Nevím kdo je (byl) držitelem kapitálu, ale všechny klasické Parkery z 50. až 80. let, které jsem měl v ruce, byly vždy výlučně "Made in UK". Dnes je vše jinak.
výměnné zásobníky jsou různé - tohle třeba je klasická komůrka s pístem - a ta se v letadle 100% počůrá Existuje ale ještě jedna finta - a byla typická pro "čínská pera" (když jsem byl školák, tak Číňani kopírovali Parkery, ale nedovolili si tehdy kopírovat logo a typické tvarové prvky. Například dnes už skoro zapomenutá, ale stále prodávaná "čínská propiska" s ohnutým hrotem náplně a zlatým kloboučkem je také variace na Parkera té doby, myslím "47" - už se dlouho nedělá, ale měl krytý hrot podobně jako 51, jen měl menší průměr) - tak ty zásobníky mají dlouhou gumičku (jako kapátko) uvitř s tenkým brčkem a kolem ohnuté pásky z nerezového plechu (Číňan z hliníku), jeden s volným koncem, takže když se to opakovaně stiskává ve vzpřímené poloze, gumička je pravidelně masírována a postupně vyfukuje vzduch a nasává inkoust. No a když v šroubovacím krytu - násadce - je malá dírka, tak se v letadle vyrovnává tlak vzduchu na hrotě a na gumičce - a pero pak v letadle nevyteče. Původně jako pevná součást, pozděni vyměnitelná s bombičkami - podle zvyku uživatele. Fotku tohoto zařízení nemám, mám v Parkeru bombičky (které úspěšně recykluji vlastnoručně míchaným Quinkem tmavomodrá + černá 1:1 )
Ano, Bond je správně - "Golden Eye", 3x stisknout aktivace, 3x stisknout dezaktivace - nakonec v ruchách šílence Grišky odvedla svou práci k dobré pověsti svého autora "Q"
PS: pokukoval jsem po "kosmické propisce", která už není zas tak drahá - a měla by v letadle fungovat bez problémů, nevytéct a při tom spolehlivě psát i vzhůru nohama... Zatím ale v běžném životě nevidím užitek, pokud mám spolehlivého jottera |
|