FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 16. 11. 2024, svátek má Otmar Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam Jeden příspěvek | Celý strom
IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam   9. 6. 2009 / 14:59
Rozšafín Ctibum   
Dnes večer se Michal Vorel pokusí na letišti v Brně získat dostatečný počet bodů k získání hodnosti C2 řídícího.

Omlouvám se za neaktuálnost webu české divize, rodinné problémy holt ubírají příliš mnoho času, snad se to brzy spraví. Díky

Dále opět upozorňuji, že je povinností zkoušeného zajistit si provoz!
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam   9. 6. 2009 / 16:06
FSPilot   
Hodně štěstí zkoušenému... já nedorazím, budu spát
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam   9. 6. 2009 / 16:25
Teflon_490   
Nekecej, stejne se zase bojis letet do Brna
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam   9. 6. 2009 / 17:17
FSPilot   
To taky Zítra státnicuju a vstávám něco po 5, tak už asi bude třeba dodržet plán
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam   9. 6. 2009 / 16:58
pilot_master   
Jo.. Zase plan ist spat o 2000 ??
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam   9. 6. 2009 / 17:14
Jakub Edr
Hodně štěstí Michale!
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam   9. 6. 2009 / 17:36
Kubikula   
Také se přidám s přáním úspěšného složení, jen mě mrzí, že nepřiletím.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam   9. 6. 2009 / 18:53
Flora   
Michalovi přeju hodně štěstí, já si tam budu jezdit s follow me autíčkem.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - screens by Follow me   9. 6. 2009 / 22:04
Flora   
23936 B / 600 x 446 / fsscr002.jpg
23299 B / 600 x 408 / fsscr003.jpg
26202 B / 600 x 466 / fsscr008.jpg
21156 B / 600 x 377 / fsscr009.jpg
22860 B / 600 x 447 / fsscr013.jpg
27730 B / 600 x 419 / fsscr015.jpg
22879 B / 600 x 431 / fsscr016.jpg
27364 B / 600 x 427 / fsscr017.jpg
22138 B / 600 x 463 / fsscr018.jpg
18697 B / 600 x 406 / fsscr019.jpg
24562 B / 600 x 376 / fsscr020.jpg
28067 B / 600 x 438 / fsscr021.jpg
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - screens by Follow me   9. 6. 2009 / 22:07
Zek
Follow me byl úžasnej, díky
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - screens by Follow me   9. 6. 2009 / 22:39
Flogger   
jéééé, konečně se vidim na screenu, díky moc!
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam   9. 6. 2009 / 20:09
Teflon_490   
Zacnete uz nebo tam letim zbytecne?
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam   9. 6. 2009 / 20:28
Michal (CSA447)
Omlouvám se za drobné zpoždění, nějak jsem to organizačně nezvládl. Nicméně už nás tam máte (včetně FM Car). Tak předem díky za všechen provoz.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam   9. 6. 2009 / 20:38
Jeníček
Hodne stesti
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam   9. 6. 2009 / 20:39
Mikel   
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   9. 6. 2009 / 21:48
Michal (CSA447)
Přátelé, velice díky těm, kteří se zastavili na LKTB. Nicméně zkouška byla stronována z důvodu nedostatku provozu (což je hlavně moje chyba).


Tak někdy přístě (snad) naslyš.

LKTB_APP
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   9. 6. 2009 / 21:54
Zek
Můžu se zeptat proč když je zkouška na APP tak mi lítaj 3 letadla okruhy..... Snad by jste se mohli trochu snažit zajistit provoz zkoušenému a ne TWR... Ještě k tomu když tam sedím ja a z donucení... Příště to snad bude lepší.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   9. 6. 2009 / 22:12
Jeníček
To chce uz klid.Clovek muze sedet na radaru a stejne nic.A kdyz zase clovek leti zadny radar vypne fsku a prihlasi se acc no ale to uz se mi nechce zase zapinat fska no muzu rict ze to cim dal vic jde do haje i pres snahu staffu nikdo nechce litat a kdyz jo nejni ridici a takhle se to toci jak zacarovany kruh proto uz jsem prestal ridit i ja cucet na prazdno nema cenu to uz je lepsi radar SBS i kdyz clovek si nezaridi
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   9. 6. 2009 / 22:16
Zek
Sice nevim co si to tady zase vyblil za píčovinu, ale je fakt že lidí je málo a s takovým přístupem staffu jich bude ještě mín....
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   9. 6. 2009 / 22:18
B3d4   
tak ono je taky před zkouškovým, před uzávěrem klasifikace a tak .. takže já bych přilétl, kdybych se zrovna neučil na chemii
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   9. 6. 2009 / 22:22
Jeníček
s pristupem staffu? ja nevm je fakt za ruzne lety b mohli byt bofy jak nekdo navrhova...ale zase akce delaji to jo ale osobne si myslim ze uz je to osoupane... chtelo by to nejakou novinku aby si kazdy to chtel zaletet kazdy kdyz vidi LKPR-LDDU napr tak si rekne to uz nepoletim ... nvm sice cim by se to dalo povzbudit ale bylo by fajn neco najit.. jiank si myslim ze by mohlo udelat alepson na regionalni letiste snizit raiting na S2 na twr app nechat.. protoze kazdy to odsedi na infu kde se stejne vetsinou nic nenauci a tady by alespon sedel na letisti ktere nekdo vyuziva pilot si uzije kontrolu sice mene kvalitni ale da se to snad prezit a atc se neco priuci nez info do S3 a pak do lkpr
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   9. 6. 2009 / 22:24
Zek
Buď sem úplně blbej nebo neumím číst... Neřikám, že píšu spisovně ale na tebe fakt nemám...
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   9. 6. 2009 / 22:26
Jeníček
ja z toho chapu vse malo lidi a pisu tam tak to trosku ozivit ..
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   9. 6. 2009 / 22:27
Zek
Aha, od tebe bych chtěl opisovat na češtině...
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   9. 6. 2009 / 22:52
FSPilot   
Hehe, nebyl jsi to právě ty, jeden z těch slavných aktérů, kvůli kterým se ten rating zvyšoval a zpřísňoval?
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   9. 6. 2009 / 22:40
pseudoMates
a) ušetři nás vulgarismů
b) neblej tu něco o přístupu staffu. až budou členy divize mládenci ze staffu placeni jako v běžném zaměstnání, pak pyskuj.
c) nic ti nebrání udělat si potřebný rating a do staffu se přihlásit
d) nic ti nebrání něco vymyslet a klukům ze staffu pomoct
e) nic proti, ale zbožňuju frikulíny, co jim ještě teče mlíko po bradě, nedokázali ani kulový a už mají kecy, jak nějakej dobrovolník něco dělá blbě
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 08:44
Flogger   
Po něm chceš, aby nás ušetřil vulgarismů a sám ho nazýváš "frikulýnem"... Nevím, jaký je potřebný rating, aby se mohl někdo stát staffem, ale když už si tu někdo chce rating zvýšit, tak je zkouška zrušena kvůli nedostatku provozu. Teda nevím, kdy je na IVAO "dostatek" provozu a kolik to musí být letadel, aby byla zkouška splněna, ale nebylo by od věci přestat lidi posuzovat podle nějakých tabulkových norem, ale zapojit zdravý rozum, když už je obecně provoz na IVAO tak zkomírající? Ono se totiž může stát, že potom kvalitní a nadějný řídící po třetí zrušené zkoušce pro nedostatek provozu na IVAO zanevře úplně.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 08:47
B3d4   
Ještě tu jsou pilotní zkoušky, na které potřebuješ v podstatě dva lidi včetně sebe
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 16:56
Mike2811
Ovšem alespoň z mé osobní zkušenosti měly pilotní zkoušky vyšší účast (převážně čumilů) než dnes mají regionální ATC prověrky. To je škoda..
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 09:18
pseudoMates
frikulín je vulgarismus..?? A to jako od kdy..? Nebo v který části republiky..?
Wake up..
Potřebný rating je, nebo aspoň byl, C1.
A jen pro upřesnění.. Zjevně jsi nepochopil, co jsem se snažil říct.
Kolega Zek neudělal pro divizi nic a jaksi pozapomněl na to, že kluci ve staffu NEJSOU zaměstnanci CZ divize a veškerý její chod zabezpečují zároveň s vlastním soukromým životem, zcela dobrovolně a hlavně bez nároku na odměnu.
Jedinou odměnou jim je plná obrazovka radaru, když se akce povede.
A naopak.. Když se akce nepovede, tak je obrazovka prázdná. Nic pak členům nebrání přijít s vlastním nápadem, vlastní invencí. Mlít o tom, že staff to dělá blbě, to umí každej. Ale přijít teda s nápadem, jak to oživit, zlepšit, umí málokdo. Viz kolega Zek.
Pochopils..?
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 11:26
Flogger   
Myslím, že občasná kritika není na škodu a věci to žene dopředu. Pokud je tedy dotyčný schopen připustit, že i druhá strana může mít v něčem pravdu. To, že to co děláte, děláte dobrovolně vám nikdo nebere a tím, že to zdůrazňujete v každém příspěvku, věřím tomu, že si to každý zapamatuje. Nicméně se mi nelíbí přístup: já to dělám dobrovolně, tak všichni buďte rádi, že to dělám a držte hubu. Vycházím z tvého příspěvku: "b) neblej tu něco o přístupu staffu. až budou členy divize mládenci ze staffu placeni jako v běžném zaměstnání, pak pyskuj."
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 12:34
pseudoMates
Jo.. pláčeš hezky, ale špatně. Nejsem ve staffu.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 09:55
Marky Parky   
Nazývejme věci pravými jmény. Pominu-li fakt, že Michalovi byla zkouška pro nedostatek provozu stornována poprvé (předcházející pokus prostě jednoduše neudělal), tak pokud v tvém případě řídící po třetí zrušené zkoušce kvůli nedostatku provozu zanevře na IVAO, tak to není "kvalitní a nadějný řídící", ale neskutečný lenoch, který musí všechno dostat na zlatém podnose. Jednou se to může stát, člověk to prostě neodhadne nebo zapomene. Ale dvakrát či třikrát? Každá zkouška stojí dvě až tři hodiny soukromého času jednoho až dva staffáky a pokud si dotyčný neváží cizí práce natolik, aby splnil alespoň základní předpoklady pro zkoušku (tzn. domluvil se s pár lidma dopředu aby mu vůbec někdo přiletěl),tak sorry, na takové je můj soukromý čas moc drahý a budu jen rád, když nebudu s takovým muset koukat další dvě hodiny do prázdného radaru.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 10:33
Michal (CSA447)
Původně už jsem nechtěl psát, taky že to nebude nic klíčovýho.
To, že sem první pokus neudělal, lépe řečeno posral nikdo nikomu nebere.
To, že včerejší zkouška byla za nastalých podmínek stornována taky nikomu neberu.
Nikomu neberu ani to, že je moje starost si zajistit provoz.

Pokud se někdo domnívá, že jsem lenoch - prosim, jeho názor.
A to, že o zkoušce (až na pár vyjímek) nikdo až do včerejších 14ti hodin nevěděl si myslím, že není úplně moje vina. Ano, nenapsal jsem sem a "nezajistil" si dostatek provozu. To, že divizní web zůstal prázdný beru taky (to se vysvětlilo v pondeli a to, že to tak je beru, stane se). Mimo jiné, dělat zkoušku v posledních pár dní zkouškových období, před uzávěrkama klasifikací apod, je taky dobrá sebevražda (minimálně 8 lidí se nemohlo zúčastnit, páč dali přednost učení se - což by samozřejmě měli a je to jejich svaté právo). A další 3 se nezúčastnili z osobních důvodů (což beru taky).

Marky, věřím Ti, že Tvůj čas je moc drahý na "nás" lenochy (nevim jestli jsem sám, nebo je nás víc). A pokud se nechceš dívat do prázdného radaru tak nemusíš a na další zkoušku už se vyserem.
A docela bych si přál vidět, kdo bude lítat a hlavně řídit za půl roku...
A to zapomínám na to, že některé věci se táhnou až 3 měsíce (viz validace fc zkoušky, ale to je asi věc hq nebo koho(jak mi bylo řečeno, vaše starost to neni)).

Toť za mě.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 10:53
Zek
Já nevím, ale zdá se mi, že mají na lidi, kteří lítání popřípadě řízení berou jako koníčka moc velké požadavky... Ale co, chceme mít kvalitní divizi. Spíše mě zaráží to, že když se to ten člověk naučí a konečně má radost z toho, že něco dokázal tak si zažádá o zkoušku, která následně bude 3x odložena (zkoušející buď zapomene, nebo se mu nechce atd...)... Poté tedy zkoušku úspešně s radostí složí.. Čeká, čeká, že se mu jakože vylepší profil a po týdnu zjistí, že zkoušku nesložil (hq mu pošle mail)... Tak píše zkoušejícímu a ten mu napíše at si napíše tomu kdo mu napsal, že zkoušku nesložil... Tak to tedy provede, ale stejně čeká do dneška na nějakou odměnu za úspěšně slouženou zkoušku... A to se ještě dozví od jiných lidí, že to není starost staffu nýbrž moje.. 2,5 měsíce čeká a čekat bude.... Když už chcete aby se ty lidi zlepšovali a tím se zvyšovala kvalita divize tak je prosím takle neodraďte jako se to podařilo u mě... A když na to nemá někdo čas a náladu tak vemte nové lidi, kteří by to dělali lépe a s větší radostí. Adeptů je tady dost. Ale je smutné když Vás někdo osloví tak zase nevyhovuje z osobních důvodů (jestli tady panuje nějaká nenávist vůči někomu tak to napište rovnou).. Tak tady laskavě nepiš o tom, že někdo nechce pomoct!!!
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 11:07
Hippo
A to je přesně ten důvod proč nelítám on-line. Vím že plno věcé neovládám a pak být propíranej zde na fóru a pod., jakej jsem debil, že jsem posral tohle, nezalítnul tohle ... to nemám za potřeb. Dělám to pro radost a ne proto abych se nechal buzerovat od někoho, kdo na to má buńky, případně má i piloťák v reálu.
I když mě myšlenka na připojení často napadla, nkdy jsem to nedotáhnul do konce.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 13:53
Matyx   
Mám to velmi podobně, a i z toho důvodu zatím nelituji investice do RC4, je mi příjemným společníkem na těch cca. 30 hodin měsíčně co za kniplem trávím.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 16:42
kutak
kamaráde přesně tak... jsou tu lidi (konkrétně jeden) kterej ti to létání či dělání ATC natolik znechutí, že se na to prostě vysereš... osobně si myslim, že má za ty roky na svědomí desítky lidí který mohly dál řídit provoz a dál lítat a učit se, viď pane Q?
Ani se nedivim, že plno lidí nechtělo proletět ACC do/z Brna...
Michale přístě si v první řadě domluv řídícího na oblast a provozu bude dost.

BTW: zajímalo kolik hodin staffu zabere dát jednu blbou větu o tom, že se koná C1 na hlavní stranku divize či do IVAO kalendáře v momentě, kdy se termín sjednal.. k čemu je vás tam 7. Myslim že najít někoho dalšího, kdo by se o to taky staral neni těžký, pokud to nestíháte... zájemci by o to určitě byli.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 16:54
Lowmick   
No no no, pan Q za vsechno taky nemuze...
V dobe, kdy jsem jeste na IVAO taky hraval, tam byla rada expertu ktery te byli schopni pojebat za veci o kterych sami vedeli prd... a to ti tu zabavu ze simulovanyho litani vezme. Radsi si zapnu fs offline, kdyz je cas a zablbnu si bez zbytecnych kecu.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 17:15
pseudoMates
My si na IVAO nehrajeme.. My lítáme a řídíme..!: Chápeš..?

Ale zrovna od tebe bych zastání nečekal.. milé překvapení, při dnešním smutném dni..
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 17:27
Jakov
Já nevim, ale v dobách kdy sem u IVAO trávil téměř veškerý volný čas platil Mates za jednoho z nejlepších řídících. Skutečně nepochopím přístup ve stylu: von mě určitě zjebe, tak nepoletím nebo, von mě zjebal tak ho potrestám anikdy víc už nepoletím.
No a že nenechá každýho aby dělal ATC? Přesně jak už psal, tak se tady dost dlouho debatovalo s Hoakerem a skončilo to tím, že nikdo nechce, aby LKAA bylo na úrovni Francie a pdobně kvalitních FIRů.
Především bych hledal chybu v sobě a ne v řídících...
Krucifix, my jsme se to taky museli nějak naučit a taky to šlo. Jenže to sou dneska ty mladý to se jim všecko musí donýst až pod nos
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 17:47
pseudoMates
Nestačim valit bulvy, kdo je dneska se mnou jednotnej v názoru..
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 17:56
Flogger   
my se nebavíme o znalostech, ale o přístupu... co to je za člověka, co má potřebu někoho zjebávat za to, že tu hru hraje špatně?(ano hru) Nikdo není neomylný. Jako nechápu myšelenkový procesy někoho, kdo má potřebu někoho zjebávat za to, že mu já nevim co, špatně poslal letadla... 99% lidí, co létá na IVAO se učí, létají protože je to baví a protože chtějí poznávat nové věci. Žádný učený z nebe nespadl, ani pan Q. Proč se nemůže vše odehrávat v přátelské atmosféře? Prostě něco zmršim no a co??? Pan Q se z toho může... ští akorát oheň a síru , viz. jeho příspěvky v tomto vlákně. Úplně si představuju modelovou situaci, jak se pilot začátečník poprvé připojí na IVAO a potká se s panem Q... nedejbože aby udělal nějakou chybu, protože jinak dostane onen pojeb... připojí se dotyčný ještě někdy? toť otázka...
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 18:13
pseudoMates
Mimochodem.. Nespolupracovals se socdem na jejich předvolební kampani..? bo to je hotová demagogie, co tu píšeš..
Síru jsem pouštěl na Zeka, bo si naprosto neprávem otevíral zoban na kluky ze staffu.
Buďme tedy objektivní, ano..?
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 00:29
Mike2811
Možná je to i o tom, že jsem zvyklý na různé povahy, ale nemám pocit, že by mě Mates zrubal nad rámec potřeby, pokud vůbec něco takového udělal, a to se mi občas podařilo hnout mu žlučí docela pěkně. Proto by mě celkem zajímalo, jak moc koho zjebal, protože minimálně po faktické stránce to bylo vždy korektní a oprávněné.
Ten kterého zajímá letectví a sejří ho jeden konkrétní člověk, tak se mu může celkem pohodlně vyhýbat, nevidím problém...
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 17:28
pseudoMates
Jen bych rád podotknul, pokud mě paměť neklame, že jsme měli spolu jen jeden konflikt. Konkrétně kvůli tvé neznalosti postupů řízení odletů na LKPR. Evidentně ti to velice hnulo žlučí. To je mi tě, chlapče, líto.
Až budeš řídit tak, že nebude člověk muset po tobě opravovat chyby a budeš řídit tak, jak se od tebe na základě platných předpisů a pokynů očekává, tak pak nebudeš dostávat pojeby.. Do tý doby je dostávat budeš, protože tím, že musim dělat práci za tebe, zase znechucuješ řízení ty mě.. kapišto..?
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 17:32
pilot_master   
Nemal by si sa tomu cloveku snazit to vysvetlit, miesto toho ze ho zjebes ? :uskrnujicisesmajlik
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 17:38
pseudoMates
ano.. během tréninkový akce.. ne během online večera.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 17:59
Flogger   
by ti asi huba, popř. ruka upadla, něco přátelsky vysvětlit nebo co?
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 18:10
pseudoMates
Mladíku.. Myslíš si, že v autoškole, při jízdě s inspektorem má instruktor možnost ti ještě něco vysvětlovat..?
Pokud něco blbě udělám a dotyčný mě na to upozorní, případně dostanu oprávněný pojeb, tak nepovažuju za osobní prohru se omluvit a snažit se, aby se to příště neopakovalo. Viz moje pokusy řídit na EGLL. Prostě mi do hlavy nevlezly jejich LOA atp. a dostal jsem oprávněný pojeb. Mám pak dvě možnosti. Buď se to prostě doučim a vlezu tam, až když to umim, nebo se na to vykašlu a neotravuju život okolním ATC svou neznalostí.
Ne tak mistr kutak. Místo omluvy a snahy o nápravu urážlivá gesta, plakání na rameni kamarádům a nakonec tady to poflusání na peráku.
Opakuju znovu. Od vysvětlování jsou k tomu určené akce, viz před 14-ti dny nedělní trénink na LKTB. Bylo tam pár lidí, ale jejich reakce byly pozitivní. Byl to pro ně přínos a pro nás taky. Viděli jsme, že aspoň někdo má zájem se něco naučit. K takovým lidem je pak člověk i shovívavější, protože ten zájem vidí. Ale existuje tu pak velmi početná skupinka "machrů", kteří se takovýchto akcí povětšinou nezúčastní s vědomím, že však "já to všechno už umim a nějakej Q mi nebude říkat, jak to mám dělat".. Tací se pak nemůžou divit, když si na ně oprávněně otevřu hubu, když něco udělají blbě.
Ještě nějaké dotazy, chytrolíne, nebo už si s vypouštěním síry skončil..?
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 19:22
Flogger   
Staříku... Koukám, že je to marný, půjdu radši dělat něco užitečnějšího, třeba připravovat kampaň socdem
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 18:11
kutak
ano udělal jsem naprosto neomluvitelnou a katastrofální chybu, že jsem dvoum odletům dal povolení ke vzletu, když předešlý odlet měl nastoupáno až 3000ft a né už ve 2300ft... nevim jaký chyby si po mě opravoval (to by mě vážně zajímalo!), ale tadle věc naprosto nebyla v tvý odpovědnosti jako ACC... kdyby si do mě hučel, jak sem neznalej postupů za to, že sem je poslal blízko za sebe (mimochodem všechny na stejnou odletovku), tak to chapu, ale todle mě vážně maximálně naštvalo, pač jsem si to řízení do té doby náramě užil a šlo všechno jako po másle... tak si uvědom za jaký hovadiny a hlavně jakym způsobem jednáš s lidma
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 18:18
pseudoMates
Byl jsem na tebe ještě milej, hochu..
Pokud si to dobře pamatuju, zeptal jsem se tě, proč tam děláš tak velký díry, načež jsi mi odvětil, že je to jedno, že jich je tam málo a že jsi měl pocit, že by byli sobě blízko po vzletu (jen bych tě rád upozornil, že řízení není o pocitech, ale o přesně daných rozstupech a vzdálenostech). Načež jsem ti řekl, abys další letadla povoloval tak, jak je v postupech. Tvá reakce byla ono zmiňované urážlivé gesto, což zase vytočilo mě a pak už jsem si servítky nebral.
A co má jako stejná odletovka s tim společnýho..?? Tvojí starostí je, udělat správný rozstupy na TWR při odletu. Jak se s tim popere APP, potažmo ACC, není tvůj byznys.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 18:27
kutak
bože ty si tak vymejšlíš... neuvěřitelný
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 18:32
pseudoMates
Fakt..? a jaká je tedy tvoje verze..?
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 19:07
Michal (CSA447)
Matesi sorry, ale přijdu si tady jak na písku. Nebyl jsem u toho, ale z toho co tu Tomáš říká jde o nějakejch 800ft navíc?.... Když pominu to, že i mě jsi za tuhle "megachybu" nesčetněkrát zjebal, stojím si za tím, že by ses mohl občas krotit. Kdyby tam ty letadla spařil, tak neřeknu ani hovno, ale tohle?.... Krom toho, přecijen je to "hra" čistě technicky se ten první může zapauzovat a ten druhej ho prostě sestřelí (což se v reálu asi nestane).

A k tý autoškole... asi to blbě chápu, ale vidim zásadní rozdíl mezi vycvikovou jizdou (Zmíněné tréninkové neděle). Mezi Zkušební jízdou s inspektorem (řekněme ATC exam). A samostatnou jízdou v provozu (Online večer)... Ty dva poslední případy by měli být shodné... ale viz naše silnice, viz vaše virtuální obloha.
Bohužel jsou tací, kteří si za každou cenu prosadí nějaké postupy, předpisy... A pak zdravý selský rozum jde do háje.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 08:29
pseudoMates
Ano, jako na písečku.. Bo jinak to s některejma jedincema nejde. Teď to je 800ft, za chvíli to bude 1000ft, za další chvíli dalších 1000ft.. No a nakonec skončíme u toho, že si lidi navyknou tam dělat 2-3 minuty, což u letadel stejné WTC není na LKPR zvykem.
Nebudu tu nikoho jmenovat, ale to je to stejný jako s vektorováním. Na LKPR můžeme dělat 3nm rozstupy, někdo je dělá, ale někdo z vlastní vůle 4, 5, 6 i 10..Jen proto, aby měl vatu. Ještě NIKDY jsem nikoho nezrubal za to, že mi z APP poslal dvě mašiny za sebou po 3 majlích a oni se srazily, protože tomu prvnímu se sekla FS a ten druhej už nestihnul zareagovat, nestihnul jsem mu třeba dát GA apod. Tohle se prostě může stát vždycky.
Jenže, a to jsme se dostali právě k jádru pudla, tohle si tady strašná hromada lidi navykla (mluvím o řídítkách). Dělat si vlastní postupy, vlastní rozstupy a dávat si vlastní vatu. Jenže ten, kdo si navykne dělat např. na APP 8nm rozstup za minimálního provozu, byť by mu situace umožňovala jít třeba na 4, tak ten se ty 4 v normálním provozu prostě nenaučí a pak je při hustším provozu prostě přetíženej. Velice se mu snižuje kapacita, traffic flow a tím zase otravuje ostatní ATC, protože ACC mu nemůže sypat víc mašin a TWR nemůže startovat tak, jak by potřebovala. Už si rozumíme..?
Myslím, že ti, co byli v Brně potvrdí, že když je to opravdu k tomu určená akce, umím vysvětlovat naprosto v klidu, bez emocí. Během online večera na to prostě nemám čas. Nemám ve zvyku něco někomu pětkrát opakovat. Nikdy jsem takovej nebyl, nejsem a nebudu. Na IVAO se mi skutečně xkrát vymstilo ono jednání v rukavičkách. Milé jednání má téměř nulovej efekt jak výukovej, tak výchovnej (mluvim opět o normálním dni, ne o tréninku).
A i přesto existuje dost lidí, kteří dokázali být natolik asertivní, že si z mýho pojebu vždycky odnesli jen to, co je zajímá. Protože vždycky, když někomu dávám kouř, tak mu zároveň i říkám, jak to má dělat. A právě tohle asertivní jednání má za následek, že postupně uhlazuju tón, jakým jim něco vytýkám, protože vím, že je nevytočim a ani je nechci vytáčet, ale zlepšovat. Kdo se nechá vytočit má prostě smůlu. Takže jestli se "mistr" kutak, flogger, Zek apod. cítí mnou ukřivděni, tak je mi to líto, ale je mi srdečně jedno.
Prostě. Kdo chce, odnese si z výtky jen to podstatné, a sice, jak to dělat příště líp. Kdo je popudlivej, bude i nadále zakládat takováto vlákna a stěžovat si, jak pan Q kvůli pár hektofeetům nespravedlivě pojebal, jak pan Q vytkl blbost, jak pan Q tohle a tamhle. Takoví jsou mi ale u zádi.
Už si rozumíme..?
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 12:17
kutak
chapeš to, že ty si nebyl na frekvenci? nevíš jak mi hlasili že jsou ready.. že jsem mezi tim daval letový povolení dalšímu, že tam je prodleva mezi tim co dá povolení a co se rozjedou... kdyby si to aspon napsal normálně, že je mam posilat co nejvic zasebou, a ne tim arogantnim a asertivní způsobem.. byla to otázka 10 vteřin a děláš z toho katastrofu..
a vůbec starej se o sebe.. mně si taky jedno.. ty treningy nevedeš.. já si řídim pár měsíců, kdokoli mi něco poradil a vytknul, tak sem si to vzal k srdci, což od tebe fakt neplatí. Nevim když seš tak dokonalej že nejsi real ATC... todle je hra, kde každej si to simuluje jak umí tak nebuzeruj
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 12:35
Teflon_490   
Ta posledni veta je tak trochu rana pod pas, ale predpokladam, ze je to jen tvou neznalosti.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 12:38
kutak
určo a je mi to celkem jedno já končim v týhle diskuzi, nehodlam si dělat další něpřátele,,, řídícího na IVAO stejně už radši dělat nebudu, však jich je dostatek u nás (teda pokud sem už nedostal nějáký BAN) zdravim
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 13:25
Marky Parky   
He, a já jsem si bláhově myslel, že se konečné objeví někdo, kdo krom "děláte to blbě" přijme hozenou rukavici a přičiní se, aby se to dělalo lépe... a ono né, čímpak to bude?
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 14:33
pseudoMates
Jen pro pořádek.. Arogantní a asertivní jsou slova téměř opačného významu..
A jinak ne, tréninky nevedu, ale spoulpracuju na nich, viz posledně v Brně, abych Markymu aspoň trochu přispěl svou troškou do mlýna.
A jestli ty dáváš začínajícím rady podobného typu, že "když se ti mašiny zdají/máš pocit, že jsou příliš blízko, tak si tam udělej větší vatu".. tak to potěš koště. Existují přesně dané rozstupy a těch se držíme.
"že jsem mezi tim daval letový povolení dalšímu, že tam je prodleva mezi tim co dá povolení a co se rozjedou.."
k tomuhle jen tolik. jistě, že je tam prodleva, jen by bylo si dobré uvědomovat, co počká a co nepočká. Jestliže se mi mašina blíží k vyčkávacímu místu a druhá se mi ozve, že chce let. povolení, tak si nejdřív pořeším odlet a až pak řešim něco, co je na stojánce a nepálí palivo. No ale to už je vlastně rada a ty ode mě nebereš. Aspoň to ale pomůže někomu rozumnýmu, kdo si to ponaučení z toho vezme.
Adios..
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 18:30
Zek
Mě to tak připadá, že pan Q musí jebat každýho kdo mu nepadne do oka za každou kravinu. Ale co ať si jebe, nějakej "blbec" by mě neodradil od něčeho o co se zajímám a moc mě to baví. Se to doučim abych mu ukázal, že sem lepší a neměl mě za co jebat příště. Ale spíš mi vadí jak se chová jako staff- dej nafoukanýmu blbcovi moc....
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 18:39
pseudoMates
Tvá argumentace má jeden malej háček.NEJSEM ve staffu, VOLE..!!

A vůbec. Vlezte mi na záda, já jdu do hospody.. Bo ještě by se sem mohl připojit do rozpravy ZS, a to už bych se asi vážně potrhal smíchy..

Letu zdar..
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 18:57
Flogger   
mně do smíchu moc neni...
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 02:06
kluk ušatá
Nicmene casto se chovas jako by si stale byl nejakej "cestnej AOC".

Neumim si dost dobre predstavit nejaky predpis ktery by prikazoval povoleni jenom kdyz je predchazejici odlet v 2300ft a nikdy ne vice, stejne tak jako si neumim dost dobre predstavit jaky to muze mit negativni vliv na bezpecnost a/nebo plynulost provozu, leda by byl nekde na kratkem finale dalsi eroplan keryho pilot brzdi aj usima, coz dle vseho onehda nebyl.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 09:28
Mike2811
Já tomu rozumím tak, že ATC je služba pro piloty a ti nechtějí někde kempovat, ale chtějí se rychle a bezpečně dostat do cíle. Podle mého není žádný předpis, že si máš pohnout prdelí, ale je v zájmu všech toto pravidlo dodržovat...
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 10:04
Marky Parky   
Divil by ses, ale dokonce je předpisem definované, že se má "pohnout prdelí". Skoro ve všech předpisech, ale hlavně v L11 v definicích je služba řízení letového provozu definována takto:

Služba řízení letového provozu (Air traffic control
service)
Služba poskytovaná za účelem:
a) zabraňovat srážkám
1) mezi letadly a
2) na provozní ploše mezi letadly a překážkami, a
b) udržovat rychlý a spořádaný tok letového provozu.

Ono "hnutí prdelí" je schované v bodě b)

 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 10:10
Mike2811
Jop, vidím to tam, člověk se učí pořád...
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 15:23
ZDESVA
ZS to jako já ?
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 16:22
pseudoMates
Jj..
Jen abych to uvedl na pravou míru, jak to bylo myšleno.
Lítat podle mě umíš, ale řídit ne.
A už by bylo asi fajn v tom baobabu nepokračovat..
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 18:52
ZDESVA
no je to Tvůj názor a já ti ho neberu a je mi dnes už celkem jedno co si ty myslíš koneckonců dost lidí ví o naší vzájemné antipatii z dob minulých jen mě tak nějak malinko těší že jak vidno asi nejsem jenom já jedinej ten blázen kterej nic neumí a dovolí si tě za něco kritizovat, vlastně tě kritizují za to zaco já asi před 2 roky a tak bych tedy odvětil zase mým názorem - lítat umíš , řídit taky umíš , ale bohužel svoje znalosti neumíš předat takže jsi učitel kterej neumí učit svoje potenciální žáky díky svému přístupu k nim.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 12:50
pseudoMates
Tos dostal befelem, dělat zkoušku před uzávěrkama klasifikací ve škole..?
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 16:19
Marky Parky   
K první části - možná by to chtělo lépe číst, než začneš něco horkokrevně psát - pointa mého příspěvku byla ta, že takový člověk co se třikrát vykašle na zkoušku (čímž jsem nemínil tebe, ale hypotetického člověka z předchozího příspěvku) prostě "lenoch" je.

K druhé části - upřímě doba kdy jsem entusiasticky bojoval za každou kravinu na českém IVAO je dávno za mnou. Možná by se vrátila, kdybych viděl, že se lidi ve staffu snažej tak, jak jsme se tenkrát snažili my (a to jsme neměli žádný kontakt na reál, vše jsme si budovali sami). Když se na to vyserete a za půl roku nebude nikdo řídit ani lítat, mě už to líto nebude. Sice skončí jedna pěkná kapitola v mém životě, ale já už si víc dokazovat nepotřebuju. Popravdě už jsem za těch X let docela vyždímaný a poslední snaha a změny výcvikového systému z letošního jara jsou spíš ve směru "vybudovat si dobré nástupce" a pak jít od ředitelského válu a stát se řadovým řídícím/pilotem.

Jenže stará generace už odešla a nová je příliš zvyklá, že se jí všechno cpe pod nos a že by všechno mělo být zadarmo. A já už po padesáté stojím na křižovatce ve které jsou dvě cesty:

a) udržovat IVAO jako síť simulující prostředí ŘLP s tím, že to (minimálně řízení) je náročný koníček a holt není pro každého a nebo
b) udělat z toho zábavu pro každého, která s realitou nebude mít nic společného a každý si tu bude anarchisticky dělat co chce

Můj "volební" program vždy byl a je a). Pokud dav chce b) tak prosím, ale bezemě. Střední cesta není. Resp. to co provádíme ve staffu teď je střední cesta - moje představy o realistickém řízení a létání jsou úplně jinde, ale těch už jsem se vzdal dávno.

Takže je mi úplně šumák, jestli se cítíš (nebo někdo jiný) nějak ze strany staffu ukřivděný v tom, že nemáš od nás vyšlapanou ideální cestičku. Já to prostě už jinak dělat nebudu. A buďto to budu dělat sám (případně s Borkem) a bude se nestíhat a vypadat to tak jak to vypadalo letošní sezónu. Nebo se najde dost nadšenců, kteří to budou dělat s námi a pak se to třeba vrátí tam, kde to bylo před dvěma třema lety. Ale pokud to chcete dělat jinak, tak pánové beze mě. Opravdu poslední dobou mám pocit, že trávit X hodin týdně prací pro lidi, kteří se snaží jen nějak proléz systémem aniž by se chtěli něco naučit nebo dozvědět o leteckém světě (až na asi dvě nebo tři víjimky) je trochu ztráta mého času. Takže se pánové rozhodněte, je to jen na vás, já na tom "křesle" nelpím, beztak jsou s tím jen starosti.

 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 21:05
Jeníček
I kdyz to tak na zacatku nevypadalo tak s postupem casu diky rodine s jejich podporou se dostavam do realneho prostredi letectvi a jsem za to velice rad.Proto Filipe stebou musim souhlasit a musim rict ze varianta A je jednoznacna jelikoz diky ivao napriklad komunikace v letadle nejni problem tak proc si hrat?kdyz tady clovek muze ziskat kvalitni vyuku a zadarmo.Kdyz jsem si toho v realu nevsimal bral jsme to jako hru ovsem sem v realu zjisitl ze je to opravdu dobra pomucka takze stoji za to tu urcite zachovat co nejvic pravidel z realu ii kdyz vim ze jsem je na zacatku hooodne porusoval tak vim ze ted by to byla blbost
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 09:15
Mikel   
Víš, Jeníčku, ne všichni, ale s tebou můžou souhlasit a to hned z několika důvodů...
1)Ne všichni co na IVAO lítají mají jakýsi "přístup" k reálným tratím, reálným volačkám, a hlavně ne všichni sou tady tokový PILOTI jako ty...bud prostě ty postupy neznají, nebo se to nemají kde naučit. Pak přijde někdo, kdo je za to zdrbe...Matěji ted NEMYSLÍM Tebe, to může být kdokoli...a to je odrdí od toho se cokoli učit...já sme kdysi měl neskutečný probél prolítat skrz LKAA_CTR, když sem viděl že tam Matěj sedí...bál jsem se, že něco poseru, ted, když už toho snad většinu znám a ovládám, tak s tím prostě nemám problém kdekoli ve světě (snad jen na Oceanic bych si ještě netrouf). Tím chco říct, že ne všichni jsou tu zastánci ARAIG a ne všichni se sem přišli "učit zadarmo", jak píšeš.
2)Píšeš, že si také kdysi "hooodne" pravidel porušoval, proč ? Neznal si je? Nebavilo tě je dodržovat? Nad tím bych se také zamyslel...ne všichni se tu "díky rodině a její podpoře" dostavají k letectví...a jsou tu i tací, kteří to berou jako zábavu ne jaký školu...
3)Malinkým řešením vzniklé situace by možná/teoreticky mohl být systém, který vymyslel Dejv Dosoudil 4 roky z5...viz zde: http://ivaocz.virtualskies.net/forum/viewtopic.php?t=259

Toď ode mne k vzniklé situaci, hezký den...
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 09:49
Mike2811
To jsou vtipné hlášky...
Jak toto někdo může vyslovit - veškeré AIPy a letecké předpisy jsou volně k dispozici na ŘLP, jen znalost těchto materiálů by ti měla zaručit, že budeš umět všechno ohledně pohybu, chování a komunikace v rámci LKAA FIRu a většinou i v zahraničí. Každý, kdo přichází na IVAO by měl umět(a prakticky skoro vždycky i umí) ovládat letadlo na takové úrovní, aby ho dostal podle přístrojů tam, kam potřebuje. Co víc chceš vědět ? Snad už potom ani nemusím připomínat, že na divizi je dost dalších materiálů zpracovaných formou "pro naprosté ignoranty".
Ono je celkem jedno, co si myslí ten který adept, který se na IVAO přihlásil, ono je fakticky jedno i co si myslí divizní bosové, protože základní stanovy IVAO mluví jasně a srozumitelně:

1.- Mission Statements.
1.1 - The mission of IVAO™ ( The International Virtual Aviation Organisation ) is to provide an environment for a realistic Flight and Air Traffic Control simulation via the internet, utilizing IVAN ( International Virtual Aviation Network ) without charging money and available to anyone who agrees with the membership requirements.

1.2 - The main goals are to provide: 1) A highly realistic simulation experience whilst maintaining a fun and friendly atmosphere, 2) Supply the required internet services, and 3) Information and training in real life procedures for both Pilots and Air Traffic Controllers.

Kdokoli se sem přidá, tak s tímto musí souhlasit a počítat. Nevím, co se tady řeší, chcete dělat blbosti jděte jinam nebo si alespoň najděte odlehlé místo na IVAOa tam se vyblbněte, ale hlavní pointa je ARAIG a s tím nikdo nic neudělá, protože proto tu jsme. Kapišto ?

P.S: Technická poznámka mimo téma: v tom prvním souvětí se před ale čárka nepíše, není tam v roli spojky. To jen tak mimochodem.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 10:20
Mikel   
Okej, čárky neřešme...pointou toho mého příspěvku bylo, že Jeníček tu napíše, že chce co nejvíce ARAIG, a že chce samý real postupy, ale dyt IVAO neni pro piloty, který se tim živej a rozuměj tomu...ale poro ty, co by si to chtěli zkusit....kdyby si s přečet ten odkaz na forum divize, zjistil by si, že právě tohle tam David řešil...rozdělelní na Jeníčkovce, tedy uplně nejvíc ARAIG a na ty co to lítaj pro Fun....
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 10:32
Marky Parky   
Jenže zatímco u pilotů je to akceptovatelné a denně tolerované, u ATC ne.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 10:38
Mike2811
Já si to četl už v době, když se to řešilo, nepotřebuji to číst znovu. ATC vynechme rovnou, ti se vyřadili tak nějak už tehda z tohoto kastování, protože když je blbej pilot, tak ho dobrý řídící, ještě nějak zvládne, nebo minimálně udrží ostatní v bezpečné vzdálenosti, ale nevzdělaný řídící je katastrofou pro celý svůj sektor a docela ovliňuje i ty následující. Nicméně stejně si musíme přiznat, že je potřeba znát nějakou bazální úroveň, abychom se ve vzduchu všichni nepozabíjeli. Řekl bych, že právě na tom to celé padlo, protože většina z těch, kteří se nechtěli učit neuměla pořádně ani ten bazál a když se přes něj přehoupli, tak sami dobrovolně pokračovali výš.
V jiném příspěvku tady v sekvoji jsem napsal základní cíle IVAO a není to o dělení na Jeníčkovce(ironie, že zrovna Jeníčka bereš jako maskota HG-ARAIG, když si vzpomenu, co prováděl před pár lety, prostě taky dospěl k poznání toho, k čemu to tady je) a FFF, ale jenom o tom, jak co nejlépe simulovat realitu a jak co nejpřátelštěji k tomu připravit své členy.
P.S: Jasan, nechci do toho vrtat, ale když vidím, že konečně někdo nepíše jak prase, tak jsem si řekl, že by mohl ocenit radu a možnost se ještě zlepšit.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 11:06
Mikel   
Jeníčka sem použil jen proto, protože se sem připlet se svejma blitkma...v jedné z posledních vět si klepnul hřebíček na hlavičku..."co nejlépe simulovat realitu a jak co nejpřátelštěji k tomu připravit své členy" to je ono, je to hodně o té "atmosféře"...uvedu příklad..snad ti něco říká VA VirtualPilotsAssociation...pokud ano je to dobře, pokud ne, nevadí...tam pokud špatně odešleš report, tak ti ho validátor vrátí, a ne že tě odkáže na nějaké materiály, a že si máš někde něco přečíst, ale hned ti pod report vypíše, proč je tak, tak a onak, a proč to je špatně a jak to máš opravit...já jsem díky tomuto přístupu během dvou letů pochopil, jak porvádět lety z Itálie do Španělska s tím, aby ses vyhnul N/S RVSM, a musel tedy nějak složitě indikovat změnu FL v FLPN...takže ta atmosféra tomu dává hodně

Pravdou je, jak si psal, že ta BASE knowlage je asi nutností, však to tam tenkrát vypisoval i David...ted budu malinko přehánět...napsal si že je to o co nejlepší simulaci reality. Otázkou tedy je, jak hodně tu realitu simulovat chceme...jestli budeme ARAIG zapínet strobe až na H/P a nebo už na gejtě, jestli budem zanedbávat rozestup 300ft při separaci atp. To je asi ten hlavní problém. Rozlišit jak do podrobna to simulovat a kam už nezacházet....

PS.: Nehctěl jsem říct, ať mi s čárkama vlezeš na záda, jen sem tu diskusi nechtěl stočit k tomu, kde má, a kde nemá být čárka...díky za upozornení na chybu
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 11:37
Mike2811
Jeníček, všichni ho známe...
VPA mi něco říká, nejsem členem, zní to pěkně, ale dost mi to připomělo Czechliner, kde členem jsem, a mohu s hrdostí konstatovat, že tam toto dělá dokonce Mates osobně. Co jsem provedl těch svých pár konin (naštěstí toho nebylo moc), tak mi to tam vysvětlil a nebyl problém, takže osobně fakt nechápu, proč se do něj furt navážíte.
To jsem ani tak nepsal já, to je přímo ve stanovách. Můžeme debatovat nad tím, jestli se máme příbližit předpisové realitě nebo realitě všedního dne, můžeme kašlat na věci, které prostě nejdou, ale nemyslím si, že bychom měli ignorovat něco jenom proto, že se do toho části spektra nechce. Ani já nejsem bez viny - mám nahozené motory už před pushbackem, abych nezdržoval a přes afriku valím dle pravidel N/S RVSM, protože jsem dodnes nenašel, co tam vlastně platí (i když ono je to jedno, potkat někoho v okruhu 500 nm je velký svátek), ale nad evropou bych si nic takového nedovolil, protože tam můžu ohrozit ostatní a buď si jistý, že tím bych pokazil zábavu i náladu zase já jim. Tím chci říct, celý ten systém je nedokonalý, takže pokud budeš odrbávat věci, které se ostatním nezobrazují, tak si toho ani nikdo nemůže všimnout, ale pokud už jde o věci, které ovlivňují interakci jednotlivých členů, tak by měla platít jasná pravidla. která by se měla dodržovat...
P.S: Rozumím, taky proto jsem to napsal jako post scriptum, ale evidentně to spíš fungovalo jako červený kapesníček před býkem. Rádo se stalo..
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 11:43
Mikel   
Nešlo mi o to něco odrbávat a kazit tím někomu zábavu, jen jsem podotákal, že by se mělo ujasnit, co se simulovat bude, a co ne, tedy do jaké mmíry realističnosti zajdem. Pak nebude nikdo muset řešit jestli je nějakých 300ft jedno, či ne....

PS.: Červený kapesníček? Ne to snad ne, jen jsem s nechtěl vzdalovat tématu
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 11:53
Marky Parky   
Ono je taky 300ft a 300ft
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 12:01
Flogger   
Díky za tento příspěvek.

Pro ostatní: nic není tak černobílé. V očích některých je každý nováček potenciální kazič, machr, sebevědomý frajírek, kterého je potřeba preventivně zjebat a ti, co se na to snaží upozornit jsou rozvraceči, plivači a úplně fůůůůj...

Jediné o co se snažím, je poukázat na tu kulturu, která zde panuje. Stačí se podívat i na pár příspěvků tady trošku s nadhledem.

Není náhodou ta atmosféra strachu příčinou toho žalostného provozu na IVAO? Proč to online létání nepřiblížit i normálním smrtelníkům, kteří nejsou profesionální řídící, ani piloti, neznají všechny předpisy do detailu, nejsou to chodící AIPy??? Vždyť právě tím, že jim ukážeme cestu, podáme pomocnou ruku z nich můžeme postupně vytvořit špičkové letce a třeba to pro ně bude cesta k reálu. Je to o přístupu...

Přece těch, co se připojí, aby fakt dělali bordel je naprosté minimum. Pokud s dotyčným není řeč jsou mechanismy na to, jak ho odstřelit. Pak je tu ale zbytek, který je "tvárný" a který se časem vyvíjí nebo chcete-li učí. "Zjebávací metoda" mi nepříjde jako nejšťastnější řešení... ale co, jsme přeci jenom namachrovaní machři, my to snesem
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 10:49
FSPilot   
Jen bych doplnil, že datum zkoušky se dá v pohodě domluvit na stanovený den a pokud si vzpomínám, tak do žádosti se mimo místo píše i den, kdy by to uchazeči vyhovovalo nejvíc, takže házet vinu na staff, že špatně naplánoval zkoušku - to je si myslím docela drzost a je čístě problém uchazeče, na kdy si domluví danou zkoušku.

Řek bych, že převážně selhání je na bedrech uchazeče, který si nezajistil provoz a požádal o zkoušku v době, kdy je zkouškové a mnoho lidí nemá čas.

Jinak s tou validací, sám jsem měl taky problém a stačilo se poradit se staffem a poslat mail na HQ (nebo to bylo přes CZ divizi, to už nevím) po cca měsíci, kdy jsem čekal a problém byl vyřešen během chvilky...
Takže to, že se někde vyskytla chyba se stane a opět si myslím, že je na osobní kreativitě a zodpovědnosi uchazeče, aby si to pohlídal
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 11:38
Flogger   
Pokud to berete jako PRÁCI, tak chápu vaše rozhořčení, že vám je líto času a ušlých peněz. Co ale nechápu je, proč to teda děláte. Nejde tu především o zábavu?
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 12:51
pseudoMates
Na tohle téma se tu velmi vášnivě debatovalo zejména s Hoakerem, cca před dvěma až třemi léty. Najdi si to a pročti, aby tu zase nevzniknul nějakej baobab.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 12:59
Flogger   
Nebudem se pouštět do žádných velkých akcí
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 19:33
Marky Parky   
Víš, ono ZÁBAVA to je ve chvíli, když to děláš pro lidi, kteří se chtějí něco dozvědět, jsou rádi, že mají možnost si ve virtuálu vyzkoušet něco, co v reálu nemohou a sdílí s tebou ono nadšení pro věc. A taková věc člověka baví.

PRÁCE to je ve chvíli, kdy narážíš na lidi co si IVAO pletou s lepším multiplayerem, reálné postupy je nezajímají a staff berou jako nutné zlo, které jim jen překáží v jejich hraní.

A teď jde o to co převažuje. Dřív to bývala ta ZÁBAVA a člověk byl ochotnej se hodiny roztrhat jen proto aby ostatní něco mělo. Poslední dobou je to PRÁCE, hodně mizerně placená a ještě ti na ni neustále někdo někde bleje.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 20:04
Pjotr   
Tak si to tady čtu a nedá mi to připojit sem po letech můj názor. Trojnásobně podtrhuji všechny příspěvky Markyho. Pánové, plivete tady po lidech, kteří toho ve virtuálním světě nejen ON-LINE lítání mnoho dokázali. Ač si podle některých z Vás hrajeme, on-line létání je o znalostech a disciplíně. Dnešní nováčcci přichází do onlajnu vybavení především sebevědomím. Každej, kdo jim cokoliv vytkne, je úhlavní nepřítel. Někdo si tady zpátky posteknul, že virtuální lítání jde do háje. Souhlasím, vypadá to tak. Ale proč? Nemyslím, že by to bylo kvůli řídícím (mohu mluvit pouze o tom, co vidím na Vatsimu). Proč to tak je by byl námět na nekonečné vlákno.
Koneckonců stačí se podívat i na úroveň této diskuze. Lidi, některé Vaše myšlenkové pochody už ani nejsou pro doktora, ale pro pana faráře.
Proboha, máme snad svobodu, ne? Nevyhovuje Vám někdo z řídících? Běžte lítat, tam, kde je to podle Vás lepší. Doporučuju Somálsko, Alžír a celou Antarktidu.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 08:05
pseudoMates
"Ač si podle některých z Vás hrajeme, on-line létání je o znalostech a disciplíně. Dnešní nováčcci přichází do onlajnu vybavení především sebevědomím."

Pic kozu do vazu, aneb udeřils hřebíček na hlavičku.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 19:48
Marky Parky   
A ještě k té otázce "proč to děláme...". Jak už jsem říkal, já to dělat nemusím, zvlášť ne v téhle atmosféře. A protože dnes večer přetekla poslední kapka mé trpělivosti, pojďme to udělat jednoduše. Jsme civilizovaná společnost, vyhlašme prostě volby. Já předložím svůj "volební program" a kdokoliv chce, ať předloží svůj. Když se ukáže, že o "naší" cestu není zájem, nemám problém s tím přenechat "křeslo" tomu, o koho bude mít větší zájem.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 21:38
miua
Máš první, bohužel jenom pilotní ( poněvadž neřídím ) hlas.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 21:40
B3d4   
hlas i ode mne ... nikdy jsem nemel nic proti stuffu ani staffu ani proti panu Q a osobne me mrzi ze se nechal znechutit.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 00:15
Mike2811
Můj hlas máš určitě, jak pilotní tak řídící. Bohužel tenhle rok jsem IVAO prakticky nic nedal a ten jeden let měsíčně je jen, aby mi "nepropadly papíry". Na podzim by se to mělo zlepšit a pak bych, pokud toho budu schopen divizi rád pomohl, možná toho moc neumím, ale minimálně sekretářku určo dělat zvládnu...
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 08:07
pseudoMates
Marky klid. Přece by ses nenechal zvyklat partou usmrkanejch puberťáků, který si nevidí na špičku nosu, přitom nemají proč.
Ale jako vždycky, máš mojí podporu v plném rozsahu.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 13:20
kutak
Ale my jsme vděční tobě i Borkovi... přímo proti tobe jsem nic nikdy nenapsal.. už během zkoušky jsi mi vysvětlil bambilion věcí, ve kterých sem měl nejasnosti.. ale neříkej mi, že jste jen 2 na to celý? přeci musí být někdo další, kdo se stará o věci, když jeden z vás nemůže.. připravovat akce atd... já několikrat pozdě večer, když sem byl na LKPR_TWR sem vysvětloval co a jak nováčkům... alespon to v čem jsem se jako pilot na ivao něco naučil za ty roky... jenom si prostě myslím, že stačí málinko k tomu, aby byl nějáký zajímavý provoz u nás... naplánované akce měsíc dopředu.. dobře zveřejněné na webu atd.. klidně si s Vojtou rozeberem po víkendech nejáký nováčky na malym letišti a budem učit základy IVAO, komunikaci a VFR... jenom proste se nesmí objevit někdo, kdo je pak za tejden seřve, co to jsou z exoty atd. Pamatuješ kolik bylo zájemců na ty tréningový akci koncem zimy? On-line si to pak nezapnul ani zlomek z nich (mozna 2).. nechci aby sis myslel, že jsem něják proti tobě.. když píšu staff, tak myslim 7 lidi, který máte vyvěšený na webu... ty s Borkem jste jediní, který se tam o něco zaslouhují, já mám jen námitky jak to vylepšit.. jenže tahle diskuze by měla spíš probíhat na Fóru IVAO.. nebo si někdy pokecat na TeamSpeaku... většina věcí tu vyzní jinak než je míněno a pak je každý ten nejhorší.. diky
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 14:16
Marky Parky   
Možná by to chtělo se místo koukání na to, že je 7 lidí ve stafu podívat taky na to co všechno mají ti lidé na práci a na "kolika židlích" někteří z nich sedí, protože se jaksi už delší dobu nenašel nikdo, kdo by bylo ochoten se tomu pár hodin týdně věnovat - se vším co k tomu patří a s příslušnou zodpovědností (a ne jednou za čas někoho potrénujem, když se nám zrovna bude chtít).

Ono totiž na plně fungující staff, který v rozumné čase zvládá řešit všechny ty problémy, potřebuješ cca 13-15 lidí. Takže když na to máš 7, a z toho 5 se věnuje pouze "svým" povinnostem, tak asi máš představu kolik té práce je.

Třetí věc, co mi už začíná lézt krkem, je ono neustálé diskutování nějakých "pojebů". Já si nepamatuji, že bych (vyjma evidentního porušení pravidel chování na síti) dal kdy komu pojeb. A stejně tak můžu dát ruku do ohně za to, že (až na asi dva nebo tři excesy na podzim ohledně problematiky vojenských letů, které se už vyřešily) nikdo ze stávajícího staffu na síti pojeby nerozdává (minimálně protože na to nemá čas). Můžeš mi teda vysvětlit o čem se to tu pořád blábolí? Nejebete se náhodou řadoví členové mezi sebou? A pokud ano, proč jsme do toho neustále zamotáváni jako bychom za to mohli? Máme snad trávit na síti H24 jako policajti, aby snad někdo někomu neřekl křivého slova? Myslel jsem, že se na síti pohybují dospělí jedinci.

A poslední, závěrečná noticka. Připomínek, námitek či námětů jak by něco mohlo vypada lépe má každý z prominutím plná ústa. Nicméné těch já mám plnou hlavu i bez toho. Ale když pak najednou přijde na skutečnost tak ejhle - je po kuráži a nenápadně se vytratíme. Mile rád přijmu do stafu dva až tři lidi na pozice T-staffu, kteří budou v klidu učit nováčky. Jenže ejhle - ono to znamená víc než jen někoho zjebat, když zrovna letím kolem. Ono to zahrnuje i to, že se budu s někým sedět každý týden dvě hodiny na věži a učit ho jak co má dělat. A co je nejhorší - že sám budu rozumět tomu, co vlastně učím a ne jen papouškovat zaslechnuté "online urban legends". To samé k eventům. To se to řekne, jen měsíc dopředu připravte eventy. Ale že taková příprava jednoduchého eventu zabere od vymyšlení, přes napsání textů, zjištění "tématických faktů" a jejich přechroupání pro virtuální veřejnost, až po ptákoviny jako reklamní bannery atd. dvě až tři hodiny a u velkého mezinárodního eventu ještě několikrát tolik, a to opět každý týden, to už je zase ochotný dělat málokdo. O tom, čemu je třeba rozumět a kolik času zabere třeba jen sepsání nových LOAs s Rakouskem (které ve výsledku vypadají jako blbých 10 řádků) snad ani nemluvím.

Prostě díky, ale o další poučování o tom jak to máme dělat od někoho kdo to nedělá nemám zájem. Buďto akceptujte stávající stav, nebo se přidejte a pomožte a nebo si to dělejte sami, ale bezemě. Jinou cestu nevidím.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 16:47
Flogger   
"Aeroweb.cz ve spolupráci s českou divizí IVAO pro vás připravil jedinečnou možnost, jak za pomoci zkušených instruktorů zdolat nástrahy prvního letu a připojit se tak ke komunitě virtuálních letců."

O vaší touze po spolupráci jsem se přesvědčil osobně. Myslím, že není potřeba v této diskuzi pokračovat, protože je to furt dokola to samý. Jeden mele o koze, druhý o voze.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 17:00
Marky Parky   
Nebo "Česká divize ve spolupráci s Aeroweb.cz pro vás připravila..."? S těma kozama a vozama más v tomhle konkrétním příkladě naprostou pravdu. Asi to chtělo si předtím sednout a víc si popovídat o tom co jeden od druhého vlastně chce, protože to bylo oboustranné zklamání...
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 18:11
Flogger   
Jo na tom zklamání se shodnem. Nechme uklidnit zjitřené city a pokud někdy v budoucnu bude nějaký zájem na společném dialogu, tak jsem mu nakolněn. Nejspíš bude lepší i komunikace bez prostředníka, kterým byl v tomto případě Borek a nejsem si úplně jistý, jestli vše dorazilo kam mělo a jestli bylo porozumněno. Nejspíš ne, protože jste se pak tvářili jak tajemný hrad v Karpatech a kloudného slova jsem se od "vás" (resp. Borka) nedostal. Z toho asi pramení i moje skepse. Nechme to teď být a někdy se ozvi pokud budeš chtít. Over
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   11. 6. 2009 / 18:15
Marky Parky   
Jop, někdy to pořešíme u piva/matonky....
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   9. 6. 2009 / 22:18
B3d4   
máš tam chybu, píše se stuffu
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   9. 6. 2009 / 22:21
Zek
Pardon, já zapoměl že to píšu Jeníčkovi.... Se příště polepším.
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   9. 6. 2009 / 22:21
B3d4   
Já ale nepsal tobě
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 11:35
Premek
Tahle pripominka byla myslena jako dvojsmysl nebo vazne? )
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 11:36
B3d4   
Ani jako jedno
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 11:41
Premek
Sorry, uz jsem byl s nalezitym odkazem na backoru poucen - nevim, jsetli se smat nebo brecet )
 

IVAO dnes večer - LKTB C2 Exam - Zase nic   10. 6. 2009 / 11:44
B3d4   
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ