| | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 11. 6. 2009 / 15:53 | |
| | Firma Laco začala nedávno ponúkať hodinky Pilot A Pilot B s japonským mechanickým strojčekom Miyota za veľmi prijateľnú cenu 198 EUR. Hodinky majú ciferník a ručičky ako známe letecké B Uhr, automatické naťahovanie a priemer puzdra 42 mm, takže sú na rozdiel od originálov vhodné aj na denné nosenie. Firma Laco je jedným z výrobcov originálnych B Uhr. Miyota je súčasťou koncernu Citizen a dodáva hodinové strojčeky mnohým ďaľším výrobcom hodiniek. Podrobnosti sú na adrese
http://www.lacher-shop.de/e_shop/index.php?cPath=1 |
| |
|
| | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 11. 6. 2009 / 17:00 | |
| | Pokud máte nějaký problém, nápad, zkušenost či připomínku týkající se MSFS / CFS / X-Plane na prodiskutování, tak neváhejte a pište.
???????? |
| |
|
| | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 11. 6. 2009 / 18:13 | |
| | Tak to, Gusto, ještě připiš ke všem vláknům s politikou, scannerama, simbírama a podobně )))) Jinak to nebude spravedlivý! |
| |
|
| | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 11. 6. 2009 / 21:26 | |
| | Letecký hodinky do našeho světa patří, už na to tady bylo několik vláken - a na rozdíl od jiných se z hodinek nerozvíjí hádka, flame či baobab (zatím)
Hodinky "Laco" mi le nějak nepřijdou známé, povědomé anebo citované mezi tradičními výrobci hodinek. Možná se mýlím, ale zdá se mi, že jsou jedním z mnoha, kteří podchytili několik let patrný trend popiularity leteckých hodinek - a jestli v návaznosti na nějaké předky - nabo jen aktuálně - vyrábí celou řadu "leteckých" a "pozorovatelských" hodinek (takové, jako za 2.sv.války dělal "Lange und Sohn" z Glasshute) - ve všech obvyklých kalibrech (automat Eta 2424 a další). Takové hodinky (anonymně) nabízí Lufthansa ve svých flightshopech (a v této ceně) už řadu let.
Takže nic proti těmto leteckým hodinkám, komu sedí "pravé pozorovatelské" a nechce kupovat zrovna originál Lange und Sohn, je toto ta pravá volba. Dají se pořídit od 6 do 10.000 Kč a vypadají fakt perfektně.
Například zde: http://www.timequestwatches.com/id6.html |
| |
|
| | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 11. 6. 2009 / 23:04 | |
| | Firma Lacher & Co. skutočne vyrábala hodinky Laco pre Luftwaffe ako o tom svedčí aj stať uznávaného znalca vojenských hodín a hodiniek Konrada Knirima na adrese
http://www.konradknirim.online.de/rlm1.pdf
Hodinky Laco teda pochádzajú od autentického výrobcu. |
| |
|
| | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 09:43 | |
| | Dík za doplnění mé nevědomosti!
Nesecvaklo mi, co to "Laco" znamená. |
| |
|
| | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 13:44 | |
| | ten článek je perfektní, dík za odkaz! |
| |
|
| | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 09:10 | |
| | mozna docela hloupa otazka, ale...
co je na nich tak super, ze stoji majlant?
videl jsem nejake hodinky i s flight computerem bratru za stovky liber a dodnes si lamu hlavu, ktery pilot by si v turbulenci s nima pocital, za jak dlouho bude na alternativnim letisti a jaky heading musi zvolit, aby kompenzoval vitr... |
| |
|
| | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 09:23 | |
| | pokud jsem dobře četl, tak jsou to mechaniky...tzn. mechanický strojek → není tam baterka (né že by tim odpadala starostlivost, spíše naopak, mechaniky jsou daleko náchylnější na různé otřesy, magnetické vlivy apod. a samozřejmě je rozdíl když člověk někde "roztřískne" hodinky za pár set, a když někde roztřískne hodinky za pár desítek tisíc ) je to úplně o něčém jiném stejně jako je rozdíl sedět doma za kniplem u FSky a letět v letadle.
Jenom, nepřipadá vám, že se svým desingem podobají "štajnům" ? Osobně nevím, ale doma mám tyto (mimo jiných )):
|
| |
|
| | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 09:26 | |
| | | |
|
| | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 10:00 | |
| | No, ty hodinky nestojí majlant...
je celkem obvyklé, že hodinky přijatelné kvality s krystalovým krokem (elektronické) v tomto segmentu stojí od 6 do 10 tisíc, mechanické automaty o 3-6 tisíc víc a "chronometr" - tedy mechanické hodinky s certifikovanou přesností - od 25 do 50 tisíc. Pokud jsou od věhlasné značky, tak dvakrát tolik (Breitling, Fortis, TAG...). Pokud jsou na nich nějaké další serepetičky (brilianty, titan, ELT) tak je cena ještě vyšší, tady nejde říct o kolik. Do tohohle se Laco klidně vejdou, takže žádné překvapení.
"Navigátorské" a "pilotní" hodinky se vyráběly podle mustrů. S nevelkým rozdílem tak Steinharty Nav-B-II jsou skoro stejné, jako IWC Mark XVI (a jedny prodávaly Luftwaffe, druhé zas RAF - takže na obou stranách bývaly hodinky podobného vzezření).
O tom jak to chodilo dřív s leteckými hodinkami se tu jednou dost diskutovalo:
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=255160&lan=0 |
| |
|
| | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 11:34 | |
| | Asi tak ještě bych k tomu dodal, že existují lidi kteří mají několikatery hodinky, protože je prostě mají rádi a je to podobná banda nadšenců jako třeba tady periskop...tim jsem chtěl říct to, že má někdo hodinky za 45 000 neznamená že musí být nutně ultravelký zbohatlík a neví co s prachama. |
| |
|
| | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 11:38 | |
| | A má to nějakou technickou výhodu proti hodinkám s elektrickým strojkem, nebo je to prostě jen nadšenectví, jako když mám plničku za 2 litry, která ale píše skoro stejně jako ta za 50 ? |
| |
|
| | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 14:05 | |
| | Plničku = plnicí pero? Technickou výhodu nemá. Stejně jako propisovačka je lepší = praktičtější, nežli plnicí pero. Elektronické hodinky jsou lepší, praktičtější nežli natahovací mechanické hodinky. Ale jsou zkrátka lidé, kteří si na takové věci potrpí.
Mám docela dost drahý švýcarský hodinky, můj děda měl taky drahý švýcary a sloužily mu celý život, pravda kupoval si je před válkou. Čekal jsem totéž od těch svých. Ale mám v nich už 3. strojek za 3 roky. Pokaždé v ceně velmi slušných nových hodinek (naštěstí zatím vždy na záruku). Vedle toho vlastním digitálky, který nosím na čundry, na vodu, na běhání a tak. Stály asi 700. Fungujou bez závad 4. rok. Hádejte, který hodinky si beru do letadla.
Ale popravdě, ono je to dneska už skoro jedno. Skutečnost, že hodinky jsou základní navigační přístroj už tak docela 100% neplatí. |
| |
|
| | | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 14:11 | |
| | Jop, plnící pero. Propisku bych do toho za sebe vůbec netahal, protože s ní se mi píše děsně a vynechává mi, takže ta byla ze hry vždycky...
Taková kvalita nepotěší, tos jim ubližoval nadměrným mácháním ruky nebo prostě nerozchodily normální nošení ? Co to je za značka, smím-li se zeptat ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 14:35 | |
| | Neubližoval jsem jim. Normálně je nosím. Nikdy jsem s nima nepraštil a nic v nich nedělal. Spíš jsem na ně velmi opatrný. Je to Tissot. Je pravda, že mají více funkcí - jo a jsou taky elektronické, ale s ručičkama. Ovšem dostal mne prodejce - tvrdil, že když se ty funkce (stopky, výškoměr, kompas)používají tak se holt nesmím divit...Ale rozhodně to nechci nějak zevšeobecnit. A už vůbec bych netvrdil, že to je snad špatná značka. Jen já osobně nemám dobrý zkušennosti s jedním konkrétním výrobkem.
No a propisek je taky mraky druhů, mnohý píšou perfektně a nerozpíjejí se a nedělají kaňky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 15:56 | |
| | Eou - T-touch ? O těch jsem uvažoval, že bych si na ně začal spořit, ale moc jsi mě teda nepotěšil. Pokud už se třikrát měnil celý strojek, tak jde fakticky o tři výrobky, které se pokazily. To na důvěře nepřidá...
Vím, že je to čistě moje osobní vada, ale já ještě bezchybně píšící propisku nepotkal. Naopak používám dobré pero s dobrým inkoustem a i když jsem levák, tak si text nerozmažu. Jasně, když papír potopím do vody, tak se to po chvílce začne rozpouštět, ale to byl násilný test, nikoliv reálná situace, mrholení to v pohodě přežije... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 20:05 | |
| | Zajímavé! A na čem že se sjíždíš? Já používám Parkera 45 od roku 1969 (dárek...) prakticky trvale. Jen pro omačkání bakelitového krytu perky v kloboučku jsem musel koupit v r. 1999 nový (pochopitelně Parker 45, jen jinou barvu, zelený přestali vyrábět), takže přemýšlím, co si za 20 let koupím, až se opotřebuje. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 20:28 | |
| | Používal jsem 6 let roller Parker Frontier a teď jsem přešel na plnící Parkera Sonneta edici 08, do něj inkoust téže značky. Oba jednoduché v matné oceli.
Bohužel psal jsem hodně nárazově, protože na velké psaní si s sebou raději vezmu notebook, takže ty náplně do rolleru to nenesly nejlíp, a tak jsem modernizoval na plničku, kde si to hlídám sám a všechno jde v pohodě, ten roller je jenom trochu ošoupaný v místě kde nasazují na tělo vršek, holt mám moc velkou ruku... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 20:30 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 20:35 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 20:36 | |
| | vidim dobre ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 20:41 | |
| | Nevím, co přesně vidíš, ale myslím, že jo... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 20:39 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 21:21 | |
| | http://www.penshop.cz/Default.asp?CatID=516
nekup to za ty peniíze, když ti to spolehlivě denodenně píše 30 let...
přesněji - píše i déle, akorát klobouček už nedrží, jak zamlada
jinak já jsem spíš na tenhle design. Bez propisky se neobejdu - a jotter to jistí - v práci, v diáři, v letadle na kneeboardu - absolutní univerzál (a velkonáplňové tuhy nezklamou - a jen když se s tím šťourám moíc dlouho v uhu a zamastím kuoličku, tak se musí rozepsat, jinak je absolutně spolehivá i ta propiska... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 21:26 | |
| | no a nedopsal jsem - styl duofold a podobně mne tak moc neoslovuje,. v Pardubkách měli Parkera, co dostal ještě Jan pavel II (kopii pochopitelně) jen za 45k - bylo moc hezké, ale... můj styl to není. Prostě Parker 45...
(jinak oba rodiče byli taky doktoři - a oba psali Parkery 51, táta černýmn, máma modrým. Protože jsme už když mi bylo 5 dost létali - táta na různé sjezdy a já s ním jako balík - tak vím, že říkal, že Parker je jeden z mála systémů, který nevyteče ani v letadle - pístová pera pochopitelně při změně kabinového tlaku slintala... Tehdy Parker 51 měl místo pístu gumičku s ebonitovým ťapátkem a maličkou dírku na konci násadky - a tak vyrovnával tlaky vpředu i vzadu - a fakt neslintal ani když nám lupaly bubínky...) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 21:47 | |
| | Vzhledově fandím prostým perům a mám rád, když to má nějakou velikost a trochu i váhu, sice když jsem psal maturitní písemku 4 hodiny v kuse, tak večer byla trochu ztuhlá, ale mám s tím lepší pocit. Tomu úzkému designu kvůli velkým dlaním moc nefandím, ale vypadá to opravdu elegantně. Dnešní Parkery jsou všechny na píst když ne na bombičku, takže je na to třeba dávat pozor... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 22:31 | |
| | Přesně jak píšeš. Ale záleží na způsobu úchopu a napětí tlapy při psaní, s P45 nemám jediný problém i při dlouhém psaní. Jotter je otázka krátkého psaní a snadné manipulace - a absolutní spolehlivosti (kneeboard v letadle... perfektně se zastrkuje do očka, bez porblémů se vytahuje - ideální tvar pro takovou manipulaci)
A také jak píšeš dnešní Parkery jsou "trochu jiné", než ty našich rodičů nejen že se změnilo logo na palečníku propisek (dřív šíp v elipse, dnes rozmáchlé "P") ale taky jen málokterý kousek je skutečně "made in UK" - většina už jen "Made in China"...
a také je pravda, že bombičkové Parkery v letadle (dnes zase) slintají... a je potřeba s tím počítat - a u gumičkových (jsou i takové -obvykle lze gumičkový zásobník vyměnit za bombiřčku a naopak) je potřeba ohlídat, aby nebyla dotažena násadka, už vnich nejsou ty dírky...
a PS: nerezový jotter už taky měl svou hvězdnou filmovou roli - jestllipak víš kde? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 13. 6. 2009 / 02:08 | |
| |
Ten šíp tam zůstal, ale je hodně zjednodušený. Pouze na Duofoldu je ještě relativně klasický. Ono Parker je američanem založená firma, dnest opět v americkém kapitálu, ale Frontier má vyryto Made in UK a kupodivu Sonnet má Made in France...
Vidíš, to ani nevím myslíš tohle ?
http://www.theonlinepencompany.com/pencompany/product_detail.php?sku=S0646800
Myslel jsem, že se to už pár let nedělá. Naštěstí tolik nelítám, ale obávám se, že až na to dojde, tak určitě zapomenu...
Měl jsem pocit, že jsem něco podobného viděl v Bondovce, ale raději jsem si to předem ověřil... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | OT: plnicí pera v letadle a jinde 13. 6. 2009 / 10:19 | |
| | Nevím kdo je (byl) držitelem kapitálu, ale všechny klasické Parkery z 50. až 80. let, které jsem měl v ruce, byly vždy výlučně "Made in UK". Dnes je vše jinak.
výměnné zásobníky jsou různé - tohle třeba je klasická komůrka s pístem - a ta se v letadle 100% počůrá Existuje ale ještě jedna finta - a byla typická pro "čínská pera" (když jsem byl školák, tak Číňani kopírovali Parkery, ale nedovolili si tehdy kopírovat logo a typické tvarové prvky. Například dnes už skoro zapomenutá, ale stále prodávaná "čínská propiska" s ohnutým hrotem náplně a zlatým kloboučkem je také variace na Parkera té doby, myslím "47" - už se dlouho nedělá, ale měl krytý hrot podobně jako 51, jen měl menší průměr) - tak ty zásobníky mají dlouhou gumičku (jako kapátko) uvitř s tenkým brčkem a kolem ohnuté pásky z nerezového plechu (Číňan z hliníku), jeden s volným koncem, takže když se to opakovaně stiskává ve vzpřímené poloze, gumička je pravidelně masírována a postupně vyfukuje vzduch a nasává inkoust. No a když v šroubovacím krytu - násadce - je malá dírka, tak se v letadle vyrovnává tlak vzduchu na hrotě a na gumičce - a pero pak v letadle nevyteče. Původně jako pevná součást, pozděni vyměnitelná s bombičkami - podle zvyku uživatele. Fotku tohoto zařízení nemám, mám v Parkeru bombičky (které úspěšně recykluji vlastnoručně míchaným Quinkem tmavomodrá + černá 1:1 )
Ano, Bond je správně - "Golden Eye", 3x stisknout aktivace, 3x stisknout dezaktivace - nakonec v ruchách šílence Grišky odvedla svou práci k dobré pověsti svého autora "Q"
PS: pokukoval jsem po "kosmické propisce", která už není zas tak drahá - a měla by v letadle fungovat bez problémů, nevytéct a při tom spolehlivě psát i vzhůru nohama... Zatím ale v běžném životě nevidím užitek, pokud mám spolehlivého jottera |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | OT: plnicí pera v letadle a jinde 13. 6. 2009 / 13:09 | |
| | Jak se recykluje bombička? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | OT: plnicí pera v letadle a jinde 13. 6. 2009 / 13:21 | |
| | Vzhledem k tomu, že kuma je doktor, tak bych to viděl na injekční stříkačku, pravděpodobně i s jehlou... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | OT: plnicí pera v letadle a jinde 14. 6. 2009 / 00:20 | |
| | Elementary, dear Watson. Mike mi kouká přes rameno.
Když se bombička sundává opatrně, těsní to hrdélko i po mnoha výměnách (znovunaplněních). Jen tak mohu používat vlastní míchanice inkoustu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | OT: plnicí pera v letadle a jinde 13. 6. 2009 / 18:35 | |
| | No, kosmická propiska... Co takhle starej dobrej uhlík? Ten píše vždycky. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | OT: plnicí pera v letadle a jinde 14. 6. 2009 / 10:22 | |
| | Zkus po rušném letovém dni učinit zápis do palubního deníku letadla uhlíkem. A pak to předlož k revizi mejiteli letadla už si v tom éru nezalétáš... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | OT: plnicí pera v letadle a jinde 14. 6. 2009 / 17:47 | |
| | Zrovna "starej dobrej uhlík" a hlavně ten profláknutej vtip s tim jak si NASA nechala vyvinout propisku, zatímco rusové píšou tužkama jsou pěkné nesmysly.
Existují minimálně dvě prostředí, kde ti právě starej dobrej uhlík je úplně naprd a to je vlhko a stav beztíže.
Ve vhlku ti tuška píše blbě.
A ve stavu beztíže ti sice píše dobře, nicméně ne všechen uhlík zůstane na papíře, fůra se ho uvolní a létající mikročástice uhlíku jsou pak pro citlivý vybavení vesmírný stanice opravdu pošušňáníčko. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 20:43 | |
| | jo táta měl parkera taky, nějakýho fakt super od mamky k narozeninám. jednou si ho vzal do letadla, při nějakých těch 9ti G mu to prasklo a všechno to vyteklo na kombinézu a tak milej parker neobstál v zátěžovejch testech |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 20:47 | |
| | Ve stíhačce je potřeba si psát plničkou ?
Já v návodu měl, že před letem bych to měl buď vyprázdnit, nebo úplně naplnit, aby to nemělo potřebu vytékat... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 20:53 | |
| | ne, on si ho omylem nevyndal před letem |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 13. 6. 2009 / 16:43 | |
| | | |
|
| | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 12. 6. 2009 / 21:27 | |
| | | |
|
| | | Hodinky Laco za prístupnejšie ceny 13. 6. 2009 / 15:29 | |
| | pěkný jsou i Archimede Pilot (ty mám já ) anebo Steinhart
a jestli chce něco B Uhr, tak nejlépe od firmy Stowa (ta dělala myslím za války orego B Uhren) |
| |
|
|