| | | Airbus-síla a směr větru 29. 6. 2009 / 14:11 | |
| | Ahoj, rád bych s Vaší pomocí odinstaloval brouka, kterého mám nyní v hlavě V A320 od Wilco je na jednom z display ukazatel(šipka),která ukazuje směr a sílu větru. Nevím, jestli je to funkce, která je i v reálu a pokud ano, netuším co je zařízení,které je schopno rozpoznat sílu a směr větru, když je letadlo za letu obtékáno masou vzduchu.
Díky moc za zodpovězení (snad ne úplně hloupého) dozazu
Libor
|
| |
|
| | | Airbus-síla a směr větru 29. 6. 2009 / 14:22 | |
| | Sílu a směr větru zjistíš celkem klidně když porovnáš IAS a heading s Ground speed a kurzem, kterým letíš a tyhle dvě hodnoty zjistíš z obyčejné GPS Sílu a směr větru už ukazuje i G1000 v Cessnách. |
| |
|
| | | | Airbus-síla a směr větru 29. 6. 2009 / 14:33 | |
| | | |
|
| | | | Airbus-síla a směr větru 29. 6. 2009 / 15:25 | |
| | Tohle u velkých mašin počítá FMC z dat z inerciální navigační soustavy v kombinaci s gyrem |
| |
|
| | | | Airbus-síla a směr větru 29. 6. 2009 / 15:32 | |
| | | |
|
| | | | | Airbus-síla a směr větru 29. 6. 2009 / 18:44 | |
| | A nepotřebuješ ani žádnou jinou elektroniku. Jsou třeba takové chytré kulaté kusy kartónu přidělané na jiné kulaté kusy kartónu, kterými je provlečen obdélníkový kus kartónu, se kterými si spočítáš ledacos. Ke zjištění větru ti tak stačí údaj o vzdušné rychlosti, o skutečné rychlosti vzhledem k zemi a úhel snosu od trati. |
| |
|
| | | | | | Airbus-rychlost a směr větru 29. 6. 2009 / 18:59 | |
| | no pockej, tam ty rychlosti jak pises jsou nejaky divny
co je vzdusna rychlost a skutecna rychlost vzhledem k zemi nevim.
Ja to pocital vzdycky vzorcem (pac pravitka nejsou dost presny) a na ten pro GS je potreba HDG, TAS, rychlost vetru a smer vetru a pro drift GS, TAS a rychlost vetru.
PS: a neni to sila ale rychlost |
| |
|
| | | | | | | Airbus-rychlost a směr větru 29. 6. 2009 / 19:10 | |
| | Omlouvám se, v těch českých ekvivalentech pořád trochu bruslím. Měl jsem samozřejmě na mysli TAS a GS, A se vzorcema si já moc nerozumím, radši točím pravitkem... |
| |
|
| | | | | | | | Airbus-rychlost a směr větru 30. 6. 2009 / 16:46 | |
| | Jo ted jsem si jeste vzpomnel - na PPL testy tohle pravitko nepotrebujes, myslim ze jsou tam porad odpovedi jen a,b,c a da se to z hlavy (predpokladam ale ze do nich taky nahlizis, takze vis).
Vyssi licence uz jen tak nejdou. |
| |
|
| | | | | | | Airbus-rychlost a směr větru 30. 6. 2009 / 00:17 | |
| | Navigační pravítko se ovládá fakt hodně jednoduše a dokáže ti ušetřit docela hodně času Obzvlášť na ATPL testech to prý mnozí ocenili, ale je fakt, že pokud se výsledky lišily o drobné kolem desetinné čárky, tak je výhodnější použít kalkulačky |
| |
|
| | | | | | | Airbus-rychlost a směr větru 30. 6. 2009 / 16:23 | |
| | To jako v letadle počítáš toto? Zlatej tralalajt, tam to hodím od oka a je to.
WCA - Wind correction angle
GS - Ground speed
A - kurz požadovaný
B - rychlost IAS
C - směr větru (od)
D - rychlost větru |
| |
|
| | | | | | | | Airbus-rychlost a směr větru 30. 6. 2009 / 16:44 | |
| | V letadle nic nepocitam
Ty vzorce jsem mel trochu jiny. A na kalkulacce jsem to daval rychleji nez to ostatni natocili na pravitku, navic kdyz bylo potreba tak s presnosti na desetiny |
| |
|
| | | | | | | | | Airbus-rychlost a směr větru 30. 6. 2009 / 16:48 | |
| | Tak to jo.
Když to fouká hodně, tak do toho nelezu a když ne, tak jsou ty rozdíly stejně pod úrovní navigačních a pilotních chyb |
| |
|
| | | | | | | | | Airbus-rychlost a směr větru 30. 6. 2009 / 16:49 | |
| | Počkej, ty nepočítáš opravy kurzu pomocí tohoto vzorce? To bys jako měl, zvlášť za letu při přiblížení je to důležitý
Jinak to s tou přesností computoru mě též s... štve. A koho s... štve forma příkladů na Plánování a monitoring nechť zvedne ruku |
| |
|
| | | | | | | | | | Airbus-rychlost a směr větru 30. 6. 2009 / 16:53 | |
| | Flight Planning and Monitoring komplet za 93%
Tim teda nerikam ze to nebylo hnusny, jen jsem si to nechal jako posledni predmet takze byla celkem silna motivace. Jinak samozrejme zvedam ruku
I Mass and Balance docela ok, tam se stridaj snad dva nebo tri vzorce, jen je jina neznama (bud soupes cargo nebo centraz, nebo janevimco) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Airbus-rychlost a směr větru 30. 6. 2009 / 17:06 | |
| | No mě zase přišlo Flight Planning and Monitoring daleko lehčí jak Mass and Balance...nevím, každej to má jinak |
| |
|
|