Sem se (trochu záměrně) vyjádřil nepřesně. Verze Bo-105 mají podle mne všechny stejně dlouhý ocasní nosník - a pochopitelně stejné ocasní plochy, transmisi a kloub včetně vyrovnávacího rotoru. Ale jsou verze s kratší skříní a s delší skříní (např. CBS, dřív často používané pro záchranku) - ve finále ty delší verze mají o něco "delší ocas" - tedy vyrovnávací rotor je o něco dále od působiště sil. Předpokládám (to nevím, ale považuju to za pravděpodobné) že pro akrobacii je příhodnější kompaktnější stroj, kde kratší ramena hmot jsou výhodnější pro obratnost.
Pořád si totiž myslím, že to s čím lítaj redbuláci, je víceméně normální Bo-105, kratší verze - maximálně s vykuchanými zbytečnostmi (druhá sedačka a tak podobně).
Pokud jde o samotnou délku ocasu, tak na to se budete uset přeptat nějakého specialisty, třeba takovýho ňákýho schwanzenneggera ! |
|