslíš? Jaká bude pravděpodobnost, že některé z těch 0 letadel spadne? Schválně, jestli to uhodneš A kupodivu se dá říct, že to bude ten důvod, proč ten vzorec nebude fungovat
Dám ještě jeden filosofický příklad
Nevlastním auto. Jaká je pravděpodobnost, že se nabourám se svém vlastním autě?
Kdo to spočítá, dostane jedničku s hvězdičkou |
| |
|
| | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 16:27 | |
| | To není logický bržto bačkoroidní problém. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 16:30 | |
| | No tak teď teprv mi to dává nesmysl |
| |
|
| | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 16:57 | |
| | Jistej si nemůžeš bejt nikdy ničím. Co když ti někdo ukradl nebo ofotil občanku, vzal si na ní auto a provozuje v něm nyní taxislužbu. Ty si chytneš na ulici taxíka, taxikář to prdne do stromu a ty nakonec zjistíš, žes boural vlastně ve "vlastním" autě |
| |
|
| | | | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 17:18 | |
| |
Tak to je hodně drsná úvaha
Tady je zasloužená a ještě s plusem:
+1* |
| |
|
| | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 16:15 | |
| | Tady už by byl statistický model poněkud komplikovanější a použil bych demografickou statistiku s výpočtem střední délky života, pravděpodobnosti dožití apod. a to pro uvedenou kohortu "letadel výrobce x". Pro přesnější výsledky bychom museli jít třeba až na detail jednotlivých kategorií provozovatelů (Evropa, USA, Asie, Afrika), atd. A proč? Protože pravděpodobnost hovoří o náhodných jevech a jak jsme si empiricky dokázali v např. v časopise Tajemno, tak letecké nehody rozhodně nejsou dílem náhody. Bayesovská podmíněná pravděpodobnost mi tam taky nesedí. To bychom mohli tak akorát dát podmínku, jestli to byl bulík, nabo kočičák, ale nic nám to neřekne.
V tomto případě bych uvedenou pravděpodobnost použil jinak: Pravděpodobnost nucené koupele = C/M, kde C je počet katastrof a M počet letů (za dané období, dané společnosti, typu, atd. dle libosti). Ta se empiricky změří a vyjde třeba 1/1,000.000. Pokud žuchnou dva za sebou ale neznamená, že můžeme dva roky v klidu lítat, ale spíš se změní ta pravděpodobnost katastrofy na 1/500.000 Tak opatrně!
Proč je M počet letů a ne počet letadel? Je úplně jedno, jestli hodíš jednou kostkou desetkrát, nebo dvěma kostkama každou pětkrát. Omlácení kostek házením nechme stranou.
|
| |
|
| | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 16:30 | |
| | Balooo, takže to vlastně spočítat nejde ani přibližně, když statistika hovoří o náhodných jevech a zatím se vždycky zjistilo, že latadlo apsdlo kvůli nějaké poruše nebo něčí chybě a ne čistě náhodou |
| |
|
| | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 17:06 | |
| | Pouze píšu, že bych nepoužil teorii pravděpodobnosti, tj. náhodných jevů, ale demografickou analýzu. Statistika je věda košatá, ale chápu, že pro novináře a spol. je důležité napsat, že pravděpodobnost exnutí v letadle je taková a v autě maková a podle toho je letadlo bezpečnější než auto. To je prostě blbost. Ale pro fajnšmekry si můžeme vyhrát třeba se statistikou "kolikrát jeden člověk sedne do letadla, než se zkatastrofuje" - analýza přes negativní binomické rozdělení diskrétní náhodné veličiny. Ale stejně to taky považuju za blbost, protože to vychází ze stejných čísel.
A tady už zase kombinujeme příčinu nehody a pravděpodobnost nehody. Pokud je pravděpodobnost extrémně nízká, tak se nedá moc prakticky použít. K čemu ti jě, že ve sportce vyhraje první cenu každý šedesátimiliontý (+/-, nevim) los? Lidi prostě sázej a když vyhrajou, tak se z toho stejně zblázní. To samý s letadlem. Lidi lítaj a když to spadne tak co, Alláh dal, Alláh vzal. Provede se vyšetřování, určí příčina a možná se provedou opatření, že budou padat o něco míň. Ale s ruskou ruletou se to opravdu srovnávat nedá. To jsme řádově někde jinde.
|
| |
|
| | | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 17:25 | |
| | To me nikdy nedoslo, ze lidi litaj letadlem, aby vyhrali ve Sportce. |
| |
|
| | | | | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 17:17 | |
| | Hosi, nemate pravdu a duvody proc letadla padaji jsou v zasade velice proste:
sledujte moji logickou konstrukci:
Po katastrofe letadla
A: Civilniho
1) Vyrobce tvrdi, ze selhala posadka, nebot vyrobci vyrabeji dokonale a naprosto spolehlive vyrobek!
2) Letecka spolecnost tvrdi, ze selhal dokonaly stroj vyrobce, ale v zadnem pripade nedoslo k nejakemu zanedbani ze stany provozovatele hlavne z toho duvodu, ze spolecnost zamestnava a dobre plati jen nejlepsi piloty, mechaniky a dalsi personal.
B: Vojenskeho
1) Socialisticke letectvo svali vinu vzdy na pilota (zvlast pokud katastrofu neprezil), protoze vyrobek socialistickeho prumyslu nemuze nikdy selhat.
2) Kapitalisticke letectvo to zpravidla na pilota hodi taky - pokud incident nezpusobili piloti USA. Ti naopak nikdy nechybuji a pokud by meli byt trestne stihani napriklad v Italii ( viz. kdysi strzena lanovka blizko Aviana) jsou urychlene dopraveni do USA, aby se vyhnuli trestni zodpovednosti. |
| |
|
| | | | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 19:06 | |
| | | |
|
| | | Další spadlé letadlo. 30. 6. 2009 / 17:25 | |
| | Z diskuse na idnes: "Dva kamikdaze ze tří......kupují Airbus" |
| |
|
|