| | | Stavba nové RWY a její orientace? - obecně 7. 6. 2009 / 06:12 | |
| | Ahoj. Při pročítání příspěvků jsem si položil otázku jak projektujou směr RWY určitě se zohlednuje s ohledem na obytné území - o tom asi není pochyb ,ale co myslíte dělá se také statistika přírodních větrů(nebo jak to napsat) |
| |
|
| | | Stavba nové RWY a její orientace? - obecně 7. 6. 2009 / 09:02 | |
| | Asi by nebylo idealni orientovat drahu takovym smerem, ktery by byl kolmy na nejcastejsi smer vetru v dane lokalite Jinak myslim, ze zrovna osidleni nehraje moc velkou roli, je bezne, ze v ose drahy jsou od urcite vzdalenosti obydli. Rekl bych, ze dulezitejsi je teren, ve spouste lokalit jsou radi, ze tam vubec najdou dostatecne dlouhou rovnou plochu alespon v jednom smeru a nemuzou si vybirat smer. Potom se uz ani na vitr nemuze hledet.
|
| |
|
| | | | Stavba nové RWY a její orientace? - obecně 7. 6. 2009 / 09:26 | |
| | No řek bych, že ten vítr silně ovlivní použitelnost takového letiště a tak je občas možná lepší v takovém místě letiště vůbec nestavět. A ohled na obydlí se musí brát taky. Min. v použitelnosti v noci, kdy je hlukové zatížení okolí letiště vnímáno asi nejhůř (při myšlení stejného provozu, jako za dne) Letiště se nedá postavit kdekoliv, kde se najde rovný plácek |
| |
|
| | | | | Stavba nové RWY a její orientace? - obecně 7. 6. 2009 / 09:49 | |
| | Jiste, kde to jde, tak se obydli i vitr zohledni. Ale v nekterych kopcovitych lokalitach je treba jedine mozne rovnejsi misto a tam se pleskne letiste a hotovo. Kdyz je to nejaky vetsi ostrov, tak se bez letiste neobejde. Vzdyt takovych prikladu se najdou mraky. |
| |
|
| | | | | | Stavba nové RWY a její orientace? - obecně 7. 6. 2009 / 15:35 | |
| | A někde ani ten plácek není,viz Madeira |
| |
|
| | | | | | | Stavba nové RWY a její orientace? - obecně 7. 6. 2009 / 16:16 | |
| | no a v extrémním případě není už ani ta rovina potřeba ... courchvel, lukla, apod. ... |
| |
|
| | | | Stavba nové RWY a její orientace? - obecně 7. 6. 2009 / 16:24 | |
| | samozřejmě , že tyto případy mohou nastat ,ale to vychází ze selského rozumu , že tímto směrem jsem nechtěl vyvolávat diskuzi - nejlepší příspěvek - to si snad každý určí sám který to do této doby byl ahoj..... |
| |
|
| | | Stavba nové RWY a její orientace? - obecně 7. 6. 2009 / 09:59 | |
| | Nevím, jak to chodí teď, ale historicky zrovna třeba u Ruzyně (a Tempelhofu... stejská se mi po něm) byly studie převládajícího směru větrů hlavním kriteriem.
To ale bylo v době (a místě) kde byla k dispozici placka s prostorem všemi směry. Zvolily se tři nejčastější směry - a vytýčily (jakés takés) dráhy - a ta nejpoužívanější se pak postupem času zpevňovala, prodlužovala - případně trochu pootočila, pokud to šlo a bylo výhodnější, nebo přidala paralelní druhá. Ty ostatní postupně odumřely 22/04 v Ruzyni). Ještě teď má spousta letišť v Anglii tvar trojúhelníku - je to zajímavé uspořádání - zatímco většina kontinentálních letišť má dráhy, které se střetávají poměrně blízko u sebe, ty britské se střetávají na koncích. Mám takový dojem, že taková letiště možná zaberou víc místa, ale mají méně pojezdových drah (dá se asi jezdit po RWY, co nejsou v provozu).
Jinak jak už tu je napsáno, kde je málo místa, tam se spíš upřednostňuje samotný prostor - a taky asi není jedno, zda je profil pod budoucí dráhou rovný - ono zemní práce v úseku 3 km a několik desítek m převýšení taky není zanedbatelná položka... (si myslím). |
| |
|
|