| | | Možný konec A330 a A340? 11. 6. 2009 / 19:35 | |
| | | |
|
| | | Možný konec A330 a A340? 12. 6. 2009 / 11:41 | |
| | No, není nad fundovaný článek od vzdělaného novináře...
Cituji:
...manévrovací možnosti letounu, pokud jde o rychlost, (jsou) tím omezenější, čím je stroj výš. Ve velmi velkých výškách je to jen 55 až 75 kilometrů v hodině. Je-li rychlost příliš nízká nebo příliš vysoká, může se stroj zřítit.
Já se nedivím, že to padá, jestli Áčka mohou ve výšce 11 km letět maximálně 75 km/hod |
| |
|
| | | | Možný konec A330 a A340? 12. 6. 2009 / 11:47 | |
| | No, vím, co tím chtěl básník říct, ale působí to hodně zmatečně. Akorát mě nenapadá, jak to srozumitelným způsobem napsat... |
| |
|
| | | | | Možný konec A330 a A340? 12. 6. 2009 / 11:54 | |
| | Nestačilo by napsat, že rozdíl mezi pádovou a maximální rychlostí je 55-75 km/h (ale spíš uzlů?) |
| |
|
| | | | | | Možný konec A330 a A340? 12. 6. 2009 / 12:24 | |
| | Jasné, pro mě by to taklhe určitě stačilo, ale nevím, jestli by tomu porozuměl i naprostý laik a hlavně, novinář o těch výrazech nikdy neslyšel...
Uzle bych do toho taky nemotal, pokud jde o veřejnost, a to bychom do toho ještě možná měli zahrnout rozdíl mezi IAS a TAS... |
| |
|
| | | | | | | Možný konec A330 a A340? 12. 6. 2009 / 12:25 | |
| | slovní spojení "maximální rychlost" a "pádová rychlost" snad pochopí každej kdo je umí přečíst, ne? |
| |
|
| | | | | | | | Možný konec A330 a A340? 12. 6. 2009 / 12:28 | |
| | Minimálně novináře bych nepřeceňoval, ale v každém případě souhlasím s tím, že by to bylo pochopitelnější více, než ten blábol, který nakonec napsali... |
| |
|
| | | | | Možný konec A330 a A340? 12. 6. 2009 / 12:33 | |
| | Napsat tak, že v té výšce je řidší vzduch, tak musí letadlo letět rychleji, aby nespadlo, protože má vyšší rychlost, při které může spadnou (tzv. pádová rychlost), ale zároveň nesmí překročit maximálku, kterou má stanovenou víceméně pevně, tudíž rozdíl se mezi těmi rychlostmi s rostoucí výškou snižuje. V tomto konrétním případě je to cca xx až xx km/h Tomu rozsahu bych v té výšce i možná věřil |
| |
|
| | | | Možný konec A330 a A340? 12. 6. 2009 / 12:31 | |
| | Nezda sa vam slovne spojenie "venkovní rychloměry" kus blby ?? Oni snimaji i rychlost vevnitr ??
Faux pass... |
| |
|
| | | | | Možný konec A330 a A340? 12. 6. 2009 / 12:42 | |
| | Nuž ber to tak, ako by možno pre stavbára, prípadne architekta komicky vypadal tvoj opis katedrály Notre Dame 90% ľudí je to aj tak jedno |
| |
|
| | | | | | Možný konec A330 a A340? 12. 6. 2009 / 16:07 | |
| | Nepodceňuj pilota mastera, plz. Co ty víš, třeba má zrovna Notre Damme v malíčku ( )
Nedovedu si představit, že bych psal reportáž třeba o geologickém průzkumu v okolí Stráže pod ralskem - a neřek ňákýmu geologovi, aby mi to před publikací neprošel... například... |
| |
|
| | | | | | | Možný konec A330 a A340? 12. 6. 2009 / 16:56 | |
| | Tak to bych ti doporučoval zkusit si psát do novin. Určitě budeš mít po ruce dostatek geologů, biologů, genealogů, mykologů, ornitologů, politologů, filologů, matematiků, jaderných fyziků, ekonomů, pilotů, architektů, kriminalistů, strojních inženýrů, klimatologů, chemiků, programátorů, designérů, historiků, urbanistů, právníků nebo zedníků, kteří by čekali na telefonu, aby ti poradili, jak správně čtenáři napsat, jaký je jemný rozdíl mezi jednáním a konáním. |
| |
|
| | | | | | | | Možný konec A330 a A340? 12. 6. 2009 / 20:09 | |
| | Správně. A pravzorem všem budiž Haškův Svět zvířat |
| |
|
| | | | Možný konec A330 a A340? 12. 6. 2009 / 17:19 | |
| | Při vší úctě, kumo, ač to mám jednodušší protože přesně vím, o čem se v tomhle případe mluví, tak i očima laika v tom nevidím žádnou kravinu a nedělá to na mě dojem, že by z toho vyplývalo, že maximálka je 75km/h. Podle mě je to dokonce napsané správně |
| |
|
| | | | | Možný konec A330 a A340? 12. 6. 2009 / 20:08 | |
| | No jistě, protože přesně víš o čem je řeč. Ale já musel chvíli přemýšlet, oč jde (a jsem na sebe pyšný, že jsem to pochopil ), ale pro normálního čtenáře je to absolutní úlet. Ta věta pod tím byl samozřejmě nadsázkový komentář. |
| |
|
|